Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Bodkin: Myslim si, ze pokud nejsi nabusenec, tva presnost pri strelbe jednoruc by se znacne snizila :)
Pokud efekt strachu je budován jen oddělením baterky od zbraně, tak je to více než smutné. Přeci jen, jsou schopni vyrábět silová pole, raketoplány, teleporty do pekel, BFG, ale podvěsná svítilna na kvér je nad jejich síly?

To ani nemluvím o tom, že člověk má dvoje ruce, v jedné pistole a v druhé baterka není žádný problém.

Zbytečně otravný prvek.
2Bodkin: Nechápu, co na té baterce všem vadilo. Stačila jedna věci, namapovat ji na myš a je klid. Přehazuješ jak je třeba a vůbec nevadí.
marwel: Přesně. To tomu dodává ten skvělý efekt strachu. Světlo nebo zbraň :)
Pokud je mi známo, se svítilnou je to v RoE stejné jako v úvodním díle, tj. je samostatně.

Bodkin: No nevim jak je to v RoE, ale pokud srovnam nutnost svitilnu nosit beze zbrane a moznost mit svitilnu pouze na samopalu jako je tomu v Quake 4, beru prvni volbu vsema deseti. Krom toho je to jedna z veci, kterou nechapu proc si na ni nekteri stezuji. Mne to naopak prislo jako velmi dobry napad.
Jó, škoda, že už se to hůře shání, ale vypadá to, že v nejbližší době pojedu do Drážďan, třeba budu mít štěstí, i když o tom dost pochybuji...
Ano, co jsem slyšel tak v datadisku postoupila technika tak, že konečně ovládli tajemství svítilen na zbrani.
Taky bych si ho přál:-D Ale třeba ho někde splaším, ať už legálně, nebo ne. Nuda totiž dělá divy:-)
Jezek - takhle to mám i já, v době vydání D3 jsem na to neměl HW a když jsem se k tomu dostal potom, tak jsem jen nechápavě koukal a přemýšlel, proč se nad grafikou kdysi tak básnilo, když vypadá divněa strašně uměle.
Já mám zase u hodně hypovanějších či známějších starších her zafixovaný rok 03 :-)
Jinak tenhle typ komentáře se mi líbí a dal jsem plus, i když jsem musel překousnou tu grafiku :-)
Mě se líbila a RTCW na to určitě graficky nemá, ale tak když se ti to líbí více, tak ti to nemůžu brát.
2Chuck: Nevím proč, ale taky mám nějak zafixováno, že jsem Dooma3 hrál před svatbou a ženil jsem se v roce 2003...
Jezek: No nevím, ale grafice Dooma bych osobně i po sedmi letech nevytkl téměř nic.

Jinak zopáknutí RoE plně schvaluji (hrál jsem ho dvakrát, sice trochu nedobrovolně, ale nakonec jsem byl rád), mně dokonce přišel lepší než úvodní díl, hlavně co se týká zbraní.
marwel: Spousta FPSek Ti může nabídnout víc než jen bezmyšlenkovité kosení nepřátel. Například u Hexena (1,2) bylo nezbytný i častý zapojení mozku, u Unreala se člověk mohl kochat unikátní atmosférou a čarokrásným prostředím, které na mě působilo skoro uměleckým dojmem, Half-Life nabídnul slušný příběh a naprosto parádní modifikovatelnost, Aliens vs. Predator (1,2) neuvěřitelnou hororovou atmosféru, díky které se člověk bál dojít i na záchod a tak bych mohl pokračovat dál. Problém není ani tak v žánru samotném, jako spíš v trendu moderních FPS. Prostě - super grafika, jednoduchá obtížnost, krátká herní doba a takřka žádná inovace v herním systému.

Jinak, to zjednodušování se netýká jen FPS, ale bohužel i RPGček.
(edit) Pojmy jen ulehcuji lidem hovor o nekterych tematech. Ze jednou nekdo rekl, ze Alien je ackovy film neznamena to, ze ho za to budou vsichni povazovat. A aby pridal na vaznosti tohoto nesmyslu vyjmenoval seznam kriterii na splneni definovane hodnoty. Rikam, ze je to relativni a to vic nez v jinych oborech. Kazdemu se libi neco jineho a kazdy to bude hodnotit jinak. Ze jsou FPS menecenny zanr je muj nazor, nesnazim se to sirit svetem a vydavat nejake prirucky podle ceho tak usuzuji. Stejne tak povazuji treba fotbal za debilni sport a nikdo s tim nic neudela.

Flyer: Ale ja nerekl, ze ostatni zanry nejsou zabavne, jen maji i dalsi veci, ktere mohou nabidnout a proc je povazovat za dobre. Ja hraji FPS vicemene jen na odreagovani a multiplayerovky pro zabiti prebytecneho casu. RPGcko ti v tom nejlepsim pripade prezentuje kvalitni roman, do ktereho se muzes sam pustit a sam ho ovlivnit (vetsinou tedy jen v mezich tvorby charakteru). Ne vsechna FPS jsou spatna, prave treba HL2 nebo Bioshock maji skutecne co nabidnout, ale spousta dalsich jsou jen treninkem reflexu zabijenim vseho co se hybe. Osobne jsem odpurce zjednodusovani her a predevsim nezapojovani adventurnich prvku v FPS jako tomu bylo v prvnim HL. Doufam, ze Singularity alespon trochu zmeni pohled na tento zanr.
"FPS hodnitim vic nez jine zanry na zaklade zabavnosti. Ostatne nic jineho ti take hra nenabidne."

Nechci nějak rejpat, ale nedokážu si dost dobře představit, že bych s chutí hrál nějakou hru, která by sice měla propracovaný příběh, svět a já nevím co ještě, ale nebyla by zábavná. Jistě, existují tituly, které mají určitý přesah (např. Planescape: Torment), ale i tak by zábavnost měla být hlavním kritériem u všech her, nejenom u FPS.
Mno je vidět, že když dojdou argumenty, tak se primitiv nezapře, v oboru trochu (samo)studovaný sem, tak se smajlíkama na mě nechoď. Béčko součástí "encyklopedie" filmu skutečně je, i na netu o tom něco máš: http://en.wikipedia.org/wiki/B_movie. Každopádně mě nešlo ani tak o handrkování se o jeden pojem, jako o to, že je demence označit FPS za méněcenný žánr.
Pokud řekneš, že všechno je relativní, pak ano, i tohle je relativní, protože všechno vnímáme prostřednictvím subjektivního vnímání, tzn. relativně. Ale kdybychom se měli držet nějakých standardů a definic, bez kterých by se žádná věda (např. i věda filmová) nepohla, tak béčkovost se dá jakš takš odlišit. Alien je jasně áčkový a špičkový film, hodnotit musíš vzhledem k datu vydání. Každopádně upřímě podle toho, co píšeš, nemyslím si, že bys byl schopen takhle jasně posoudit scénář, nebo si ho snad četl?

Naopak Den poté a Den nezávislosti jsou zvláštní případy béčkových filmů, speciálně ten Den nezávislosti je na jednu stranu koncipován jako bezduché guilty-pleasure, ale přitom je vizuálně atraktivní a megalomanský díky většímu rozpočtu. On už Roland Emmerich (režisér výše zmíněných) takový zvláštní přístup k filmu má...
Vsechno je relativni. Kdybych ti mel dat priklad filmu, rekl bych treba Aliena. Na svou dobu genialní efekty (i dnes jsou uzasne), par dobrych hlasek jinak priserny scenar a cesi to jeste zabili dabingem. A razem mame z hororu komedii. Je to velmi kvalitni film, ale pro me ne acko. A co treba Den pote? Nereziroval to nahodou reziser Dne nezavislosti? A presto je to hovadina jak cyp.
Marwel - shodit celý žánr a označit ho jako brak svědčí spíš jen o tvé ignoranci a nediplomatickém přístupu, nauč se říkat, že se ti něco nelíbí, že tě něco nebaví a že tobě není něco sympatické raději, než neskromné a rádoby objektivní generální odsouzení. Mimochodem u filmu je těžko si něco takového představit, ale když už, tak teoreticky by to bylo spíše naopak, film v režii ambiciózního režiséra bude vždy ambiciózní a tedy áčkový, nehledě na to jak nekvalitní by měl scénář, což navíc divák nemůže někdy ani posoudit, protože realizace textu na filmové plátno může být režisérem ovlivněna až k nepoznání.
OK, mel jsem zvolit jine slovo.

http://www.slovnik-cizich-slov.cz/brak.html

;)

Ale ano, v tomto pripade jsem to myslel tak, ze FPS ti misto zabavy nenabidne nic jineho (on taky dneska nikdo nic jineho neceka a taky to tak vypada). A kdyz mluvim o braku co se tyce herniho zanru, tak je logicke, ze jde o relativni oznaceni a vyjimka jak je znamo potvrzuje pravidlo.:D A k filmu, pokud bude mit film rezii Stevena Spielberga, ale scenar teletubbies, je to pro me becko at si vypada jak chce.
H34D: No, ono to trochu vyznělo, že Marwel píše jen o akčních hrách, že jsou béčkové, ale pak vpodstatě naznačil, že jsou to i závody, sport apod. Takže vyzdvihoval pouze RPG a strategie.

Musím s ním souhlasit, že RPG jsou propracovanější a vím, jak to myslel. Že nabízí spoustu možností, jak co řešit, vývoj postavy, různorodé questy apod. Ale samozřejmě nesouhlasím, že FPS jsou béčkový žánr. To určitě ne a s tebou jednoznačně souhlasím.
Marwel co to meleš za blbosti ohledně béčkovosti žánru? Žádný žánr není béčkový, pokud bych měl vycházet z filmu, jakože z filmu jsme toto označení převzali, tak béčko slouží jako označení pro druh filmu, nikoliv jeho žánr. Když si někdo zvykne, že akční filmy jsou béčkové, pak se buď dívá na špatné kousky, nebo tomu nerozumí. Béčkové filmy jsou charakterizovány nízkými uměleckými ambicemi, konzumností a nižším rozpočtem. U her by to mělo být podobně.

FPS jsou naopak technicky nejpropracovanější hry, od prvního Wolfensteina 3D, po Crysis posunují vývoj kupředu. Řekni, že x-tá kopie Fify a Need For Speedu je propracovanější než Half-Life (2) a každý se ti vysměje. Hratelnostně jsou lineární, většinou nemáš svobodu, ale to je charakteristika žánru, FPS jako nejakčnější žánr si chce především zachovat svou akčnost, a s tím je určitá přímočarost spojena... Nepopírám, že by byla zajímavá FPSka, kde by byl hráč vhozen dopostřed herního světa a mohl by se sám rozhodovat, odkud ho začne pročišťovat, ale pak to byl stereotyp od začátku do konce. Pokud by programátoři nemohli předvídat pohyb hráče, nemohli by do hry implementovat nějakou dynamiku a vývoj, neřkuli kontinuitu příběhu... Leda, že by z toho udělali akční RPG, ale to už bychom byli zase někde jinde.
chuck: Jo, jsem se podíval na youtube pro jistotu :-D

karas: Nejsi sám, kdo tohle říká. Vlastně téměř skoro všichni to říkají.

marwel: No, já se u nějakých FPS bavil i podruhé a i potřetí :-)
Take jsem se nikde nezasekl. Je to proste jednoducha hra. BFG jen na pavouci kralovnu, Hellknighti kombinace plasma raketomet. Dle meho bude druhe hrani vopruz stejne jako u jakekoli jine FPS.;) A datac se blbe shani.
Pivo: A jak jsi zlikvidoval toho Strážce? Myslel jsem, že na ten fígl nepřijdeš. :-/
Na střední obtížnost kombinaci sprintu a brovkovnice či motorovky ustáli snad jen Hellknighti :-) (proto jsem sprint a motorovku vůbec nepoužíval od určité části hry) Na ty jsem používal BFG 9000 nebo soulcube a nezažil jsem jediný zásek. Jen v tom místě s těmi pavoučími královnami, to mi trvalo asi pět minut.

Hlavní boss byl úplně jednoduchý, ale celkově vzato je ta hra dost dobrá a při druhém hraní se asi nudit nebudu, jestli si dám nějakou tu reprízu. A v novém roce možná půjdu do datadisku.
Ano, take proto jsem za posledni dobu nejlepe z FPS hodnotil Bioshock. Vynikajici desgin, hudba, atmosfera a docela slusna a inovativni akce. Jenze Bioshock je docela vyjimka. FPS hodnitim vic nez jine zanry na zaklade zabavnosti. Ostatne nic jineho ti take hra nenabidne.

5 vterin? To staci vystrelit tak sest raket. Tos mel docela stastnej den.xD

Ale pravda je, ze ta obtiznost mohla byt vyssi. Kombinaci sprintu a brokovnice malokdo ustal.
Marwel: Strategie nemusím a RPG mě baví hodně. Jo, RPG jsou určitě promakanější a složitější, ale beru to jako rovnocené žánry. Akční hra to může u mě dohnat grafikou, level designem, skvělou hratelností a někdy i příběhem či atmosférou. Ale jednodušší FPSka určitě jsou, akorát to neberu jako chybu.


Dooma 3 jsem hrál na střední obtížnost a i tak je motorovka účinnější než raketomet :-)
Jsem ze srandy přiběhl k tomu markan cosik, co měl takové minichapadla na obličeji a střílel rakety a rozřezal jsem ho pod 5 vteřin. Raket na něj bylo potřeba snad pět (to nevím, jsem to nepočítal přesně). Ale tak zblízka mě vesměs zabil na dvě rány, takže na něj nebyla motorovka nejúčinnější, akorát mi vadila její síla, když se zadařilo, on mě netrefil a já ho rozřezal.
Stejne hodnotne jako zavodni hry, sporty a bojovky urcite. RPG a Strategie jsou zanry mnohem promakanejsi a slozitejsi. Zel dnes se i na techto zanrech projevuje lidska rozmazlenost.

S tou motorovkou. Tos to hral na nejnizsi obtiznost ne? Protoze s motorovkou na tezsi obtiznost proti jinym potvoram nez zombikum zase tak snadno neuspejes. Rozhodne neni silnejsi nez raketomet. Pokud ti to vadi, zahraj si na nejtezsi. Automaticky ti klesaji zivoty na 25. Parada.xD
Dohráno, nakonec si mě ta hra chytla a asi půjdu i do datadisku někdy později. Jinak cože je to vlastně zač, ten hlavní záporák?
No myslím, že FPS jsou stejně hodnotný žánr jako RPG, strategie, sport, závody a adventury nebo akční rubačky (bojovky - Prince of Persia).

Ale Doom 3 je dobrá hra a rozhodně nechci říct, že to není kvalitně odvedená práce, to rozhodně ne. Hra určitě drtí konkurenty v "podobném" žánru - Quake 4 apod. Akorát, že zprvu originální prostředí se mi nějak okoukalo, lekačky na mě nepůsobily, ale pak jsem se ke hře teda vrátil a můžu říct, že mě chytla a ty 4 hodiny jsem se neodtrhnul a začala na mě působit hodně i ta atmosféra.

Asi ta chyba byla zpočátku ve mně, každopádně si znova rýpnu, že s tou motorovkou to trošku přehnali :-)
Ja beru FPS automaticky jako beckovej herni zanr, neocekavam zadne vyrazne inovace, jen poradnou kvalitni reznicinu, kterou Doom3 prinasi. Level design sice neni nijak zvlast originalni ani jine aspekty hry prilis nenadchnou, ale musim rict, ze jsem se pri prvnim hrani nenudil snad ani chvili. Proste standardne kvalitne odvedena prace v podani Id softu.
Tak já mám takové rozporuplné pocity. Raz se se mi do toho nějak nechce, včera to zase hraju 4 hodiny a vžívám se do role mariňáka, který je v pekle na Marsu a dá se říct, že se podívá i do toho druhého pekla, prostě toho zažije opravdu hodně a určitě už čeká na výsadek, který ho zachrání a bude se moct vrátit zpět na Zem. Prostě teď mě to úplně bere a vžívám se do toho prostředí, jak bych se asi tvářil být v jeho kůži.

Prostředí mi předtím přišlo stereotypní, furt ty samé kovy a chodby a ke hře se nemůžu dva týdny donutit, teď mi zase přijde celkem originální a na vesmírné komplexy docela různorodé (samozřejmě, že na hry, které nesází jen na vesmírné komplexy a odehrávají se na Zemi, to asi mít nebude).

Co mě ale sere je, že motorovka je silnější jak raketomet. Na mě vyskočí nějaké hovado a já do něho našiju deset raket, ale motorovkou ho rozřežu ještě rychleji :-/
Jsem asi měl zvolit těžší obtížnost, abych nesnesl ránu silnějších protivníků a nesnažil se k nim dostat zblízka, ta motorovka mi ten zážitek kazila, když jsem běhal jak neohrožený úchyl a sekal všechno na kusy :-D No musel jsem ji odložit.
chuck: Jo, ti pavouci jsou velice pomalí a dvě kulky stačí. Ale když jsem se s nima setkal poprvé, tak si mě obklíčili a já si to uložil narychlo, tak jsem se z toho musel dostat. No, životů mi ti hajzli ubrali celkem dost, ale pak už jsem věděl, jak na ně a na ostatní, tak jsem se i s tím zbytkem prostřílel a postupně si život doplňoval až na maximum.
Pivo: Pokud na Tebe už ten pavouk skočí, tak je lepší si rovnou napsat závěť. :-) Ale vzhledem k tomu, že k Tobě většinou přicházejí pomalu, postačí opravdu ta pistole. A jestli se někdy dostaneš k Resurrection Of Evil, tak tam je na ně a na většinu ostatních protivníků jedna suprová zbraň. Ten, kdo to hrál, určitě ví, jakou mám na mysli. :-)
Jo, pavouci jsou svině, ale zdálky jsou neškodní. Jen nesmím zmáčknout F5, když jsou u mě, to bych si zkazil save :-)

Jo, rád bych ještě napsal něco, ale musím do školy. Jinak to násilí není všude samoúčelné. A ještě, když se snaží navodit strach z neznámého, tak to na mě nikdy nepůsobí, protože to beru, jako že tam nic není a postavy si jen tak "usínají". Mě spíše navodí strach, když vidím zrůdný ksicht, že se mi z něj naježí chlupy na zádech.
Tak v tom účelovom násilí jednoznačne súhlasím s NateLoganom. V podstate takmer všetky dnešné "horrory" nie sú ani tak o strachu z neznámeho, ako o obyčajných jatkách a to ma má prosímpekne baviť? Som snáď redneck z Kentucky?