@Bystrozraký (12.06.2021 00:04): Před hraním se ti spustí něco jako launcher, kde máš možnost vlézt do souborů a procházet je jako na PC.
Diskuze
@stepankoby1 (11.06.2021 22:41): By mě zajímalo, jak na PSku nebo Xboxu smažeš Moniku ze souborů hry :D
30. června vyjde Doki Doki Literature Club Plus na konzole nové generace. Přináší nový kontent o několika hodinách gameplaye, nový soundtrack a nové kresby. Zní to upřímně spíš jako mód, ale třeba se to povede. Trailer.
@jones1240 (29.07.2020 09:07): Internet je také čudné miesto, kde sa veľakrát stane, že si človek nevšimne, čo sa berie s nadhľadom a kedy je človek lietadlo. Ja som práve prvým odstavcom @Tulareanus (28.07.2020 17:10): chcel ukázať, že to neberiem zas tak vážne. Asi nevyšlo, no.
Dôvody, načo a ako napísať komentár, môže mať človek aké chce. Ruku na srdce, väčšina z nás aj tak píše komentáre najmä pre seba, aby sa "vykecali" zo svojich zážitkov. Asi žiaden komentár nebude nikdy napísaný pre všetkých a niektoré môžu byť napísané len pre pár ľudí alebo pre seba. Ak si niekto prečíta najprv popis profilu hry (čo je logické ako prvý krok, ak hru nepozná) a až potom môj komentár, tak by mu mohli nejaké veci dávať zmysel.
204 komentárov som napísal tradičnejšie,
1 komentár som napísal ako báseň.
204 komentárov spomína fakty,
1 komentár spomína emócie.
kto tu vlastne nemá nadhľad?
Dôvody, načo a ako napísať komentár, môže mať človek aké chce. Ruku na srdce, väčšina z nás aj tak píše komentáre najmä pre seba, aby sa "vykecali" zo svojich zážitkov. Asi žiaden komentár nebude nikdy napísaný pre všetkých a niektoré môžu byť napísané len pre pár ľudí alebo pre seba. Ak si niekto prečíta najprv popis profilu hry (čo je logické ako prvý krok, ak hru nepozná) a až potom môj komentár, tak by mu mohli nejaké veci dávať zmysel.
204 komentárov som napísal tradičnejšie,
1 komentár som napísal ako báseň.
204 komentárov spomína fakty,
1 komentár spomína emócie.
kto tu vlastne nemá nadhľad?
@jones1240 (29.07.2020 09:07): Jak hodnotíš smysl komentáře? Není už zvolená forma komentáře užitečná pro pochopení, co očekávat? A má komentář menší smysl, když má užší cílovou skupinu? Jak podle svých kritérií hodnotíš užitečnost cca poloviny komentářů zde i jinde, co na konci uvedou, že nejlepší je o hře nic nevědět a zahrát si ji bez dalších informací? :)
@Tulareanus (28.07.2020 17:10): Mne to vysvetlenie pomohlo, takže ďakujem :)
@Tulareanus (28.07.2020 17:10): weird flex but ok.
@pajmič (28.07.2020 15:54): Jsem si všiml u vícero lidí, mě stačilo že ta hra vykrádá tropy z hromady japonských VN a ještě to nedělá dobře :D
@Tulareanus (28.07.2020 17:10): Tady zase jen někdo nechápe nadsázku, jak to bohužel u tebe bývá zvykem.
Faktem je že ten komentář je max pro lidi kteří to hráli, což pak ten koment ztrácí svůj smysl. Takže lidem co by si to chtěli zahrát je to k ničemu. Jasně můžeš namítat že si mohou lidi dohledat recenze apod. Ale pak k čemu je ten tvůj koment ? :)
Básničku jsi mohl hodit do diskuze :D
Faktem je že ten komentář je max pro lidi kteří to hráli, což pak ten koment ztrácí svůj smysl. Takže lidem co by si to chtěli zahrát je to k ničemu. Jasně můžeš namítat že si mohou lidi dohledat recenze apod. Ale pak k čemu je ten tvůj koment ? :)
Básničku jsi mohl hodit do diskuze :D
Just Monika
Jój chlapci, vy mi dávate. Normálne mi je smutno, keď vidím ten nedostatok predstavivosti, že si myslíte, že človek musí byť námesačný alebo huliť, aby napísal niečo mimo bežnej konvencie. :(
Tá hra je notoricky známa tým, že nie je tým, čím sa na prvý pohľad (na povrchu zdá), ale čím ďalej (hlbšie) ju človeká hrá, tým je viac iná. No a čím menej hráč vopred vie, tým silnejší a zaujímavejší môže byť jeho zážitok. Preto som sa chcel vyhnúť spoilerom, čo je pri tejto hre obzvlášť ťažké a opisovať skôr moje pocity počas hrania. No a jeden z faktov, ktorý je napísaný aj v profile hry, je, že v hráč v literárnom klube tvorí básničky a číta básničky ostatných členiek. A tie básničky reflektujú stav postáv/hry. Tak som sa rozhodol, že aj ja napíšem básničku, ktorá je dokonca rozdelená podľa samotných herných dejstiev. :)
No a myslím si, že výberom slov som to pre tých, ktorí to dohrali napísal tak, že im to dáva konkrétny zmysel, bez toho, aby to spoilovalo tým, čo to nehrali.
P.S.: Normálne mi je ľúto, že to musím vysvetľovať.
Tá hra je notoricky známa tým, že nie je tým, čím sa na prvý pohľad (na povrchu zdá), ale čím ďalej (hlbšie) ju človeká hrá, tým je viac iná. No a čím menej hráč vopred vie, tým silnejší a zaujímavejší môže byť jeho zážitok. Preto som sa chcel vyhnúť spoilerom, čo je pri tejto hre obzvlášť ťažké a opisovať skôr moje pocity počas hrania. No a jeden z faktov, ktorý je napísaný aj v profile hry, je, že v hráč v literárnom klube tvorí básničky a číta básničky ostatných členiek. A tie básničky reflektujú stav postáv/hry. Tak som sa rozhodol, že aj ja napíšem básničku, ktorá je dokonca rozdelená podľa samotných herných dejstiev. :)
No a myslím si, že výberom slov som to pre tých, ktorí to dohrali napísal tak, že im to dáva konkrétny zmysel, bez toho, aby to spoilovalo tým, čo to nehrali.
P.S.: Normálne mi je ľúto, že to musím vysvetľovať.
@Shoggot (28.07.2020 15:12): ! Zcela BEZPOCHYBY, Shoggí !!
@jones1240 (28.07.2020 15:27): Kdo ví. Tahle hra má na lidi překvapivé nežádoucí vedlejší účinky! :)
@jones1240 (28.07.2020 15:27): Kdo ví. Tahle hra má na lidi překvapivé nežádoucí vedlejší účinky! :)
@pajmič (28.07.2020 15:03): Podle mě si tady někdo dal špenát a byl po silně náročném pracovním dni :)
@Tulareanus (komentář): Jasné +!
@Tulareanus (komentář): Velice zajímavý komentář. Nepsal jsi ho při spaní? Netrpíš náměsíčností? :)
@Tulareanus (27.07.2020 22:57): Tul, rozšír, prosím, svoj komentár, takto to síce zaujme, ale nič sa z toho nedozviem :)
(A teraz mi napíšeš, že si tam zašifroval nejakú elaborovaný názor a my si ho máme rozlúštiť... :))
(A teraz mi napíšeš, že si tam zašifroval nejakú elaborovaný názor a my si ho máme rozlúštiť... :))
@Naginata (27.07.2020 21:55): Nie. A nie je to ani moja prvá "exe" hra.
btw: to, že to bol vizuálny román bolo pre mňa asi najväčšie mínus, aj keď som pár vizuálnych románov hral, nemám rád, keď je to len odklikávanie textu.
btw: to, že to bol vizuálny román bolo pre mňa asi najväčšie mínus, aj keď som pár vizuálnych románov hral, nemám rád, keď je to len odklikávanie textu.
@Tulareanus (27.07.2020 19:35): Je tohle tvůj první vizuální román? :D
Hmm, tak bolo to zaujímavé, ale hoci som si nečítal žiadne podrobnosti, asi som bol priveľmi nahypovaný a čakal som viac tých "iných" vecí, než ich na celú dĺžku hry bolo. Ale i tak mám z toho fajn zážitok. Až som uvažoval, že či som už vnútorne tak cynický, že som sa necítil vlastne šokovaný alebo vlastne ani pohoršený.
Před několika dny vyšla amatérská čeština, kdyby někdo měl zájem: https://www.reddit.com/user/TheJudgeKnig ... %A1tina_do_hry_ddlc/
@Red (24.10.2018 00:54): No jako dela mi to problem s Citrixem, ale to jsem nastesti vyresil tim, ze to mam v jine slozce :D Ale nevim, jestli by tu urgenci pochopili kvuli hre :)))
@Fatality (23.10.2018 20:45): Hmm podle mě teda fail vašeho IT oddělení, netypický znaky v uživateli mohou dělat brajgl nejen v renpy. Zkusil bych to urgovat. Doki Doki patří s Katawa Shoujo a Asistent detektiva Zbyška k vrcholu žánru :)
@Fatality (23.10.2018 20:45): Jo tak to je známá chyba toho enginu na VN :)). Zda má řešení netuším, i když kvůli Doki bych se asi tolik nesnažil... :).
@Drekt (23.10.2018 20:24): To jsem zkousel a nefungovalo to :D
Podle me je to ze ta hra nedokaze pracovat s ceskymi znaky v uzivateli pocitace. Hraju to na firemnim ntb a usera prejmenovat nemuzu. A i kdyz to stahnu do jine slozky users, kde jsou jen klasicke znaky, tak to taky nejde. Asi to ma nejakou vnitrni strukturu, ktera se porad snazi dostat do te ceske slozky, ale neumi to.
Stejne tak mi od te doby, co mam hacky v userovi, nejde spustit Slay the Spire, at zkousim co zkousim :/
Podle me je to ze ta hra nedokaze pracovat s ceskymi znaky v uzivateli pocitace. Hraju to na firemnim ntb a usera prejmenovat nemuzu. A i kdyz to stahnu do jine slozky users, kde jsou jen klasicke znaky, tak to taky nejde. Asi to ma nejakou vnitrni strukturu, ktera se porad snazi dostat do te ceske slozky, ale neumi to.
Stejne tak mi od te doby, co mam hacky v userovi, nejde spustit Slay the Spire, at zkousim co zkousim :/
@Fatality (23.10.2018 18:35): Try running the game with argument:
--savedir "path-where-to-save-to"
You do this by
1) Go to library
2) Right-click Doki doki
3) Properties
4) Set launch options
--savedir "path-where-to-save-to"
You do this by
1) Go to library
2) Right-click Doki doki
3) Properties
4) Set launch options
@Fatality (23.10.2018 18:35): No na jedno hraní (3-4h) bych to asi neviděl, tak zkus asi jen jiné PC nebo instalaci do jiné složky?
@Drolin (23.10.2018 18:13): JJ, na Steamu, ale dela mi to i stazena verze z oficialnich stranek. Haze mi to error no valid save locations. Taky jsem nic moc nenasel. Zkousel jsem reinstalovat hru i Steam.
@Fatality (23.10.2018 17:37): Hraješ ze Steamu? Ale nemělo by to mít žádný problém s ukládáním (na steam diskuzi jsem nic neviděl k tomu).
Mel jste nekdo problem s ukladanim u teto hry? Vzdy mi to vyhodi error, a i kdyz to asi pujde zahrat na jeden zatah, tak se mi do toho moc nechce :)
Jako dobrý, překvapilo:)
Každopádně tu svou básničku bych rád viděl. Podle slov to musí být hrozná konina:)
Grind tam nebude, to by jste meli bejt nadseny...trolololo
@Red (17.05.2018 20:14): Tak tam buď přeskakuješ dialogy nebo děláš básničky.. nic víc v tom gameplayově ani nehledej. :D
Já o tom nic nevím, jen že tam má být nějaký twist. Tak očekávám, že holky asi nesbalím:)))
Jsem u dělání básničky.
Jsem u dělání básničky.
@kiwizak (17.05.2018 09:55): Tak, tak. Nevědomost ve v případě Doki požehnáním. Ale osobně můžu konstatovat, že poprvé jsem o tom věděl opravdu mnimum. Dokážu ocenit nápad a freeware distribuci. To ostatní kolem (po vyprchání překvapení) je jen nedochucená, nastovovaná kaše. Proto ten koncept vyniká pro mne jako laciný gimmick.
Ale hezké na to je to, že nikomu nebrání si to alespon vyzkoušet. :)
Ale hezké na to je to, že nikomu nebrání si to alespon vyzkoušet. :)
@Red (16.05.2018 20:50): Pokud člověk váhá, tak bych mu ji asi nedoporučil, určitě ne kvůli mindfucku. Jednak očekávání se těžko naplňují a zadruhé pointa pracuje s žánrem jako takovým, takže pokud tě neláká hra se čtyřma animovanýma školačkama, nehrajto :)
@pajmič (17.05.2018 06:39): Je fakt, že druhý průchod už mi přijde docela zbytečný. Navíc ještě když tě to nebavilo ani napoprvé. Ačkoli tady rozhodně více než jindy platí, že si to užiješ tím víc, čím míň od toho čekáš a víš o tom.
@Red (17.05.2018 02:25): Mě věřit můžeš, dal jsem si dneska druhý průchod a málem jsem se uzíval xmrti. Stejně jako každý, kdo už slyšel nebo je obeznámen o premise tejhle knihy, bude sotva překvapen, natož šokován.
A Zbyšek vypadá zajímavě, určitě vyzkouším, dík.
A Zbyšek vypadá zajímavě, určitě vyzkouším, dík.
No nevím jestli vám věřit. Jste nehráli ani Asistent detektiva Zbyška
@Red (16.05.2018 20:50): Nenech se zmást, je to mindfuck a pěkná nuda :D
@Red (16.05.2018 20:50): Nenech se zmást! je to mindfuck :D
Potřebuju nějakou hru na odreagování, tohle vypadá pohodově:)
@Marcusss (18.02.2018 18:21): „Navíc uvědom si, že hráč svým způsobem ani nikdy "neovládá" protagonistu - má sice (občas) kontrolu nad herními rozhodnutími, ale protagonista existuje pouze jako předskriptované dialogové lajny.“ –A v které VN ne? :D To by si mohl říct o čemkoli.
No nevidím moc smysl reagovat, to co píšeš, je už jen nějaké tvé vlastní pojetí a názor za hrou. Každý může mít nějaký názor, to ti neberu, ale definice mluví jasně. Jedná se o „Prolomení čtvrté stěny“, nikoli „Hráč jako protagonista“ objektivní fakta a definice svými subjektivními názory změnit nemůžeš.
Rozumím, že se to lehce zaměňuje, a bez znalosti definicí se těžko chápe, jak může postava promlouvat přímo k hráči bez toho, aby byl hráč chápan jako protagonista. Ale je tomu tak.
Jestli to pořád nechápeš, tak si najdi tu definici (dole jsem kousel psal) a vzpomeň třeba na ten Uplink, ten jsi koukám hrál. Protagonista sedí před PC a hackuje, hráč sedí před PC a hackuje. Protagonista = Hráč. V DDLC Act 3 protagonista/kamera/prostředník/cokoli sedí v jedné místnosti s Monikou, ale hráč nikdy nemůže sedět s Monikou v jedné místnosti, tedy Hráč /= Protagonista.
Ano můžeš sice říct, že obrazovka je pro tebe jednosměrným oknem a že to bereš jako by jsi s ní v jedné místnosti seděl ty, ale to už je jen nějaké tvé subjektivní pojetí a chápaní. Ve skutečnosti jen hraješ VN, a protagonista nehraje VN, tedy nemůžete být jedním.
@Marcusss (18.02.2018 19:07): A tohle už vůbec nedává smysl a obhajít by se zcela jistě nepovedlo.
No nevidím moc smysl reagovat, to co píšeš, je už jen nějaké tvé vlastní pojetí a názor za hrou. Každý může mít nějaký názor, to ti neberu, ale definice mluví jasně. Jedná se o „Prolomení čtvrté stěny“, nikoli „Hráč jako protagonista“ objektivní fakta a definice svými subjektivními názory změnit nemůžeš.
Rozumím, že se to lehce zaměňuje, a bez znalosti definicí se těžko chápe, jak může postava promlouvat přímo k hráči bez toho, aby byl hráč chápan jako protagonista. Ale je tomu tak.
Jestli to pořád nechápeš, tak si najdi tu definici (dole jsem kousel psal) a vzpomeň třeba na ten Uplink, ten jsi koukám hrál. Protagonista sedí před PC a hackuje, hráč sedí před PC a hackuje. Protagonista = Hráč. V DDLC Act 3 protagonista/kamera/prostředník/cokoli sedí v jedné místnosti s Monikou, ale hráč nikdy nemůže sedět s Monikou v jedné místnosti, tedy Hráč /= Protagonista.
Ano můžeš sice říct, že obrazovka je pro tebe jednosměrným oknem a že to bereš jako by jsi s ní v jedné místnosti seděl ty, ale to už je jen nějaké tvé subjektivní pojetí a chápaní. Ve skutečnosti jen hraješ VN, a protagonista nehraje VN, tedy nemůžete být jedním.
@Marcusss (18.02.2018 19:07): A tohle už vůbec nedává smysl a obhajít by se zcela jistě nepovedlo.
@kiwizak (18.02.2018 18:54): Prakticky bys mohla DDLC aplikovat na 3. "Lidem vstup zakázán" -
Dohrajte hru, kde hlavní hrdina není člověkem. = jelikož nejbližší věc kterou bych protagonistu DDLC nazval je asi "ideový koncept protagonisty visual novely"...:D
Ale asi by bylo složité to obhajovat...
Dohrajte hru, kde hlavní hrdina není člověkem. = jelikož nejbližší věc kterou bych protagonistu DDLC nazval je asi "ideový koncept protagonisty visual novely"...:D
Ale asi by bylo složité to obhajovat...
@kiwizak (18.02.2018 18:54): Hehe, to "oslovení hráče" dokáže asi být super... pokud to nemá člověk jako já.
Mám dva počítače = Normandy = uživatel EDI, Aperture Science = uživatel GlaDOS...:D
Takže mě to oslovilo jako GlaDOS...:D
Mám dva počítače = Normandy = uživatel EDI, Aperture Science = uživatel GlaDOS...:D
Takže mě to oslovilo jako GlaDOS...:D
Tady spíše souhlasím s Marcussem, proto jsem se vlastně ptala a vyřadila hru s tohoto bodu výzvy.
V prvním průchodu je možná jasnou postavou váš chlapík, později už jste to spíš vy. Vždyť Monika se obrací na vás, vyskakovací okna typu "Please help me" nebo jak
to tam bylo rozhodně nejsou pro nikoho jiného než vás. A nevím jak vy, ale v momentě, kdy mě oslovila vlastním jménem, jsem málem utekla od počítače. Celou tu dobu to tak je mířeno na vás, za obrazovkou, Monika chce zaujmout vaši pozornost (což se jí povedlo bravurně). To mě vede k přesvědčení, že jste "hlavním hrdinou" vlastně vy.
V prvním průchodu je možná jasnou postavou váš chlapík, později už jste to spíš vy. Vždyť Monika se obrací na vás, vyskakovací okna typu "Please help me" nebo jak
to tam bylo rozhodně nejsou pro nikoho jiného než vás. A nevím jak vy, ale v momentě, kdy mě oslovila vlastním jménem, jsem málem utekla od počítače. Celou tu dobu to tak je mířeno na vás, za obrazovkou, Monika chce zaujmout vaši pozornost (což se jí povedlo bravurně). To mě vede k přesvědčení, že jste "hlavním hrdinou" vlastně vy.
@Drekt (18.02.2018 17:56): Omyl, jelikož Monika mluví přímo k hráči s plným vědomím, že mluví k hráči = obrazovka se stává jednosměrým oknem, kterým vlastně vždycky byla. Protagonista jako takový nemá žádné tělo, které by bylo přítomno v herním světě, jelikož sám herní svět není skutečný a je prakticky jen tvořen těmi nespecifickými grafikami lokací (samotná Monika toto zmiňuje když se tě zeptá "kde to vlastně žijete"). Celkově postava "protagonisty" v DDLC neexistuje mimo těch pár grafik kde ho vidíš ze zadu, ale to jsou jen "obrázky". V DDLC neexistuje žádný okolní "svět" který by hra zjednodušeně prezentovala - hrdinky jsou skutečně sprity postavené ve stejné rovině v na obrazovce před hráčem = mezi grafikou backgroundu a textovým polem. Protagonista prakticky neexistuje a je pouze naznačen.
Navíc uvědom si, že hráč svým způsobem ani nikdy "neovládá" protagonistu - má sice (občas) kontrolu nad herními rozhodnutími, ale protagonista existuje pouze jako předskriptované dialogové lajny.
A prakticky ano - DDLC nikdy neboří čtvrtou stěnu. Jediné co dělá je, že ukazuje že čtvrtá stěna nikdy neexistovala. Nezapomeň co čtvrtá stěna je ve svém původu = prostor mezi jevištěm a hledištěm. Jakmile hra/herec uzná existenci hlediště a diváků, tak "boří čtvrtou stěnu". Rozdíl je v pouze v tom, že DDLC prostě a dobře přivádí pozornost na to, že ta čtvrtá stěna byla imaginární už od samotného začátku.
Navíc uvědom si, že hráč svým způsobem ani nikdy "neovládá" protagonistu - má sice (občas) kontrolu nad herními rozhodnutími, ale protagonista existuje pouze jako předskriptované dialogové lajny.
A prakticky ano - DDLC nikdy neboří čtvrtou stěnu. Jediné co dělá je, že ukazuje že čtvrtá stěna nikdy neexistovala. Nezapomeň co čtvrtá stěna je ve svém původu = prostor mezi jevištěm a hledištěm. Jakmile hra/herec uzná existenci hlediště a diváků, tak "boří čtvrtou stěnu". Rozdíl je v pouze v tom, že DDLC prostě a dobře přivádí pozornost na to, že ta čtvrtá stěna byla imaginární už od samotného začátku.
@Marcusss (18.02.2018 17:10): No i když je ve 3tím aktu protagonista jen prázdná skořápka, pořád se to dá chápat tak, že je hráč v jeho kůži, tedy ho ovládá, ale nestává se jím přímo. A i když se promlouvá se přímo k hráči, pořád je to skrze něj (snad až na těch pár hlášek v hlavním menu).
„Prolomení čtvrté stěny“ a „Hráč jako protagonista“ jsou dle definice odlišné věci, které nelze zaměňovat. Vlastně mě snad ani nenapadá příklad hry, která by mohla být obojím zároveň. Pokud je protagonistou hráč, jak můžeš probořit čtvrtou stěnu, když v té chvíli žádná neexistuje?
„Prolomení čtvrté stěny“ a „Hráč jako protagonista“ jsou dle definice odlišné věci, které nelze zaměňovat. Vlastně mě snad ani nenapadá příklad hry, která by mohla být obojím zároveň. Pokud je protagonistou hráč, jak můžeš probořit čtvrtou stěnu, když v té chvíli žádná neexistuje?
@Drekt (18.02.2018 14:52): Věc je, že v DDLC "protagonista" jakožto postava ve hře ke konci prakticky přestává existovat a hráč jej tedy neovládá. Jakmile se ty události začnou příliš vzdalovat principu "dating simu/VN", tak protagonista začíná mít čím dál tím míň prostoru a eventuelně je zcela nahrazen hráčem (a tím i jeho pohlavím). Neřekl bych, že je to 1% vs 99%.... mnohem víc = řekl bych že tak 65% průchodu je přítomen protagonista a 35% už čistě hráč. Prakticky velkou část druhého průchodu dějem = bez Sayori, je v roli hráč (protagonista v té chvíli prakticky přestává mít jakýkoli "dialog"), a prakticky v momentě sebevraždy Yuri přestává protagonista fakticky existovat.
@pipboy (18.02.2018 13:51): Podle rozdělení "Player-Protagonist Integration", je hráč protagonistou, pouze pokud explicitně žádný protagonista neexistuje, a hra se tváří jako nějaká forma komunikačního softwaru, který řídí "skutečné události“ jinde na světě v reálném čase, tedy například Uplink.
V DDLC hráč pořád "ovládá" protagonistu (Když už, tak hra ve hře jsou spíš ty akce, které musí hráč udělat mimo hru, což je sotva 1 %. Zbylých 99 % je hráč v kůži protagonisty, a i když třeba zrovna dochází k prolomení čtvrté stěny, pořád je to skrze něj), takže ačkoli moc dobře chápu, proč se ti to nepozdává, žádný reálný argument proč to neuznat do výzvy neexistuje.
V DDLC hráč pořád "ovládá" protagonistu (Když už, tak hra ve hře jsou spíš ty akce, které musí hráč udělat mimo hru, což je sotva 1 %. Zbylých 99 % je hráč v kůži protagonisty, a i když třeba zrovna dochází k prolomení čtvrté stěny, pořád je to skrze něj), takže ačkoli moc dobře chápu, proč se ti to nepozdává, žádný reálný argument proč to neuznat do výzvy neexistuje.
@Drekt (18.02.2018 11:34): v tomhle pripade budu holt neshoulasit. "Protagonista" je pouze protagonistou hry ve hře - DDLC vizuálního románu o randění s holkama z LC.
@pipboy (18.02.2018 00:52): No já chápu, jak to myslíš, ale nesouhlasím. Protagonista je 18-ti letý muž, s tmavě hnědými vlasy. Má vlastní osobnost (ačkoli byl schválně psán vágně), je tam dokonce vidět i na jednom obrázku. Jaká je role hráče ve hře, či prolomení čtvrté stěny, protagonistovy přece pohlaví nezmění. A protagonistu vždy ovládá hráč, takže to by se u každé hry dalo tvrdit, že protagonista je de facto hráč >_>.
@Drekt (18.02.2018 00:37): protagonista je de facto hráč >_>
@kiwizak (03.02.2018 13:44): Protagonista je muž, takže klidně použít můžeš, a to i pro hardcore kategorii (viz. třeba tady)
@kiwizak (03.02.2018 13:44): hlavní postava...eh... zrádné :D já bych to asi neuznal >_>
Čau lidi, myslíte, že lze tuhle hru zařadit do výzvy k bodu č. 2, tj. hraní za mužskou postavu?
@SilentWolf (17.01.2018 21:01): OHHH, to je zajímavě vyhlížející :D
Pravdu díž, něco takového si musí nechat man rozlořit v hlavě, mě to trvalo jen pár týdnů :D měl jsem v palici asi 5 různých konceptů, jak k tomu napsat komentář, žel jsem si vybral ten nejpitomější :D Ale fakt je, že o VN se píše blbě, natož pak o něčem takovém.
Opravdu si tu vyzkoušejte, ale NEČTĚTE komentáře!!! :D Nemáte důvod proč. parafrázuji Wolfa, je to FREEEEee!
P.S Taky si vyzkoušejte Katawa Shoujo, One Thousand Lies a Everlasting Summer! Ty jsou také free :))
Pravdu díž, něco takového si musí nechat man rozlořit v hlavě, mě to trvalo jen pár týdnů :D měl jsem v palici asi 5 různých konceptů, jak k tomu napsat komentář, žel jsem si vybral ten nejpitomější :D Ale fakt je, že o VN se píše blbě, natož pak o něčem takovém.
Opravdu si tu vyzkoušejte, ale NEČTĚTE komentáře!!! :D Nemáte důvod proč. parafrázuji Wolfa, je to FREEEEee!
P.S Taky si vyzkoušejte Katawa Shoujo, One Thousand Lies a Everlasting Summer! Ty jsou také free :))
@pajmič (17.01.2018 20:48): Nemohl.. :D třeba ti aspoň pomůže obrázek - stránky v knize občas vypadají takto https://i.pinimg.com/originals/1d/83/fd/ ... dfc3a3655db8b3f7.jpg a taky takto http://www.mottodistribution.com/site/wp ... eaves_Motto_1466.jpg a takto https://wrecroom.files.wordpress.com/2009/09/house-of-leaves-sideways-2.png
Ta kniha je na stejném principu jako tato hra - hraje si se čtenářem. Jenže bohužel nenalákám člověka na hru, když o ni nic nenapíšu. A cokoliv napíšu, bude spoiler. A nedej bože pokoušet se lákat člověka na vizuální román a nic o něm nenapsat.. :D Beztak je to důvod, proč tu ještě komentář není.. :D Bez spoileru to nejde a člověk co právě tu hru "prožil" nemá moc chuť sypat je z kapsy. Chce ať i jiní mají stejný zážitek jako on. A já věděl jen o tom, že to boří tu čtvrtou zeď. To mi stačilo. A proto to tak zapůsobilo..
Je to zdarma - BĚŽTE DO TOHO! :D
Ta kniha je na stejném principu jako tato hra - hraje si se čtenářem. Jenže bohužel nenalákám člověka na hru, když o ni nic nenapíšu. A cokoliv napíšu, bude spoiler. A nedej bože pokoušet se lákat člověka na vizuální román a nic o něm nenapsat.. :D Beztak je to důvod, proč tu ještě komentář není.. :D Bez spoileru to nejde a člověk co právě tu hru "prožil" nemá moc chuť sypat je z kapsy. Chce ať i jiní mají stejný zážitek jako on. A já věděl jen o tom, že to boří tu čtvrtou zeď. To mi stačilo. A proto to tak zapůsobilo..
Je to zdarma - BĚŽTE DO TOHO! :D
@SilentWolf (komentář): "Předem se omlouvám anglicky ne moc zdatným jedincům" To jsi nemohl pro nás nevzdatné jedince jít o krok dál a tu čínskou zed textu pro nás přeložit, vlku?? :D