Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"Net tehdy opravdu nebyl běžný."
ORLY? Hloupý Blizzard, jak jen mohl vydat hru zaměřenou na multiplayer a battle.net, když "net tehdy opravdu nebyl běžný". Vážně, to jejich marketingové oddělení by měli vyrazit i se židlemi, na kterých sedí. Počkat...
Diablo II neni precenovane, jen genialita jeho designu nevyvre na povrch po dohrani Normalu v singlu, ale po par mesicich na realmu... :-) Osobne bych tomu dal za singl 70%, v dobe vydani mozna min, neb jsem byl coby fanousek jednicky drasticky rozcarovan...
marwel: Měl by sis začít zvykat, všeci nebudou mít názory jako ty=)
Btw, jmenuj co je na něm tak úžasného? Mě se Diablo po některých stránkách taky líbilo, ale poslechnu si názory jiných.
Navíc každý ví, že Blizzard dělá hry trošku... jednodušší. Ale to nechme stranou.
To teda rozhodně neni. Tebe třeba nebavilo, ale to nic nemění na tom, že všechny úspěchy má zasloužené a tvrdě vydřené.
Diablo nikdy nic nepřekonalo, protože zaujatá média... A samozřejmě taky obrovský zájem Blizzardu o multiplayer, v tom oni byli vždycky nejlepší.
"Kdo by ale rozehrával hru dvakrát"

Takže je vcelku pochopitelné nižší hodnocení - Blizzard hry jsou dle mých zkušeností založené na starém úsloví "easy to learn, but difficult to master" - a zhruba ta část uprostřed je ta nejzábavnější.
Drolin: Nj, ale tak na 1-2 dohrání, navíc neměl kloudný multi-player.
Když si vzpomenu na Diablo, ještě teď mě bolí prostředníček. Revenant byl imho lepší.
Je vidět, že Blizzard si dává záležet na tom co dělá a ví přesně jak chytnout a nepustit. Diablo II vystřídá asi až Diablo III.
Karasman: Zrovna jsem to dočetl, pěknej článek. :)

Jinak maximální souhlas s tím, že žádné jiné akční RPG nesesadilo Diablo II (potažmo ultimátní datadisk LoD) z toho pomyslného trůnu. Člověku se ani nechce věřit, že za celých 10 let se to nikomu nepovedlo, ale je to prostě tak. ;)
Aaah, na Titan Quest jsem úplně zapomněl :-) Musím se mu hluboce omluvit, protože je to jediná diablovka, která u mě dokázala překonat Diablo 1 :-)

Jo, rozvoj postavy je hodně složitý - všechno závisí na všem a bodů je zatraceně málo. Zkrátka jako v MMO. Když dá člověk body blbě, může se stát (a mě se to stává pravidelně), že najednou zjistí, že prostě nemá šanci. Nemůžu si udělat postavu podle sebe, musím pořád plánovat a předvídat, jak bude který skill užitečný v dalších fázích. Když se do toho započítají ještě bonusy od zbraní a itemů... To mě nebaví... Postavy jsou vyvážené (víceméně), to ano, ale skilly ne.
Ne, buildy postavy jsou v D2 dost propracované. Především je docela specifické (zejména od 1.10) že buildy nejsou založené jen čistě na rozdělení bodů do jednotlivých stromů, ale zejména jde o kombinaci předmětů a dovedností. Jako celkem očividné záležitosti jsou Dreamer nebo Weresorc - založené na runovém slovu "Dream" (v druhém případě ještě "Beast") a synergiích s nimi.

Jako takovou ukázku buildů, které jsou zajímavé a "vysoce" funkční viz Nightfish a jeho 51 Guardianů na Single Player: http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?p=6705043 (Guardian je postava, která zabije Hell Baala na Hardcore pro ty neinformované).
Jedi: To sbírání předmětů je pro mne podstatnou součástí všech RPG, třeba i ve Stalkerovi, který jsem teď rozehrál mě právě toto žene hrát dál. U ME to pohltil příběh a grafika.

Isair: Titan Quest se mi líbil víc. Jednak kvůli možnosti kombinací povolání a jednak kvůli tomu prostředí, které se jim imho povedlo. Diablo má zase dobrý OST, ale jinak celkem nuda.
Vo WoWku je tiež :) a potom ešte po väčšinu času hier ako Fallouty a Baldur's gate som sa vždy tešil z nového o kúsok lepšieho prírastku do výbavy. Škoda, že moderného rpgčka ala Mass Effect ten hráčov vzťah k svojej výstroji totálne zabili.
Ten rozvoj je právě úplně jednoduchý a to o sobě opravdu s čistým svědomím můžu říct, že složitý vývoj mě nijak nebere.

ad. sbírání předmětů: Nevím, jak a co přesně myslíte, ale mně to sbírání přijde podobné jako ve hrách Sacred apod.
No, však uvidíme, jak hru dohraju celou. Ono to mé předčasné hodnocení vás snad nezabije a žíly taky nevytrhá, ne? :-)
"On totiž ani nikde jinde není..."

V Titan Quest je imo minimálně stejně dobrý, ostatní klony jsou na tom už bohužel hůře.
aoshi: On totiž ani nikde jinde není... Ale vtahující? To bych o něm asi neřekl. Je to to jediné, co může soudného člověka u té hry udržet... Na mě to ale nefungovalo dost dlouho - předměty jsou mi prakticky u zadku, k RPG mě přitahuje rozvoj postavy a ten je tady natolik složitý a omezující (moje preference), že mě to prostě nebaví.
Jinak k těm levelům - na Battle.netu jsem se kdysi dávno (D2 + datáč verze 1.09) dostal se svojí amazonkou až na konečnou 99. úroveň. Vzpomínám si, že od verze 1.10 se levelovalo podstantě hůř; v 1.11-1.12 jsem měl paladina ("hammerdina") na 93 a expy už skoro nelezly. :)
Pivo: Ono to je dost diskutabilne. Diablo totiz treba prejst "cele" aby si si na to vytvoril uplne presny nazor. Totizto niekomu to pride strasne repetitivne (a body strhne), ale vacsina fanusikov hodnoti prave zbieranie vzacnych predmetov atd. To je nieco na co prides az po dlhsom hrani. Osobne som taky vtahujuci system zbierania predmetov nevidel asi nikde inde.
Pivo: Já to dohrál na 85 levelu s Paladinem a jsem na 83 levelu s čarodějkou (zásek v pátém aktu na hell - ale jednou se k tomu vrátím, a ... :D). Samozřejmě s datadiskem a nejnovějším patchem co byl dostupný.

Hrát Diablo 2 bez datadisku je pakárna :)
Bez datadisku to fakt nezkoušej... To se na 30 level nedostaneš. *trálalá*
Já hru měnit nechci, ale to nic nemění na tom, že mé hodnocení dokážu po třech hodinách odhadnout a pokud se změní, tak maximálně o 5% za hezké rozmanité prostředí :-) (no dobrá, maximálně 10, ale pochybuji)

Jaké jste dávali levely? Já tam vidím, že nějaká schopnost chce 30. level. No, kura to si máknu, ale možná zase budou za nestvůry větší expy.
Pivo: Vřele doporučuju nainstalovat datáč. Kromě pátýho aktu, runových slov a nepřebernýho množství nových unikátních/setových předmětů tam je i několik vychytávek, které využiješ i jako hráč, který začíná od začátku.

Jo a jestli máš origoš CD-klíč, tak určitě nezapomeň na Battle.net. ;)
Zkus modifikace jako jsou Median nebo Runesmith. Hru částečně překopou. Žel mě to nebaví ani tak.
Jab: Mne sa zas najviac páčil druhý a potom piaty akt, hell som nemal rád a prvý mi nevadil.
RedDwarf: Už jsem odehrál takové 3 hodiny a myslím, že tenhle typ hry se asi moc náplňově měnit nebude, takže se dá říct, že mé hodnocení už je definitivní a už ho asi nezměním. U většiny podobných her jsem si udělal obrázek už po pěti minutách hraní (přibude pár dalších schopností. Ale nic, co by hru razantně změnilo - snad jen prostředí, za které bych hodil 5% navrch)

Navíc někteří tu hodí hře 0% už po těch 5ti minutách hraní, takže myslím, že nic hrozného jsem neudělal.

Bodkin: Ono jde cestovat mezi akty? :-)
Pivo, než se zeptáš: V každém městě je NĚKOLIK obchodníků. Nebudeš se muset vracet do prvního aktu nakoupit.
Já si právě myslel, že obchodník tam bude pouze jeden, ale pak jsem si všiml, že možnost "trade" je u více postav :-)
Ale stejně jsem zatím našel jednu, co měla jeden lektvar (ale mám jich plný inventář, takže nepotřebuju). Teď jen posbírat plno cenných věcí a prodávat, abych mohl koupit nějakou dobrou zbroj a nakopat zadky silnějším potvorám.

A to rozlišení nevidím nikde (tak blbý, abych to zkoušel bez zapauzování nejsem, i když u pár starších her to jde i bez pauzování - akorát tu možnost nikde nevidím - možná jsem slepý)
Mě se z aktů líbilo jen Hell a pak sever. U těch prvních třech jsem se vždy těšil, až z nich budu fuč.
Vyššia obtiažnosť sa odomkne až po prejdení hry a datadisk fofrom doinštaluj, kvôli itemom a tak. Healing potiony predáva zas Akara, v tom kempe je 10 postáv a to nevieš nájsť tú čo predáva poťáky? :D
Nastavenie rozlíšenia je možné len počas hry, keď si to zapauzuješ.

Thellwin: tretí akt dokázal naprudiť no, jeho prvá polovica je asi najslabšia časť hry.

Ah tak ma Aooshi trocha predbehol :)
Na zdravie ano - spominana Akara. Vyssiu obtiaznost mozes zvolit az po prejdeni. V podstate ides od zaciatku s tou istou postavou (na tom leveli kam si dosiel) a vsetky potvory su silnejsie.
Jak to tady tak čtu, tak mám chuť si tuhle hru po letech zahrát a třeba i dohrát. Kdysi mě to přestalo bavit ve třetím aktu ...
Tak já už to mám rozehrané bez datadisku a s patchem 1.11 :-)
Takže možná proto nevidím žádné rozlišení (ani obtížnost :-D) a ještě jeden dotaz: Jdou u nějakého obchodníka koupit lahvičky na doplňování zdraví? Ten ze startu, co jsem na něj narazil má pouze zbroje, zbraně a ještě cosik (ale lahvičky jsem neviděl).

Děkuji všem za odpovědi (zatím jsem na vyšší obtížnost nenarazil, ale i tak vycházím z prvního dílu, kde jsem míval na konci problémy, takže tomu chci předejít).
Upřesním: Diablo 2 hrát s datadiskem a patchem né menším jak 1.10, nejlépe nejnovější 1.13 :)
Identifikovať na začiatku u Akary, alebo si u nej kúpiť tome na identifikačné zvitky. rezistencie a podobne pi prvom hraní vlastne ani nepotrebuješ, to až keď budeš hrať na vyššiu obtiažnosť a podľa mňa zas nepadajú tak málo.

Rozlišenia sú pokiaľ viem len dve malé v nastavení. Btw jednoznačne to treba hrať už s nainštalovaným datadiskom.
Chtěl bych se zeptat jestli tu nejde nějak zvětšit rozlišení?

A ještě, kde bych mohl nechat identifikovat některé prsteny či jiné předměty? A je výskyt předmětu s rezistancí vůči jedu, magii apod. zase tak vzácný, jako v prvním díle?