Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Chuck: Toť otázka. Tady možná bude problém v tom, že některé herní mechanismy hry jsou dnes již mnohokrát překonané (třeba stealth ve Splinter Cellu), ale DE nic netrumfne ve variabilitě.
Taky se na to chystám jít a pořád si říkám, jestli těch 100%, které většina hře dala, má pro mě být výzvou nebo varováním.
něco mi říká, že fanouškovská modifikace bude lepší než originální trojka... ale tak neházejme augemntovanou flintu do žita.
Jako kdyby někdy na cutscénách záleželo. Díky pokažené Invisible War se na Human revolution docela těším.
Co se tyce kvality jsou vetsinou hodne kvalitni, scenar uz je vec jina.;)

Nove hry jsou vestinou dost ubohe co se tyce obsahu tak to musi alespon castecne dohnat skvelou prezentaci. Prekonat prvni Deus Ex? Mission impossible.
Jako kdyby někdy cutscény od Square nebyly perfektní :D. Já osobně se o hru jako takovou už z principu bojím... No řekněte, které pokračování starší legendy překonalo originál za posledních 5 let? Šance jsou malé, už jen díky snaze napodobit Bioshock a komiksovější stylizaci si fakt u DE neumím představit :)
U DE3 věřím, že mi opomůže od nechuti k novým hrám... nerad to přiznávám, ale to video mě nabudilo, i když v něm nic není :)
Jdou nějak přenastavit augumentace z F1 atd. na jiné libovolné tlačítka ? V nastavení sem si ničeho nevšiml a takhle mi to přijde dosti nepraktické.
Tak hdtp, new vision, shifter...to jsou asi tři nejdoporučovanější.Osobně jsem ale ještě netestoval ani jeden, protože na další playthrough čekám až budou venku finální verze (snad to bude do vydání DX3).
Caelos: pak je to při jednom z prvních hraní nezkušenost (taky jsem si vylepšení a expy šetřil na později, že si defitivně vyberu, až fakt nebudu moct dál)

Při n-tém hrení je to pak výzva (implantáty jsou pro amatéry, já to zvládnu projít jenom s klackem) :-)
Kubulus: asi nějaký šum :-) . Každopádně dalo by se říct, že mi hra svým způsobem nesedla (...a proto se ty nedostatky jevily tak výrazné...). Už bych to ale raději nechal být.
Blodlines je můj top2, deus ex top 1 a to jen díky námětu. Nicméně Bloodlines má určitě větší nedostatky.

Chrizofilax: Ale jo, ale co je to potom za hraní? Taky jsem to přejel aniž bych na zk body sáhnul ( astokrát jinak(, ale přecijen je lepší hru hrát tak, jak se má.
Kubulus: já se tu pravidelně připomínám, když se objeví moc pozitivních ohlasů :-).

Ale jinak jsi to odhadl docela dobře - mě se ta hra celkem líbila, ale jsou tu chyby a chybičky a není jich dle mého málo a hlavně je úplně nepřebíjí ty pozitivní stránky hry, pročež jdou tak nějak více vidět. Asi nejpodobnější hrou DE jsou určitě Bloodlines (a to dokonce i některými nedostatky :-) ), a když si pak vybírám, co zahrát znovu, sáhnu raději po nich.
Chrizofilax: Ono se právě ty skilly, augmentace i vylepšení zbraní skvěle skloubily do jednoho perfektně fungujícího celku. No, zkoušel si to třeba na hard? Pokud nemáš dejme tomu v samopalu žádné zkušenostní body, vymrháš na nepřítele celý zásobník, nicméně je fakt, že i přesto se to dá. Ale to máš takhle všude. V ostatních RPG můžeš taky opatrně krůčkovat, ze početné skupiny na sebe nalákat vždy jednoho člena a zrubat tak jednoduše celou jejich grupu.
I ostrostřelec bez zkušeností mohl hru dokončit. Já jsem například s hackerem v pozdější fázi hry klidně používal samopaly i když byly na nízké úrovni. Vývoj postavy dramaticky ulehčoval některé cesty postupu, ale dohrát by to bez něj šlo. Větší faktor podle mě byly nanoimplantáty.
Je to i rpg. Bez zlepšování střílení by ses netrefil ani do slona. Třeba. Jistě, ke každým dveřím je klíč a v tom je právě to kouzlo, budeš hledat klíče a nacpeš body do střílení, nebo raději hackneš terminál, či paklíčuješ dveře?
Cobra: Errhhh... není to Half-Life s RPG prvky. System Shock je Half-Life s RPG prvky, tohle ne.
Však já taky neříkám, že je to špatná hra :-) Jen že je to Half Life s RPG prvky, a proto spoustě lidem nesedl...
Cobra: Já jí vnímám právě moc dobře a nemyslím si o ni, že je dokonalá, protože už jen čistě teoreticky dokonalé není nikdy nic. Nicméně tohle jsou takové ty "hledám a něco málo najdu" chyby.

Aha, myslel jsem že ta první část reaguje na mě :-))
Caelos: Souhlasím.

Cobra: Druhá polovina o střílení, to snad ne? Vždyť tam je to uplně to samé, co na začátku, akorát je tam více protivníků. A bez učení se skillu by hlavní postava neuměla otevřít ani každé druhé dveře (případně šachtu), takže jejich využití tu je, ač sis toho možná tedy nevšiml, jelikož se ti to zdálo samozřejmostí.
Ale piču. Je to stejnou mírou rpg jako fps, nebo třeba adventura. Je to prostě dokonalé.
Problém je, že RPG prvky jsou tam jen na okrasu, samotný průchod hrou nijak neovlivní a vlastně ani není důležité ty aktivní z nich nějak moc využívat. V první polovině nejsou na dost vysoké úrovni a druhá polovina je hlavně o střílení.
Navíc je konec klasicky zbytečně natahovanej...
Cobra: JJ, to je přesně ono. Proč je to Half-Life s RPG prvky? Proč by si to mělo hrat na něco, co není? RPG prvky jsou tu znát, ovlivňují hratelnost i jednotlivé skilly. A právě o tu mi to šlo. Ačkoliv už MCZ nechci opruzovat, ba si dost na toto téma zažil jak koukám už na začátku téhle diskuze, nedá mi to a musim reagovat.
Má jednu velkou mouchu... Hraje si na něco, co není. Lidi od toho čekaj RPG, ale on je to jen takový Half Life s RPG prvky.
Caelos: Co blbneš? Tahle hra žádné mouchy nemá. Protože kdyby je měla, tak ji už nemiluju :)

MCZ: Promiň, jen mě tvé rčení silně šokovalo. Z diskuze (nikoli komentáře) mám teď dojem, že nejde ani tak o chyby, jako spíš o to, že ti ta hra prostě z nějakého důvodu nesedla (přimělo mě k tomu to tvé přirovnání k ementálu a výrok o absenci nelinearity;). Ale OK, já to uznávam. Ale ne že bych to chápal :D
MCZ: Tvoje kritika je na místě, skoro ve všem máš pravdu, to jen zuřiví uctívači jako já budou vždy proti. Samo že DE má mouchy, ale to je jako s ženskou, když ji miluješ, tak ty mouchy nevidíš.
Kubulus: já DE nijak neurážel a popravdě si nejsem jistý, jestli vůbec jde urazit nějakou hru... leda urazit třeba o stůl.

Každopádně jsem snad nikdy neřekl, že je to špatná hra a ani se ji nesnažil provokativně shazovat... jen konstruktivně kritizuji přehlížené nedostatky :-).
Caelos: Pravda. Legenda neumírá. Ale na takovéhle zneuctění památky jsem zkrátka musel reagovat :)