Všímám si, že už dlouho bojuji s délkami her. Zatímco však ostatní brojí proti jejich krátkosti a tvrdí, že "za našich mladých let takhle krátký nikdy nebyly", já mám problém opačný. Běžně si víc užiju intenzivnější párhodinovou sranda-hru, než epické stohodinové RPG (často plné vaty). No, a Darkwood spadá do kategorie těch zbytečně dlouhých her. (14 hodin a to jsem dost spěchal)
Hře nemohu upřít skvělou atmosféru plnou surrealistických výjevů a tísnivý pocit zmaru. Gameplay je také v pořádku: panáček se dobře ovládá, crafting je přehledný a ve hře přítomný fog of war přidává na atmosféře. Gameplay však není natolik bohatý, aby vás u hry udržel tak dlouho a ani prostředí se do konce hry výrazně nezmění. Všude je stejně hnědo. Stručně řečeno, první hodina hraní je úplně stejná jako zbytek hry. Je to ale špatně? Určitě ne, délka hry by tomu však měla odpovídat. Proč myslíte, že kampaně Call of Duty nepřesáhnou osm hodin? Proč walking simulátory trvají max dvě hodinky? Ve výsledku mám tak s Darkwoodem stejný problém jako kdysi s Darkest Dungeon: Výborná hra, která mě však v půlce přestane bavit, protože mám pocit, že jsem v ní viděl všechno. Zcela upřímně nebýt herní výzvy, tak bych Darkwood asi ani nedohrál.
6. bod herní výzvy 2018 (hardcore)
Hře nemohu upřít skvělou atmosféru plnou surrealistických výjevů a tísnivý pocit zmaru. Gameplay je také v pořádku: panáček se dobře ovládá, crafting je přehledný a ve hře přítomný fog of war přidává na atmosféře. Gameplay však není natolik bohatý, aby vás u hry udržel tak dlouho a ani prostředí se do konce hry výrazně nezmění. Všude je stejně hnědo. Stručně řečeno, první hodina hraní je úplně stejná jako zbytek hry. Je to ale špatně? Určitě ne, délka hry by tomu však měla odpovídat. Proč myslíte, že kampaně Call of Duty nepřesáhnou osm hodin? Proč walking simulátory trvají max dvě hodinky? Ve výsledku mám tak s Darkwoodem stejný problém jako kdysi s Darkest Dungeon: Výborná hra, která mě však v půlce přestane bavit, protože mám pocit, že jsem v ní viděl všechno. Zcela upřímně nebýt herní výzvy, tak bych Darkwood asi ani nedohrál.
6. bod herní výzvy 2018 (hardcore)
Pro: sandbox, důraz na hráčovu svobodu, atmosféra, horor
Proti: nejednoznačný příběh