Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@veselykralicek (31.12.2024 08:38): No klaviaturu jsem viděl naposledy na základní škole v roce 1995... tj. před 30 lety a to mě navíc zajímala úplně jiná muzika než hraní na klavír, takže proto neznám :) Jinak večer pokud něco hraju a hlava mi to nebere, tak už jsem to párkrát i vypnul, naposledy právě u konkurečního Drákula 3: Cesta draka. Škrábání to jsem tušil, že musím škrábat dokud se něco nestane, tyhle mechanický puzzly tak většinou bývají.

Jinak GOG mám fakt rád oni to na 99% procent mají odladěný tak, že to bez problémů spustíš, jak předtím když jsem měl ještě XP, tak teď i na Win 7. Stalo se mi 2-3* že byl problém z desítek her. A občas to mají tak levný, že se ani nevyplatí to pirátit :)

No a Sherlock Holmes sérii někdy do budoucna taky plánuju, nehrál jsem nikdy jediný díl, pokud je tam ten systém poznámek/stop takhle tak proč ne. Jen mám strach, že mě to moc příběhově bavit nebude, já nejsem příliš fanda těchto retro detektivek (Doylům Holmes, Christie a její Poirot/Marplová) - max. tak v nějakém superhvězdném retro filmovém zpracování.
@Han22 (30.12.2024 23:10): jo, hádanku u Turka jsem taky tušil, myslím, že bych to zvládl, ale nějak se mi do toho nechtělo. Hrál jsem to už večer a chtěl jsem se posunout dál, než půjdu spát. Já naštěstí klaviaturu znám, takže s tím jsem neměl problém. Hieroglyfy už si řešení nepamatuju, asi jsem to nějak odvodil.:-D Nepřišlo mi to zas tak těžký.

Jinak já jsem si tu hru koupil jako originální když vyšla a zahrál si ji a pak se dlouhý roky pokoušel ji spustit znova, ale prostě mi to nešlo, tak až letos, když jsem si konečně pořídil GoG a měli na to 90% slevu.:-D

Jinak když jsem to hrál poprvý, tak jsem to dal bez návodu celý, akorát jsem se do návodu koukal hned na začátku, jak oškrabáváš žen náhrobek, protože už jsem viděl ty jména a letopočty, ale hra mi to pořád nechtěla uznat. Tak jsem si pamatoval, že musím škrábat a škrábat, dokud to hra sama nevyhodnotí.. Ale nic víc jsem si z tý hry nepamatoval.

Jinak mě tam obecně bavil ten deník, že se Ti všechny rozhovory, dokumenty, poznatky, zapisujou. To vychází z Sherlock Holmes: Secret of the Silver Earring , která to má úplně stejně. Je to od stejných vývojářů.
@veselykralicek (30.12.2024 23:02): Asi tak stejné pocity, příjemná hra kdy ty puzzle jsou celkem zábavné a zajímavé, ale ne neudělatelné. Kuličky u vstupu k Turkovi mě šly, tam si návod ani nepotřeboval hned vedle bylo nakreslený řešení jak to má vypadat a tyhle věci umím. Horší byly hieroglyfy na jsem vyloženě tupej :) Koukám na to pár věcí mi došlo, další mi došly úplně blbě :) a celkově tu větu jsem asi tušil jak poskládat, ale prostě ne :) No a hudební hádanka tam jsem chápal princip, ještě jsem z hluboké paměti vylovil stupnici tónů, ale jak ty tóny mají vypadat na klavíru, to jsem si musel vygooglit :)
@Han22 (komentář): dohráno teď na podzim, takže mám v čerstvé paměti a sám asi psát komentář nemusím. Taky mě to docela bavilo, i když i já dohrál s jedním kliknutím do návodu, a to s těma kuličkama u dveří do domu pašeráka v Egyptě. Asi bych na to přišel, ale nechtělo se mi nad tím vůbec přemýšlet, chtěl jsem se posunout v ději. Chemicko-muzukální hádanka mi nakonec nepřišla složitá vůbec.:-)
Aha, ale stejnak bych chtěl od plnohodnotný hry něco víc než takhle useknutý konec, který na mě působil dost blbě. Ale možná jsem jenom náročnej. On mě už takhle naštval Dracula 4. At jdou do háje s těmahle koncema.
Ted jsem to dohrál a teda je to zklamání. Je to bez atmosféry, bez napětí. A ten konec? Ta závěrečná animace? Co to sakra bylo? Kde jsou ty časy Draculy od Wanadoo :-/
@KRoman47 (15.07.2013 19:59): S tím souhlas, osobně Frogware také nemusím a nebýt silné licence, tak asi velkou díru do videoherního průmyslu neudělají. Nicméně, že by se nějak výrazněji lišil rozpočet jejich her s Cognition (ač má Phoenix díky známostem s JJ a Holmesem o některé elementy odlehčený budget), to bych neřekl - tedy mimo zlomového Testamentu.
@Drolin (15.07.2013 19:47): Tak u 2D adventur to má nějaké opodstatnění, ale u 3D není snad žádný problém podpora 16:9, 16:10 a dalších.

No vzhledem k tomu, jaké břečky ty texty jsou, úplně o ničem, stačilo by z těch 20 stran udělat tak 5, kde je to podstatné a ne ta zbytečná kaše kolem.

Sherlock Holmes vs Jack the Ripper už byl celkem slušný, až na ten úlet se zámkem, kde bylo potřeba vyplnit den, měsíc, rok čtyř nějakých bitev včetně vítězné strany a uniformy. Někdomu ve Frogwares asi solidně jeblo v kebuli. Celkově mi toto studio přijde hodně neschopné. Zábavnější a technicky zvládnutější jsou kdejaké nízko rozpočtové nezávislé hry, např. Cognition.
@KRoman47 (15.07.2013 18:27): Hráč adventur by měl být na 4:3 připraven vždy. I dnes vychází poměrně značná část bez podpory widescreenu (a nikomu to nevadí, proč také).

A "zavalení" 20 stránky? :D

Co by se však mělo zmínit je nepovedený dabing.
@Eru (15.07.2013 18:58): Škoda práce na takovému strašném braku. Pořád to ale neospravedlňuje, proč u 3D hry z roku 2008 chybí podpora širokoúhlého zobrazení, tou dobou už to byla celkem běžná věc. Vždyť to umí dokonce spousty her i ze stařičkého PS2, to už je co říct.
To by mě vážně zajímalo, proč starší Sherlock Holmes The Awakened na stejném enginu může běžet v širokoúhlém zobrazení, ale Dracula o dva roky novější musí prostě běžet ve 4:3 a nikde ani není na netu návod, že by to šlo ručně změnit.

Zároveň hráče ihned po spuštění děje zavalit 20 stranami textu, to opravdu dodá chuť se do toho vrhnout a pokračovat!