Pokračování Občana spáče jsem vyhížel s lehkými obavami ohledně toho, jestli se nějak změní hratelnost, protože i když mě první díl bavil, hlavou se mi honilo, že po druhé to stejné už asi úplně hrát nechci. Naštěstí byly obavy liché.
Druhý díl je postaven na stejných základech jako jednička, tedy příběhová textová adventura, kde investujete náhodně generované akční body do interakcí se světem. Zároveň jsou ve hře RPG prvky a rozhodovací systém, který ovlivňuje chod příběhu a předpokládám, že (stejně jako v jedničce) i konec. Narozdíl od prvního dílu se však příběh neodehrává jen na jednom místě, ale můžete se volně pohybovat mezi několika stanicemi, získávat nové členy posádky a plnit jejich osobní mise, brát vedlejší kontrakty a prozkoumávat kompaktní "open-world", který se nachází někde v asteroidovém pásu, stejně jako bývalá stanice Erlin's Eye.
Příběh hry sice přímo nenavazuje na první díl, ale hra často odkazuje na události z prvního dílu a vrací se i poměrně velké množství známých postav. Někteří jen s jiným účesem, někteří rovnou s jinými zájmeny. Ano, pokud vás nebinární tématika dráždí, možná se této posádce raději vyhněte. Příběh pak stojí na dialozích, postavách a vypravěči. V tomto ohledu jsem oproti prvnímu dílu nepociťoval žádný downgrade, co se kvality týče. Na druhou stranu, ani žádné zlepšení. Zápletka se znovu točí kolem umělé bytosti, Sleepera, kterého sužují okopírované vzpomínky reálněho člověka, korporátní chamtivost, existeniální filozofické otázky a v neposlední řadě i boj se svým vlastním rozpadajícím se tělem. Pokud vám je přes třicet, tak přesně víte, o čem mluvím. A pak že Sleepeři nejsou lidé...
Kolem a kolem, Citizen Sleeper 2 je poctivým sequelem, který zachovává to nejlepší z původní hry, přidává novou herní omáčku, která dobře rozvíjí hratelnost a nesnaží se nutně být v něčem vetší nebo lepší než původní hra. Což je za mě ten nejlepší přístup.
Druhý díl je postaven na stejných základech jako jednička, tedy příběhová textová adventura, kde investujete náhodně generované akční body do interakcí se světem. Zároveň jsou ve hře RPG prvky a rozhodovací systém, který ovlivňuje chod příběhu a předpokládám, že (stejně jako v jedničce) i konec. Narozdíl od prvního dílu se však příběh neodehrává jen na jednom místě, ale můžete se volně pohybovat mezi několika stanicemi, získávat nové členy posádky a plnit jejich osobní mise, brát vedlejší kontrakty a prozkoumávat kompaktní "open-world", který se nachází někde v asteroidovém pásu, stejně jako bývalá stanice Erlin's Eye.
Příběh hry sice přímo nenavazuje na první díl, ale hra často odkazuje na události z prvního dílu a vrací se i poměrně velké množství známých postav. Někteří jen s jiným účesem, někteří rovnou s jinými zájmeny. Ano, pokud vás nebinární tématika dráždí, možná se této posádce raději vyhněte. Příběh pak stojí na dialozích, postavách a vypravěči. V tomto ohledu jsem oproti prvnímu dílu nepociťoval žádný downgrade, co se kvality týče. Na druhou stranu, ani žádné zlepšení. Zápletka se znovu točí kolem umělé bytosti, Sleepera, kterého sužují okopírované vzpomínky reálněho člověka, korporátní chamtivost, existeniální filozofické otázky a v neposlední řadě i boj se svým vlastním rozpadajícím se tělem. Pokud vám je přes třicet, tak přesně víte, o čem mluvím. A pak že Sleepeři nejsou lidé...
Kolem a kolem, Citizen Sleeper 2 je poctivým sequelem, který zachovává to nejlepší z původní hry, přidává novou herní omáčku, která dobře rozvíjí hratelnost a nesnaží se nutně být v něčem vetší nebo lepší než původní hra. Což je za mě ten nejlepší přístup.
Pro: Umělecký styl, příběh, originalita, hudba, postavy
Proti: Občas drobné bugy, Disco Elysium mi i nadále brání v tom dát 10/10