Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 35
To, že jsem se dostal k této hře zadarmo a zároveň legální cestou, mě velmi potěšilo, i když jsem měl obavy, že ji po deseti minutách hraní smažu, protože nedávno hrané demo mě hnedka z kraje odradilo. Nu, nestalo se. Vydržel jsem do konce hry a nakonec přiznal, že to úplně štrašné nebylo. Jakožto debut malého polského studia to není špatný a pokud by hra byla v trafice za pár kaček, mohl bych ji i doporučit. Proč?

Protože se jedná o naprostou oddychovku, od které ale nesmíte nic čekat. Celé je to tupá střílečka se sebeparodickým příběhem. Těšil jsem se zejména na prostředí, které sice není špatné, ale má to nulovou atmosféru. Graficky je to zastaralé, ale nevypadá to vyloženě ošklivě a hraní mi to nekazilo. Spíš mě iritovaly vysoké HW požadavky. Pro plynulé hraní jsem musel povypínat Post Processing a nějaké HDR kravinky a stejnak se to místy trochu škubalo (přitom mi ale Fraps ukazoval i 60fps). Holt se tu s optimalizací nikdo nepáral.

Jak funguje střílení? No, budgetově. Nepřátel je hodně, spawnují se každou chvíli a vždy jako pěst na oko. Mají i docela velkou výdrž a AI je pekelně přesná, což je vzhledem k nepřesnosti zbraní hráče docela úsměvné. Naštěstí Jurij taky něco vydrží, a proto je na obtížnost „Normální“ hra stále celkem lehká. Osobně jsem restartoval jen párkrát, z toho asi 3x kvůli nespuštěnému skriptu.

Jak už jsem říkal, hra postrádá atmosféru a docela mě mrzí, že jsem se nemohl kochat místy, kde se jakoby zastavil čas. Ani do samotného Černobylu jsem se skoro nepodíval. Pripjať je ovšem zpracovaná docela hezky, byť textury paneláku jsou v docela směšném měřítku a vypadají jako velké krabice s okny o straně 40 cm. Zbraní je docela dost, ale jejich modely jsou takové, no... slabší. Zvuky se řekl bych povedly.

Konec mě malinko zklamal, čekal jsem nějakého „bosse“ nebo strhující útěk. Nestalo se, nevadí. Upřímně, jsou daleko lepší hry, ale za tu cenu, za jakou jsem tenhle titul sehnal, jsem spokojen. Na několik málo hodin to zabaví. 35%

Pro: prostředí, zvuky, nevypadá to úplně špatně, oddychová hratelnost

Proti: budget se vším všudy, slabá AI, mizerná optimalizace, nějaké ty bugy, respawn nepřátel je moc na oko

+14
  • PC 15
Již dlouhou dobu se zajímám o Černobylskou tématiku, a tak pro mě bylo povinností i jako hráči se podívat na kousek s názvem Černobyl: Nová hrozba. Ovšem dlouho jsem se k rozehrání neměl, jelikož mě všude odrazovali velice nízká hodnocení a kritika. Už kdysi jsem od studia Silden hrál hru Alcatraz, která padla také mezi výrazně podprůměrné propadáky od vydavatelství City Interactive. A právě po zjištění, že Černobyl: Nová hrozba je od stejného studia, cítil jsem příchod průšvihu.

Hra vypráví ten nejvíce klišoidní a primitivní příběh, který si jen dokážete ve spojení s Černobylem a FPS střílečkou představit. Černobylskou elektrárnu obsadili teroristé, a hrozí vypuštěním radioaktivního odpadu do ovzduší, pokud jim do 24.hodin nebude vyplacena astronomická částka. Dřív než by armáda vůbec něco s teroristy provedla, stačili by odpálit nálože a zničit tak sarkofág. Proto jste do Zóny poslán vy, nebojácný hrdina, a jdete se vyrovnat sám se stovkami tupě nabíhajících nepřátel. Dobrá, příběh tu vážně nehledejte ani omylem. Ovšem, propracovaný příběh postrádá řada koridorových FPSek, a jsou zábavné díky své hratelnosti.

A jak se hratelnost povedla. Už po prvních výstřelech ze samopalu, který je vám nastrčen hned z úvodu hry, jsem vyprskl na obrazovku s myšlenkou „Co to sakra je?“. Žádný zpětný ráz, nulový pocit ze střelby a otřesné ozvučení... Doufal jsem, že se tohle bude dít snad jen u první zbraně na začátku, ale ono ne ! Naleznete zde odstřelovačku, granátomet, brokovnici, a žádnou zbraň si ani nebudete mít šanci oblíbit, jelikož nemá žádnou specifickou vlastnost. Musím uznat, že snad nejsilnější zbraň z celé hry je nůž, jelikož tím stačilo nepřítele jen polechtat, a už se kácel k zemi. Ovšem např. z AKčka musíte vysypat snad celý zásobník, aby si nepřítel konečně definitivně lehnul.

Akce jako taková vůbec nefunguje. Poklidně si kráčíte, nikde ani živáčka, a najednou na vás ze všech rohů, které spatříte vyběhne deset tupých žoldáků, kteří jen čekají na místě než je všechny odpravíte a půjdete dál s vědomím, že vás za pár sekund čeká zase to samé. A když říkám tupých, myslím tím fakt a vážně tupých. Už jen to, že se do sotva jedoucího vlaku netrefí z 10 metrů RPGčkem nebo se kryjí přímo za výbušným barelem je dost smutné. V podstatě během celé hry jsem kombinoval odepisování na Messengeru s tupým střílením, abych u hry náhodou neumřel nudou. Žádné tempo, žádný „wow“ moment, žádná motivace pro postup. Sem tam odpálíte protiletadlové zbraně, nebo zapálíte nepřátelské bedny, ovšem všechny mise nemají větší hloubku než „prostřílej se z bodu A do bodu B“. Vzhledem k neustálému opakování scriptů a nudné hratelnosti se stereotyp dostaví maximálně po půl hodince hraní. Nepřidá na tom ani extrémní uzavřenost prostředí. Dovolím si vypíchnout jedinou „Sniper misi“ , která mi přišla naprosto okopírovaná od Call of Duty 4. Nejenom že se odehrává téměř na stejném místě, ale má i stejný průběh a princip... s tím rozdílem, že je extrémně nudná, nehezká a zdlouhavá.

No a grafické zpracování je na tom asi stejně jako hratelnost. Optimalizace na bodě mrazu, extrémní HW nároky naprosto neodpovídající grafice hry. Bugy, kdy vám před očima mizí objekty... a ty efekty výbuchů... nemám slov. Snad jediným pozitivem na celé hře je těch pár pěkně zpracovaných dominant města Pripyat, jako je kulturní dům, hotel, náměstí, ruské kolo nebo samotná elektrárna. Nic víc!

Odfláklá, nepovedená, nudná a díky bohu jen tříhodinová procházka městem duchů Pripyat, při které postřílíte pár stovek tupých žoldáků a rádi na to zapomenete. Pokud hledáte hru z Černobylskou tématikou, sáhněte nejlépe po Stalkerovi (recenze prvního dílu) nebo popřípadě Call of Duty 4 (recenze Remasteru).

Pro: Pár pěkně zpracovaných dominant Pripyati, toť vše...

Proti: Příběh, žádná motivace, hratelnost, stereotyp, grafika, bugy, chování zbraní, umělá inteligence, ozvučení, scripty, HW nároky, herní doba

+12
  • PC 30
Tak tahle hra je zajímavá pouze svým prostředím, teda aspoň jsem si to myslel...Černobylská elektrárna mne moc zajímá a proto hltám i každé hry tohoto tématu. Nečekal jsem genialitu typu S.T.A.L.K.E.R., ale aspoň trochu solidní zábavu. Chyba. Prostředí elektrárny je vzato tím, že v pozadí vidíte komín 4. reaktoru, jinak prakticky nic elektrárnu nepřipomíná. Prypiať je zpracována vcelku dobře (podobně jako v Call of Prypiať), ale je to dost chudá část, co se týče rozlohy. Jinak cíl hry - jdi, zastřel 30 vojáků, jdi za další roh, tam dalších 30 atd...asi dvakrát si zasnipeříte a jednou projedete na vláčku. Chudé? Nedivte se. Celou hru jen střílíte do vojáků a pokud nemáte nízkou obtížnost je prakticky pořád mrtví, protože někdy i když pálíte přímo do nich ta se nic neděje, ale nakonec přece jen lehnou...slabý důvod hrát, že?

Technické provedení:
Na dnešní dobu nic moc, být to freeware, je to bomba, ale takhle nic moc. Grafika - upřímně, nic moc. Na mém ntb ani nenabízí plné rozlišení (mám 1600x900), optimalizace slabá, na tu úroveň grafiky se mi to dost seká (a to jdou mnohem lepší grafické kousky u jiných her naprosto plynule), efekt, kdy postava kterou ovládáte ostří na vybrané předměty (jako když se na něco pečlivě díváte a ostatní máte rozmazáno) vám brzy rozbolí oči. Zvuk je celkem OK, dramatická hudba hraje prakticky v kuse (protože v kuse furt někoho kosíte), takže moc dramatická za chvíli není. Načítání trvá dost dlouho. Stabilita u mé verze (1.12) byla v pohodě, nikdy to nespadlo, žádný zásek. Herní doba - krátká, za cca 4 hodiny komplet. Ale asi spíš naštěstí.

Resumé: Hra mající přitažlivé místo konání, ale s tristní hratelností. Pokud rádi střílíte, pobaví vás, jinak v nic jiného nenajdete. Mne hnala vidina elektrárny, na kterou jsem se těšil. A zklamal. Myslím, že existuje hodně jiných titulů, za které se vyplatí utratit čas. Tento to není.

Pro: Slušný zvukový doprovod, ucházející grafika, atraktivní Černobylské prostředí, stabilita.

Proti: Optimalizace grafiky, přímočarost, doba načítání, jen střílení, málo protivníků, nevyužití možností prostředí, NUDA.

+10