Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Nové COD vytvořené týmem, který zbyl z původních Infinity Ward společně ve spolupráci s dalšími studii.
Ghosts má být první COD nové generace a to je jeden z důvodů, proč jsou na něj kladeny vyšší nároky než dříve. Hned zpočátku je nutné zklamat - grafika je vskutku příšerná a snad kromě minima scén zde není nic, co by stálo za pění grafické ódy. Ba co více, grafické zpracování je snad ještě horší než u prvních Black Ops (kde mimochodem byly vidět aspoň stopy po kulkách v těle a jiné potěšující detaily), ne-li ještě více do historie.
Někteří hovoří o vylepšení pohybů a celkových modelů postav. Zde se hra opravdu dočkala jistých vylepšení. Stále to však není nic, co by vypovídalo o tom, že pochází z roku 2013. Viz nelze se vyhnout porovnání s Battlefield 4, které přivádí ke grafickým orgiím.
Nicméně přejděme k dalšímu bodu. Tím je zvuková stránka hry, která je ucházející, ale opět nic v sérii převratného.
Zaměřme se tedy na příběh, který nám dává vědět, že Ghosts neměl být jediný, ale měl započít novou trilogii nebo snad ságu, ale zřejmě k tomu zatím nikdy nedošlo. S tím se nese závěrečný cliffhanger, který by byl dobrý za předpokladu, že by Ghosts mělo pokračování a také za předpokladu, že by Rorke byl alespoň trochu zajímavý záporák, ale není! Dozvíte se, že ho předělala jisté FEDERACE, jenomže se toho o ní moc nedozvíte. Krom toho, že chce (nečekaně) srazit Spojené státy na kolena atd atd. Již známý patriotský příběh o tom, jak se Vy jako nemluvící hrdina vydáváte zachránit Ameriku a při této cestě překonáváte překážky. A co je na tomto příběhu nejvtipnější? Vaše nesmrtelnost. Co na tom, že spadnete ze stromu z takové výšky, že by to bylo alespoň na zlomení nohy, ale Vy to přece rozchodíte. Co na tom, že Vás střelí do břicha, Vy to přece rozchodíte. A takovýchto podobných scénaristických nesmyslů je tady hromada. A i když už někoho z Vaší party přece jen dokáží zabít, je Vám to jedno. Nikdo z nich Vám k srdci nepřiroste, protože nemá žádnou osobnost. Snad jen závěrečné postřelení Vašeho bratra má jistý emocionální náboj, a posléze jeho vytáhnutí z vody a dotáhnutí na břeh. Jenomže to nestačí!
Nováčkem do party je pes Riley, který dokáže velice dobře pomoct a stane se vítaným společníkem.
Umělá inteligence opět stojí za průměrem, leč je ucházející, tak se stále stává, že nepřítel stojí za Vašim parťákem, ten si střílí jinam a nepřítel střílí proti Vám. Ale na to už jsme si tak nějak ve střílečkách podobného ražení zvykli.

Abych jen nekritizoval, pochválím různorodý výběr lokací, které jsou někdy zpracované lépe, někdy hůře. Například u lokace v džungli ale smrděl nevyužitý potenciál. Zato poslední mise na vlaku dokázala do žil nalít adrenalin. Také mise s prostřelením přehrady a následným bojem v zaplavujícím se městě je nesmírně povedená.
Přestřelky jsou taktéž docela fajn, blíží se spíše staršímu MW než BO a je to tak lepší. Nečekejte realismus, nýbrž arkádavost, která je pro sérii typická a sedí ji.

SHRNUTÍ: Na COD: Ghosts je vidět, že bylo plánováno jako součást většího univerza (tedy alespoň nová trilogie), ale vzhledem k tomu, že se žádného dalšího rozšíření nedočkala, působí dost osamoceně. Mělo jít možná o další revoluci, alespoň grafickou, když ne jinou, ale jedná se o přesný opak. Výraznější změny se nedočkal ani zvuk, u hudby si nevzpomínám na jedinou písničku ze soundtracku, natož pak příběh, který je průhledný a kromě psa Rileyho jsou Vám všechny postavy ukradené. A co teprve záporák Rorke, který potenciál měl, ale nevyužil jej. Nemluvě pak o jeho záhadné nesmrtelnosti..
Co naopak lze pochválit, je různorodá nabídka lokací, rolí, plynulost příběhu a ani dabing není špatný. Hodně potěšující je novinka v podobě psa Rileyho, ale ani ten se zde zas tak často nevyskytne.
V čem tedy nové Ghosts vyniká? - Vlastně v ničem, bylo od něj očekáváno daleko více, bylo s ním slibováno více, než to, čeho jsme se dočkali. Dochází zde jen k recyklaci toho, co už bylo viděno, a mnohdy ani ne v dobrém zpracování. A ani alespoň část tvůrců stojících za povedenou trilogií MW nedokázala námětu využít a udělat tak z Ghosts novou legendu v sérii. Bohužel! Přesto však dokáže na těch pár hodin, které v kampani zabere, zabavit.
Nicméně musím podotknout, že se zatím jedná o nejhorší díl v sérii.

Pro: Ozvučení, Riley, lokace, přestřelky

Proti: Grafika, hratelnost, UI, příběh, postavy, designové nesmysly, nevyužitý potenciál

+11
  • PC 70
Hodnocení se vztahuje pouze na single-playerovou kampaň.

Na ohlášení CoD Ghosts vzpomínám, jako na údajnou next-gen hru běžící sice na léty ověřeném, ale novými technologiemi obohaceném enginu. Tvůrci se pyšnili zbrusu novými světelnými efekty a dalšími marketingovými fičurkami tehdejší doby. Kromě toho představili pár cool prvků, jako je mise ve vesmíru či možnost čtyřnohého parťáka. A zejména na psa jsem se fakt dost těšil a možná i naivně očekával, že v Ghosts dostanu opravdový next-gen zážitek, který celou sérii posune dál.

A vskutku, první mise jsou super. Pomalejší, atmosférické a se zajímavým dějovým pozadím. Až jsem si říkal, že Ghosts je poměrně nenáviděný díl, alespoň z pohledu single-playeru, docela neprávem. Jenže psí kolega najednou někam zmizí, jakoby taktičtější týmovou akci nahradí klasická absurdní výbušná CoD hratelnost a dějově se to postupně rozsype jako domeček z karet ve prospěch tempa a neustálého střídání prostředí a aktivit. Je pravdou, že se to hraje příjemněji a hra vypadá o poznání lépe, jak předchozí Black Ops II, přesto nemůžu skrýt zármutek nad zahozeným potenciálem. Kampaň by si imo zasloužila více péče a to i navzdory faktu, že drtivou většinu hráčů stejně nějaký singl nezajímá. Minimálně psí společník si o větší zapojení vyloženě říkal.

Vizuálně vypadá první polovina hry skvělé, pak to začne docela upadat a vyvrcholí to v misi s naspeedovaným tankem, kde jsem měl pocit, že hraju nějakou budgetovku z roku 2002. Dobrou chvíli jsem dumal nad tím, jestli nemám hru náhodou nejen graficky, ale i po stránce gameplaye bugnutou. Zlatá tanková mise z prvního CoD. Zvláštní je, že následné finále vypadá zase docela normálně.

Možná jsem tentokrát až příliš kritický. Není to ani tolik kvůli hře samotné (pořád je to to staré známé Call of Duty se všemi klady i zápory), jako spíš mým očekáváním. A hlavně zajímavě načrtnutým alternativním světem, jehož potenciál však nebyl ani zdaleka naplněn. Je to škoda, neboť s větší péčí a odvahou mohli tvůrci poslat tuhle oblíbenou sérii znovu až na vrchol.

Pro: klasická CoD hratelnost se všemi klady a zápory, pár originálních misí, zajímavá představa možného konfliktu blízké budoucnosti, psí společník Riley

Proti: nenaplněný potenciál, žádný next-gen se nekoná, ohavná tanková mise, málo Rileyho

+20
  • PC 75
Mně to vlastně tak špatné nepřišlo. Příběh je relativně zajímavý a rozhodně srozumitelnější než například u Call of Duty: Black Ops II, kde bez znalosti prvního dílu prakticky nemáte šanci. Velká škoda je, že po zajímavém začátku přijde na řadu relativně nezáživná prostřední pasáž, protože konec byl zase velmi dobrý. Trochu promyslet a vyšperkovat mise uprostřed hry a hodnocení mohlo být určitě vyšší.

Z hlediska herních mechanik se nic moc nezměnilo, snad poprvé v celé sérii jsem ve skutečnosti v některých střílecích pasážích hry využil ležení/plazení, což je super! Co jsem naopak naprosto nevyužil, a je to velká škoda, je vyklánění zpoza překážky, které je implementováno diskutabilně a nepoužívalo se mi moc dobře, takže bylo mnohem jednodušší se na něj úplně vykašlat a vykukovat "manuálně".

Grafika mi přišla standardní, zvuky dobré, co není nic moc je technické zpracování nahrávacích obrazovek, ve kterých se vypráví podstatná část příběhu. Videa jako takové jsou zpracovaná dobře, co mě ale vždycky naštvalo byla situace, kdy se nahrávání dokončí a čeká se již jen na konec videa (na moderních strojích se to stane prakticky vždy) - během nahrávání se video přehrává v 30FPS, ale po nahrávání se z nějakého důvodu přepne na 60FPS. Video to ustojí, ale zvuk u něj začne vynechávat, takže dojem naprosto pokažený.

Pro: Příběh, některé mise, ležení/plazení, videa při nahrávání

Proti: Vyklánění, některé mise, problém se zvukem u videí

+20
  • PC 70
Hodnocení se týká SP kampaně.

Ghosts jsou klasické Call of Duty infinitywardovského střihu. Zkušení vývojáři se rozhodli neexperimentovat a z hlediska hratelnosti se jedná prakticky o kopii jejich předchozího dílu, Modern Warfare 3. To znamená, že oproti paralelní Black Ops sérii od Treyarchu je zde akce výrazně pomalejší, přehlednější a založená na důkladném a častém využívání krytí za překážkami. Nezměnil se ani důraz na působivé pestré scenérie a megalomanské naskriptované "wow" momenty, které houževnatý engine umí stále vykreslit překrásně. Ozvučení je na poměry série velmi slušné, ačkoli Battlefieldy jsou v tomhle směru o kus dál.

Co se bohužel změnilo výrazně, je příběh a zasazení. Tam, kde Modern Warfare série těžila ze zapamatovatelných charakterů a poměrně chytrého příběhu, zde nastává pusto a prázdno. Samotná premisa konfliktu mezi zchudlou Amerikou a jakousi obskurní supersilnou jihoamerickou federací nedává smysl, násilím vecpaný pokus o osobní motivace klaďasů i záporáků selhal ještě více.

CoD: Ghosts je podle mě pořád dost nadprůměrná akční hra, ale pouze průměrné Call of Duty.
+14
  • PC 70
Ghosts není špatná hra. Je ale zoufale pustá a vyčichlá. Jestliže si ze starších FPS často pamatuji každé druhé zákoutí jednotlivých levelů či alespoň mnoho nezapomenutelných fragmentů - COD Ghosts se prostě slije do jedné velké, hnědým filtrem pokryté mazanice. Mazanice sic plné efektů, bortících se měst - ale pořád naprosto sterilní a prázdné. Jakožto eye-candy, nenáročná rychlovka po šichtě v práci, se to ale pořád doporučit v klidu dá. Kulka přímo do srdce to ale rozhodně nebude. Což nakonec platí pro všechny COD od Modern Warfare 2.

Pro: Několik vyvedených misí, střídavé tempo hry, zábavné střílení - příjemný oddych.

Proti: Laciný příběh, sterilní velikášství, některé opravdu příšerné pasáže.

+7
  • PC 70
Proti konceptu herní série Call of Duty jsem nikdy neměl vážnější výhrady a většinu dílů považuji za nadprůměrně vydařené. Nyní přišel na řadu díl s tajemným podtitulem Ghosts.

Úvod hry dokáže strhnout a hned v první hodině hraní se připomene několika klasickými trademarky série. Novinkou je čtyřnohý kolega Riley, jehož služeb využijete hned v několika misích. První půlka hry je skvělá a i po scénáristické stránce dobře zvládnutá, protože se dozvídáte více o Federaci, tajných zbraních, tajemném vůdci a do toho všeho dáváte do kupy s tatínkem vojenský dream team. Takže až sem bez připomínek.

Menší problém nastává s odhalením nemesis, bývalého Ghosta a zástupce mocné Federace. Vzpomínková mise je povedená, ale od ní se začnou kupit všechna možná klišé, která třikrát nevadí, ale napočtvrté už se to hůře zkousává. K mírnému stereotypu přispívají i dost podobně designované mise jako v předchozích dílech (třeba taková letadlová loď), ale zase potěší kompletní podmořská mise nebo úlet v podobě mise na vesmírné stanici.

Chápu tvůrce, že designovat a psát akční hru, která se už několik let drží toho samého konceptu, není jednoduché a rozhodně nepatřím (a nechci patřit) k těm, co po první misi začnou jako první psát haterské příspěvky a hledat chyby i tam, kde nejsou. U série CoD už se stalo toto chování některých hráčů evergreenem a už jen kvůli samotné herní značce mě to mrzí. Odpověď je jednoduchá: když vás to nebaví, tak to nehrajte.

Pokud srovnám Battlefield 4 a tento díl CoD, tak paradoxně až tak kvalitativně rozdílné nejsou. Nakonec tedy řadím Ghost k těm slabším dílům série, což ale neznamená, že jsem se nebavil. Jen jsem nečekal, že v druhé půlce přijde lehčí stereotyp, okaté vykrádání minulých dílů a závěrečný scénáristický facepalm.

Pro: ověřený koncept série CoD, wow momenty, mise v nových lokacích, audiovizuál, mise ve vrtulníku a tanku

Proti: opakování designu misí z minulých dílů, AI kolegů, závěr

+12
  • PC 75
Call of duty: Ghost je už desáté COD v této sérii. Těžko tomu uvěřit, ale je tomu tak, a jako vždycky. Se nové Codko posouvá dál s příběhem, multiplayer a dalšímí herními novinky. A všechny tyto novinky se tady dozvíme.

Začal bych nejdříve po příběhové stránce neboli singplayeru. Jak už jistě víme tak Call of Duty u většiny případu v singplayeru není docela nejlepší. Nechci mluvit nejhorší nebo hnusný, protože jde vidět, že si na to dali alespoň trochu záležet. To záležet znamená, že tam nejsme pořád na to stejném bojišti nebo pořád ten stejný úkol (sice občas ty úkoly tam jsou stejné, ale ted’ka tam je jiné to, že tam nehrajete jenom za vojáka) a to si o tom myslím. Jak jsem zmínil tak v tomhle Codku nehrajete jenom za vojáka, ale hrajete tam také za Riley, a to je váš pejsek. Za, kterého máte tu možnost hrát bohužel jenom v jedné misi. To je škoda, protože bylo by jinak lepší kdyby se za něj později také hrálo. Další věci co mě potěšilo je, že jste nebyli jenom na to jednom bojišti neboli, prostředí. Měli sté tu možnost bojovat ve vesmíru nebo v moři (pod vodou), a to se mi zdálo skvěle, a těch misi tam bylo aspoň víc než jedna. Dále sté měli tu možnost si pojezdit v tanku a dokonce ve vrtulníku. Tím, že jste ho sami ovládali (to myslím to, že jste mohli jezdit kde chcete, protože MW3 sté mohli jenom střílet z tanku). Docela mě ty mise v tanku a vrtulníku bavily, a nebyli takové o ničem. Po příběhu vám tady nechci nim moc psát, protože bych vám mohl vyspoilerovát něco , ale mohu vám říct to, že konec této hry byl poněkud divný, protože sté ve vlaku, který se zřítí to vody mezí tím pod vodou zabijete hlavního zaporaka, a popadnete kámoše vyplavete na pobřeží, a díváte se na válku. Když v tom najednou vás popadne ten zaporak, a odnese vás pryč a ukáže se vám konec. Jinak se mi tam líbila mise. Kde jste se spouštěli z mrakodrapu, a ještě ta mase kde jste mohli hrát za psa. Jinak hru jsem dohrál na veterána, mohl bych říct to, že těch 5-6 hodin hraní bylo skvělých, ale inteligence nepřátel mohla byt lepší.

Jako každé call of duty. Tak i tohle má svůj multiplayer, který je pořád stejný jako v každém díle. Jsou tam pořád ty stejné mody jako jsou team deadmatch, kill confirmed atd. atd. Mezi těmi mody se tam přidal nový a to je Search and Rescue je to úplně stejné jako Search and Desteoy, ale je to nové, protože když tam zemřete tak z vás padne známka, a jestli ji spoluhráč sebere tak pokračujete, a jestli ji nesebere tak máte smůlu. Dále tam přibylo spousta MP map. Nebudu je všechny vyjmenovávat, protože to bych tu byl do zítřka, ale mohu vám říct, že se nám vrátily staré dobře mapy Favela (MW2), Dome (MW3) Scrapyard (MW2). Tohle jsou mapy, které už byli v minulých codách, ale škola je, že si je musíte zakoupit v DLC. Jak už je řeč o mapách tak ve hře je asi 20 map + DLC mapy dohromady. Tak aspoň nebudete hrát pořad tu stejnou mapu. Další věc co mě zklamala je, že zrušili theater mod. To je, že vám to nahrávalo záznamy z hraní. No jestli se vám něco povede. Tak už to neuvidíte pokud‘ si to nenatočíte. Ještě jedna novinka je, že si můžete kupovat zbraně za body, které nasbíráte za každý nový level. Ted’ka aspoň nemusíte se rychle levlit, ale můžete si to hnedka koupit. Ještě si můžete vytvořit jak váš voják bude vypadat, a ve hře všichni uvidí jak vypadáte. Můžete mu dat jakoukoliv čepici, helmu a oblek nebo skin nějakého vojáka. To se mi zdá skvěle, ale některé věci si také musíte zakoupit.

Poslední novinkou co je v Ghosto je Extinction Mode. V tomhle modu hrajete normálně za vojáky, a snažíte se přežít útok mutantu (něco jako v Black ops zombiky) Máte tam několik map, a můžete je zkoušet projed sami nebo ze spoluhráči. Víc bych k tomu nedodal.

Po grafické stránce bych mohl říct to, že mě ta grafika a zpracováni té hry nepřišlo nějak extra. Přišlo mi to nějak obyčejné. Možná je to tím, že jsem to hrál na xboxu 360. A tam nemohli nějak zvýšit ty detaily, protože by to potom nerozjel, a je to také první codko na nové konzole. To bych musel hrát na těch nových konzolí nebo na kombu, abych to lépe posoudil. Jinak zvuky ve hře nebyli špatné obzvlašt‘ ve vesmíru, protože jak jste vystřelili tak to znělo jako by jste byli ve vesmíru nebo jak jste byli v moři tak ty efekty tam byli podobné. Ještě ovládání mi přišlo dobře, a neměl jsem žádné potíže. Jinak tohle je vše co bych k tomu řekl.

Finálové hodnocení. Dávám tomu 75 %, protože inteligence nepřátel mohla byt lepší, a délka hry rovněž. Mohlo se hrát více za psa, a konec hry byl takový divný. Jinak všechno ostatní se mi líbilo.
+16
  • PC 55
Nebudu vykládat, jak to bylo do Black Ops II strašně výtečné a najednou přišel Ghosts a s ním i úpadek. Jakoby si o to ta série říkala. Vývojáři s Infinity Ward vsadili na osvědčené tradice v podobě výbuchů, neutuchající akce, válečné atmosféry a patriotických osob. Ale mám pocit, jakoby by tohle byl jen poloviční zážitek z jednoho z předešlých dílů. Příběh naprosto bez větších nápadů a jakoby narychlo splácaný, hold protože pánové z IW museli začít úplně odznova, měli to složitější oproti Modern Warfare 2 a 3, a nebo oproti pánům z Treyarchu a jejich Black Ops "dvojce". Zatímco z Black Opsy se to snažili nějak osolit a opepřit zajímavým příběhem, nebo postavami a celkem jim to vyšlo. Tak tady s tímhle dílem se to nevyvedlo. Ale pořád to nad hladinou drží dost slušné tempo, a potěšení z něho, které ve mě nevyvolá jen tak kdejaká hra podobného typu (Battlefield 3 a 4, Medal of Honor: Warfighter). Pejsek byl dobrý nápad. Jsem přesto celkem zvědavý na další díl, ale po tomhle tom už vím, že to není jasné udržet si tradiční tempo, aniž by to po 10 dílu nepřišlo slabší, takže "jedenáctka" může jít klidně níže, i když se u ní asi na pár hodin u kampaně zabavím, jen mě zas může zklamat příběh a "drajv", který tam sice bude, ale měl by mít aspoň více nápadů.

Pro: Ještě jakž takž ta atmosféra, a jakž takž to tempo, pejsek a cutscény.

Proti: Teď tradice upadla víc než předtím.

+12
  • PC 75
Hrán pouze singleplayer :)

Jak se říká, do třetice všeho dobrého. Třetí Call of Duty během týdne a musím říct, že tvrzení „nejlepší nakonec“ zde opravdu platilo.

Tentokrát jsem však po dvou předchozích dílech „vyměnil“ Treyarch za Infinity Wand (dále jen IW) a musím říct, že jsem to hned na první pohled poznal. Styl IW je stále založen na stejných principech už od samotného prvního dílu celé megasérie. Možná to bude znít divně, ale já prostě styl IW a Treyarchu rozpoznám hned. Nemohu si pomoct, ale styl IW se mi líbí víc, o dost víc.

Nicméně, po všech negativních ohlasech na Ghosts, jsem neočekával zhola nic. O to více jsem byl příjemně překvapen. A to i přes skutečnost, že se mi tento trend vydávání co rok vůbec nezamlouvá a původně jsem po dohrání Modern Warfare 3 nechtěl už žádný díl CoD ani vidět.

Ale zpět k samotné hře. Na rozdíl od Black Opsů je zde příběh podán mnohem lépe a přehledněji a prakticky už od začátku víte, na čem jste. A teď hratelnost. Naprostá většina misí je zábavná a docela originální (i když to jde po těch všech dílech už velmi těžko) a musím uznat, že byly dokonce lepší, než v Black Opsech. Zbraní a různých vychytávek zde sice znatelně ubylo, avšak na hratelnosti to není nijak poznat. Stejně jsem většinu zbraní v BO2 vlastně ani nepoužil, ba co víc, ani neodemkl. Zajímavou novinkou je zde čtyřnohý přítel, německý ovčák Riley, který vám bude dělat v několika misích parťáka. Tuto snahu o inovaci cením.

Ke grafické a zvukové stránce hry bych chtěl říci jen jedno. Je to stále ten stejný engine už od druhého dílu stále doplňován o další a další efekty a inovace, avšak na dnešní enginy už zdaleka nestačí. Takže slibované next-gen je prozatím ten tam a až na pár maličkostí vypadá hra pořád stejně jako předchozích pár dílů.

Myslím, že vše důležité jsem shrnul a s konstatováním, že revoluce opět nepřišla, musím hře udělit o málo lepší hodnocení než Black Opsům, 75%.

Pro: + Zábavné mise + Docela slušný děj + Pejsek + Infinity Ward Styl

Proti: - Pořád stejný engine - Pořád to stejné - evoluce, nikoliv revoluce

+15
  • PC 80
Psát v dnešní době recenzi na Call of Duty nebo Battlefield, je nevděčná práce. Proč, ptáte se? Existují totiž dva tábory, které mezí sebou neustále bojují o prvenství jejich oblíbené hry. Někdy až tak moc, že je to až úsměvné. Komunitě BF se CoD zdá příliš umělé na pohled, zvuky jsou špatné a zbraně jim znějí všechny stejně. Hráčům CoD se zase nelíbí kampaň BF, je příliš plastická a lesklá a nepříliš zábavná. A co se týče multiplayeru, tam už se hádat nemá vůbec cenu, je to o krk. Já vám však přinesu zcela neutrální recenzi (pro nechápavé: V branži recenzenta, se běžně dva velké tituly srovnávají a já zde činím totéž), protože obě hry mají něco do sebe a ani jedné se po odehrání kampaně dále nevěnuji - jednak proto bude tato recenze pouze na single player a také proto, že s recenzí na hru více hráčů je potřeba počkat, první dny hraní bývají za trest. Nicméně to jistě víte samy, pokud hru hrajete. Moje poselství pro oba tábory je jasné - boj nemá cenu, vítěz neexistuje.

Trilogii Modern Warfare máme úspěšně za sebou a Infinity Ward přicházejí s novou značkou. Tentokrát jí nazvali Ghosts a jestli se máte na co těšit, se dozvíte na následujících řádcích. Kromě IW se na vývoji hry podílela ještě další studia. Raven Software se postarali o hru více hráčů, Neversoft o hříčku Extinction (což byly zombíci, ale nyní převzali vládu marťané) a Treyarch (studio, které má na svědomí každý druhý titul CoD - například Black Ops) stvořily WiiU verzi. O vydání se postaral jako vždy Activision a hra vyšla 5.listopadu pro WiiU, PC, PS3 a XBOX 360. Vydání pro novou generaci konzolí se plánuje na 15.listopad v Americe a 29. listopad v Evropě pro PS4 a XBOX ONE se premiéry dočká 22. listopadu, vše léta páně 2013. Hra běží na enginu, který byl použit například v Modern Warfare, jen je opět lehce upraven a vyretušován. Pojďme si ale konečně povědět něco o samotné kampani.

Příběh hry začíná idilkou na louce, která se nachází na menším kopečku poblíž vašeho rodného města. Sedí na něm tři muži, vy (Logan), váš bratr (Hesh) a otec (Elias), který vypráví příběh o speciální jednotce, zvané Ghosts (duchové). Náhle se začnou dít věci podobné výbuchu sopky a tak utíkáte směrem k bydlišti. Po cestě otec volá něco o projektu ODIN a vy znejistíte, protože vám pomalu dochází, že tohle sopka či obyčejné zemětřesení nebude. Běžíte se tedy schovat do vašeho domu, seč vám síly stačí a když dorazíte dovnitř, kamera se přepne na oběžnou dráhu. Tam se ujímáte role kosmonauta, jehož pohled směřuje na něco, co vypadá jako družice, na které je obrovský nápis ODIN. Jste na cestě do střediska, když tu najednou jste přepadeni a snažíte si zachránit vlastní život. Náhle však zjistíte že ODINa někdo aktivoval a začal střílet rakety po celé Americe. Rozhodnete se tedy pro poslední hloupou akci a vysílač zničíte. Hra se přepíná zpátky do Loganovi kůže a vy utíkáte z města, střih a hra se posouvá o deset let dále. Tam už s bratrem bojujete v armádě za USA proti Federaci národů. Tolik k příběhu - dovolil jsem si začátek rozvést, protože téměř všude se hned po vydáni hry objevila videa, která mapují právě tuto cestu.

Kromě bratra a otce - který vám dělá nadřízeného, vám bude dělat parťáka i pes jménem Riley. A že to není obyčejný pejsek, si hned povíme. Lze ho totiž ovládat pomocí laptopu tak, že mu vlezete vyloženě do hlavy a jeho očima sledujete dění a zakousáváte vojáky. Skvěle to také pomáhá při průzkumu. Chlupáči lze však zadat i rychlý rozkaz pomocí klávesy Q a vyslat ho na cíl (podobně funguje taktický prvek v BF4, kde takhle vysíláte dvounohé parťáky). Když už mluvím o psech, pokud na vás zaútočí cizí ovčák, lze se konečně bránit levým tlačítkem (trvalo to) a ne klávesou V jak to bylo doteď. Kdo zažil ví, že než jste klávesu nahmatali, bylo po vás. Kromě myši je tu pak ještě interaktivní klávesa F, kterou se lze také bránit, ale při jiných situacích. Co musím zmínit je to, že mi Riley skutečně přirostl k srdci, dokonce více, než postavy z BF4.

Mimo psíka můžete ovládat například nálet letounů A-10, tanky, kulomety, protileteckou obranu a tak dále. U zbraní ručních lze pak říci, že se jedná o klasickou situaci. Zastřílíte si z bazuky, těžkého kulometu, různých druhů pistolí, samopalů, pušek, sniperek a podobné výbavy, tedy nic nového pod sluncem. Ze sekundární výbavy to pak budou oslepovací a výbušné granáty, dálkově ovládaná sniperka, miny, a podobně. S veškerou výbavou co dostanete do vínku, se pěkně zachází a je radost ji používat.

Grafická stránka hry nedoznala příliš mnoho změn, jak jsem již zmínil na začátku (u série CoD by se dala považovat za standart), ale co musím uznat je, že například výbuchy a samotný oheň je fakt radost sledovat. Srovnávat s BF to samozřejmě nemá cenu, ale každá hra má něco do sebe a nemyslím si, že grafika Ghosts stojí za starou belu, to může říct pouze někdo, kdo hraje od rána do večera zmíněný BF, nebo člověk, co hru viděl pouze na YB. Co je však potřeba říci, je to, že hra je rozhodně náročnější, než doteď byla, ale dost možná to spraví update. Optimalizace tak, jak je na tom teď, není nic moc a je potřeba delší dobu ladit detaily, než titul poběží jak má. Není to však nic, co by vám mělo kazit dojem, alespoň myslím.

Další kapitola bude ozvučení. Na internetu se rojí názory (jistě víte kterých lidí), že prý všechny zbraně znějí stejně, že to je strašné poslouchat a další podobné hejty. Já k tomu dodávám svůj názor. Pokud máte doma solidní sluchátka či repro soustavu a ideálně lepší, než integrovanou zvukovou kartu, bude se vám všechno více než líbit. Jedno je však jasné, BF4 má rozhodně lepší ozvučení o tom žádná, ale že by tohle znělo špatně, to tedy s klidným svědomím říci nemohu. Za co však dám ruku do ohně, je to, že jakmile se rozezní bitevní vřava, je to balzám pro militaristovi uši. Nechápu tedy úplně zbytečné urážky. Inu, zkuste samy.

Ovládání je potom standardem, na který jste už pár let zvyklí, jediná větší změna je obrana před útokem, o které jsem psal výše. Klávesy, či analogy vám sednou do ruky během pěti minut a už nepustí a to je myslím dobrá zpráva. Co je na tom však hůře jako každý rok, je umělá inteligence. Mě úplně neskutečně vytáčí hry, kde máte kolem sebe parťáky, ale střílí se pouze a jen na vás a ostatní jsou tam jen proto, aby vám do všeho kecali. U některých misí jsem myslel, že mi vytečou nervy ušima, ale přežil jsem to ve zdraví. Nicméně při těžších obtížnostech dejte pozor na to, co máte kolem sebe (teď myslím nábytek). Skripty jsou potom ještě klasičtější než samotné CoD, ale už jsem si na to zvykl a nemyslím, že u příběhové hry je to na škodu, ale je to věc názoru. Mě přijde, že to hře dává lepší a filmovější zážitek. Nicméně se připravte na tunel, plný předpřipravených situací, které někdy nelze ani ovládat.

Při procházení kampaně se kromě Ameriky podíváte i do jiných států (nebudu jmenovat, ať z toho něco máte), do vesmíru, zažijete moderní vylodění alias Normandie v roli obránce pláže, mrknete pod vodu (mořské mise jsou velmi pěkně zpracovány a vypadají hezky), budete se brodit městem, které zaplavuje právě vybuchlá hráz a další podobné skopičinky. Toto vše a mnohem více v klasickém, adrenalinem napumpovaném balení. Pro zpříjemnění mísí sbíráte opět laptopy (intel). Každá mise obsahuje jeden kousek a je jich celkem 18. Herní doba se šplhá k osmi hodinám (pokud tedy nehrajete na nejlehčí obtížnost) a vůbec poprvé jsem měl po dohrání pocit, že mi to akorát stačilo a byl jsem spokojen, což kvituji s nadšením. Vaše oko jistě zpozoruje i to, že se některé mise nápadně podobají těm z BF4 a BF3, příkladem budiž letadlová loď či útok tanků.

Na místě je tedy menší shrnutí, protože o kampani samotné toho bylo řečeno více, než je zdrávo. Co musím říci jako první, je to, že hra si na nic nehraje, je to čistá, frenetická akráda, a jde ji to skvěle - nehledejte tedy v kampani příliš mnoho realismu, ale na to jsme u této série zvyklí. Pokud na to přistoupíte, čeká vás opravdová zábava. Single player kampaně má Infinity Ward zmáknuté skutečně dobře. Tohle z mého pohledu BF 3 a 4 chybí. DICE předvedli naposledy dobrou kampaň u BAD COMPANY. Hra je to věru zábavná, barevná a dobře znějící (teď mě asi někdo nechá ukřižovat) a myslím, že si vaši šanci, pokud máte rádi FPS, skutečně zaslouží. Pokud vás zajímá čistě multiplayer, tak jistě samy víte, do kterého tábora patříte. Za mě se tato příběhová kampaň povedla a to více než ta u BF 4 - a musím opět upozornit, je to skutečně neutrální názor. Moje doporučení však máte, co s tím uděláte, je na vás. Přeji vám pěkný den a hodně síly na hádky s vedlejším táborem. Jak jsem psal, vítěz neexistuje.

Pro: - Povedená kampaň a příběh - Zajímavé prostředí - Pejsek Riley - Zvuková stránka

Proti: - Umělá inteligence nedoznala příliš mnoho změn - Střelba nepřátel jen a pouze do vás, nehledě na parťáky - Velikost instalace - Nepříliš dobrá optimalizace

+8 +9 −1
  • PC 60
HRÁNO NA XBOX360
Activision stále jede na sérii "CoDka", které jim už léta vydělává miliardy. U Ghosts tomu nebude jinak. Kdo si tohle koupí, tak je jeden z naivních!
Každá hra má své mouchy a žádná není dokonalá.

Začal jsem hrát. Vše fungovalo výborně a bavil jsem se. Najednou se stalo něco divného, jakoby se potenciál hry dostal na nejnižší úroveň z nejnižších a já v rozzuřeném stavu pohlédl na svou obrazovku. NECITLIVOU ovladatelnost ve !!!*VESMÍRU*!!! - cože?! Nápad je to fantastický, ale zpracování ostudné. Fyzikálně jim to opravdu nevyšlo a přišlo mi až nesmyslné tam střílet, navíc s tak hloupým ovládaním. Později se to samé vyskytlo v moři, kde to ale spravili kvalitními efekty podmořského života jako jsou ryby, žraloci a ponorky. Ovládání pod mořem opět selhalo! Díky těmto nedostatkům jsem musel mise několikrát opakovat až mě to málem dovedlo k šílenství.

Postavy jsou mi z větší části nesympatické a necharismatické a neoblíbil jsem si nikoho.
Nesympatické:
1. Merrick
2. Hesh
3. Rorke

Sympatické:
1. Logan
2. nikdo
3. nikdo

Ačkoliv jsem narazil na četné nedostatky, co mě nutili hru několikrát po sobě vypnout, hledal jsem motivaci v příběhu, který byl tentokrát jeden z nejlepších od Infinity. Napínavý a hlavně kvalitně odvyprávěný, neseděl mi ten rychlý přechod v čase, ale i tak jsem ti to užil. ZÁVĚR HRY BYL VÍC NEŽ VÝBORNÝ, ČEKAL JSEM, ŽE RORKE JASNĚ UMŘEL! NAKONEC SE TAM OBJEVÍ "POLOMRTVÝ" A SEJME LOGANA... V DALŠÍM DÍLE BY MOHLI UKÁZAT, JAK TO S NÍM DOPADNE. NECHCI, ABY DALŠÍ SYMPAŤÁK UMŘEL :(
Efekty hry se mi líbily. Nějaké to padání z letadla, úvodní panika a oheň a závěr hry byly ty nejlepší okamžiky ze hry.

Ve hře jsou větší negativa než pozivita a celkově se hra nepovedla. Nebudu se tu rozepisovat. Pořád mám šok z těch vesmírných misí! A moc rád bych to hodil za hlavu a na celou hru zapomněl.
60%

Pro: příběh, efekty, závěr hry.

Proti: protivné ovládaní, vesmír, moře, mise, charaktery většiny postav.

+11
  • PC 50
Tak nevím po dohrání COD: Ghost si říkám, jestli tohle myslí v Infinity vážně, tak nevím. Příběh byl ucházející (aspoň myslím, nějak jsem nepodchytil vo co přesně jde ) - takovej klasickej CéÓDéčkovej (světová válka a vy jediný to můžete vyhrát). Délka hry byla standardní na dnešní FPS akce. Otázkou, ale je, proč se vlastně v té sérii, neustále opakuje to samé dokolečka? Jízda tankem - kolikrát to tu bylo ? Bullet time - nuda. Mise pod vodou a ve vesmíru, poprvé mě to bavilo, pak už to byla nuda. Navíc hra nás táhne stále jedním směrem a to rovně, ani doprava, ani doleva, není tu nic co by člověka donutilo vlastně sledovat obrazovku. Ale to už je u Dutých povinnost :D - jen střílet a nad ničím nepřemýšlet, tedy pardon párkrát zmáčknou třeba F nebo což je tedy častěji R. Jediné co se mi líbilo byl čtyřnohý parťák do akce Riley. Toho psiska mi až bylo líto když to v jedné akci koupil, ale naštěstí se nad ním smilovali a nechali ho žít.

No a ten konec, byl tak nečekaný až jsem málem vstal ze židle a řekl jsem si: "Seru na to!". To mi jako chtějí autoři "scénáře" a vývojáři naznačit, že hra by se mohla dočkat pokračování ???? Pane bože, jen to né !!!

Jde prostě vidět, že multoš je hlavním tahákem hry, ale nechápu, že si to ještě někdo kupuje, vždyť je to pořád ta stejná předražená hra s kupou placených DLC a nic se nemění - každý rok vychází nový a nový díl.

Co se týče té převratné grafiky a fyziky co autoři slibovali, tak tím asi bylo myšleno, že se cpt. Price převrací v hrobě ??? Mě se engine nezdál nijak nový oproti MW3. V porovnání s kolegou od DICE jsou Actvision, dle mého názoru hodně pozadu a tím nechci nijak vyzdvihovat počin jež distribuuje EA. Asi by bylo dobré kdyby obě společnosti, tak nějak přestaly chrlit jeden tovar za druhým a počítali s tím, že na multoš natáhnou děti a tím pádem i peněženky rodičů oněch ratolestí a na chvilku se zamyslely. Zkrátka prostě podívali se na příběh, né jako na něco co překáží, ale na něco co hráčovi nabídne zážitek, ještě před tím, než spustí onu hru pro více hráčů. Příběhy obou kolosů herního průmyslu stály v letošních pokračováních za starou belu, ale z Ducha si nepamatuji, téměř nic a to píši tenhle post, hned po jeho dohrání. Za mě ne, nedoporučuji ke koupi a pokud má někdo iluze o COD a očekává třeba návrat k Modern Warfare (podotýkám k jedničce), tak ať se od dítka Bobbyho Koticka drží setsakramentsky dál.

Pro: hafík

Proti: klišé příběh, grafika, vlastně 90% singlu

+21
  • PC 65
Tak mi nějak přijde, že do hodnocení hry se nutně musí také otisknout splněná či nesplněná očekávání. A tak mi nějak přijde, díky tomu, že jsem hrál v podstatě všechny moderní díly této série krátce za sebou, že mě Call of Duty naučilo očekávat Call of Duty.

A dočkal jsem se Call of Duty.

Nemohu tedy říct, že bych byl doslova zklamaný, protože bych čekal něco, co od dílu CoD logicky prostě čekat nemohu. Ale nejsem také nijak zvlášť nadšený tím, co jsem dostal. Jelikož nejsem nějaký pravověrný fanoušek série, ale nedělá mi zase takové potíže si podobné hry zahrát, o 'Duchách' jsem dopředu nevěděl takřka nic. Dalo by se tedy říci, že očekávání byla naučená z předchozích dílů. Bude to lineární, filmové, konzoloidní, rychlé, akční, heroické a plné patosu a protože je to díl, který na základě vývoje ála "přehazovaná" tentokráte připadl zase na Infinity Ward, bude to i dobře vypadat, ale příběhově se scénáristé rozhodně nepřetrhnou.

Designérům z Infinity, Ravenu i Neversoftu (Bůh ví, kdo na čem všem přesně dělal) rozhodně nelze vyčíst, že by neuměli vymyslet skutečně pěkné, koukatelné a zajímavé mise, prostředí a levely celkově. Společně s grafiky a kdo ví kým ještě se podařilo udělat skutečně hodně dobré někdy až skvostné úrovně, ve kterých, pokud máte možnost a AI postavy na vás furt neřvou nebo vás někdo nemá chuť zrovna hned zabít, je nádhera si chvíli stoupnout a koukat se. Minimálně to platí pro vesmírný začátek, dávající si vzpomenout na nedávno kiny proběhnuvší Gravity, obecně pro první mise v džungli a v dešti, vodní svět, vlak a vlastně většinu venkovních lokací, ve kterých se pohybujete pěšmo. Vnitřní interiéry už tak dobře nevypadají, protože jde prostě o industriální stavby a jste buď v halách pod zemí, na zemi nebo v chodbách lodí a ponorek. V takových chvílích ale zase není moc možností a ani důvodů se čímkoliv kochat.

Leda tak animací. Přišlo mi, že postavy panďuláků, promenádujících se kolem mě, měly celkem vypiplané pohyby, takže se tak nějak hýbaly, padaly, létaly, krčily a plazily uvěřitelně. O něco horší to bylo u čoklíka, jenž je vám doprovodem, hratelným v pár misích a zbytečným ve většině zbývajících. Psisko se divně otáčelo na místě a vůbec prazvláštně trhalo. Motion-capturing chlupáče tak asi nebyl zrovna nejvyšší prioritou. Krom toho ve chvíli, kdy psisko ovládáte, zjistíte že to nejen že není žádný domácí mazlíček, ale vycvičená vraždící bestie, kterou byste z nějakého důvodu měli snad i oplakávat, ale hlavně mrzák, protože neumí skákat ani přes lehce vysoké překážky, takže se vám může i stát, že místo útoku se o něco zaseknete, nedokážete to přeskočit a než se během chvilky vymotáte, psisko v mžiku přibere na váze několik gramů olova. A není snad nutné zdůrazňovat, že olovo v takovémto stavu není příliš zdraví prospěšné. Na druhou stranu, ani Ai postavy, které neovládáte, nepatří zrovna mezi nejbystřejší individua. Na rovince mají tendence vám utíkat a rozbíjet tak formaci (pokud se tomu tak dá říkat), na schodech se zase plouží a v uličkách a chodbách prostě doslova překáží, protože je nemůžete předběhnout a oni vás jen zdržují.

To jsou ovšem chvíle, kdy alespoň reagují. Cca dvakrát za hru jsem si vyzkoušel, jaké je to mít za parťáky telata, která se rozhodla všechno vzdát a vůči okolnímu světu se stát zcela apatickými. Nic nedělají, stojí a čumí na místě a díky tomu se samozřejmě ani nespustí nějaký script a vy tak musíte restartovat celou misi, protože pouhé načtení posledního checkpointu nestačí. Za to nepřátelé mezi tím vyvinuli tak dokonalé technologie, že umožňuji svým vojákům doslova vznikat ze vzduchu. To takhle zvolíte cestu, kterou hra nečekala, dostanete se někam, kde to hra nečekala, a vy můžete strávit zbytek života (nebo zásobníku) nekonečným pobíjením nepřátel, kteří se objevují v místech, kde jednoduše nemohou, vám za zády. Musíte tak přistoupit na hru... téhle hry, vrátit se zpět k parťákům, pro které jste zjevně příliš velký dobrodruh, než aby vás následovali, a jmout se vydat cestou, kterou pro vás určil "osud". Stejně tak je tento "osud" zodpovědný i za to, že u intelu (Rourke file), který můžete (ale nemusíte) sbírat v misích (smysl to nemá prakticky žádný) umřel vojcl nepřítele a pohodil poblíž intelu zbraň. Můžete se stavět na svoji pixelovou hlavu jak chcete, ale hra vám bude dokola nabízet jen zvednutí a výměnu zbraně, informace z laptopu prostě nemáte získat a tečka. Dýl-vyfit.

Že je hra prostě zparchantěle konzoloidní, nad tím se už snad u CoD série nemá ani cenu moc pozastavovat (Konzolofka - Check). Checkpointy, několik tlačítek pro pár stejných jednoduchých úkonů, neustále vypisování které z těchto tlačítek kdy mačkat a rádoby interaktivita ve chvílích, kdy je zcela zbytečná, protože po filmečku stisknu jedno dvě tlačítka, provede se animace a následně se spustí další filmeček (to asi abych mezi těmi animacemi a filmečky neusnul). Chybky a nedomyšlenosti typu "hudba řve, že neslyším parťáky ani střelbu, ale ovládat lze hlasitost pouze veškerých zvuků včetně hudby najednou" nebo "nastavím si reverzní myš, ale naváděné střely a kamerky na to kašlou a ovládající se stejně původně neobráceně" jsou už jen dědičné vlastnosti předchozích dílů.

Zmíněním se o poměrně zdařilých a zajímavých intermezzo loadovacích filmečcích, kdy se někdo zjevně shlédnul ve velmi podobném dřívějším logu Microsoft Game Studios, jen vyplním mezeru před tím, než se zmíním o příběhu.

Ten je tak "kolofďuťácký", že když už si autoři hrají na interaktivní film, měli by také najmout někoho, kdo je schopen napsat trochu rozumný příběh bez již okoukaných zvratů. U Ghostů jsem se poměrně těšil, že budou tajnou jednotkou natolik, že s nimi sice budu spolupracovat, ale nikdy jim neuvidím do tváře a vždy tak pro mě budou tak trochu neznámou, jak oni mě, tak já jim. Když už potřebovali autoři nějakou rodinnou zápletku, mohl jsem být v Ghostech jen já s bratrem, což by bylo do té doby a bez aktuálních okolností nemyslitelné, a o tom, že je Ghostem otec, bych se dozvěděl třeba právě až při jeho skonu. Takhle bylo dost nepravděpodobné, že by otec i oba jeho synové byli ve stejné jednotce, resp, že by i oba samotní synové byli ve stejné jednotce. Ale i kdyby se to připsalo nezvyklým okolnostem té doby, stále to mělo celé zbytečně moc hloupého rodinného patosu. Call of Duty je o akci, válečné vřavě. Tyhle rodinné dýchánky a niterný emoční příběh si mohou autoři strčit k proktologovi do úschovy. Vše, točící se okolo rodiny, vztahu k otci a bratrovi apod. bylo tak zbytečné a nabourávající atmosféru dění, že by jeden zaplakal. A pokud by nerozplakalo tohle, úspěšně by se o to pokusil i úplný konec, který navíc spadal do kategorie "WTF ty vole to myslí vážně OMG?". Ten totiž to všechno dosavadní velmi kvalitně za stálého míchání spláchl do... A komu by to bylo málo, může si ještě vyposlechnout v titulcích Eminemovu blábolačku, zírajíc na pravé hollywoodské ultra dlouhé titulky s enormně dlouhým seznamem jmen těch, kdo všichni se na téhle zhruba čtyř až pěti hodinové hříčce podíleli.

Vypadá to dobře a chvílemi to umí i navodit atmosféru, ale celkově je to hra, ke které nebudu mít důvod se vracet. Maximálně tak pro připomenutí před dalším navazujícím dílem.

Ne, ani tak ne.

Pro: Grafika a vzhled venkovních lokací, některé zajímavé levely, zvuky zbraní, skutečně pouze chvilkový čtyřnohý pomocník v těle chlupaté vraždící bestie

Proti: Příběh s množstvím patosu, krátkost, konzoloidnost, hloupé chyby ve scriptování, конец (když to tu nemohu označit spoilerem :)

+9
  • PC 45
Nuže dobrá, z Bitevního pole jsem přišel sice mírně pocuchán, nicméně nebylo to nic, co by nespravilo jedno dvě piva. Když mě ovšem volala povinnost o pár dnů později, tak lehce jsem z toho nevyváznul. A to myslím v tom nejhorším slova smyslu.

Když bych měl porovnat obě konkurenční značky, kterými BF a CoD jistě jsou, asi bych bez dlouhýho přemejšlení zahlásil, že tentokrát to má na háku BF. Jenomže ono se vyloženě nepovedlo ani jedno, ani druhý, přičemž oboje dokáže jak pobavit tak nasrat. Co si ale budeme povídat, Battlefield má (když už nic jinýho) alespoň tu destrukci, parádní grafiku a super zvuk, což jsou prvky, který si s novým Call od Duty nelze spojit.

Je mi divný, že Infinity Ward za těch šest let (od prvního Modern Warfare) nepochopili, jak se má dělat válečná vřava, že k tomu nestačí kupa "wááááu" momentů, nebo nekonečno nábojů. Tam kde těžce zabodovali EA, tvůrci Ghosta zatraceně selhali. Zase jsem měl pocit, že když střílím, držím v ruce špuntovku na gumový přísavky (jako malej jsem se s tim sice docela navyváděl, ale mě je teď kurva dvaadvacet a já chci hutnou dynamickou střelbu, která mě prostřednictvím mého subwooferu odstřelí ze židle). Takže zvuk je opět špatně!

Grafický inferno se taky nekoná. Vzpomenu-li si na všechny ty sliby a opěvný ohlasy tvůrců, je mi až k zblití zle, co jim z toho ve výsledku vzešlo. A tohle že má bejt "next gen" hra? Leda pro mobily! Že to má hnedle 40 GB, to si dokážu vysvětlit snad jenom načítacími sekvencemi, který jsou stokrát víc cool, než hra samotná. Grafika špatně! (i když se najdou místa, kde to nevypadá zas tak zle - třeba džungle)

Se scénářem se taky nikdo moc nepatlal. Stačilo vzít trochu Modern Warfare, trochu Dark Knight Rises, trochu toho BFka a příběh je na světě. K tomu navíc prezentuje celou řadu logickejch nesmyslů. Špatně!

U hraní Battlefield 4 jsem se nenudil, třeba i proto, že se tam najdou dva tři okamžiky, který nějakým způsobem dokážou buď vyvolat emoce, nebo utkvět v hlavě. CoD nemá ale vlastně vůbec nic, protože je to úplně totéž co předchozí díly a dokonce ani oživení v podobě psa nedopadlo nejlíp... a to hlavně proto, že potenciál onoho nápadu je nevyužitej. Riley je borec a já chtěl hrát za něj, je zábavnější na nepřátele štěkat, než po nich prskat špunty.

A když už jsem zmínil nepřátele, nic o nich neřeknu. Zato spojenci jsou úplní idioti, protože za celou hru nemusíte umřít ani jednou, ale za postřelení parťáka můžete opakovat misi třeba tisíckrát. Obvykle bývá zvykem, že vám do rány lezou ti špatní, tady ale ne. V tom možná tkví ta next-gen revoluce.

Závěrem: Kdybych nehrál všechny předchozí díly, kdybych nehrál BF, kdyby to byla moje první hra po dekádě, asi bych byl unešenej, protože už mám ale ledacos nahráno a protože hraju pravidelně, je pro mě Call of Duty: Ghost největším herním zklamáním roku (spolu s Black Listem). Tady opět vítězí pokus získat nad snahou dát.

Pro: načítací sekvence, trhač

Proti: grafika, zvuk, logika, sebevražední kolegové, nulová inovace

+25