Ghosts má být první COD nové generace a to je jeden z důvodů, proč jsou na něj kladeny vyšší nároky než dříve. Hned zpočátku je nutné zklamat - grafika je vskutku příšerná a snad kromě minima scén zde není nic, co by stálo za pění grafické ódy. Ba co více, grafické zpracování je snad ještě horší než u prvních Black Ops (kde mimochodem byly vidět aspoň stopy po kulkách v těle a jiné potěšující detaily), ne-li ještě více do historie.
Někteří hovoří o vylepšení pohybů a celkových modelů postav. Zde se hra opravdu dočkala jistých vylepšení. Stále to však není nic, co by vypovídalo o tom, že pochází z roku 2013. Viz nelze se vyhnout porovnání s Battlefield 4, které přivádí ke grafickým orgiím.
Nicméně přejděme k dalšímu bodu. Tím je zvuková stránka hry, která je ucházející, ale opět nic v sérii převratného.
Zaměřme se tedy na příběh, který nám dává vědět, že Ghosts neměl být jediný, ale měl započít novou trilogii nebo snad ságu, ale zřejmě k tomu zatím nikdy nedošlo. S tím se nese závěrečný cliffhanger, který by byl dobrý za předpokladu, že by Ghosts mělo pokračování a také za předpokladu, že by Rorke byl alespoň trochu zajímavý záporák, ale není! Dozvíte se, že ho předělala jisté FEDERACE, jenomže se toho o ní moc nedozvíte. Krom toho, že chce (nečekaně) srazit Spojené státy na kolena atd atd. Již známý patriotský příběh o tom, jak se Vy jako nemluvící hrdina vydáváte zachránit Ameriku a při této cestě překonáváte překážky. A co je na tomto příběhu nejvtipnější? Vaše nesmrtelnost. Co na tom, že spadnete ze stromu z takové výšky, že by to bylo alespoň na zlomení nohy, ale Vy to přece rozchodíte. Co na tom, že Vás střelí do břicha, Vy to přece rozchodíte. A takovýchto podobných scénaristických nesmyslů je tady hromada. A i když už někoho z Vaší party přece jen dokáží zabít, je Vám to jedno. Nikdo z nich Vám k srdci nepřiroste, protože nemá žádnou osobnost. Snad jen závěrečné postřelení Vašeho bratra má jistý emocionální náboj, a posléze jeho vytáhnutí z vody a dotáhnutí na břeh. Jenomže to nestačí!
Nováčkem do party je pes Riley, který dokáže velice dobře pomoct a stane se vítaným společníkem.
Umělá inteligence opět stojí za průměrem, leč je ucházející, tak se stále stává, že nepřítel stojí za Vašim parťákem, ten si střílí jinam a nepřítel střílí proti Vám. Ale na to už jsme si tak nějak ve střílečkách podobného ražení zvykli.
Abych jen nekritizoval, pochválím různorodý výběr lokací, které jsou někdy zpracované lépe, někdy hůře. Například u lokace v džungli ale smrděl nevyužitý potenciál. Zato poslední mise na vlaku dokázala do žil nalít adrenalin. Také mise s prostřelením přehrady a následným bojem v zaplavujícím se městě je nesmírně povedená.
Přestřelky jsou taktéž docela fajn, blíží se spíše staršímu MW než BO a je to tak lepší. Nečekejte realismus, nýbrž arkádavost, která je pro sérii typická a sedí ji.
SHRNUTÍ: Na COD: Ghosts je vidět, že bylo plánováno jako součást většího univerza (tedy alespoň nová trilogie), ale vzhledem k tomu, že se žádného dalšího rozšíření nedočkala, působí dost osamoceně. Mělo jít možná o další revoluci, alespoň grafickou, když ne jinou, ale jedná se o přesný opak. Výraznější změny se nedočkal ani zvuk, u hudby si nevzpomínám na jedinou písničku ze soundtracku, natož pak příběh, který je průhledný a kromě psa Rileyho jsou Vám všechny postavy ukradené. A co teprve záporák Rorke, který potenciál měl, ale nevyužil jej. Nemluvě pak o jeho záhadné nesmrtelnosti..
Co naopak lze pochválit, je různorodá nabídka lokací, rolí, plynulost příběhu a ani dabing není špatný. Hodně potěšující je novinka v podobě psa Rileyho, ale ani ten se zde zas tak často nevyskytne.
V čem tedy nové Ghosts vyniká? - Vlastně v ničem, bylo od něj očekáváno daleko více, bylo s ním slibováno více, než to, čeho jsme se dočkali. Dochází zde jen k recyklaci toho, co už bylo viděno, a mnohdy ani ne v dobrém zpracování. A ani alespoň část tvůrců stojících za povedenou trilogií MW nedokázala námětu využít a udělat tak z Ghosts novou legendu v sérii. Bohužel! Přesto však dokáže na těch pár hodin, které v kampani zabere, zabavit.
Nicméně musím podotknout, že se zatím jedná o nejhorší díl v sérii.
Pro: Ozvučení, Riley, lokace, přestřelky
Proti: Grafika, hratelnost, UI, příběh, postavy, designové nesmysly, nevyužitý potenciál