Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (01.10.2021 11:14)

Alebo si napisať skript na špeciálne znaky - mne sa takto nechce prepínať klávesnica na Nórštinu, keďže ich abeceda obsahuje len 3 rozdielne písmená od našich, tak som si napísal skript, ktorý keď zapnem, stačí mi podržať SHIFT+ dané písmeno a píše to tie ich, inak stále píšem na slovenskom layoute.

Celkom user friendly presne na toto je napríklad Compose key.

Inak existuje aj slovenská verzia na doplnenie diakritiky? To by som bral :)
Já bych řekl, že většina lidí se naučí psát všemi deseti na anglické a s českými znaky má potom problémy. Zvláště při práci s čísly nebo cizími jazyky, tam je neustálé přepínání klávesnice otravné. Ale jsou docela dobré nástroje, jak text komentář před odesláním opravit. Třeba tady.
@rikuhahl (30.09.2021 09:28): Pocitově je to stejné jako původní hra. Ideální remaster.

Co se týká mechanik nejsem si 100% jistý - do detailů jsem to ještě neměl možnost porovnat. Navíc poslední patch(e) D2 jsem už moc nehrál (tj. 1.13) a tam se trochu měnily některé parametry. Na první pohled jsou rozdíly, že nefunguje "self sustain" - předmět nemůže být vybaven jen díky bonusům, které dává sám (to byl ale vesměs jen hodně dlouho přetrvávající bug) - a Cain neidentifikuje předměty v kostce (otravné).

Pocitově mi přijde Pandemonium Event těžší, ale těžko soudit (navíc teď nemám Grief) - ve smyslu větší dmg nepřátel. Stejně tak Gloams a Stygian Dolls (chvílemi jsem se vyděsil a to mi obvykle přišla 75% resistence dostatečná). Ale jak jsem psal, v posledních verzích se měnily různé koeficienty (a vracely zpět - i dopad /players X), takže to nebude z mé strany vypovídající.

Každopádně zatím asi nejlepší remaster, co jsem hrál.
@Tainaru (30.09.2021 14:03): Nad něčím podobným jsem přemýšlel, ale pokud bychom chtěli uspokojit jak lidi, co rozdělené profily nezajímají, tak lidi, co zajímají, tak by to ve výsledku podle mě bylo moc komplikované.

Představ si třeba situaci, kdy PS3 hra dostane remaster na PS5, který by byl opravdu jen maličko rozdílný (rozlišení, FPS atd.). Aby si ho mohli ohodnotit ti, kterým ke štěstí stačí mít ho u profilu původní hry, museli bychom ty platformy hned přidat k existujícímu profilu. Takhle to vydrží třeba dva roky a za tu dobu se tam nashromáždí nějaká hodnocení, komenty, příspěvky v diskuzi atd. Za dva roky pak přijde někdo, kdo by to chtěl mít samostatně a vytvoří PS5 profil. A co s tím obsahem relevantnímu k PS5 verzi, ale přidanému k PS3 verzi, dál dělat? U toho původního profilu ty remasterované platformy nemůžeme nechat, protože bychom jednu hru měli v databázi v podstatě dvakrát. Takže původní profil bychom museli editovat a odstranit z něj remaster platformy. Pokud o ten obsah nechceme přijít, minimálně by admin musel ručně přesunout hodnocení a komentáře a projít všechna videa, zajímavosti a odkazy, jestli jsou relevantní pro původní verzi nebo pro remaster a přesunout je. A procházet takhle i příspěvky z diskuzí je u populárnějších her v podstatě nereálné, takže ty už by musely zůstat u původní verze.

Druhá možnost by byla dát tomu "štěpení" volný průběh a nechat starý obsah u "kompletního" profilu tak, jak je, což se mi osobně děsně příčí a myslím, že časem by v tom byl ještě větší chaos než teď. Spíš bych tedy počkal, až časem budeme moct přímo na profilech her systémově evidovat různé edice (i s možností samostatného hodnocení, popisků atd.).
@Ronik (30.09.2021 13:39): A nešlo by zavést aspoň třeba nějaký kompromis pro ty, kteří by měli zájem vést si evidenci různých edic svých her? Ten, kdo by chtěl, by prostě přidal další profil. Jiní uživatelé jej mohou ohodnotit, ale taky nemusí. A u mnoha her to nejspíš vůbec žádný ohlas nevzbudí, protože je nikdo moc nehraje, takže by to stejně bylo většině jedno (mrk mrk, JRPG).
Můj dojem je takový, že i když má remaster velmi miniaturní změny (třeba jen vyhlazení pixelů, aby lépe působila grafika), tak to stále může vést k tomu, že hráče přímo ovlivní v hodnocení hry (původní hra vs remaster). I kdyby to bylo třeba jen pouhých 5%, tak už je to rozdíl ovlivněný jinou edicí hry. A pokud má jiná verze hry vliv na hodnocení hráče, pak by mi přišlo logické mít už dvě odlišené.
Podle mě by to zas tak moc radikální řešení nebylo, ale samozřejmě do toho nikomu nechci mluvit.
Ale těch různých edic bude přibývat, a bude stále komplikovanější je někam zařadit. Jestli se někdy dostaneme do fáze, že vydají remaster remaku remasteru remasteru remaku původní hry, tak už (podle mě) bude potřeba se v tom nějak orientovat, a tím pádem i zpětně vychytat ten bordel s vydáváním různých edic :D
Tak to jen na zamyšlení.
@Ronik (30.09.2021 13:39): V pohode, aspoň už viem, že to takto funguje.

Z toho mi vyplvýa, že bude jednoduchšie sa spýtať, či môžem pridať nejaký remaster ako nový profil, alebo len ako alternativny nazov a nezabíjať čas spisovanim profilu.
@Tarhiel (30.09.2021 09:00): Jasná pravidla stanovit nejdou a zůstane to bohužel i dál na subjektivním úsudku. Jediná objektivní možnost by byla přidávat naprosto všechny edice/remastery bez ohledu na to, co vlastně mění. Což by hypoteticky znamenalo, že i pro pitomé "remastery", co existují jen proto, aby mohly vyjít na novější konzole, by musel být samostatný profil, co někdo musí založit a sepsat. Což by se samozřejmě taky nelíbilo spoustě lidí.

V týmu nám zkrátka přijde jako schůdnější varianta snažit se reedice vést pod jedním profilem i za cenu toho, že některé remastery tu nebudou, než abychom přidávače nutili přidat pět (možná už šest) verzí Final Fantasy 4. Když tu ještě nebyly konzole, mohlo to být volnější (viz ty Baldury), bohužel od té doby je ta komplexita diametrálně větší a nemůžeme to pro PC brát jiným metrem. Beru, že ne všem to vyhovuje (ostatně bych taky uvítal systémové řešení), ale prosím vás o jistou shovívavost. Není to žádná vendeta proti Skyrimu, ale kompromis pro přidavatele a hodnotící, co nikdy nebude dokonalý.
Není náhodou tohle Diablo i trochu remakem? Tuším, že původní zdrojový kód se ztratil, tak bylo asi hodně práce děláno od začátku a co si tak pročítám zdejší diskuzi, tak je tam trochu jiný interface, jiné truhly, a nevím co ještě. Myslím, že zrovna takováhle hra si svůj profil na DH v pohodě obhájí. Zmiňované Commandos 2: Men of Courage je (z mých kusých informací) především remasterem z pohledu grafiky, ale gameplayově se tam asi moc nezměnilo, snad jen ty cenzurované svastiky apod.
Ale nebojte, u různých mezních případů probíhá týmová diskuze o tom, jestli je to ještě “původní” hra, nebo si už zaslouží nový profil, snažíme se to dělat zodpovědně, ale je jasné, že někteří hráči to i tak můžou cítit jinak.
Já jsem tu psal zrovna někde nedávno, že když vyjde nová edice, tak by tu měla mít vlastní hnízdečko :) Přece když už se něco dělá, tak pořádně.
@veselykralicek (30.09.2021 08:46): Potom tu máš napr. Simon the Sorcerer 1/2: 25th Anniversary Edition, ktoré sú vraj veľmi nepodarené remastery - ani grafiku nerobia krajšou, neviem, či vôbec pridávajú nejaké QoL vylepšenia a pôvodná hra v pohode beží pod ScummVm, takže je otázne, načo takýto remaster vlastne vznikol.

Ten by som len spomenul ako alternatívny názov k pôvodnej hre a nový profil mu nezakladal.

Pri hrách ako D2:Res, ktoré sú kvalitné a dá sa očakávať, že ľudia profil obsahom (diskusie, videá, etc.) zaplnia, by som ich kľudne vytvoril.



Toto asi budú musiť rozseknúť admini a buď stanoviť jasné pravidlá na ne/pridávanie remasterov, alebo to bude ponechané na subjektívny úsudok, ale potom v tom bude chaos.
@Adieu (30.09.2021 08:13): Zastavam stejný názor.

Viz např. Commandos 2 GD Remake. Taky lepší grafika, vyšší rozlišení, rozhraní, modely postav a předmětů v inventáři..

A akorát to sráží hodnocení původní hře..
@Kunick (29.09.2021 23:58): Hmm, toť otázka, přece jen už je tu jakýsi precedent Infinity Engine her, kdy Enhanced Edition Planescapu také přinesla pouze zlepšení technického rázu (a to méně výrazné než v případě Diabla Resurrected), u Baldurů je to aspoň trocha sračkového nového narativního contentu navíc, kvůli němuž je příhodné hodnocení snížit a škodilo by původní hře. :D

Kapitalista ve mně to cítí tak, že jakmile se to prodává jako separátní produkt, za který je třeba znovu platit, zaslouží si taková edice hry vlastní profil.
@Kunick (29.09.2021 23:45): kompletně předělané všechny assety - všechny textury, modely, efekty, cutscény, animace...vylepšený interface, podpora gamepadů a 60fps je "nic nové" ?

No tak.
@Kunick (29.09.2021 23:45): Stále tam máš komplet prekopanú grafiku, widescreen, 60+FPS a quality of life vylepšenia (gold autopickup) a jednu fičúru, bez ktorej by som sa zaobišiel: odstránenie LAN :(
Když remaster vlastně nic nové nepřináší.. proč má vlastní profil?
Když nepočítám ty online problémy, se kterýma se hra neustále potýká (už méně, ale furt to není ončo), tak jsem nad míru spokojen.
To byl čert dlužen, teď u toho budu sedět denně :D

Mám rozjetých více postav a průběžně je levlím a hraju podle příležitosti sám nebo v partě, podle stavu.

Aktuálně mě nejvíc baví Trap asska (lvl 38 - farmení run chozením ku Countess na NM) + Wind Druid (47 lvl - to samé farmení)

Už mám 2x sol runu, takže jsem vybavil merca se 4s polearmou a runovým slovem na krásný regen many, takže se čaruje jedna radost :D

Nejvíc masakr, kdy si uvědomím, že D2 není pro ořezávátka, je střetnutí s elitkou, co má lightning dmg to je hotové bleskové peklo :D
Hra vypadá překvapivě dobře a autorům se povedlo i upravit fyziku, že pohyby nejsou jak v původní verzi z roku 2001. Nicméně 30€ se mi za ní dávat vážně nechce.
@veselykralicek (27.09.2021 23:31): No, je to přímo ve zkratkových klávesách ve hře, pokud se nepletu.

@J_K (28.09.2021 08:52): Protože když ho chceš zabít rychle jako summoner, ideální je Crushing Blow - tj. buď nějakou zbraň, nebo nějakou -XX% DEF zbraň (třeba Eth několikrát v náhodné zbrani) nebo Revive Urdar (varianty) z River of Flame. Nebo Crescent Moon pro static (ale to je asi zbytečné). Ale mluvím o Hell obtížnosti a SP.

Jestli hrajete na b.netu, tak jsou už předpokládám otevřené stovky Baal run her ve všech obtížnostech :)
Ehm, je hodně trapný když mi Baal na normal trval 19 minut? :) Sice jsem nechcíp, ale párkrát jsem se musel vracet pro lahváče..ten Druid co jsem si postavil je super na zabíjení mobů všech ras a národností, ale se samotnými bossy je to trochu slabší. Ještě že jsem měl medvídka.

Takže celej remastermake dohranej za 3 dny, takhle naspeedovaně jsem to nehrál snad ani tehdy :)
Bylo to supr.

@veselykralicek (27.09.2021 20:37): já screenshoty a videa típu přes geforce experience, funguje bezvadně.
Hmm, ta ostrost fontu předmětů na zemi je snad nejlepší grafický zážitek roku. Vůbec D2R vypadá snad tak, jak jsem dříve visualizoval D2 v hlavě. Obzvlášť A3 je neskutečný visuální upgrade.
@Paul (27.09.2021 10:49): A sakra, takže to chce spíš čas.

Jinak jsem zatím na offline rozjel Sorcku, jen ještě nevím jestli z ní udělám Lightning nebo Meteorb. Ale zároveň mě láká po letech oprášit Zealota, tak uvidím :)
Ach jo, trochu se mi to seká i na nejnižší nastavení. Měl jsem koupit na PS. 7 let staré PC je 7 let staré PC :/
Tak u Diabla jsem poprvé zařval...překvapilo mě jak rychle mi sundal všechny kamarády (Amplisa, tri vlci, spirit a havran) a zazmatkoval jsem...a 100K v prdeli :) Na druhý pokus už bez problému. Ty remakovaný cutscény jsou špička a ten pátej akt...nejlepší. Miluju tu hudbu tam.
Konečně jsem se k tomu taky dostal a skončilo to tak, že jsem u toho proseděl celý víkend :D Povedlo se mi za Paladina dostat do 4 aktu, ale jelikož jsem si dos*al build začal jsem velmi rychle umírat. Musím si vyresetovat skilly a sestavit to znovu.
@HELLER (27.09.2021 07:44): mě to začalo fungovat někdy v půl desátý, takže jsem ještě dvě hodiny v pekle dal :) 

@Mendoza (27.09.2021 07:44): trojka je cartoon, má ten wowkovskej karikaturovej styl, taky to nesnáším a jsem rád že čtyřka přebírá art style dvojky. Ale i tak si tu trojku snad po dohrání dvojky konečně zahraju. Mapa mi ve dvojce přijde v pohodě, sbírání zlata taky..
@DEU (27.09.2021 01:34): Vnimani grafiky je subjektivni, z myho pohledu je trojka hodne povedena.

Krom toho, ze zlato sbira pet, je tu taky pouzitelna mapa, lektvary zabiraji jeden slot, teleport je proste kouzlo, zadny svitky, taky ho nemuzes pouzit kdykoli te napadne, preklikavani skillu za pochodu je super, loot system mi vyhovuje vic...
Včera se stalo z údržby nehratelné Déčko minimálně do 23:30 pak jsem šel naštvaný spát. Plán byl zahrát si v partě a od 7 to prostě nešlo ... dost voser to tam napálit v náš prime time :D
@Mendoza (25.09.2021 11:40): Ve trojce je lepší snad jen automatický sběr zlata, víc složek truhly, locker na rychlé přehazování věcí a modernější pohyb postavy. Zbytek je paradoxně horší, především je hraní výrazně zjednodušené a grafika vykreslená jak někde v mobilní hře.
Připojit se do online hry je stále pěkný oříšek ... :-/