Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tamta byla nesmrtelná a když jsem ji posekal končetiny, tak jí narostly nové. Musel jsem jí zabít tím zmrazením a to je snad definitivní, tu kapitolu jsem už dokončil, zítra se vrhnu asi na další.
Já tu pářichtivou nestůvru myslím zmrazil, ale dalo mi zabrat, než jsem přišel na to, co mám udělat.

Tam jsou další? Sakra :-)
Tak to je v te hre asi jen 2x nebo 3x.... to potrebujes ten adrenalin... sakra delate mi chute ze bych si to nainstaloval xD ale ne pockam na herni ntb ktery zaplacam 400GB her..
Ale někdy mi spíše připadá, že hra se nesnaží navodit pocit strachu, ale hráče naštvat. Nemám rád například situace, kdy mě nasadí do místnosti, já pořádně nevím, co dělat a ještě mám v patách nějakou debilní nestvůru, která za mnou běhá jak, kdyby se chtěla pářit.

Tyhle situace nesnaším, pro někoho možná zábava, ale pro normálního člověka snad ne.

EDIT: Zapomněl jsem napsat, že pářichtivá nestvůra je samozřejmě nesmrtelná.

EDIT2: Jinak půl hry za mnou, celkem fajn, ale hra dokáže i štvát no.
Kubulus: ty si mýliš význam slova objektivita, objektivita je v podstate, fakt/údaj, kde názor nemôže byť aplikovaný, trebárs máš dátum narodenia a to je fakt, nenarodil si sa inokedy, je to objektívny údaj, prípadne iná vec, nejaký objekt má dané určité rozmery, opäť je to objektívny údaj. Ale keď už do toho dátumu narodenia zapracuješ pocity (napr. sa ti nepáči, že máš narodeniny v zime, lebo si nemôžeš spraviť narodeninovú grilovačku), tak to už je subjektivita, lebo slovo subjektivita vlastne znamená osobné vnímanie/postoj = názor.
To čo ty myslíš je v podstate faktami a skúsenosťami podložená vierohodnosť názoru, inak povedané, čím viac človek danú hru/knihu/film pozná, tým môže byť jeho názor konštruktívnejší, hodnovernejší, oddôvodniteľnejší (aj keď nemusí to byť pravda, pretože stále sú tu faktory ako neskúsenosť v danom žánri, zaujatosť etc.), ale nijak neprestáva byť subjektívny. Samozrejme názor môže byť zaujatý (či už kladne alebo záporne, diplomatický/neutrálny až vedecký, neurčitý atď...ale vždy bude subjektívny.
Pooky: Neboj, pulzní puška jim diplomaticky vysvětlí, kdo je pánem těžařské lodi. :-)
A teď jsem se nasral a jdu pokračovat! Zasraný mutanti, to neznáte Chucka!! :-O
Cobra: Bioware si zakládá na systému linearity, jež má na oko vypadat jako systém nelineární :-)
[citace]Chuck: Já tě něchápu - vždyť v jistém slova smyslu je to koridorovka jak vyšitá a když jem tu hru hrál, tak jsem se ani jednou nezasknul. Možná ale tomu dopomáhá fakt, že jsem od přírody zvědavý kluk a všechny místa, či zákoutí projedu důkladně, abych se později nemusel (když to hra nevyžaduje) vracet.[/citace]
Tak to jsme na tom úplně stejně. Přišlo mi to jako jasná koridorovka, nikde nešlo zabloudit a navíc jsem taky všechno prolízal jako v nějakým RPGéčku. Taky jsem to poprvé hrál víc než 15 hodin :-(
Last jedi: Že to vypadá na první pohled jako krásná nelineární hra (ovace, vysoká hodnocení apod., vyhcvalování hry) a hru si stačí zahrát znovu a hned si těhle nedostatků všimneš. Tím pádem má tvuj názor v sobě mnohem větší množství objektivity (i když z hlediska významu slova uplné objektivity na 100% dosahnout nelze, to samozřejmě souhlasím). Je však v tomto ohledu jedno, jestli ji začneš hrát až pod dohrání, nebo to zatneš někde ve třech čtvrtinách.
Nejspíš to bude tím, že jsem dneska nějakej chytlavej, z nosu mi teče jak ženichovi z vocasu, takže to jde všechno hůř. :-( Teď jsem ale naštěstí zdárně proplul stavem bez tíže a splnil 2 úkoly, tak jestli se nerozkejchám, bude to dobrý. :-)
Last jedi: Jsou vlastnosti, které jsi schopný na hře vypozorovat za jakkoli bohatých znalostí. Kupříkladu pocit nelinearity ze dá ze hry vyčíst opravdu až po nějakém hlobějším zkoumání (pokud však člověk nemá všeobecné znalosti, že studio Bioware na podobném systému zakláda atd.).

Pooky: Uvidíme, kdo se z nich bude smát naposled :-)
Kubulus: Ani nevíš, jak mě tato moje vlasnost/zvědavost dostala při hraní MOORPG do potíží (a chudáci spoluhráči to odnesli :))
Kubulus: nemýl si prehľad o hre a jej vlastnostiach a to čo obsahuje s objektivitou, vždy to čo tam uvidíš budeš posudzovať na základe vlastných dojmov a skúseností, "objektívny názor" sú dve slová, ktoré sa navzájom vylučujú. :)

Cobra: mne sa to občas stávalo v starších RPG, ale v súčastných hrách, kde má úplne každá vec svoj zmysel (proste šetria), je fakt ťažké si niečo nevšimnúť...
Já si teda všimnu většiny nedostatků už v prvních několika málo hodinách (dvou třech) :D Ale tak to je profesionální deformace - dělal jsem 2 roky testera :D
A už dlouho se mi nestalo, že bych ve hře našel něco, co jsem při prvním hraní přehlédl... Je to škoda...
Last jedi: Já taky rád zkoukám, což o to...

A že hry víckrát rozehrávám no, není to tak horké, ale občas se to stane. Většinou však ve hře dokončím alespoň základní příběh. Jinak objektivita se po xkrátem hraní zvyšuje, protože si člověk všímá věcí, kterých si napoprvé všimnout nemohl. Teda za předpoladu, že není génius.
Od toho existuje úprk a funkcia save/load :)
Ja som na tom ako Pooky, preto nemusím veci rozohrávať xkrát, aby som to mal optimálne, pretože mi opatrnosť a zároveň zvedavosť nedajú na to, aby som neprišiel na to čo ďalej (nepočítajúc teraz nejaké adventure-like tuhé zákysy).
Pooky: Teď třeba v tom, jak se pohybovat stavem bez tíže. To, co hlavní hrdina předvádí, mi připomíná trapný pokus, jak skočit svoji první šipku do bazénu.
Pooky: Kdybych nezvládal takový postup, jak říkáš, nedohrál bych asi jedinou PC hru.
Chuck: Já tě něchápu - vždyť v jistém slova smyslu je to koridorovka jak vyšitá a když jem tu hru hrál, tak jsem se ani jednou nezasknul. Možná ale tomu dopomáhá fakt, že jsem od přírody zvědavý kluk a všechny místa, či zákoutí projedu důkladně, abych se později nemusel (když to hra nevyžaduje) vracet.
A to je právě ten důvod, proč to asi opravdu dál hrát nebudu, jelikož pro mě je v téhle hře ten návod natolik nezbytný, že v některých pasážích do něho čučím častěji než na monitor, což je pekelná otrava. Pro mě to má moc adventurních prvků, které jsou odjakživa pro mě hrob, protože mně to po této stránce nepálí. Jinak té hře toho můžu vytknout minimum, ale pro mě to není. Bohužel.
Aha, tak to máš za to, že hraješ podle návodů. Kdybys je nechal být a držel se zadání úkolu nebo šipky na zemi, tak se Ti to nestane ;-)
Ne ne, vím, které máš na mysli (ty zůstanou zamčeny), ale já jsem mluvil o těch, co jsou kolmo k té trubce s mrtvolou, resp. nalevo od té lavice. U nich jsem skutečně rozstřelil panel a tím jimi mohl projít, ale pak jsem se chytl návodu a pochopil z něho to, že uvnitř té místnosti jsou další dveře vedoucí do té Zóny bezgravitační terapie, jenže ta je právě o patro výš.
Já nějaký walkthrough našel, jak mi radil Paul, ale musím na to kouknout doma. Je pravda, že ten úkol, co jsi mi popisoval, jsem v těch místech udělat měl, ale nepředpokládal jsem, že by to mohlo souviset s tou kanceláří. Zítra dopoledne na to mrknu a dám vědět. Hlavně, abych se nezahrabal někde jinde, pořád mi připadá, že to pro mě bude tvrdý oříšek. Ale aspoň se ukáže, co ve mně je. :-/
Ale když to bude rok až zítra, to by sis ještě na něco vzpomenout mohl, po tom 25.11. už těžko. :-)
Tak je to 11 měsíců, co jsem to hrál, ale myslím, že to tak bylo. Když tak Ti pošlu kompletní walkthrough, jestli najdu ten odkaz...

//Nenašel, ale zjistil jsem, že jsem to rozehrál 25.11.08, takže před 364 dny :D
Jezek: Je to, jak říkáš, ta místnost je opravdu slepá. Takže vyjet tím malý výtahem nahoru a tu místnost nalézt tam? Tak to jsem netušil. Díky moc, zítra se na to podívám, jelikož makám až do rána.
2Chuck:No pokud si pamatuju, tak jsem musel zprovoznit výtah a dosta se o patro výš a ten se rozjel až po vložení energetického uzlu. Ta místnost nalevo, ta je slepá, tam nic není, jenom náboje a tuším nějaké polovodiče. Jsem v práci, takže to nemůžu zkusit, ale ta je na 100% slepá. Pokračuješ dál o patro výš, musíš tam posouvat tím jeřábem a pak ho hodit do stáze a projít.
Jezek: Já jsem teď v práci, takže Ti to neřeknu detailně, ale tuším, že poslední dveře, kterými jsem prošel, byly nazvány "RTG sál". Za těmito dveřmi je vpředu ta lavice a za ní prosklená trubka, uvnitř níž je mrtvola. Tu trubku jsem pomocí kineze odsunul a zaktivoval nákladní výtah. Ale mně jde o dveře, které se nacházejí vlevo od lavice a které nejsou nijak označeny. Tyto dveře jsou uzamčeny a zprovozním je tak, že střelím do panelu, který se nachází těsně vedle nich vpravo. A pak se v návodu uvádí, že těmito dveřmi projdu a hned vejdu dalšími do zóny označené jako "Zóna bezgravitační terapie". Jenže za těmi dveřmi, kterými jsem normálně prošel, je místnost, z níž se nikam jít nedá. Takových zákysů jsem zažil plno, ale je mi divný, že po naprosto přesném dodržení postupu takové dveře nevidím, i kdybych se pos***. Logicky mi z toho vyplývá, že nejsem u správných dveří, ale všechno, co jsem měl možnost si přečíst v návodu, nasvědčuje tomu, že to správné dveře skutečně jsou. Stáhl jsem si Paulem doporučený odkaz, ale ten monitor, co máme v práci, je tak tmavý, že z něho nic nevykoukám. :-x
2Chuck: Opravdu tam nejde udělat nějaký pořádný zákys. Kde to přesně jsi? Pokud tam nic takového nevidíš, tak jsi něco neudělal, koukni do úkolů atp.
Já si teda žádnej podobnej zákys nepamatuju, ale pokud nevíš, tak si an youtube najdi nějakej video walkthrough a máš to.
Abych tedy řekl, o co vlastně v tom zákysu jde. Já jsem nezabloudil, ale vstoupil jsem do dveří, vedle nichž vpravo jsem odstřelil panel a tím si je zpřístupnil. Pak se ale uvádí, že mám vstoupit do dalších dveří s označením "Zóna bezgraviteční terapie" a takové tam nikde nevidím. A v tom je ten problém.
chuck: Ale s tím ctrl to docela hodně pomůže, i když mě to přijde strašně neefektní a vypadá to divně a pak si člověk zvykne a na každé křižovatce čumí, kam jít. Prostě to na mě působí hodně nepřirozeně a já se radši orientuju v té maptě, i když stojí upřímně za prd.

Paul: Ale jo, určitě zabloudit jde, pokud si člověk na ty herní mechanismy zvyká a o různých prvcích ve hře vůbec neví, anebo není nějak zkušenější.
Vždyť tam máte to ctrl který vám vždycky ukáže cestu ne? Já myslel že se v týhle hře nedá zaseknout : ).
Karasman: Tomu říkám povzbuzující slova! To víš, já se vždycky naprdnu, ale pak to ze mě spadne, ale aby to bylo rychlejší, tak potřebuju popíchnout. :-) DS je zase něco jiného, na co nejsem moc zvyklý, je tam trochu víc adventurních prvků (koneckonců je to akční adventura, že?), ale nedá se nic dělat, musím se holt zdokonalovat. Taky je na prd, že kvůli klukovi to hraju tajně jen asi hodinu denně, takže jsem se do toho ještě pořádně nevpravil.
Chuck: Musíš používat tu mapu a nevím, snad si nějak zvykneš a trochu v ní zorientuješ. Já si ze začátku též hodně zvykal, ale nakonec to jde. Ještě bude trochu problém řešit ty puzzle. Třeba zapojit dva konektory, ale bude tam nějaký háček. K tomuto řešení ti pomáhají dvě funkce, jedna zpomaluje okolí (i nepřátele) a druhá přesouvá předměty.

Já se hrou ze začátku měl též problém, ale nakonec si zvykám. Chce to trochu se hrou strávit a pak ti to přejde do krve. Občas jsem ale musel použít návod, protože jsem třeba nevěděl, co mám jak použít apod.

Zatím to nevzdávej.