To by v tom byl čert, že když to tady každý tak žere, tak že já budu zrovna tou výjimkou potvrzující pravidlo. :-) Ale kdo ví?
Diskuze
Nevím, jestli Deus Ex je pro tebe. Ale do Halfu bych tutově šel.
Ještě jsem pořád na vážkách, jestli jít buď do Deus Ex nebo do Half Life. Ale možná to dopadne tak, že zkusím postupně obojí. Na DE jsem ovšem zvědav nejvíc, protože s výjimkou Mafie tady není hra s nejčastějším nejvyšším hodnocením. V každém případě to rozhodování začnu řešit po dohrání aktuální hry.
Caelos: Jakej je mezi těma češtinama rozdíl? Hrál jsem myslím tu z KK a krom několika nepřeložených úkolů (cca 5 za celou hru) v pohodě.
Chuck: Tak to musela být asi nějaká akce, Kolekce klasika stála vždycky 250. U Deus Ex je ale k hovnu, že do ní nepasuje ta výborná čeština jako na původní hru.
Ještě nedávno to měli na Megahrách za 129 Kč v Kolekci klasiky, ale jak jsem koukal, najednou to o stovku zdražili, bastardi. :-(
Nebo za 189Kč třeba na Surtepu.
Za 249 v KK.
Caelos: A za kolik? Nebo si děláš prdel?
Oba díly, plus Project Snowblind v supermarketech:-))
Oba díly Deus Ex na Steamu po 2,50 €.
Isair: Ale jo, jenže nesmí se to s tím porovnáváním zas tolik přehánět.
Uff, to už si nevzpomenu, je to pár let co jsem to hrál naposled..ale určitě to jde :).
Mne slo skor o to, ze keby som DX nepoznal a precital si, ze "Splinter Cell (seria) prekonava stealth v DX" tak si pomyslim, ze v DX ziadny stealth nie je (pretoze mam skusenosti len s prvymi dvomi dielmi SC) co nie je tak uplne pravda, pretoze sa to da bez problemu prejst bez spustenia poplachu a bez zbrane zaroven.
Paul: Jediny koho som neobisiel bol ten fesak v raketovom sile pred koncom. Je mozne ho nejak obist? Ja som ho vzdy nechal odpalit sameho seba tou LAMkou co ma v ruke :)
Paul: Jediny koho som neobisiel bol ten fesak v raketovom sile pred koncom. Je mozne ho nejak obist? Ja som ho vzdy nechal odpalit sameho seba tou LAMkou co ma v ruke :)
NateLogan - Deus Ex jde dohrát bez zabití jediné postavy.Jde sice o opravdu hardcore emergent gameplay a autoři s tím asi ani nepočítali, ale jde to (bez použití cheatů nebo exploitů). Další důkaz geniality DX designu.
Chuck: To je jasné, ale konkurence (tedy i to následné porovnávání hráčů) je dobrá věc, vždy je co zlepšovat a pokud ta hra může mít nějakou část hry lepší, proč ne? Je sice pěkné, že jedna hra má nádherný příběh, ovšem např. naprosto zmrvený soubojový systém, nejlepší by bylo, kdyby měla obojí na dobré úrovni (proto to porovnávání s jinou hrou, která například vyniká právě v tom soubojovém systému). Ovšem kecání (alespoň zde na DH) o tom stejně nijak nepomůže a něco s tím musejí dělat převážně autoři, ovšem DH je hlavně o sdělení názorů, takže bych neustálé porovnávání nezazlíval, navíc potenciální zákaznící budou vědět co od hry očekávat.
To je právě ono. Pořád se tu hry strašně konkrétně srovnávají. Tahle hra měla tohle na prd, to v té a té to a to bylo lepší atd. Každá hra je svým způsobem jiná, což by konečně mělo přestat unikat.
V SC3 mozno. Hral som len 1 a 2, takze som to zrovnaval len s tymi.
A o čem že se tu vůbec bavíme? V SC3 i DE lze lidi buď zabíjet, nebo omračovat, v obou případech lze 3/4 nepřátel obejít úplně a v obou případech je tam několik lidí, kteří musí tak či onak zemřít. DE má více nelineární postup a úrovně, SC má zase propracovanější pohyby a interakci s prostředím...
Rozdiel to je, ale nie z hladiska toho, ako velmi stealth dana hra je ;)
Ked si v Doome prekreslis BFG na kuzelnu palicku strielajucu omracujuci prach, tak to z Doomu stealth nespravi :)
Ked si v Doome prekreslis BFG na kuzelnu palicku strielajucu omracujuci prach, tak to z Doomu stealth nespravi :)
Aoshi: Považovat to za rozdíl nemusíš, ale rozdíl to prostě je. :-)
Chuck: Nepovazujem za rozdiel ci mu a) buchnem pastou a bude na nom svietit "unconscious", alebo b) kuchnem ho nozom a bude na nom svietit "dead"
To je to same v bledomodrom a na "stealth faktore" to nic nemeni.
Stejne ako nic nemeni to, ci ho skolim jednou gulkou do hlavy, alebo jednym "shockerom". Prast jak uhod :)
To je to same v bledomodrom a na "stealth faktore" to nic nemeni.
Stejne ako nic nemeni to, ci ho skolim jednou gulkou do hlavy, alebo jednym "shockerom". Prast jak uhod :)
Aoshi: Když už jsi nakousl SC, tak tam ale nejsi nucen každého poslat na onen svět, jak tvrdíš, stačí mu prostě dát direkt pěstí, který ovšem není smrtelný, ale pouze omračující.
Pivo: je to opravdu hodně podobné Bloodlines. S tím, že ta variabilita je tu přeci jen o něco větší, stealth lepší a akce samotná naproti tomu mizerná snad ještě více.
aoshi: Ano, stealth v prvním SC je horší jak v DE, ale stealth v Chaos Theory překonává snad všechno (za celou hru je nutné zabít jen asi 3 nepřátele). Ale DE naštěstí nestojí jen na stealthu :)
NateLogan: Stealth v DX a SC by som neporovnaval ani omylom. Zatial co DX ide prejst s minimom vystrelov, tak SC proste nie. SC stealth mi osobne prisiel na strasne mizernej urovni (tiche zabijanie pre mna neni stealth - pre mna je idealny stealth to, kde nie som nuteny zabijat, co SC proste neposkytuje)
Osobne som proste SC vzdy hral ako strielacku (sice taku, ze som nikdy nespustil poplach, ale strielacku)... A to hovorim ako clovek co si najviac chrochtal nad prechadzanim Thiefov a DX bez jedineho vystrelu / omracenia. (Dokonca aj Deus Ex sa da prejst bez jedneho vystrelu / uderu... realne musis "zdvihnut ruku" na jednu postavu, ale da sa to osefovat tak aby sa "zabila sama" ak mas agresivnu ochranu) :)
Osobne som proste SC vzdy hral ako strielacku (sice taku, ze som nikdy nespustil poplach, ale strielacku)... A to hovorim ako clovek co si najviac chrochtal nad prechadzanim Thiefov a DX bez jedineho vystrelu / omracenia. (Dokonca aj Deus Ex sa da prejst bez jedneho vystrelu / uderu... realne musis "zdvihnut ruku" na jednu postavu, ale da sa to osefovat tak aby sa "zabila sama" ak mas agresivnu ochranu) :)
Popkec: Proč naivita? Nostalgie je mrcha.
"Já ti věřím. Ty máš ten dar." Tohle zní jak začátek nějakého béčkového fantasy filmu. Ale tak holt když to orákulum "zřelo". :)
Bodkin: No, něco na tom asi bude. Ono je často zbytečné hru rozebírat do posledního šroubku, protože si pak žádnou člověk dokonale neužije.
Trochu OT: To je ale pěknej komentář: "Moje nejlepší gamesa všech dob a to už jsem hrál i nové hry, jako warfare2, crysis. Deus Ex zustane v mém srdci navzdy number 1!"
Ta krásná naivita
Ta krásná naivita
Pivo: Sleduj Jaba a uč se, takhle se trollí na úrovni. A slabší uživatelé v tom to trollení dokonce nevidí! :)
Kdybych se měl nervovat kvůli každému, komu se nelíbí to co se líbí mě, tak si dávno podvážu varlata a skočím pod šalinu.
Chuck: Já ti věřím. Ty máš ten dar. Dokážeš se vžít do her, kterým ostatní vyčítají nějaké nedůležité věci. (viz chameleon). Věřím, že budeš spokojen.
Jo, Hong kong je parádní věc.
Kdybych se měl nervovat kvůli každému, komu se nelíbí to co se líbí mě, tak si dávno podvážu varlata a skočím pod šalinu.
Chuck: Já ti věřím. Ty máš ten dar. Dokážeš se vžít do her, kterým ostatní vyčítají nějaké nedůležité věci. (viz chameleon). Věřím, že budeš spokojen.
Jo, Hong kong je parádní věc.
Souhlasím s Hong Kongem, jednoznačně nejlepší část ze všech. Naopak mě místy nebavila Paříž. Jinak mě DE nadchnul od samého začátku a první misi jsem projel hned několikrát :)
Pivo: Jo, určitě to zkus, pak třeba ještě Sins of a Solar Empire aby jsi Caelose nasral co nejvíc.
Paul: Jo, Hong Kong se mi taky líbil ze všech lokací nejvíc. A taky mi ze začátku přišel takovej nic moc, ale prostě to chce se do té hry dostat, stejně jak třeba Fallout na kterýho jsem se prvně vysral.
Paul: Jo, Hong Kong se mi taky líbil ze všech lokací nejvíc. A taky mi ze začátku přišel takovej nic moc, ale prostě to chce se do té hry dostat, stejně jak třeba Fallout na kterýho jsem se prvně vysral.
Bodkin: Mě se nezdá, že by Jab řekl něco špatného. Spíše u tebe zase vidím fanatismus, protože někdo napsal něco, co se ti u tvé stovkové hry nelíbí. Ty a Cealos jste snad ta samá osobnost nebo bratři :-)
Pivo: Ty už tu zase straší... Jo aha, to je Jab. Omlouvám se, nějak jsem si vás popletl.
Kubulus: Hodně tlačím, ale ten tvůj poslední příspěvek mi tedy do hlavy neleze.
Jab: Inu, vidíš. Naštěstí Deus Ex je tak user friendly, že si nemusíš vlastnosti rozdělovat hned ze začátku (narozdíl např. od BG2, kde si musim nainvestovat body třeba zbraně, kterou ve hře třeba ani nepoužiju - jenže jak to mohu vědět?). Další z kladných bodů Deus Ex :)
Nejlepší část hry je samozřejmě Hong Kong, těsně následovanej všema ostatníma :P
To s tou vodou je pravda. Naštěstí pro ty dvě louže ve hře tam existuje i speciální skill na plavání. Do něj taky můžeš investovat v rámci nepřeberného množství voleb (v některých situacích i dvě najednou!). :)
Jab: Nejlepší část pro tebe. Jinak možnosti je tam opravdu hodně. A když někdo navíc nechce dělat příběhovou linii, vždycky může skočit do vody a chcípnout ;-)
Pivo: Při střílení tu hrají hlavní roli čísílka a s postavami zásah občas ani neškubne. Takže to je ideální pro tebe.
Pivo: Při střílení tu hrají hlavní roli čísílka a s postavami zásah občas ani neškubne. Takže to je ideální pro tebe.
Kamarádi mi říkají, že tahle hra je jako stvořená pro mě :-D
Nechci ti dělat M.A.R.V.I.N.a, ale hrál si pravděpodobně tu nejlepší část. :)
To je právě případ toho dema, u kterého jsem neskákal 2 metry vysoko, takže ze začátku se u této hry většinou asi s člověkem nic moc neděje a přijde to, až se do toho víc vpluje.
Jo, ty "možnosti" jsou další záležitostí, kde je DE mezi slepými jednookým králem. :) Mně ten zážitek z hraní taky moc nejde popsat. Ale to je spíš tím, že se mi moc nevryl do paměti. :)
Paul: Zvláštní, mně začátek přišel nejlepší.
Paul: Zvláštní, mně začátek přišel nejlepší.
Taky se musím přidat, ze začátku mi přišel DX takovej divnej a nepřátelskej, hrozně zmatenej začátek. Odložil jsem to, za nějakou dobu se k tomu vrátil a dojel to na nějaký čtyři zátahy :).A za rok znova, a pak znova.
Kubulus: Na to, co píšeš v úplném závěru, právě nejvíc spoléhám. :-)
NateLogan: To bych se hádal. Kromě všeobecně horší inteligence a nemožnosti odlákat nepřítele třeba odhozením objektu mi přišlo, že jediné, v čem je Deus Ex horší je to, že se nemůžeš pověsit na okap nebo za zábradlí.
Jinak na Deus Ex je prostě na první pohled nejpohlednější ta variabilita v postupu hrou. Ať už si cestu prostřílíš nebo se naopak okolo nepřátel proplížíš, jestli budeš hacker nebo počítačový expert, nebo jestli dáš přesnost lockpicking - prostě tu máš haldu možností, tak si hrej jak chceš. Jinak já Deus Ex v době vydání taky odložil, jelikož mě to prostě nějak moc nebavilo. Asi o měsíc jsem se ale k tomu vrátil a byl to zážitek, který nelze popsat.
Jinak na Deus Ex je prostě na první pohled nejpohlednější ta variabilita v postupu hrou. Ať už si cestu prostřílíš nebo se naopak okolo nepřátel proplížíš, jestli budeš hacker nebo počítačový expert, nebo jestli dáš přesnost lockpicking - prostě tu máš haldu možností, tak si hrej jak chceš. Jinak já Deus Ex v době vydání taky odložil, jelikož mě to prostě nějak moc nebavilo. Asi o měsíc jsem se ale k tomu vrátil a byl to zážitek, který nelze popsat.
Jab: Zvláštní, v komentářích čtu něco jiného. Ale jak říkám, není to ten klíčový důvod, ale je jedním z nich.
No, já jsem ani jednu z těch dvou her nehrál. :-/
No, já jsem ani jednu z těch dvou her nehrál. :-/
Pokud jdeš po příběhu, tak je Deus Ex mezi slepými (tzn. 3D akce) jednookým králem. :) Ale zase je to lepší než Half-life. Ne o moc, ale je...
P.S. Nicméně pokud je pro tebe Half-Life nejlepší akce a Gothic 2 nejlepší RPG s nejlepším příběhem, tak si mě vůbec nevšímej. ;)
P.S. Nicméně pokud je pro tebe Half-Life nejlepší akce a Gothic 2 nejlepší RPG s nejlepším příběhem, tak si mě vůbec nevšímej. ;)
NateLogan: Přiznám se, že demo mě zas tolik neoslovilo, ale zkusit bych to i tak chtěl. Hry s prvky RPG jsem sice nehrál, ale asi nejen proto je to výzva. Má to patrně v sobě něco silného, podle všeho asi hlavně příběh, čemuž poslední dobou dávám důraz, přestože moc novodobých her tím moc nevyniká.