Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Hned na začátek komentáře musím říct, že Counter-Strike: Global Offensive je skvělá hra. Moc se mi líbí všechny ty módy, kterých je tam spousta. Grafika je fajn. Žádný zázrak, ale není náročná pro PC, takže není potřeba extra výkonný herní PC. Dále také mapy, které jsou typické z předešlých dílů, přibyly ale i nové. Klasický kompetitivní mód, bratr ve zbrani nebo zachránění rukojmích. Moc se mi líbí různé skrýše na všech mapách, možnost několika cest k jednomu místu apod. Hra je poměrně propracovaná. Stále se zlepšuje a to se mi líbí.

Jak tu už některý hráč zmínil "toxická komunita", rozhodně má pravdu. Je ale možnost si tuto funkci komunikace vypnout a hrajete tak bez rušivých zvuků. Neřadil bych to ale jako mínus ke hře, hra je povedená, a to, že někteří hráči dělají rušivé zvuky, Rusáci tam hulákají atd., nemohou vývojáři nikterak ovlivnit. Co mi příjde jako blbost je dostání několikrát ban (asi 24 hodin, nejsem si jistý) za výhry, dokud nedosáhnete těchto výher 10. Poté obržíte rank a vyhrávat můžete furt :)).

Dále bych rád zmínil, že hra je zdarma, což si myslím, že je skvělá výhoda a velké plus. Je možnost dokoupení také různých skinů apod., na to já ale moc nejsem :). Žere to strašně času, hodiny ubíhají a ta stovka odehranýách hodin je tam za chvíli.

Co bych ještě mohl říci? Asi jen, že stojí za to hru si stáhnout a zahrát. Myslím si, že zklamáni nebudete. Doporučuji :).

Pro: Zdarma, nenáročné na PC, mapy

Proti: Dočasné bany za výhry,

+8 +9 −1
  • PC 100
Často se o nějaké hře říká, že ji buď nenávidíte, nebo ji milujete. Pro mě je CS:GO takovým tím zvláštním příkladem, u kterého platí obojí. Hra ztělesňuje neskutečně mnoho věcí, které miluji a také spoustu, které opravdu ze srdce nenávidím. Ke koupi hry mě kdysi dávno v roce 2013 překecal kamarád, že "spolu dáme DMko", a já nakonec při vánočních slevách podlehl (Ano jsem tedy z té "nové" generace, co tu nebude básnit o zlaté éře CS 1.6 :) ). Od té doby jsem nahrál dle Steamu nějakých 1500 hodin (nejvíc co jsem kdy jakoukoliv hrou strávil). A nutno říci že mnoho z nich se řadí mezi mé nejlepší a také nejhorší zážitky z hraní her vůbec.

Začnu tím negativním, ať to máme z krku. Co asi velmi často uslyšíte o CSku, je něco o toxické komunitě. Připojíte se na server a čtyři ruští teenageři mají potřebu vám sdělit něco o vaší matce. Já ani zdaleka nesouhlasím, že by to byl problém jenom CSka, ale spíše online her, nebo ještě obecněji prostě online kontaktem mezi lidmi a k tomu příslušící anonymitě, která podobnému chování nahrává (tím spíš, když se jedná o teenagery). Ale to by bylo na jinou diskuzi. Faktem je, že jsem prostě za ty stovky hodin narazil na neuvěřitelnou sbírku všemožných idiotů, kteří mi v daný moment pokazili zážitek ze hry, ať už trollingem, arogancí, svalováním viny, nebo jen absencí jakékoliv racionality a schopností přemýšlet. Naprosto chápu ty davy lidí, co se přes toto nikdy nepřenesli, a hru vcelku rychle odložili. Já bych z toho ale vyzdvihl hlavně fakt, že kontakt s "toxicitou" mě asi také hodně naučil, co se týče chování k lidem. Prostě jsem pochopil, jaký být nechci.
Na druhou stranu, narazil jsem na desítky, nebo i spíš stovky lidí, kteří byli přátelští, spolupracovali, povzbuzovali tým, fandili, když jste poslední naživu. Našel jsem několik přátel, s dalšími přáteli odjinud jsem také nahrál desítky her. A řeknu vám, v žádné hře jsem neměl z dobře fungujícího týmu tak uspokojivý pocit, jako v CSku. Ostatně asi to hlavní, co mě baví na multiplayerových hrách, je nějaká možnost spolupracovat. A nikde jsem nenarazil na hru, kde by to bylo tak snadné, ale přitom komplexní, stresující, ale přitom neskutečně uspokojující. Jednou jsem dokonce s kamarády zkusil jeden lokální mini turnaj (mistrovství IT fakulty). Asi měsíc jsme se stresovali a "tryhardili" strategie, ale byl to nezapomenutelný zážitek.

To abych se dostal k tomu hlavnímu, co pro mě Counter Strike představuje. CS:GO je pro mě především bezkonkurenčně nejlepší esport. Sledovat profesionální hráče je zážitek na úplně jiné úrovni, než vám přinese klasický matchmaking. Je možné, že sledováním turnajů už jsem strávil víc času, než samotným hraním. Ostatně na majory (aktuálně jsou dva do roka) se snad těším víc jak na Vánoce.
Proč je však podle mě CS nejlepší mezi esporty? Je totiž jednoduché na pochopení i pro osobu zcela nepolíbenou PC hrami (tímto má blíže ke klasickým sportům), přitom však nabízí neskutečnou komplexitu. Ať už se jedná o ekonomiku, nebo strategie specifické pro jednotlivé mapy, všelijaké šílené hody granátem přes půl mapy, nečekáné sniper úhly, boosty a podobné lahůdky, které se i po letech stále vynalézají nové, i na takových léty ohraných mapách, jako je Dust2. Akce je zaručená na každé mapě, v každém kole, přitom se málokdy stane, že by se vše zvrhlo v nepřehledný chaos grafických efektů a hluku (kdo někdy sledoval profesionální League of Legends, nebo třeba Overwatch, tak chápe). Co by mi však udělalo radost by byl nějaký český/slovenský tým, co by se dostal na top úroveň. Zatím tam máme jediného zástupce, ale snad se to brzy změní. I tak si ale jde mezi současnou špičkou najít své favority.

Další věc je přístup vývojářů (Valve). U jiných titulů se dnes setkáváme s docela drsným autoritativním přístupem (ostatně vývojář si to může jako autor díla dovolit). Oproti tomu Valve si dlouhá léta drží ověřený "hands off aproach". Hráči, organizace, pořadatelé turnajů si drží jistou autonomii a svobodu. Avšak když je potřeba, Valve zakročí v nutných případech (cheaty, nekontrolovaný gambling, fixnuté zápasy apod.). To bývá také často kritizováno, jako "Valve už to nezajímá", ale opak je pravdou. Hráči Overwatch nebo LoL, tvrdě cenzurovaní ze strany Blizzardu, rasp. Riot Games, jen tiše závidí, když nemůžou ani napsat, že nedostali zaplaceno, jinak jim hrozí okamžitý konec kariéry. V tomto si u mě Valve drží obrázek opravdových profesionálů budujících kvalitní esportovou značku.

Krátce bych se vyjádřil i k technické stránce hry. Source engine považuju za zázrak herního průmyslu a prakticky vše se mi na něm hrálo neskutečně příjemně. Graficky je to už sice dědeček, ale především pohybem je CSko myslím oprávněně vyhlášené. Dále je tu mechanika střelby, často označovaná za zbytečně těžkou a nepříjemnou. Obtížnost je vskutku celkem vysoká, celkem dlouho mi trvalo, než jsem se trefoval alespoň do těl nepřátel. Ale ten pocit, když to překonáte a už jste "dobří aimeři" je tu k nezaplacení. Dávat soupeřům "headky" je lahůdka. Podobný pocit ze střelby jsem v žádné jiné FPS hře nezažil.
Ve hře je celá řada herních módů, ale je asi jasné, že pro mě je významný jen ten hlavní - Competitive. Časem se ve hře objevil i docela zábavný Wingman (2v2 competitive), což je dobrá rozehřívačka s kamarádem. A přidali tam i ranking, takže jsem aspoň někde byl jednou Global Elite :D.
Valve šli s dobou a časem přidali i Battle Royal, ale to nepovažuju za nic moc extra. Jsou zde nějaké originální nápady, ale zábavnost nic moc. Celé to končí velmi rychle, málokdy dostanete do ruky nějakou příjemnou zbraň a vyhrajete přinejhorším každou třetí hru. Omrzí to rychle, proto na BR bych vyhledal jiné tituly

Pokud jste dočetli až na konec, tak vám děkuji že jste věnovali čas čtením mých možná ne vždy obratně podaným dojmům z mé srdcovky. Obvykle nepíši dlouhé komentáře, ale zde jsem cítil potřebu.
+19 +20 −1
  • PC 45
Nejznámější, nejakčnější, nejtaktičtější, nejmultiplayerová prostě nej... Ano mluvím o Counter-Strike... Popisovat tuhle pecku 100% nikomu nemusím... Bohu žel (Bohu dík) musím se o něco déle přistavit u stínné stránky, která svojí temnotou zakryla slávu Counter Strike doslovně celkově a nekompromisně.

CSko bylo koncem 90 let to nejlepší co vzniklo jako "addon" do Half-Life a každá jeho verze byla lepší, hratelnější, prostě o zábavu s přáteli bylo postaráno a to až do doby 21.08.2012 kdy vyšla na světlo světa verze s divným přívlastkem Global Offensive. Chci se "pochválit" že tohle byla moje první gamesa na steamu, kterou jsem si koupil a považuji tenhle obchod za svůj nejhorší jaký jsem kdy udělal. Asi máte chuť se zeptat proč kur*a hergot???

Mohl bych začít kritizovat fakt ve velkém, ale pokusím se napsat jenom pár řádků. Hlavní problém GO verze vidím v tom, že je to hra za kterou utratíte prachy, ale to je jenom začátek. Ve hře jsem se cítil jak v obchode stále máte nějaké nabídky na různí skin-y na zbraně a v podstatě vám hra reklamní formou nabízí stále něco.

Hratelnost je level sám o sobě. Ve své době CS-ko těžilo hlavně z hratelnosti. V porovnaní s Quake 3 arena to bylo něco neskutečně lepšího, ale teď verze GO legendu Conter-Strike posunulo do průměru až podprůměru jakékoliv střílečky z první osoby. K tomu když přičtete toxickou komunitu hráčů, nevybalancované zbraně a jenom různé honění se za "rankami" a barevnými zbraničkami, tak celkový dojem je u mě hodně špatný, kde nehrozí žádná návykovost a chtíč hrát dál... K tomu ten matoucí začátek, když jste "Unranked" a musíte hrát s full ramdom teamu jako povím pravdu ani tým jsem neprošel. Jestli by to někdo chtěl klidně daruji na steamu...

Pro: lepší grafika od starších verzí, no podprůměrná oproti jiným hrám z roku 2012

Proti: hratelnost, "markety", unbalance zbraní, cheateri, celkově toxická komunita

+12 +13 −1
  • PC 85
NAJS! NAAAAAAJS!!!!!!!!!!! Taky nesnášíte tenhle výraz při návštěvě některé z LAN akcí? Tak to je najs, protože od vás můžu očekávat mínus. Jdi na plant C.

Většina pamětníků starých jedna.švestkových časů chrochtají blahem, mladší pamětníci Zdroje, který oproti 1.6 zvedal bůhvíproč skill o 120 %, už tak ne, protože jejich skill se snížil o 119 %, ti všichni teď běhají po rekonstruovaných pláních Dust2, asfaltu Inferno nebo střechách Nuke s upraveným vzorem ÁKáčka s třemi nálepkami oblíbených CS:GO týmů. Global offensive dostává svému jménu, všechny bere drtivým útokem a všem se líbí.

CS:GO je moderní a přesto ze staré školy. Stále jsou tu mapy, které si v ničem nezadají s klasiky typu dm6 nebo Carentan (Dust 2, Nuke, Inferno, ale i např. Office), stále tu jsou zbraně jako AK-47, M4, Desert Eagle, stále se hraje pět proti pěti. Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš, ale co když do ní vstoupíš už potřetí?

Grafika hry vychází z modifikovaného enginu Source, který byl použit např. v Portal 2, je líbivá a přesto nenáročná na výkon počítače. Stejně tak ozvučení je perfektní a především KONEČNĚ už zní každý vrh granátu jinak. Už to není to stejné Fire in the hole!, ale například při hodu flash granátu postava vykřikne Throwing flashbang! nebo při výbušném granátu je to Grenade!. Už se tak nebudou stávat komické situace, kdy kámoš za vámi hodí granát, vy se reflexivně otočíte, protože co kdyby to byl flash, a on je to Molotov. Ano, Molotov. Jestli teď máte pusu otevřenou, zvedněte pravou ruku a vyčkejte příchodu toho pána v bílém plášti. Ten vám utře kapesníkem slinu a odvede ve slušivé kazajce zpět do vypolstrovaného pokoje. Je rok 2014 a CS:GO vyšlo již před dvěma lety, ano, jsou zde Molotovy. I jiné věci.

Některé tu ale zase nejsou, třeba štít pro příslušníky policejního sboru, který byl jednoduše hrozný. Ještě bych se na chvíli vrátil k těm granátům. Ty můžete klasicky házet do dálky, nebo pravým tlačítkem hned pod sebe anebo v kombinaci obou hlavních tlačítek myšáka na střední vzdálenost. Takovýchto detailů rozšiřujících hratelnost je tu více a hra je rozhodně zábavnější. Přítomný je i dnes nezbytný matchmaking a rozdělení do výkonnostních skupin podle skillu, hra vám během pár vteřin, maximálně minut, nalezne odpovídající soupeře a případně i spoluhráče.

Čas od času se za nějaké to euro objeví Operace (momentálně Breakout), které vám zpřístupní nové komunitní mapy (tyto mapy si můžete zahrát i pokud Operaci zakoupenou nemáte, ale musíte hrát s někým, kdo ji zakoupenou má, tedy na pětičlenný tým stačí jedna vstupenka) a padají také nové předměty - otevíratelné bedny s náhodnou zbraní nebo rovnou zbraně. Ty mají spoustu skinů, nálepek, míry opotřebení a tedy i poškrábání vzhledu, můžete si je přejmenovávat za drobný poplatek, nebo nakoupit na marketu

Celkově změn v CS:GO je hodně, jsou sice spíše minoritní, ale velice rozšiřují herní možnosti. Měl bych uvést i některé zápory, aby to nebylo tak najs. Třeba VAC Anti-cheat program nefunguje vždy tak, jak by měl. Občas se prostě po serveru prochází T-1000 se skóre 62:1, když omylem skočil do prázdna. Ale jinak má aim. Dále některé zbraně jsou velice silné, třeba česká CZ-75 Auto, což je automatická pistolka. Sice má jen dva zásobníky po 12 nábojích, ale i tak. Naproti tomu Desert Eagle ještě není úplně to, co byl v 1.6, ale neutuchajícími updaty se tomu trošku blíží. Nových map mohlo být více, ale to už je trošku vaření z vody. Zkrátka CS:GO se hodně povedlo a hodnotím po zhruba tři čtvrtě roku dost aktivního hraní.

Pro: matchmaking, upravitelné zbraně, grafika, hratelnost, jednoduché na hraní ale těžké na zvládnutí

Proti: ne úplně vychytaný anti-cheat, stále stejné mapy, trochu balance pistolí

+25
  • PC 80
Zatímco CS: Source nepřineslo oproti původní verzi skoro nic nového, CS:GO skrývá pod kapotou spousta příjemných detailů. Na první pohled udeří do očí pěkný, ale přitom nenáročný grafický engine – nenechte se zmást, kromě blyštivého vzhledu dokáže sem tam pootevřít i novou taktickou možnost. V řadě starých známých map byla přidána nová skrýš, nová škvírka pro váš zaměřovač (to není eufemismus pro penis), nová možnost, kam vyskočit, nebo dokonce kudy projít. Mapy jako Cbble, Office, Train a Vertigo jsou teď skutečně lepší než dříve. Méně hrané mapky jako Assault a Militia jsou pak změněny téměř k nepoznání (bohužel na standardní mapy stále zaostávají). Nejhranější Dust 2 a Nuke pak zůstaly prakticky beze změny.

Zbraně se také dočkaly převážně změn k lepšímu. Aktuálně sice stále probíhá balancování AUGu/SG553, popř. Desert Eagle stále není ideální, ale to se snad vsákne časem. Velice se mi zamlouvá, že teď už to není každé kolo AK vs M4, opravdu jsou situace, kdy se vyplatí koupit P90, nebo dokonce brokovnici! Mezi zbraněmi skutečně panuje vyváženost. Také teprv CS:GO mě naučilo správně používat smoke granáty nebo dokonce nové decoye na zmatení soupeře zvukem. Přidán byl také zápalný granát, jehož správné využití však vyžaduje větší dávku zkušenosti. Jsem téměř až překvapen, jak velký počet menších změn dokázal oživit celý herní koncept CS! Achilovou patou však zůstává malá obměna map. Hrát Dust 2 pořád dokola se mi opravdu nechce, takže doufám, že brzo přibydou novinky typu Mirage nebo alespoň starší předělávky clan1_mill apod.

Po formální stránce je největším přínosem matchmaking. Tento způsob hraní zavedl Warcraft 3 a je vidět, že se opravdu jedná o nejlepší způsob, jak v krátkém čase najít relativně vyrovnané soupeře. Matchmaking je pro CS:GO dar z nebes, bez něj by se spoustě příležitostným hráčům nechtělo desítky minut hledat ty správné servery… Byly také přidány nové mody. Arms race je docela sranda, ale brzy omrzí, Demolition je také až příliš oddychové, ale alespoň obsahuje velmi pěkné (malé) mapky. Deathmatch je spíš jen do počtu. Stále mi chybí větší podpora aim/fy serverů, protože některé fun mapy v CS 1.6 přinášely stále větší zábavu, než všechny tři vedlejší mody v CS:GO…
+16