Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já si spíš myslím, že za "early" release můžou investoři, co chtěli tu hru mít venku ASAP aby zhodnotili investice. I high management CDPR si dobrovolně sypou popel na hlavu a píšou, že devs za nic nemůžou.
No, tak teď investoři dostali karmu zdarma, jelikož akcie CDPR celkem slušně droply....
@SilentWolf (13.12.2020 16:48): Já chápu, že jim do toho korona hodila vidle. Ale crunchovali to seč mohli a stejně teď patchují po desítkách GB. Už by bylo čestnější přiznat neúspěch a počkat s vydáním klidně měsíce. Ono by to moc nevadilo. Nové konzole taky úplně vánoce nestihnou. U nás bude xbox series x dostupný až tak v únoru. Čili by imho i Cyberpunk ještě klidně počkal.
Každý přeci víc, že jediný seriózní YT recenzent je Ranton. :D

Každopádně by mě zajímal počet refundů. Na jednu stranu CD Projektu přeji jen to nejlepší. A být PS4 hráč Cyberpunku, asi nadávám spíš na tu platformu, než na CD Projekt, ale nalejme si čisté vodky.. je dost svinstvo, že to dopustili. Větší než "16 times the detail".

Ale zas kdo ví, jaký dopad by mělo, nevydat na starou generaci, nebo třeba s odstupem. Asi jim to takto vyšlo nejlíp. Ale fuj.
Guldy už fakt dohrál? :) To se těším na první koment. ;)
Jsem zvědavý, jak zvládne review AngryJoe. Pokud tomu dá dobré skore, tak tím nasere prakticky všechny majitele last-gen konzolí. Pokud tomu dá špatné skore, tak zase nasere všechny majitele next-gen a PC.
@Thellwin (13.12.2020 13:00): Tohle bych chtěl jednou pochopit. Upřímně. Vím, že to teď stejně nevyřešíme, ale… Většinu věcí hraju na PC v 60 fps, ale když si zahraju něco na PS4 ve 30 fps, tak mě ani na okamžik nenapadne, že to běží „jen“ ve 30 fps. Fakt by mě zajímalo, čím to je, že jste na to tak citliví a kazí vám to hraní. Asi můžu být jedině rád, že to tak nemám. Třeba teď Cyberpunk je po dlouhé době náročnější hra, takže mi běží 35-45 na Ultra (i5, 1660, SSD), a strašně si to užívám. Vlastně jsem z toho, jak mi to jde, úplně nadšenej, protože jsem se toho docela obával.
@AlieN (13.12.2020 13:32): ehh není, GTA renderovalo NPCčka dle vzdálenosti, ale nikdy to NPC nezmizelo když ses otočil zády proti tomu :) to spíš jen auta dělali, ale též né frekventovaně. Běžně jsem vytvářel kolony aut, bylo jich tam desítky kolikrát a pak to odbouchl C4. :D

Jakože pokud ses otočil zády a běžel si třeba daleko pryč někam do háje, tak NPC zmizelo pochopitelně, ale né dokud si byl poblíž.
@Charllize (13.12.2020 12:01): Tak 30 FPS pocitově poznám a uplne mi to nesedí. Samozřejmě že odehrát by se to takhle asi dalo ale neužil bych si to. Ale může to být individuální, ja to takhle zase mám u 60 FPS vs 100+, me přijde 60 dostatecnych a někdo potřebuje 100 a více jinak "trpí" jako já při 30. Ono tím že mám G-sync monitor tak ty propady pod 60 tolik nevnímám ale 30 už je moc nízko.
@Garret (13.12.2020 12:14): ja to na PRO hraju, a jak pisu niz je to normalne hratelne kdyz mas SSD disk. problemy to ma, ale porad to je o hodne lepsi nez na zakladni PS nebo nedej boze na zakladnim xboxu. Taky zalezi trochu na TV, ty modernejsi maji plno featur jak vylepsit plynulost obrazu a muze to byt znat. Netvrdim ze to je nejaka prikladna hra co se plynulosti tyce, ale muzes mi verit ze kdyby se to sralo pri 20 fps a cukalo a skubalo tak bych to nehral:) Mam dojem ze KCD na PRO bezi hur...
Ale samo vetsina lidi SSD disk v PS4 nema a konzolove verze jsou pruser. To co jsem videl jak hra bezi na X ONE a zakladni PS4 je otres a rict ze to je nehratelne nebude daleko od pravdy.

BTW to score na MT trochu stouplo, jeste nedavno tam bylo 1.5 :)
@RXQ79rudax (13.12.2020 11:51): i podle vyjádření některých PS fans, v současné chvíli je ta hra těžko hratelná na PS4Pro. co jsem koukal na záběry, tak během jízdy se to propadá ke 20fps a to už pozná i konzolista, že něco není v pořádku.

je fajn, že celý tenhle betatest není bez odezvy. CDP jsou oblíbenou společností u hráčů za svoje chování, ale jejich neschopnost vydat hru na první dobrou už je donebevolající. moc dobře věděli, v jakém je to stavu, když recenzentům zakázali vydávat gameplay footage v recenzi před vydáním... akcie jim klesly o 25%, ale hra se zaplatila už jen z předobjednávek. časem to určitě bude pecka. za mě zatím refund...
@Thellwin (13.12.2020 11:53): Tak ja taky hraju hry pri 60 fps kdyz to jde a je jasne ze to je lepsi. Ale 30 fps je normalne hratelne a nevidim v tom krome osobnich pohnutek problem.



@RXQ79rudax (13.12.2020 11:51): Zkus si koupit do te PRO SSD hardisk. Ja taky hraju na PRO a ty propady fps mam minimalne. Obcas kdyz je fakt velky zavar pri strelbe venku a pak pri te jizde z pohledu na auto na nekterych mistech, ale ja jezdim v fps pohledu, tam to je v pohode. Jinak zaseky/lagy nebo vypadky zvuku nemam vubec, to SSD to nacte vcas tak se to nedeje. SSD disk je pro PS4 PRO vyrazny upgrade, obvzlast v pripade tehle narocnych her, bohuzel vic pro to neudelas, ale stoji to za to.
Kéž bych měl aspoň těch 30 fps na PS4 Pro konstantně - já sice nevím jak to na PS 4 změřit to fps - ale je to určitě o dost míň než 30 fps - jízda autem neskutečně "pomalá" - cukavá - pouliční souboje jen stěží ovladatelné jak to běží pomalu - někdy taky zvukové efekty neladí s tím co vidím - jak se to laguje.
Tak jsem to včera na cca půl hoďky vyzkoušel, zajímala mě spíš technická stránka.

8700K @ 4.8 GHz s RTX 3080 v rozlišení 2560x1440 settings vše max. + RT Psycho + DLSS quality to jede kolem 60 FPS, no zatím jsem se nedostal nikam daleko, takže si myslím, že přijdou místa, kde to půjde niž.

Schválně jsem si přepínal kvalitu RT a DLSS jaký to má kvalitativní dopady a musím říct, že s tím RT to fakt v určitých místech, kde se to má šanci projevit vypadá o dost líp, na druhou stranu i bez RT to není ošklivé. Jinak bez DLSS to má s RT na max. cca poloviční FPS, takže v podstatě nehratelné. Nějaké rozdíly v kvalitě obrazu mezi DLSS on/off jsem nezpozoroval. Myslím, že nějakou drobnou úpravou a snížením kvality RT by se asi dalo v pohodě dostat na konstatních 60+ FPS s minimálním dopadem na vizuál. Nechám to ještě uzrát, patche teď chodí často a stejně mám rozehranou Valhallu, tak si to pak dám později :)
Jinak pokud má pořád někdo problém s obtížností soubojů, tak doporučuji používat tech zbraně. Ten jejich charge shot totiž proráží krytí a je schopný se provrtat i přes betonové zdi.
@Charllize (13.12.2020 10:50): Už vím, že do toho obchodu s kyberwarem (co je v takové čínsky vypadající budově) se jde jedině přes bedny skrz které vylezu do toho druhého patra. Žádná další oficiální cesta není! :D
Tak jsem se k tomu včera na pár hodin konečně dostal.
- Tento zjednodušený editor postavy mi vlastně vyhovuje. Možností je tam dle mého i tak fůra. Btw tady je má postava.
- Vše, včetně ray-tracingu na ultra (vypnuté akorát ray-tracing space reflections), DLSS na Balanced, a zatím mám stabilních 60-70 FPS ve 2K rozlišení. V nějaké větší akci to droplo k 50, ale toho jsem si zatím všimnul jen jednou. Ale pravda, mám fakt high-end hardware i7 9700, RTX 2080ti.
-Několik grafických bugů, které dost narušují imerzi. Jackiho jsem viděl projít zavřenými dveřmi výtahu, několik psotav se spawnulo přímo přede mnou, některé textury divně blikaly.
- Audio mě sere. Pokaždé, když s někým mluvím v jakémkoli interiéru, slyším podivné echo, jak kdyby jsme vždy mluvili v prázdné plechové místnosti.
@Brasikona (13.12.2020 03:16): Já je pižlám pistolkou na nejtěžší a v pohodě. Dokonce tam byl teď nějaký boss v přístavu který připomínal hulka, v rámci "kšeftu" a sice mě zabil na jednu ránu, ale jak jsem vytasil svou věrnou pistolku tak jsem to prostě ustřílel a on pořád vrávoral a nezmohl se na nic.

A řekl bych že ty bugy s audiem budou vázané na celkový výkon toho PC, ne? Když zvýším grafiku, tak se mi zvuk taky občas zasekává.

@Charllize (13.12.2020 10:00): já naprosto nenávidím hry, kde člověk vidí nohy a kamera se pohupuje a všechno.. a moc jsem se toho bál. Na Dying Light 2 se kvůli tomu vůbec netěším. Tady to ale mají nějakým způsobem dost dobře udělané, že mi to nejen vůbec nevadí, ale to skvělé. Asi není houpání kamery jako houpání kamery. :D

@Charllize (13.12.2020 10:18): bez čáry bych mega bloudil, kvůli té vertikálnosti. :D Musíme předpokládat že V už to město zná. My ne. :D
Me osobne nemoznost upravy pozdeji nevadi. Mam radsi kdyz veci co si clovek zvoli na zacatku jsou napevno, vcetne obtiznosti, skillu, atributu atd. Nuti to vic uvazovat a pak pripadne ve hre vic improvizovat a ne si rict...pak to nejak udelam/dodelam. Upravy vseho pozdeji nema moc hloubku. I kdyz asi zmena vlasu a tak je jedno.



@Wulfgar (13.12.2020 10:08): Spis bych chtel aby ta cara nebyla ani na te mape..proste vbec (jde to vypnout?)
@Brasikona (13.12.2020 09:45): Já věřim že ty možnosti úpravy postavy během hry, jako třeba různý holičství, tattoo salony atd ještě přidají, ve třetím Zaklínačovi to taky tušim přidali až s prvním DLC..

Jinak nevíte jestli je nějaká možnost v nastavení, abych mohl vidět navigační čáru přímo na silnici a nemusel furt mžourat do minimapy? Takhle si to město tolik neužívám, když musim pořád vpravo nahoře sledovat kde přesně mam zabočit..
@Charllize (13.12.2020 09:41): No ve foto módu ji ale neuvidíš jak mluví, jak se hýbe atd. To že jde vidět tělo z first personu cením, to by měl být standart, ale k čemu ti pak ta customizace je, když postavu nevidíš ani v cutscenách, V KCD na Jindru alespoň vždy zabrala kamera a já ho tak mohl vidět v jeho úžasném brnění. I to blbý háro si mohl změnit v lázních...

@Brasikona (13.12.2020 09:45): No tu úpravu jsem taky tak nějak očekával, když tak propagovali ten imidž.
Já mám zase raději ten first person, ale to že i všechny cutscény budou ve firstpersonu jsem nečekal, to ta customizace vychází v niveč.
@Charllize (13.12.2020 09:37): Ne tak docela, já ji nahou vidím v zrcadle, nějaký bug :D

@Gordon (13.12.2020 09:40): To já tedy čekala, že bude možnost se upravovat pak i přímo ve hře, prostě cyberpunkové GTA SA s milionem možností, ale ne... Je toho málo a změna není možná, to jsem nepochopila, čekala bych, že na každém rohu bude nějaký "salón". Ten pohled z první osoby mi přestal vadit, navíc je pravdou, že se to může požehnaně využít v tom fotomódu. Je to zajímavě udělané, zvykla jsem si na to, i když jsem spíš také na třetí osobu.
@Charllize (13.12.2020 09:37): Mě jde právě o tu customizace, že ji neuvidíš vůbec. Jsem čekal, že hra bude tak z jedné třetiny cutscén v third módu, abychom se tedy mohli koukat na naší postavu, No a ono to tak asi není.
Mám ke hře pořád spoustu připomínek, děje se mi stále spousta věcí, které kazí hraní a pořád si myslím, že je to zbytečně přeplácané a nepraktické, ale tomu gameplayi jsem křivdila, začíná se to rozjíždět. Ale zase to bylo způsobeno tím bugem, což mou vinou úplně není. Nicméně ti policisté se mi za zády spawnují pořád, na ulici nemůžu nic, hned tam jsou. Jsem to chtěla natočit, protože to vypadá dost komicky, ale v tu chvíli mi děsně spadnou FPSka, tak to nechci moc provokovat a rozvrtat si teď zřejmě ideální nastavení. Po změnění obtížnosti na lehkou, restartu hry a návratu na normální fungují mé přestřelky naštěstí stále normálně, takže jsem konečně mohla začít postupovat hrou. Moje srdcovka to asi nebude, i kdybych to hrála za rok opravené se vším všudy, ale hra je to opravdu dobrá, to jí brát nemůžu. Nebo tedy, bude. Ty bugy mě nejdříve bavily, ale řada z nich se už okoukala a začíná to být dost otravné, bohužel. Kromě toho mě asi nejvíc vytáčí rozbité audio (sakra, proč mají všechny letošní hry, na které jsem se těšila, problémy s audiem?!), kdy jsou zvuky mimo třeba i o dvě sekundy dopředu i dozadu nebo rovnou chybí. O tom, že kolikrát nefunguje interakce a musím volit možnost, kterou nechci, pokud se mám hnout, raději ani nemluvím, ale není to moc fajn, stejně tak poměrně častá nefunkčnost některých kláves. No, uvidíme, jak dál. Příběh se rozjíždí, město je fajn, ale... No, jak říkám, uvidím.
@Gordon (13.12.2020 07:49): Jak jsem psal, mě se to spawnování cajtů neděje, takže jde nejspíš o bug - a ty jsou tu problém, wtz.
Celkově ta hra působí prostě nedopečeně, že by tohle měli vydat spíš jako early access a půl roku dolaďovat. Nejen bugy, ale i minely v gameplay, ovládání, pár chybějících featur. Třeba ten vzhled postavy - že si nemůžu zmenit účes mě u hry takto dající na styl taky dost překvapuje. I přes to že tu postavu reálně moc často nevidím.
Věřím sice že to opravdu dodělají a nevyserou se na to, a nevidím tu nic gamebreaking, ale jsou to detaily které prostě nepotěší a neprofesionální to je.

Jo a KCD má nahovno příběh úplně jednoznačně :P
Jinak máte taky někdo z vás ikonku hry na ploše nechutně rozmazanou, jako to mam já?
Tak nějak přemejšlím nad tou customizací postavy, K čemu je mi kustomizace bimbase, když ve hře sami sebe téměř nevidíme, nebo se pletu, tedy kromě těch pár zrcadel? To chtěli jen šokovat?

@AlieN (12.12.2020 10:37): Já Witchera nehrál a GTA nemusím, ale osobně jsem čekal něco, co jsem viděl například v KCD nebo v první (!!!) Mafii, když čtu jak se cajti spawnují pět metrů od hráče místo toho aby na místo přijeli/přiletěli, že někdo hackne automat cápkovi co ho doluje a on stejně dál doluje, že v gameplay videích vidím ty samé reklamy na ulicích a už se mi stihli okoukat, aniž bych to hrál, že si ve hře nejde změnit určité aspekty vzhledu po vytvoření postavy... To jsou pro mě docela zásadní detaily a ta hra na mě vůbec nepůsobí tak, jak na mě před vydáním působil marketing, jasně, příběhovka, ostatní je jen kulisa, tohle přesně jsem já ale třeba nechtěl. Vlastně kecy o tom jak to jde dohrát už před rokem byly pravdivé, jo main story a všechen zbytek města je jen Beta verze...

Neřekl bych, že KCD má na hovno příběh, to jsou zase tak trochu tvé kecy, jak u ME diskuze. :) RDR jsem nehrál.
Já se teď bojím, co mám ještě čekat. Beze srandy, byla jsem dost v hajzlu z toho, že jsem až takový debil, co nezabije tři nepřátele, když všichni psali, že nesmrtelní nejsou, souboje jsou ok atd. U mě jsou teď už konečně taky ok, nebo tedy, v tom smyslu, že už správně umírají, ale přijde mi to šílené a strašně nepřehledné, ale uvidím dál, kvůli tomu bugu jsem toho zatím moc nevystřílela.
Občas jsou ty bugy docela bizár, třeba zavolám regině, otočím se a ona stojí vedle mě, opřená o vzduch, a mluví se mnou v reálu a po telefonu zároveň. Domluvíme, ona ujde dva kroky a vypaří se. Tomu říkám cyberware.
@HolyMeatball (12.12.2020 08:47): Hele, tak ono to tak asi bude. Zapnula jsem, sundala obtížnost, a hned rozjela tu přestřelku (měla jsem tam ten save) – najednou headshoty fungují tak, jak by asi nějak prostě měly, rána, kaput, maximálně dvě a je po nich, ne že jim do hlavy dam zásobník ze samopalu a oni mají půlku zdraví. Mám pocit, že je moje hra fakt solidně rozesraná... Takže tady jsem jí asi křivdila, co se týče té obtížnosti, ale na druhou stranu, pokud to byl opravdu podivný bug, já za něj nemůžu, takže chyba je na obou stranách. Přijde mi prostě zvláštní, že na normální obtížnost nelze nepřítele zabít sedmi headshoty a ubere mu to ani ne čtvrtinu, zatímco na lehkou to jde jako "v každé běžné střílečce".