Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Hodnotit remasterovanou edici Broken Sword II: The Smoking Mirror je dosti nevděčná záležitost, zvláště pokud jste hráli původní druhý díl slavné adventurní série, proto bude tento můj komentář poněkud krátký.

Na rozdíl od Broken Sword: Shadow of the Templars - Director's Cut nenajdeme v remasterovaném druhém dílu žádný nový obsah, takže děj probíhá přesně tak, jak jej známe - George s Nicole jdou navštívit starého profesora Oubiera, načež je krátce nato Nicole unesena a George přivázán k židli, ke které se přibližuje nechutně obrovský pavouk. A v právě v tuto chvíli vstupuje do hry hráč, George se osvobozuje a začíná pátrat po Nicole. Po jejím nalezení se dozvídá důvod únosu a děj se přesunuje ke svému finále do Jižní Ameriky.

Ke hře samotné bohužel není, co dodat. Jak již bylo zmíněno - žádný nový obsah nepřináší, grafika byla vylepšena (to je ale věc názoru) stejně jako v Broken Sword: Shadow of the Templars - Director's Cut. Stejný je i pro sérii nový systém nápovědy a deníček. Pouze hezká a příjemná hudba zůstala nezměněna a přidanou hodnotu tvoří jen kompatibilita s novými systémy.

Pro: Pořád je to ten starý dobrý Broken Sword II kompatibilní s novými systémy.

Proti: Pořád je to ten starý Broken Sword II, za který z Vás chtějí vytáhnout prachy (znovu).

+19
  • PC 80
Když jsem se chystal na druhý díl Broken Swordu, přemýšlel jsem, zdali po fiasku s Director's cutem jedničky sáhnout po původní verzi a nebo po remasteru. Nakonec jsem se rozhodnul sfouknout obojí, abych si sám udělal obrázek o tom, jak vývojáři vylepšili či zhoršili herní zážitek. 

V prvé řadě je nutné se ujistit v tom, že se jedná o remaster, tzn. není zde žádný nový obsah a průběh hry je tak prakticky stejný. Stejný příběh, až na pár maličkostí navlas stejné dialogy i postup. Změnilo se ale herní grafické rozhraní a tak je inventář místo ve spodní liště v samostatné nabídce, na což se dá po chvíli v pohodě zvyknout. Další do očí bijící změnou jsou opět přidané překreslené obličeje mluvících postav. U jedničky DC to bylo spíše na škodu tím, že se na obličejích nepohybovaly rty. To už je zde naštěstí dotažené a celé to tak vypadá o něco lépe. Jen škoda, že mi stejně jako u jedničky přišly trošičku rozmazané detaily obličejů postav ve standardní scéně mimo ty mluvící portréty.

Další změnou remasteru je hráči co nejvíce zjednodušovat život. V prvé řadě je zde deník, kde si můžu zopakovat všechny pro příběh důležité věci. Dále je tu celkem povedená nápověda, která se snaží nejprve skutečně jen napovědět a až teprve poté se zobrazí, co se má pro další postup ve hře přesně udělat. Pro ortodoxní hráče je to možná spíše záporem, ale pro ty, co nebaví při záseku jen tak bloudit a zkoušet všechno na všechno je to vhodná pomůcka.

A to je zhruba vše. Otázkou tak stále zůstává, zdali pro hraní dvojky sáhnout spíše po původní verzi nebo tomto remasteru. V prvé řadě musím říct, že se remaster povedl mnohem víc než Director's cut. Hlavně ty mluvící portréty postav jsou fajn, ale i tak se spíše považuji za retrofila a až budu mít chuť si Broken Sword zahrát zase kompletně znovu, sáhnu spíše po původní verzi. Novým hráčům původní verzí nepolíbeným pak můžu klidně doporučit tento remaster.

 (dohráno v roce 2019) 
+17
  • PC 75
Mé hodnocení druhého dílu série Broken Sword bych nazval lehce kontroverzní. Na jednu stranu bych ho rád vynesl do nebes, protože se ještě stále tváří jako good old game, na druhou stranu nelze přehlédnout průserové okamžiky příběhu. On vůbec ten celý příběh je slabým odvarem jedničky a upřímně řečeno, ani tu nepovažuji za vrchol scenáristického umění, ale alespoň to byla sranda. Tady jsem často koulel očima a chytal se za hlavu, co že je to za trapárnu a i toho humoru značně ubylo. Ani druhý významný aspekt adventur, tedy logické hádanky nedrží hru ve vyšších patrech. Klasické puzzly se snad nacházejí jen v závěrečné části (v té pyramidě), jinak jde většinou spíš jen o "správné" použití předmětů resp. rozhovoru se správnou osobou a několikrát jsem nad výsledným řešením kroutil hlavou. Druhý díl je podle mě prostě jen průměrnou adventurou, která se vezla na vlně slávy svého předchůdce.

Je pro mě až neuvěřitelné že historie se opakuje i s moderními verzemi obou her. Jestliže Broken Sword 1 Director's Cut přinesl přes dvě hodiny nového příběhu a hry za Nicol Collard, tento remasterovaný druhý díl nepřináší z hlediska příběhu vůbec nic nového! Ani minutu! Pokud jste hráli starou verzi, tak jste vše už viděli. Vlastně ne, pozor, málem bych zapomněl, novinkou je totiž komiks, zakomponovaný do hry ve chvíli, kdy George najde uvězněnou Nicol.

Tradá, heuréka, máme novinku, šup vydáme remasterovanou verzi, oni to stejně koupí. Přidáme tam ten nový deník, hintovací nápovědu, protože dneska už se těžké hry nevydávají (mimochodem druhý díl byl lehký i v původní podobě), no a ty animovaný ksichtíky a je to, co chtít víc. Upřímně řečeno, mám velké pochybnosti, zda dle stávajících pravidel na DH, by neměla být remasterovaná verze BS2 z databáze odstraněna. Nového v ní totiž není vůbec nic.

Pro: Pokračování BS 1; Spustitelné na moderních systémech a mobilní porty, Pro ty kdo nemají původní verzi

Proti: Žádný nový obsah

+15
  • PC 60
Uf. Uf uf uf… tak to se teda nepovedlo. Bohužel, na druhém dílu Broken Sword je horší snad vše, co mohlo být. Vůbec si z toho neodnáším dobrý pocit, naopak jsem rád, že to mám za sebou.

Pryč jsou roztomilé přízvuky, excentrické postavy spíš nudí, hlavní hrdinové – tentokrát pořádně hratelní oba – nemají žádnou osobnost. Dabérka Nicole se moc nevyvedla, francouzský přízvuk docela fláká. Hlavně že jí poskakujou kozy když pochoduje. Priority!

Ovládání je nekonzistentní. Věci typu – provaz leží na zemi, kliknu na něj a postava ho sama uváže. Podruhý leží jiný provaz na zemi, a já mám pátrat k čemu ho uvázat. Nebo když jsou dvě postavy v místnosti, a řešení problému by bylo, aby mi druhá pomohla – nelze. O chvíli později to ale najednou lze. A zastínit čidlo výtahu? Ano, mám sice v kapse tolik mrdu, že i Hermionina bezedná kabelka by se protrhla, ale nejlepším řešením je přece odtlačit velkou krabici! Bože…

Příběh tam je. Ano, to bezesporu. Pochválil bych snad jen to, jak ho autoři „elegantně“ posouvají dopředu přeskakováním mezi postavami. Část příběhu se vždy odehraje na pozadí, abychom se mohli snáz přenést do další lokace. Na první pohled to působí trochu zkratkovitě, nakonec jsem za to ale byl rád. Naopak jsem nebyl rád za situace, které herní dobu uměle natahovaly. Jako třeba cestování po džungli nebo puzzle s kamennými koly.

Remaster byl očividně dělaný pro tablety, protože bubliny s textem jsou nesmyslně velké. Jinak je technický stav hry skvělý, nepadá, podporuje alt-tab, do hry se dostanu bleskurychle. Vypnutí naopak vyžaduje dvojité potvrzení.

Minimálně pocitově je hra výrazně kratší než jednička. Díky bohu.

Neříkám, že nemá cenu si hru zahrát, ale po těch oslavných recenzích, které jsem našel na internetu, bych čekal něco lepšího. Jasné, hodnotím hru vydanou v minulém tisíciletí, tenkrát se mohlo jednat o naprostou pecku. Z dnešního pohledu mi to, co nabízí, už bohužel nestačí. Ale co, na GOGu jsem si celou sérii koupil za finanční ekvivalent šupiny z kapra.

Pro: technický stav, rozumná herní doba

Proti: příběh, postavy, občasné nelogičnosti

+12