Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • XboxX/S 80
Není to tak dávno co jsem dohrál CoD2 v rámci zpětné kompatibility na Xboxu. A díky stejnému programu dokončil i CoD3.
V prvé řadě bych chtěl zdůraznit jako PC hráč, že stejně jako předchůdce i tuto hru jsem dohrál jen na Xbox Series ovladači, a překvapivě mi pro plný požitek ze hry nechyběla myš a klávesnice!
Hra je možná o něco pomalejší, než na PC, každopádně CoD 2/3 nepodporuje na Xbox auto-aim aby bylo jasno! Nicméně na ovladači při zamíření na cíl snižuje citlivost, což skutečně pomáhá v plynulosti míření. Opravdu s ovladačem v ruce není problém i pro méně zkušeného konzolového hráče (za kterého se považuji) rozdávat head shoty, a že jsou skutečně v CoD potřeba, min. pokud se chcete efektivně ubránit velké přesile nepřátel (v obraně i útoku).

Samotná hra fakticky z historického hlediska sleduje bitvu o Normadii. Na jednu stranu to není špatné, hráč tak sleduje dění z pohledu amerických, britských a polských armádních jednotek, plus také z pohledu francouzských partyzánů, respektive britských Commandos. CoD2 nabídl v tomto ohledu přeci jen více (zejména ikonické bitvy WW2), zkrátka střídaní prostředí hře viditelně prospělo.
Na druhou stranu hráč dostane intenzivní zážitek z bojů o Normadii, které stejně jako v CoD2 docela věrně (stále se bavíme o střílečce) vystihuji specifika konkrétního bojiště ale rozumím, že některému hráči může přijít prostředí více repetitivní, což není mínus, spíše konstatování faktu.

Bavil jsem dobře, herní doba je zhruba jako u předchůdce, obtížnost místy neskutečná a stejně jako u předchůdce je to více méně hráč kdo musí zlikvidovat většinu řadových vojáků wehrmachtu, SS a bojové techniky. Ano pohybujete se stále v koridoru jako u předchůdce, občas ovládáte minomet, dělo, tank, střílíte z lafetovaného kulometu, pokládáte výbušniny nebo páčíte zadělané dveře, apod., každopádně stále je to zábavné a nechybí pocit jsem tam na skutečném bojišti v Normadii.
Autoři si dali docela práci, historické reálie odpovídají +/- skutečným bojům v Normadii a jde to poznat na každém kroku.

Přesto vše, už nemám ten fantastický pocit jaký jsem měl po dokončení CoD2. CoD3 je řemeslně dobře odvedená práce, některé z bitev byly skutečně výborné a velmi působivé, jiné jen průměrné (jak to ve skutečnosti bylo typické pro pěšáka WW2). Každopádně jako celek hra funguje stále dobře, nicméně už to není takové překvapení jako byl CoD2. A proto, i přes bezproblémové technické zpracování a ovládání na gamepadu nemohu hru hodnotit tak vysoko, jak by si dost možná ve skutečnosti zasloužila.

Pro: stále autentický pocit vojáka na bojišti WW2 + další plusy z CoD2

Proti: paradoxně hře nejvíce ubližuje fakt, že hra se odehrává jen v Normadii, je obtížné udržet kvalitativní laťku jakou nastavil předchůdce

+15
  • PS3 70
Tak ďalší herný rest mám za sebou. Najväčšie výtky mám k technickému spracovaniu hry, ktoré je fakt katastrofálne na to, že to bol ps3 „launch" titul. Hra je strašne zle optimalizovaná a tie prepady FPS sú už fakt na hranici únosnosti. Tak obrovské množstvo rôznych bugov s ktorými sa hráč stretáva doslova ničí zážitok z hry.

Príbeh hry na to, že sa odohráva len v jednotvárnom prostredí francúzskeho vidieku tak bol super. Hráte vlastne za štyri charaktery. Za Amíkov ovládate priváta Nicholsa, ktorého si celkom obľúbite, kvôli jeho partii. Trošku neskôr to strihnete za seržanta James Doyla z united offensive , kde budete bojovať po boku známeho majora Ingrama. Potom za „kosatku" menom Joe Cole a nakoniec za „pšonka" Bohatera. Členovia „squadu" nepôsobia plocho a majú ako také charakterové črty. Náplň misií je typická ako pre iné vojnové hry. Zastrieľate si z tanku, sabotujete nemeckú techniku atď. Škoda, že sa tu nenachádza žiadna pamätný level, na ktorý sa bude spomínať. To je asi tým, že prostredie je strašne monotónne.

Taktiež tu využijete sixaxis prvky, ktoré mi prišly strašne hrozné, zdĺhavé a otravné. Keby ovládanie džípu sa spoliehalo len na sixaxis prvok tak hru nedokončím. Respawn fritzov občas pripomínal Left4Dead, tak obrovské vlny Nemcov som dlho nezažil a hlavne na konci hry. Často som mal pocit, že hra postupne zdvíhala obtiažnosť hry a Nemci boli chytrejší, mali lepšiu mušku a tak, Bol som celkom milo prekvapený, že sa tu nachádza aj trochu fyziky a deštrukcie, čo pozitívne prispievalo k atmosfére hry.

Grafika má svoje limity, celkom často je vidieť jej nedostatky ale aj tak neurazí. Celkový „feeling" z bojov bol pre mňa veľmi dobrý a cítiť ten „next-gen" oproti playstation 2. Hra je dosť založená na „story tellingu", síce žiadny veľký vojnový megapríbeh nečakajte, ale autorom sa celkom podarilo zachytiť atmosféru.

Hru odporúčam skôr hrať na Xbox360, ktorý má oveľa lepší technický stav ako PS3 verzia.
+17
  • PS3 70
To byly časy, když byli lidé přesvědčeni, že herní konzole jsou hudba budoucnosti a počítače brzy nebudou perspektivní herní médium. Proto mohla FPS akce ze slavné série vyjít jen na konzole. Co na tom, že ovládání přes gamepad je dost nepohodlné a dost to snižuje prožitek ze hry. Zlatá myš. Zlaté WSAD.

Na ovládání se můžu jen vymlouvat. Veteráni v hraní FPS akcí na konzole určitě vědí své. Horší je samotné technické zpracování. Hra působí jako kdyby byla dělaná hodně narychlo. Takže se tady kombinuje nic moc grafika s občasným škubáním. Dynamika akce také tratila. Pomalý pohyb postavy s tendencí zasekávat se o překážky není zrovna to, po čem by hráč toužil. Hlavní tahák hry na PS3, souboje s pohybovým ovládáním, jsou vyloženě trapné a zbytečné.

Celá hra je hodně jednotvárná. Jdete pořád dopředu a střílíte. Vlastní vojáci se vám pletou pod nohy. Prostředí je celou hru stejné. Celé se to odehrává v krátkém úseku ve Francii. Docela rád bych si zahrál za Rusáky nebo za Italy, či Němce. Celé je to docela stereotypní. Stejná šablona jako v předchozích dílech. Akorát je toho míň. Když nepočítám délku hry. Která je naopak přestřelená.

Přes všechno je to pořád zábavné Call of Duty. Jdete v před střílíte a nemusíte na nic složitého myslet. Pokud umíte rychle mířit. Hra je překvapivě docela těžká. Pořád tady máme epické bitvy ze spoustou výbuchů, střelby a řvaní. Atmosféru hra rozhodně neztratila. Jen je tento díl trochu narychlo spíchnutý a vlastně trochu zbytečný.

"Historie se opakuje" (hardcore)

Pro: zábavná epická akce, atmosféra války

Proti: technické zpracování, pomalý pohyb, ovládání, moc dlouhé, nic nového, jedno prostředí

+23
  • PS3 70
Tehdá po dohrání Call of Duty 2 jsem s nadšením vyhlížel vydání třetího dílu. Jaké bylo mé zklamání, když trojka vyšla pouze na konzole a tak jsem jen slastně pokoukával a na svou vysněnou hru si mohl nechat zajít chuť. Naštěstí vydání Modern Warfare na sebe nenechalo dlouho čekat a série dostala tehdy svěží vítr v podobě moderního konfliktu.

Třetí díl mělo však na starost studio Treyarch a jeho rukopis je tu velmi znatelný. Trojka vlastně není ani tak trojka, jako spíš rozsáhlý datadisk. Stejná grafika, stejné assety, stejné zvuky i řev vojáků. Je to vlastně úplně obyčejný mission pack, který nepřináší nic nového. Navíc se ta hrstka misí odehrává pouze v jednom klimatu a to jest už notně ohraná Normandie. Pro hráče to znamená plížení se zákopy, přepadávání nácků z křovisek, čištění francouzských vesniček, dobývání kopců apod. Nic co bychom už předtím neviděli, avšak v podání fušérů z Treayarchu to je o dost průměrnější zážitek, než je u této série zvykem.

Na hratelnost jako takovou si stěžovat nemůžu. Koho CoD 2 bavila, bude se mu líbit i trojka. Jen je tu všechno takové generičtější, tupější a celkově průměrnější. Zapamatováníhodné momenty bych spočítal na prstech jedné ruky. Celá hra je spíše komornějšího rázu. Hráč běhá od domu k domu, čistí stále stejné místnosti, občas se tvůrci snaží oživit hraní využitím pohybového ovládání, ale to mě spíš sralo (snad až na melee útok vyvolaný švihnutím, ten byl cool), protože jediné, co se po hráči vyžaduje, je zuřivé máchání ovladačem hlava nehlava.

Potěšila mě možnost usednout do džípu a zajezdit si v lehce otevřené mapě. Stejně tak bitva o Hill 262 byla fajn. Zbytek je klasická vata, která zabaví, ale nenadchne. Když už tvůrci chtěli být takto komorní, mohli klást větší důraz na příběh týmu, ubrat na počtech nepřátel a přitlačit na atmosféře. Žel, o tomto tahle série není.

Grafika jako by z oka vypadla 2. Určitých úprav doznala fyzika, kdy panďuláci po zásahu granátu nebo pažbou létají jako balónky naplněné vzduchem a nekácejí se jen ve strnulých animacích k zemi. Fyzika je ale jen částečná. Většinu animací hra přejímá ze dvojky. A víme, jaké byly animace ve dvojce - kostrbaté a trhané.

Herní doba je v porovnání s novějšími díly docela dlouhá. Tipoval bych to na něco okolo 8 hodin, což je tak akorát. Ovladatelnost je poměrně mizerná. CoD 3 je rychlá hra (obzvlášť v porovnání třeba s naposledy dohraným Killzone) a na hraní na ovladači se moc nehodí. Po troše tréninku se na to dá zvyknout, ale na myši a klávesnici bych si to jistě užil o dost více. Klasicky za to může částečně i optimalizace. Na tak starý engine je poměrně slabá a v hektičtějších momentech framerate citelně padá dolů. Nehledě na řadu technických bugů - od levitujících a zasekávajících se vojáků, přes nepřátele střílející skrz zavřené dveře, až po bugnutý kolizní systém, který rád hráče při zalehnutí odpinkne kamsi na opačnou stranu prostranství. Jsou to vesměs blbosti, ale jsou to věci, kterých se Infinity Ward většinou vyvaruje.

Abych to shrnul. Call of Duty 3 je fajn mission pack, který fandy série určitě potěší. Je ale zároveň třeba od toho nečekat pokračování, které sérii někam posouvá. Tím trojka určitě není. Trochu mě mrzela absence něčeho více wow a hlavně faktu, že se hráč nepodívá nikam jinam, než do Francie. Díky tomu trojku působí tak trochu jako chudý příbuzný.

Pro: klasická CoD oddychová hratelnost se vším všudy, hektické tempo, slušná herní doba, fajn soundtrack

Proti: absence opravdové válečné atmosféry, bugovost, stereotyp, minimum inovací, používání assetů z dvojky

+16
  • PS3 25
Můj původní koment:

Chtěl jsem si zahrát něco z WWII, CoD serii mám rád, tak sem si řekl, že by to nemuselo býti ažtak špatné. Hra je ovšem děsně tupá! Myslel jsem si, že 2jka bude tím slabým dílem série, ale 3jka je opravdu nejslabší. Treyarch se předvedl. už se děsím 5tky, ale hlavně mám obavy z Black Ops:(, na který jsem se velmi těšil. Gameplay příšerný(připadalo mi to jako hra z roku 2000, takový koridorek), AI totálně hloupá, parťáci vůbec nepomůžou, na vše je hráč sám. Otřesné zvuky. Konflikt se odehrává pouze v Normandii, takže prostředí se ohraje a mimo to, se stále opakuje. Rusaky vystřídali Poláci, ikdyž ti jsou úplně stejní(výbavou,...) jako Britové/Kanaďané. Dá se tedy řící, že se hraje za Amíky a Anglány. Nervy jsem zažíval u checkpointů, jelikož ty rozmísťoval asi člověk bez mozku. Musel jsem opakovat třeba i 20minut hry, abych se dostal tam, kde jsem zemřel. Hru jsem tak neustále vypínal a proto se mi zdála šíleně dlouhá. U této hry bych snesl i poloviční délku. Co je na hře ale dobré je implementace a větší zapojení Sixaxisu. Zatlačujete třeba dutinku do plastické trhaviny páčíte páčidlem a podobné úkony, ale hlavně souboje s nácky. Probíhají ve formě naskriptované situace, kdy na vás skočí třeba z poza rohu. Chce vám dát meel attack, jenže mu zbraň chytíte a začnete se s ním přetahovat. Není to vůbec jednoduché takže ovladačem je třeba vrtět o 106 i sem se zapotil :D. Nakonec souboj vyhrajete a třeba ho přetlačíte a on spadne z římsy, zastřelíteho, či mu odjistíte granát na vestě a necháte ho přepadnout přes zeď :). Dále jde ovládat i vozidlo, ale to není přesné, lépe analogem. Analogem(obouma) taky ovládáte minomet, což je super, jelikož podobným způsobem se ovladá i ve skutečnosti(kroutíte páčkami dokola a nastavujete výšku a směr). Stejným způsobem de ovládat Flak atpod. Ale jinak sem se celou dobu nudil, škoda

Pro: Sixaxis fíčury

Proti: Pokud nemáte PS3 verzi přijdete ó jediné pozitivum

+10 +11 −1