Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (02.01.2025 20:15): Já nevidím žádný rozpor z toho co se řeklo. @Red (02.01.2025 10:38): Z toho to vzniklo a pokračovalo to naprosto předvídatelně, přičemž autor pokračoval s těmi traditional chinese a liky příspěvků, že s čínským překladem bude prodávat za dvojnásobek. Samozřejmě můžeš mít čínské hráče za toxické. Já mám od Devotion na streamu a gog avatar jaký mám. Autor to ovšem za boj proti Číně a jejím toxickým nacionalistům podle svých slov nepovažoval, spíš to bylo nedorozumění.
@BUMTARATA (02.01.2025 20:00): Jeho Tweet vznikl na základě dislike z důvodu absence čínštiny. Na to napsal, že se nenechá vydírat. To je celé. A já neobhajuji každý jeho tweet, kde jsi k tomuhle došel? Jen jsem popsal situaci, jak byla a že se tady z toho dělá tak trochu něco jiného, než jak to bylo ve skutečnosti. A že si pod tlakem sype popel na hlavu, no jo, co asi tak má jiného dělat, pokud nechce, aby rok práce přišel vniveč?
@BUMTARATA (02.01.2025 18:42): No já mám informace trochu jiné. Když začali Číňani reagovat na Steamu hromadnými palci dolů ke hře s komentem, že "jak to, že je to v japonštině a není to v čínštině a dokud nebude čínština, budeš dostávat negativní recenze", reagoval na to Karel Matějka takto:

" Existuje mnoho způsobů, jak požádat malé nezávislé vývojáře, aby do své hry přidali lokalizaci. Tyto žádosti mohou být zdvořilé nebo neslušné, ale zanechání negativní recenze kvůli chybějící lokalizaci je jedním z nejhorších přístupů. Lokalizace platím ze své kapsy a nesnáším vyděračské praktiky. "

K vtípkům došlo až posléze, přesněji, pokud sis přečetl to vlákno na Twitteru, nějaký uživatel napsal:
" Here’s an Idea. Add TRADITIONAL Chinese as localisation lmao "

Na to Karel Matějka jen dodal, "I Like it."

Takže tu narážku na tradiční čínštinu vlastně nevymyslel ani on, jen to lajknul.
@Ringo (02.01.2025 16:20): No, já to chápu tak, mohu-li mu věřit, že ty vtípky nebyly v první řadě takhle vůbec zamýšlený. Přešlap ale je už to, že vytáhneš konkrétní recenzi a začneš se vozit po konkrétním zákazníkovi, jakkoliv chápu jeho rozhořčení (bylo na místě), je to přinejmenším neprofesionální. Nicméně bombing nezačal, protože ve hře nebyla čínština (ve skutečnosti byla drtivá většina čínských recenzí do tý doby pozitivních), ale až v návaznosti na Karlovy nedomyšlený reakce.
@Adieu (02.01.2025 14:34): Ano, s tím bych souhlasil, že je měl poslat někam. S Bumtarata se přu ale spíše o příčiny a následky. Nevyšlo v čínštině, ale v Japonštině jo, Číňani jej označili za rasistu a běželi mu sejmout produkt. Karel Matějka si z nich na oplátku trochu vystřelil a to byl kámen úrazu. Někdo ten výstřelek považuje za přešlap, já třeba ne, je to asi o nějakém osobním nastavení, jak se v dané situaci chovat. Co se týče té omluvy, nevím, jaké tlaky k tomu Karla Matějku vedly, možná jen nechce vypadat jako rasista v širší hráčské komunitě, protože jak známo v tomto světě, stačí drobný náznak, že je někdo rasista a končí, ať je to osočení pravdivé či nikoliv.

@BUMTARATA (02.01.2025 14:45): Teď nevím, jestli se třeba jen špatně nechápeme. Ty považuješ za neunesení reakce tu servilní omluvu nebo od počátku bereš za přešlap to, že neměl Karel Matějka psát na Twitteru na oplátku za shození hry ty vtípky naznačující nejednotnost Číny?
@Ringo (02.01.2025 14:27): Nedělám z něj hlupáka. Jen je dobrý si uvědomit, že když chceš mít právo na názor, byť neobratnej, tak musíš protistraně přiřknout právo na reakci, byť dětinskou, férovost s tím nemá co dělat. Svět není fér. Děláš malej byznys mimo jiný i v Číně? Pak není dvakrát moudrý se hlasitě vyjadřovat k politice jedný Číny, that's all, byť zrovna v tomhle případě zřejmě neúmyslně. Proto ta omluva. Přeju mu jen dobrý.
Tak při setkání s čínskou toxic game komunitou jsi rád, když ti sejmou jenom produkt - a to se jedná o čínského vývojáře a čínskou hru (OK, gacha fans scene je v Číně asi toxic extrémně, ale stejně WTF, jít pobodat vývojáře...)
https://comicbook.com/gaming/news/genshi ... g-to-kill-developer/

A man has been arrested for allegedly threatening to murder the founders of miHoYo , the developers of Genshin Impact . The man was taken into custody by Shanghai police on April 24th after reportedly entering the company’s building armed with a knife. Thankfully, no one was harmed in the incident. According to reporting from GameSpot, the man was frustrated about a Global Anniversary event that was recently cancelled for one of the studio’s other games, Honkai Impact 3rd. That event was recently the subject of a bit of controversy, which led miHoYo to cancel it and offer alternate in-game rewards as a result. The event in question was meant to be a celebration for the third anniversary of Honkai Impact 3rd ‘s global version. According to a Reddit post from Amped-Up- Archos, several fans in China were upset that the game was receiving an event outside the region. While China has received exclusive events in the past, this led to a significant amount of anger from players in the region. Some fans also expressed irritation about bunny suits that the characters were wearing for the tie-in. As a result of all this, miHoYo received multiple death threats, and the game was review bombed. 
@Ringo (02.01.2025 14:27): Já myslím, že tu s tebou většina souhlasíme, BUMTARATA má však pravdu v tom, že se z toho zjevně autor poněkud posral, což je škoda, protože přesně o to čínským bullies vždy jde. Když už tohle vzniklo, měl je poslat do prdele.
@BUMTARATA (02.01.2025 14:19): No hlavně mi přijde jako uplakanost od Číňanů jít sejmout něčí produkt za to, že není v čínštině. Že si z toho Karel Matějka pak utahoval byla docela přirozená a pochopitelná reakce. Že to bude mít další důsledky poznal poté taky a tak to šel žehlit omluvou. Ale dělat z něj za tohle hlupáka, že si z Číňanů nejprve utahoval a měl by se jako dovzdělávat o tom, jaké tam mají poměry, to je trochu mimo mísu. Hlupáci jsou ti Číňani, kterým musí zahojit bebí omluvou, aby se nezbláznili. A ta narážka, jakou formu čínštiny zvolit, byl náhodou docela good joke v anglickém stylu na adresu hlupáků. A rekce lze unést jen v případě, že je fér a má opodstatnění. Absence nějakého jazyka v nějaké hře není něco, co by mělo nést následky. Uráželi se snad Evropani, že Japonci nelokalizovali v roce 1991 Final Fantasy 5 nebo že některé hry vydali jen v NTSC formátu pro USA a ne ve formátu PAL pro Evropu? Byl to od nich rasismus?
@BUMTARATA (02.01.2025 14:05): No mě to z té poznámky o dovzdělání takto vyplynulo. Omluva Karla Matějky má samozřejmě věc urovnat, ale myslím, že do té omluvy šel až příliš servilně s poklonou velkému čínskému národu a ještě to schytá od našich, kteří si myslí, že na jejich adresu vtipkovat neměl, protože na adresu jiných národů se vtipkovat nesmí. Možná nejsem diplomat a mám tendenci říkat věci na plné ústa a nejsem taky v pozici někoho, kdo pracoval na hře, u které chce mít nej hodnocení v rámci celého světa, ale za nějaké vtípky, které vyplynuly z neurvalého chování Číňanů, bych se já osobně ani náhodou neomluvil, spíše bych je poslal někam :-) Ale chápu, každý se něčím živí a nechce spadnout na dno kvůli vyřčenému názoru na internetu. Začíná to mít rovinu vyhazovu z práce za názor.
@Cobot (01.01.2025 23:17): Čínští vlastenci sestřelí českou hru a udělá se z toho, že se zase něco zvenčí nelíbí českým vlastencům? Jakože ti za našimi hranicemi si k nám mohou dovolit cokoliv a my si to musíme nechat líbit, protože oni na to z titulu jiné kultury mají právo? Trochu názorový kotrmelec a kálení si do vlastního hnízda, ne? :-) Aby nám tady jednou tu jinou kulturu, před kterou bychom se měli sklonit, nepřijel předvádět Putin s velkým Si za zády ;-)

@Red (02.01.2025 10:38): Nešel tomu naproti, tweetováním jen reagoval na již vzniklou situaci.
Takže už je po krizi? No to to trvalo. Takže se vlastně nic nestalo.

Jinak moc jsem tedy nekoukal na příčinu, ale nemusíš zrovna velebit činu, aby jsi se připravil o zisky z tamniho trhu.
Z mýho pohledu tomu šel autor naproti. Nějak mi nedává smysl co jiného mohl při tweetování a kritizování čínské negativní recenze očekávat. Snad mu to nakonec nějak pomohlo, už si sype popel na hlavu a shání se po čínském překladu.
@Ross (02.01.2025 07:19): Samozřejmě, rusové dělali to samé u Stalkera, běžně se tohle děje. Právě proto Steam změnil pravidla, že má recenze nulovou váhu po refundu, aby neovlivňovali hodnocení. Někteří to neví a ti, kteří ano, tak si hru musejí nechat když se toho chtějí účastnit, čímž tvůrce akorát finančně podpoří. Celé mi to připomíná to video, kde rusové pálí dolary v domění, že tím škodí Americe. :)
Opět overwhelmingly positive. :) Čínské recenze neplatné v průměrném hodnocení, jak jsem psal. Buď Steam zasáhl a nebo se vyřídily refundace.

Ve výsledku reklama zdarma.
@Cobot (01.01.2025 15:21): Tak tyhle tendence pocházejí z vypjatého čínského nacionalismu. Zpravidla pak stačí někde ukázat na nepřítele a chytí se toho množství fanatických čínských idiotů. Doporučuji vylézt ze sklepa a začít studovat problematiku třeba už tak 20 let dozadu s honem na západní novináře.
@veselykralicek (01.01.2025 22:12): čínani začali dávat negativní recenze protože hra neobsahuje čínštinu zatímco jiný jazyky jako japonštinu jo, a to je tudíž smrtelná urážka. Karel se k tomu vyjádřil na twitteru že negativní recenze nepovažuje za správnej způsob jak o tom vývojářům dávat feedback (jelikož můžou snižovat prodeje což pak snižuje schopnost poskytovat překlady), čímž číňanům vyhlásil svatou válku.
@Cobot (01.01.2025 15:21): Steam to ošetřené má, aby ta recenze platila v průměrném hodnocení, tak si tu hru Číňani musejí nechat a nežádat o refund. Takže na tom tvůrci ještě vydělají při troše štěstí.

Jinak jasně, podporujeme přece jen ty hodné čínské vývojáře, v žádném případě ty peníze nejdou režimu, který jde za svými mocenskými cíli přes mrtvoly.
@Fritol (01.01.2025 14:57): Takže kvůli několika destkám až stovkám kokotů si uděláme názor na celý národ. Ještě že u nás žádní kokoti nejsou.

Jediné řešení je na straně steamu, aby tu mechaniku reviewbombingu ošetřil.
@Memphis (01.01.2025 13:03): Škoda, že část DH po napsání kladné recenze nezapomene jít koupit Wukong a objednat nějakou pí*ovinu z Temu. Tihle lidi fakt nám (západu) nepřeji nic dobrého, ale furt je budeme živit i na tak zbytečných věcech jako hry, kde se tomu lze snadno vyhnout…

Každopádně tvůrci by toho mohli i využít ve svůj prospěch a zmedializovat to v zahraničí. Teoreticky by to mohlo zvednout vlnu solidarity. Ale to už je na nich.
Možná je lepší nehodnotit hry, které člověku nejdou. Ono to, že to někomu nesedne neznamená, že kvalita titulu stojí za 40%. Úplně mimo mísu...
@jablek (10.10.2024 16:06): Já bych takhle mohl odstřelit každou plošinovku, protože je neumím, přitom je podvědomě zbožňuji. Ale jak se vetnu, tak se v nějaké občas někam dostanu, výjimečně i do finále a strašně se mi to obvykle líbí :-)
@jablek (10.10.2024 16:06): a to předpokládám, že si začal hrát až teď. Jak to vyšlo, byla hra mnohem těžší. Teď tam jsou různé zjednodušení, co se životů týče, bo vyšel nějaký update nedávno.
Bohužel musím konstatovat, že tahle hra přináší mnohem větší porci zoufalství a nasranosti než zábavy :/
@Ross (29.01.2024 15:47): Level 30 na střední obtížnost. Popravdě jsem jej ještě neprojel, dokázal jsem projít klíčovou skákací pasáží nahoru díky gamepadu, na klávesnici jsem to nedal, ale pak jsem skočil nahoře přímo do střely a když mi to tam tak akorát vyšlo do ní pokaždé vletět i na po desáté, tak jsem si dal pauzu, musím se k tomu někdy zase vrátit:-)
@Ross (28.01.2024 10:24): Musel jsem přejít na gamepad, dají se na něm věci dělat rychleji, bez něj jsem nebyl schopen proskákat jednu pasáž, kde se rychle musí měnit směry při výskocích a záchytné body ve vyšších místech byly v podstatě přesně na jeden na pixel dosažitelné.
Též se vám při hraní začaly motat klávesy a děláte kvůli tomu zbytečné chyby? :D
@Zx Atari 500 (08.01.2024 00:37): Třeba Factorio se prodávalo výborně. Ale tam to je spis tím že tam přicházejí neustále nějaký updaty což u piratsky verze bývá často problém. U takové hříčky jako Bzzt to je k ukradení ideální jelikož to stačí tak jak to je. A fakt si nedělám iluze ze to plno lidí ukradlo a vůbec to nemusí mít nic společného s temi 115k návštěv.

Ale nadávno jsem někde četl ze nějaký vyvojar prohlásil ze kdyz se někomu hra zdá drahá ať si ji ukradne. Už nevím co to bylo za hru. Takže vlastně se nic moc neděje, je to takový standard. Ono to kolikrát tomu malému studio udělá stejnou reklamu, jen mají bohužel prázdnou peněženku. U velkých věci jako Witcher 3 který taky byl bez ochrany se těch par desítek tisíc ukradených kopii ztratí a reklamu to udělá stejnou, tak jim to možná za to i stojí a ještě dostanou praise od lidi co nekupuji hry s DRM.
@Kwoky (07.01.2024 23:39): Kolik z tech 115K navstev, asi bylo juknuti z fronty doporuceni?

Uplne vidim to nadrzene piratsvo, lovici tuhle hru po torrentech a nedockave parici... tim nerikam, ze je spatna. Ale potencial, na nejake masove prodeje, takova indie hra dneska na steamu nema.
@NikoCZ (02.01.2024 09:34): Slo ciste o to, ze jsem ja nebo jini pak srovnavali hodnoceni her. Typicke "jak muzes hodnotit tohle tak, kdyz tamto jsi hodnotil jinak" atd. Proste jsem to z rozmaru vsechno smazal s tim, ze budu vic psat komentare, ktere jsou pro hodnoceni preci jen mnohem lepsi. Z toho nakonec take seslo predevsim proto, ze proste neumim psat kratke ctive komentare k veci. :) I presto jsem si zase dal predsevzeti, ze je psat zacnu (posledni muj koment je uz pres 10 let stary!), tak uvidime. :)
[neexistující příspěvek]: To jsem si všiml v profilu, zajímá mě proč tomu tak je :)
Tak si zkousim nektere dalsi precision plosinovky ve stylu Bzzzt, jmenovite Celeste a Sunblaze, a je to prave ve srovnani s nimi kde vyjde najevo jak skvele Bzzzt vlastne je. Celeste mi nevyhovuje vubec, nemam rad tu mechaniku kdy se muzete pridrzet na stene a celkove je to na me prilis pomale. Sunblaze mi sedi vic, ale take jsou tam veci v designu, ktere to tempo zbytecne narusuji, predevsim plosinky a zachyty, ktere naprosto zbytecne vyzaduji doublejump i presto, ze nejsou vubec soucasti klicoveho bodu obrazovky. Bzzzt je skvele designovana, uzasne plynula zalezitost kde je radost delat ty time trialy a trofeje. Ne, to hodnoceni zde fakt neni jen protoze jde o ceskou hru, flaknul bych tomu 90 take, kdybych hodnotil, naprosto si to ta hra zaslouzi.
Supr mala zalezitost. Obtiznost v pohode (pro me nejtezsi level vzdy prvni v danem biomu, predevsim prvni level v dzungli a prvni level na mesici), rozhodne to neni zadny Supermeatboy nebo Blackhole (casto zminovanou Celeste jsem nehral). Prekvapive ten level s utikanim pred laserem v pohode, stejne jako kdysi utikani pred vodou v Blind Forest. Ja vzdy trpim u jinych levelu nez jini. :D Ted jeste posbirat vsechny trofeje.

Na Fanaticalu muzete hru mit za 7.50E pokud vas zaujme jeste jina hra v bundlu (dve za 14.99). odkaz
23. úroveň v stylu Ori and the Blind Forest a prchání před vodou (tady prchání před laserem). Asi na dvacátý pokus projito. Následná úroveň taky projitá, teď si dám před 25 úrovni oddechovou pauzičku. Jinak si teda netroufám na víc než je střední obtížnost.
Jsem teprve v úrovni 14 a ta obtížnost se mi zdá pekelná teda. Ale nádherné to je.
To sbirani sroubku me bavi snad vic nez novej Mario. A to jsem od ty hry nic necekal. Za me fak super prekvapeni.
O tuhle hru se tady nikdo nezajímá? Že ještě ani neexistoval profil... vyzkoušejte demo na steamu, mě přijde, že to bude fakt pecka. Ovládání je *chef's kiss* a já se teď docela těším na českou a trošku lehčí Celeste.