Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

SilentWolf jistě ocení, až se k tomu za čtyři roky dostane.

For example, cybernetics received a complete overhaul. Now, armor is tied to your cyberware rather than clothing. This means you can wear whatever you want without worrying about your overall defense and combat effectiveness. However, you can't install a bunch of cyberware at once. As you progress you'll increase your cyberware limit, and if you install too much you'll be hit with various debuffs. Not only that, but when you install new cyberware, you'll get to see the installation process from V's point of view. While we didn't get specific examples of how cyberpsychosis could affect your character, getting debuffs from excessive cybernetics fits within the context of the world. It seems like a much more refined system that will force players to carefully pick and choose cyberware that fits their play style.

Doteď se slzou v oku vzpomínám, jak mi tílko se čtyřmi broken as fuck Armadillo mody přidávalo mnohonásobně víc obrany než podkožní (jak se to asi implementuje?) cyberware armor.
@Bursoft (12.06.2023 12:32): Počkej. Já poprvé a naposledy udělal pre-order u CP77 - už nikdy víc. Stejně jsem to hrál až rok po vydání a vlastně mě hra až tak neuchvátila. V případě DLC už chybu opakovat nehodlám.
Nevíte, jestli už se chystá nějaká complete edice? Jestli mám teď vzít CP77 v PSStore se slevou a dokoupit za plnou DLC nebo už to nějak pošlou zaráz. Kdyby jo, tak bych počkal na slevu té kompletky, stejně to na launch hrát asi nebudu..
Preview - vypadá to že dost zapracovali i na původní hře

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty feels more like a top-to-bottom overhaul of the original game than a standard expansion. Of course, it will feature a new story with new characters and a new area to explore, but what left me most excited is how this expansion could potentially shake up the original experience and address many issues players had at launch.
@Rapier (12.04.2023 22:57): Jo. Často to znovu instaluji a jdu s Geraltem zahrát karty nebo se vydáme do Velenu atp. :)

Jinak já nejsem moc citlivý na nízké fps. Morrowind mi klesal kolikrát kdysi k 18 a v pohodě. Forzy Horizon dám raději na 30 v top grafice než na 60. Vyšší plynulost vnímám samozřejmě. Ale nějak si raději zvyknu na třebas více "plavoucí" pohyb auta, když mám krásnou grafiku. Resp. mému mozku to přestane po chvíli vadit.

To Neo G7 jsem tak kvůli 165 hz nekupoval. Více jsem chtěl 4K grafiku a solidní HDR. Jakkoliv bohužel bez Dolby Vision, páč Samsung má své vlastní dynamické HDR v podobě HDR10+. A to samozřejmě zase neumí XSX. Njn. Ono je to asi stejně jedno, když 95% HDR obsahu je fejk. Ale Forza Horizon 4 a 5 vypadají parádně. :) Cyberpunk 2077 je naopak příklad naprostého fejku a SDR má i lepší dynamický kontrast. Nedělám si legraci, HDTVtest to vícekrát... Testoval. :P

https://m.youtube.com/watch?v=ms-qPkvpXrQ
@Jab (12.04.2023 22:46): jo vlastně, TW3 má podporu FSR 2.x jen pro Anti-Aliasing, nikoliv pro celou scénu jako v případě CP77, kde rozdíl bez a s FSR on je signifikantní.
Už mi to dává smysl jak to může Pascal stíhat, je fakt, že GTX 1070 8GB ve své době nebylo ořezávátko.

Co bych dal za tu nabídku jenž zmiňuješ u XSX. Min. bych měl rád tu možnost vybrat si. :) Ta hra (next-gen verze) je stejně na konzoli tak parádní, že je více méně jedno zdali hraješ verzi s RT on nebo off. Příběh, NPCs, dialogy hrají prim, grafika je "až" na druhém místě, a to říkám jako někdo komu se zrovna RT on líbí.
@Rapier (12.04.2023 22:40): Dohrál jsem to 2x ve 4k na QHD monitoru přes DSR. Next gen verzi nemám tak důvod extenzivně testovat. Jen mi to na 4k monitoru přišlo stále hratelné. FSR jsem tuším neměl nastavené ani v té next gen. Spíše nějaké HSBAO či tak? Teď už to instalovat a zapínat kvůli tomu nebudu.

Btw po nějakém tom updatu je i ta next gen verze ok. 1070 ji dá ve 4K.

@Rapier (12.04.2023 22:40): XSX by next gen verzi na 30 fps v pravém 4K zvládl. Jen by se musel quality mod vzdát RT.
@Jab (12.04.2023 22:32): OK, mám 4K 10 bit monitor (ne na hry) ale PC verzi TW3 jsem na něm nezkoušel, tedy myslím přímé porovnání ve 4k PC vs XSX/PS5.
Každopádně mě (mile) překvapilo, že GTX 1070 to ve 4k dává na ultra, samozřejmě předpokládám, že se oba bavíme o next-gen verzi TW3. Nicméně jsi stále nezmínil zdali máš zapnuté FSR a na jakou kvalitu (tipuji ano, pochybuji, že by GTX 1070 byla schopna vykreslit hratelné fps ve 4k), stejně jako fps třeba v Bělosadu a blízkém okolí.

Dobrý point, ano XSX a PS5 nevykreslují v nativním 4k.
@Rapier (12.04.2023 17:51): Já ti asi moc nerozumím. Na údajně 4k dává v quality i performance modu XSX ve skutečnosti okolo QHD. V performance (tedy bez pseudo RT) je rozlišení o fous lepší než v quality modu. Ale stále plus mínus QHD. Rozdíl pravého PC 4K je drastický a viditelný na mém 4K monitoru na první pohled. Mám k němu připojené PC i XSX a mohu tedy prostým přepnutím zdroje obrazu srovnávat. Pokud nemáš 4K monitor k PC, tak porovnáváš jen QHD rozlišení svého monitoru s XSX rozlišením obou modů výše (na 4K OLEDu), které je ve skutečnosti také kolem QHD. Pokud tak nevidíš rozdíl, tak je to jen rána upscalingu na konzolích, o čemž mluvím.

Mám btw také 10 bit monitor s plnou škálou. Konkrétně miniled Samsung Odyssey Neo G7. V tom tedy můj problém s RT nevězí. Jas mám velmi pravděpodobně standartně vyšší jak tvůj OLED.

Vodu po posledním updatu jsem v quality modu ještě na XSX tuším neviděl. Teď nevím jistě.

Je to na PC ve 4k s 1070 hratelné i s mody na lepší textury. Na ultra. I s hairworks maxnutými atp.

Quality bez RT bych opravdu bral všema deseti. U Witchera 3 i Cyberpunku.
@Jab (11.04.2023 10:47): to je zajímavý názor, inu každý máme jiné nároky, proti gustu....

Když spustím na PC na plné detaily next-gen TW3 (nemám RT capable GPU) na 1440p monitoru a ihned poté na XSX/PS5 TW3 s RT on, tak rozhodně nemám pocit, že bych trpěl na 4k TV nižší kvalitou textur jenž zde opakovaně zmiňuješ (a třeba tomu tak i reálně je!), naopak mi přijde, že díky RT Globálnímu Nasvícení hra působí reálněji. Není snadné to popsat, ale je to úplně stejné, jako když za dnešního slunečného počasí na procházce venku registruješ co dělá světlo s okolím a materiály.
Nicméně chápu, že většina hráčů si za ty roky zvykla na fake nasvícení her, a těžko se smiřuje s realitou, která je prostě trochu jiná. :)

EDIT: AHA Ty RT vyčítáš především tmavé scény. Hm argument z reality, že oči se přizpůsobí tmě je zcela validní. Zajímavé, po @Garret: jsi už druhý od koho to slyším, respektive druhý kdo si toho všiml. Mě ty scény tak tmavé nepřišli, ale možná je to tím, že hrají na 10 bit monitoru/OLED TV, kde je prostě celá barevná škála.

Mimochodem, možná jsi to nezaregistroval, ale voda v posledním RT update vypadá výrazně lépe a to nemluvím o tom, co vše se v ní odráží.

Nicméně s názorem, že by PS5 a XSX mohly mít v nabídce Quality mode bez RT souhlasím, nejspíš by hra měla vyšší nativní rozlišení + možná i kvalitnější textury. Taky bych rád vybíral mezi Quality s RT on/off (30/60 fps) a performance mode (60/120 fps). Nenapadá mě důvod, jiný než marketingový (konzole přece umí RT), proč vývojáři volbu Quality mode bez RT on nenabízejí.

PS: Opravdu GTX 1070 8GB utáhne na plné detaily ve 4K next-gen TW3?! Je to hratelné? Předpokládám, že máš zapnuto FSR2 na Quality.

@kristmeister (11.04.2023 07:01): mě trvalo 10 let, než jsem si mohl koupit současné (3 roky staré) PC. :)

@Cobot (11.04.2023 17:27): pro zajímavost video RT Quake 2 https://youtu.be/cii0Ag6esn8 na slabé GPU RX 6500 XT (RT capable, cena cca 4400 Kč) v kombinaci se slabým CPU Ryzen 2200G. Máš stále pocit, že je to nehratelné?
Jedna věc je video, druhá mít příležitost hrát RT Quake 2 naživo. Ideálně projít stejný úsek hry s RT off a pak s RT on. Možná bys poté změnil názor na RT, i přes nespornou HW náročnost. Jasně, pokud hra není Tvůj level a v minulosti Tě nenadchla, chápu, těžko Tě ohromí rozdíl.

@Paul (10.04.2023 17:10): zatím nemám, čekám ještě dva dny na vydání RTX 4070 s nižší cenovkou.
Cena RTX 4070Ti se mi nelíbí, ale respektuji vyrovnaný výkon a spotřebu za jakou vygeneruje jeden fps, ta je bezkonkurenční. Každopádně za cca 16k by RTX 4070 (doufám) měla být stále výkonnější, než RX 6800 XT, i přes méně VRAM, naštěstí stále výrazně více než 8GB.

@Bursoft (11.04.2023 10:53): nedávno jsem hovořil s jedním virtuálním letcem z práce o DLSS. Má draze koupenou RTX 3070 Ti (před rokem za 21,5k v akci, ani nechtěj vědět jak mu teď je při pohledu na cenu RTX 4070 Ti) a tvrdí mě (nemám jak ověřit), že v MS Flight Simulator 2020 např. u Cesny vidí rozdíl mezi DLSS on/off, v detailech jako je např. v nativ rozlišení krásně čitelný text pod budíkama, s DLSS stejný text rozmazaný.

@Gordon + @Dunemaster: jsem nejspíš krapet tvrdohlavý. :) Pochopitelně chápu co jste mi sdělením o doporučení rozsáhlých RPG her po prvních 10 hodinách chtěl naznačit. Taky už jsem dál, v TW3 především a jsem si vědom faktu, že prvních několik hodin je obvykle tutoriál a chápu i výtku, že vývojář může dát do prvních 10-15 hodin nejlepší obsah a pak poslat celou hru do kytek. Nicméně si nemyslím, že tohle je zrovna styl CD Project.
@Cobot (11.04.2023 21:44): podle téhle logiky by to neměli vydávat (pathtracing update), aby se někteří na 4K nativ upnutí majitelé 4090 necítili ojebáni? Zajímavé že všude na fórech čtu nadšené majitele 4090 že mají konečně pořádný "Crysis" pro svůj hardware :) Stačí zapnout DLSS a jedou na 100fps, přičemž obraz vypadá prakticky stejně. Je to prostě (v realtime) nová technologie. Quake 2 s pathtracingem taky dokáže vytížit nejnovější grafiky a je to hra z roku 1997. 

@Jab (11.04.2023 21:23): ok, sice mi ta reakce stejně přijde bizarní (ikdyž po tomhle objasnění méně), ale nebudu to dál řešit.
@Cobot (11.04.2023 21:44): Souhlas. Proto jsem jim utekl k těm konzolím. Ačkoliv jinak za technologie utrácím poměrně vysoké částky. Tady mám ale prostě pocit, že jim zcela platím vývoj další generace téhož. A u té další generace po mě zase budou chtít přirážku na vývoj té další generace. Časem ale nový počítač určitě koupím. Jen nebude už na hraní moderních AAA her.

Zase ale na PC jsem ten Cyberpunk dohrál v QHD na notebookové 1070. On ten život bez RT šel. Hra byla moc pěkná i bez něj.
@Bursoft (11.04.2023 21:19): tohle beru, ale pokud mám čekat dalších deset let pak to ekonomicky nedává smysl. Hry to zaplatěj? Film? Já už na to nemám trpělivost :) Když pominu absurdní cenu grafickejch karet, kterou sice otupuje hospodářský růst a vlastně i inflace, tak přesto nemám pocit, že za svoje prachy dostávám adekvátní hodnotu. Je tam pocit ojebu. A když dneska někdo koupí 4090 a má 18fps v nativu. Cejtil bych se asi stejně.
@Paul (11.04.2023 21:05): Vidíš. A já si zrovna tak myslel, že bys si měl odpustit ten nasazený tón a manipulaci. :)

Bursoft psal, že se bez upscalu konzole víceméně neobejdou. Moje reakce byla, že kdyby zbytečně neměly v quality modu RT (což se týká i Cyberpunku), tak mohou upscale používat dalece méně. Zase že ty si myslíš, že mám diskutovat k něčemu, neznamená, že já nemohu diskuzi točit k jinému tématu, které se v ní objevilo. Tak už diskuze vypadají. Nemají rigidní téma.

Ty dva posty navazují, kdy se vracím k tomu s tím, jak upscaling vypadá teď na XSX. Poslední větu jsem si vykládal, že se vrací sám ke konzoli a jejímu performance modu.

Proti DLSS jsem nepsal křivé slovo btw. Žere mě ale to, že to má uvolnit výkon pro šíleně žravé RT. To je můj nepřítel.
@Cobot (11.04.2023 21:01): Tak ale RT je úplně jiná filozofie renderování. Hlavně je to technologie, která existuje desítky let, jenom se překlenula doba, kdy se namísto sekund na snímek počítají snímky za sekundu. Já myslím, že HW, kterej toto bude dávat 60 FPS, tu nemusí být třeba dalších 10 let. Ono hlavně, jak se budou ty výpočty RT zpřesňovat, tak prostě toto bude vždycky technologie navíc pro pár lidí, kterým nevadí dávat 50k ta grafárnu, páč RT bude náročnější.
@Cobot (11.04.2023 21:01): Je to trochu v posledních letech hardwarový potlač, kdy vyhazujeme minimálně půlku ceny počítače za grafiku, abychom nvidii sponzorovali každý rok novou generaci RT, DLSS atp. Ono ani za těch pět let to nebude "next big thing". Jen zase další verze téhož, jež bude žrát stále ohromné množství výkonu. Tohle nemůže být správná cesta.
@Jab (11.04.2023 20:51): aha, takže když se s někým neshodneš, tak je v pořádku nasadit urážky (nebo jak jsi to zeufemizoval, "vysmát se"). Dobré vědět. Já měl za to, že za ta léta co tu štamgastíme už bysme si takové ubohosti mohli odpustit.

Bursoft konzoli zmínil jen tak mezi řečí jako příklad toho, že taky používají upscalery. Ale upscale přes DLSS je kvalitnější a ten ony nemají. Tzn. argumentovat proti DLSS tím, že upscale Witchera na xboxu je nic moc, je nonsequitor, protože upscale witchera na xboxu nemá nic společného s DLSS. Nevím už jak jinak to rozebrat.

Tyhle dva posty na sebe prostě logicky nenavazují:

Bursoft: Tak ale bavíme se o DLSS, které renderuje z nižšího rozlišení a tam v quality nebo balanced modu rozdíly neuvidíš, pokud je doslova nehledáš nebo nenalepíš hlavu na monitor (v některých případech je ten výstup dokonce ostřejší/stabilnější). Samo, ten performance mód už poznáš, ale furt lepší, než na 4k zobrazovadle pustit v nativ 1080p.

Jab: Zatím opravdu ale za mě tak, že na XSX vypadá Witcher 3 lépe v performance modu než v quality. Má i vyšší rozlišení. Quality má jen to RT, které vypadalo na konzoli děsně. Voda byla jak z vosku. 

Já nezpochybňuju co píšeš, jen to, že cos napsal není argument proti DLSS..

@Cobot (11.04.2023 21:01): ale tak samozřejmě že je ten vývoj pomalejší. Moore's Law is dead a grafika je už od Crysis tak dobrá, že máme čím dál větší diminishing returns. Ale pathtracing je právě ten další krok. Proto se taky používá spoustu let v offline CGI filmech, a teď začíná teprv pronikat do realtime.
@Paul (11.04.2023 17:50): to ale není právě jak říkáš. Tenkrát pokrok s 3dfx byl extrémně rychlej. Najednou tu bylo voodoo 2 hned 3. Pak riva. Geforce 256. Teď mám čekat pět let abych si to užil? C'mon ...
@Paul (11.04.2023 20:47): Ego je prevít. Ale ne mé. Já reagoval na napsané. Proto jsem ti to mohl pokaždé doložit i citacemi. Včetně té tvé voloviny, že se tu o konzolích nikdo nebavil. O tom to je, bez ohledu na to, co napsal Bursoft naposled, se mi teď vše snažíš utáhnout kolem krku. Pak adekvátní se ti vysmát. Anžto je to velmi okatá manipulace.

Btw po tom předchozím tvém příspěvku je dvojnásob úsměvné tvé fňukání, jak jsi byl uražen. Spíše buď rád, že jsem to vzal s humorem. ;P
@Jab (11.04.2023 20:40): ego je prevít viď? Prostě ti to nedá a musíš nahodit urážky, ikdyž jsi to ty, kdo bursofta špatně pochopil a z čehož poté vyplynul tento menší flejm.

a prosím nesnaž se tvrdit že ten příspěvek nebyl zamýšlen jako urážka
@Jab (11.04.2023 19:03): No já o quality, balanced a performance módech mluvil jako o DLSS variantách, kde první dva jsou 4k-like, a performance už je znát ten lowres (4k output renderuje z 1080p zdroje). Pravda, nenapsal jsem to asi jasně, proto se to stočilo jinam.
@Paul (11.04.2023 17:50): Zase meleš z cesty. Nejdříve prý nepadlo ani slovo o konzolích. Pak o upscalingu jen a pouze ve formě DLSS. A teď je vše dokonce jen o Cyberpunku.

Tak celá podstata upscalerů je, že to je 4k-like zážitek. Konzole se bez toho neobejdou ve většině případů a ještě nedosahují kvalit DLSS.

A prý mi tenhle příspěvek neumožňuje to 4K na PC porovnat s upscalem (který je na té konzoli v quality modu kvůli RT) na konzoli. Mám btw nadto Cyberpunk i Witchera 3 na PC i XSX. A 4K monitor k tomu.

A na jeho další: Samo, ten performance mód už poznáš, ale furt lepší, než na 4k zobrazovadle pustit v nativ 1080p.

A stále to prý není ke konzolím. Jen o PC se bavíme! Kde je tam v PC verzi ten performance/quality mod v Cyberpunku i ve Witcherovi? Kdyžtak poraď...

Nech to fakt na mě. Pokud máš diskuzi jen k DLSS, tak je to věc tvé diskuze. Já reagoval na uvedené výše. Opravdu měj tu slušnost a raději se ani nepokoušej mi radit, k čemu se mám bavit já. Už si fakt na hraně, abys mě pořádně nakrkl.
@Jab (11.04.2023 17:22): jo, jak ten upscale funguje teď na xboxu ve witcherovi, kde to není k PC verzi Cyberpunku nijak relevantní...tak nápodobně :p  Všichni víme že path tracing je věc budoucích generací konzolí a ne tý současný. Dokonce i na tom PC to vydali jako "technology preview".

@Cobot (11.04.2023 17:27): přijde mi to trochu jako stěžování si když vyšlo 3Dfx Voodoo že je to super, ale nikdo to nevyužije protože nemá Voodoo kartu. Přitom to nastartovalo revoluci 3D grafiky. Tohle je to samý, dneska je to pro high-end, za pět let s novou generací hardwaru bude většina AAA her počítat osvětlení skrz RT.
jako technicky je rt urcite prinos. Bohužel je to tak hw náročné, že si to 90% uživatelů neužije. Když třeba přišlo dx9 a shadery nebo bump mapping, tak to bylo super vylepšení kvality obrazu a do roka to běhali na nevekch generacích hned. RT je v tomhle provar.

Člověk si dneska kupuje vlastně dvě grafarny. Jednu na rasterizaci a druhou pribalenou na RT, která stojí za hovno.

Trochu mi to připomíná PhysX.
@Jab (11.04.2023 15:48): prostě, jeden o koze, druhej o voze. Bursoft ti vysvětloval že nativ je na PC zbytečnost když existuje DLSS a že i na konzolích je upscale často potřeba, a ty mu kontruješ tím, že Witcher běží na Xboxu v quality modu blbě. Ok no. Asi bych to ukončil. Finální pointa je, že odsuzovat tenhle update protože běží v native 4K pomalu je hloupost, protože native 4K není potřeba když (na PC) existuje DLSS.
@Paul (11.04.2023 15:05): píše tam o upscalu a konzoli jesus.

Tak celá podstata upscalerů je, že to je 4k-like zážitek. Konzole se bez toho neobejdou ve většině případů a ještě nedosahují kvalit DLSS.

Tohle je také poprvé, kdy jsou konzole zmíněny. A ne mnou. Psal jsem k tomu upscalu v reakci, jak teď na XSX vypadá. Bez DLSS. Však je to jednoduše pochopitelné. O čem se bavíš ty je tvá věc. Já nechci RT na XSX. Chci možnost jej v quality modu vypnout a jet v něm na 30 fps v nativním 4K. Což by ve Witcheru 3 XSX v pohodě utáhl. Když to dá i má notebooková 1070 s mody na lepší textury.
@Gordon (11.04.2023 15:07): ok, ale co má textura vody společnýho s rozlišením (a DLSS), o čemž je diskuze? DLSS vypadá podobně, občas i lépe než nativ, a Jab nám argumentuje tím, že na Xboxu (kde DLSS není) vypadá quality mód třetího Witchera (o kterém se tu nikdo nebavil) hůře než performance, protože běží v nižším rozlišení. Jako ok, ale co to má společného s upscalem přes DLSS v PC verzi Cyberpunku?
@Jab (11.04.2023 14:47): reagoval jsi na bursoftův příspěvek kde píše o DLSS tím, že na xboxu se ti víc líbí performance než quality mód. Což je fakt zajímavej argument, když na xboxu DLSS není. A co s tím má společného "voda z vosku" tedy nevím už vůbec.
@Jab (11.04.2023 12:47): moc nerozumím proč argumentuješ XSX - tam žádný pathtracing nebude nikdy (až snad v další generaci) a DLSS taky neumí. Tohle je diskuze o PC verzi Cyberpunku..