Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Matthias (30.03.2014 21:31): jakozto hrac, ktery DM vubec nemusi a nedokazal se dostat ani z druhe urovne bych ti doporucil zkusit si neco o trochu novejsiho, i kdyz typove podobneho - Eye of the Beholder, Lands of Lore nebo ceske Brany Skeldalu. Kdyz se ti tyhle (novejsi, ne tak zacatecnikovi nepratelske) zalibi, pak bych zkusil to proklete DM.
@Richmond (30.03.2014 21:20): ok ok. Já totiž mám dungeony (a hlavně díky právě té Areně) zafixovaný jako hry, kde bojuješ s potvorou strašně dlouho a ne a ne ji udolat. Zkoušíš všechno a stejně je to mega těžkej boj. A já tohle automaticky předpokládám u každého dungeonu :)
@Matthias (30.03.2014 21:09): Pokud si chceš hru užít a budeš hrát bez návodu (nebo alespoň podle prázdných map), tak aspoň z sebe můžu říct, že hra je celkem těžká a to především ty puzzly (teleporty, propadla, skryté průchody...). Tohle v Aréně moc nebylo.
@Phoenix (30.03.2014 20:52): takhle... já jsem arenu hrál jen chvíli a přišlo mi to dost nehratelně těžký. Nepřátelé mi dávali na frak, pokud o to se někde vyspat skončil tím, že se něco objevilo, co mě zabilo atd. :) takže to srovnávám tak, jestli se to vůbec dá hrát "jen tak", nebo to dohrají jen hardcore hráči, co toho mají nahraný hodně, ví co a jak... třeba právě Arena na mě tak působí :)
@Matthias (30.03.2014 19:57): To se vůbec nedá srovnávat. Dungeon Master je jeden čtverečkový dungeon s partou, poměrně obtížnými prostorovými hádankami a runovým kouzlením. Arena je rozsáhlý svět s mnoha městy, guildami (mimo jiné s možností tvorby vlastních kouzel) a dungeony, ve kterém se člověk pohybuje s jedním hrdinou v reálném čase a obtížnost je založena primárně na bojích a vyznání se v rozsáhlých bludištích (s občasnou slovní hádankou).

Rozhodně se jedná o těžce odlišné subžánry, jakékoli srovnání co do obtížnosti celkem postrádá smysl.
Ok, už jsem si sestavil družinu. Zjistil jsem ,že nesmím narážet do zdi a ubil jsem jednu mumii. Zdá se, že je to hratelný a mohl bych to třeba i dohrát :))
Jop, je to dosovská hra, pred ukladaním pozície si pýta čistú disketu. :)
píše to "put the game save disk c:"

Hm, teď jsem našel na jednom webu "Když ve hře kliknete na Disketu objeví se Vám hláška: "Put game save disk in drive C:" (;-)). To ignorujte a kliněte na tlačítko "Save" a Vaše hra se normálně uloží na harddisk." takže je to asi ok.
Mick cely zivot poctivo studuje a momentalne ma plny kalendar, dve konferencie v novembri (+ jednu prednasku na scifistickej akcii :) ) a do konca roka este tyzdnovy, studijny pobyt v Brne. Na klasiky ma fakt malo casu :(
@ugraugra (29.10.2012 20:36): Hej, Uukrul by som este o tomto case spusteny nemal aj ked ho uz viacero mesiacov planujem a planujem a planujem........ Ale aj ine veci, napriklad Artran by si nemohol rozsirovat obzory citanim dennika z hrania Fate a podobne...
Herní doba: Při prvním hraní mi bratranec (velice nerad) půjčil (velice cennou) disketu s uloženým sejvem v patře se stromečky :-). Teprve v pozdějších letech jsem si partu levelil sám (jak pro DOS, tak pro AMIGU).
@Drolin (27.03.2012 12:39): Už si nepamatuji, ale je to dost možné. Ono je to celé přepsané ve více barvách a jiném rozlišení(?) a tak je to mnohem náročnější na hardware než originál. + Memory leak je tak snadné stvořit a přehlídnout či vůbec nezjistit...
Když je tu zmíněn RtCh, nestávalo se někomu, že by se pohyb v DM (na rozdíl od DM2) mírně opoždoval vůči stiskům pohybových klávesnic (tedy až v pozdějších patrech)?

Každopádně škoda, že to zůstalo v V0.49.
Dohrál jsem prvně asi 17let nazpět,nikdy nezapomenu..DM bylo první RPG,co jsem hrál,bylo to na Amize.Když jsem to prvně spustil koukal jsem jak tele,zázrak byl že jsem nějak vybral postavy a slezl o patro níž a tam už mě to chytlo..tma,louč,mumie a byl jsem jasnej.Moje nejlepší hra všech dob.Jedna se ji vyrovnala a to byl Chaos strike back.:)Ten se mi hned po DM zdál ještě lepší.Ted jsem si to po těch letech zopakoval DM i CHSB na PC a opět skvělý..
Dobře ty! Trošku i závist, taky bych to dal, ale času není nazbyt. Navíc je to cca 14 let, co jsem to dohrál, takže si nepamatuju skoro nic.
Po 10 lete prestavce od minuleho dohrani jsem DM dotahl znovu, tentokrat jsem si precetl i fajn povidku v manualu, takze me bylo konecne jasne "vo co go" nejen v podzemi, ale i v outru, s partou z puvodniho pribehu jsem na jednu zmenu i hral. O to vic jsem si DM uzil, jel jsem hodne podle pameti a dohrani netrvalo dlouho, je to rozhodne nejrychleji dohratelne RPG co znam, pokud vite co delat. BTW kdyz uz jsme u tech poprve v DM, coz je btw stylove prvni RPG, ktere jsem kdy hral, tak vubec poprve jsem vyzkousel hazeni hvezdic do schodu (uplne nahovno, boj beze zbrane je na ninja trening mnohem lepsi). Poprve jsem za celou dobu hry ANI JEDNOU nespal, ne ze bych se k tomu dobrovolne odsoudil, ale proste to nebylo potreba, kouzlit jsem naucil vsechny v parte, mana se o bnovovala rychle, v bojich jsem klickoval a celkove zasadne omezil padani do ruznych der apod. fatalit. Ani trening jsem tolik nehrotil, zadni kouzelnickou radu bylo nutne z preventivnich duvodu naucit fight a ninjutsu na uroven craftsman, coz ale netrvalo dlouho, jinak na mastera (1.stupen) to dotahli akorat plechove v boji. Po skvelych dojmech si mozna konecne zahraju i Chaos strikes back, ale mam srach, ze dostanu narezano. Ale story z manualu uz mam prectenou.
Nehrál jsem, ale řekl bych, že ne. Stejně tak Realm of arkania, Krondor.

DM1 a 2, LoL, Stonekeep... To jsou praví dungeon crawleři.
Richmond: Dungeon master?

valčík: Duna je o arakkis. Cokoliv jiné je nepodstatné, nedunovské.

Slíbil jsem to, ale moc se mi do toho nechtělo (četl jsem si a pak se díval na batman se zvrací), ale tak tedy rychle. Řekněme, že naklonujeme DM v jiném prostředí a přidáme tam trošky toho jiného settingu.

System Master

Zdivočelá AI ovládne experimentální bojovou loď, bla, bla, bla, bla, bla, bla. Jsou vyslány tři týmy speciálních jednotek, bla, bla, bla, bla.
Cíl, zneškodnit AI.
Toho jde dosáhnout několika způsoby:
1) vyřazením AI jádra
2) vyřazením energetických systémů/jejich přetížení
3) spuštění autodestrukčního systému na můstku
4) ukecání AI

Tým čítající 6 specialistů - vojáky, demoličí experty, špiony, průzkumníky, psioniky, šermíře, hackery, techniky, bla, bla, bla
Anžto těch týmů je více, 3, je na výběr ze tří různých startovních pozic.
1) Přímý útok přes můstek, těžký odpor, při neúspěchu začne 3)
2) Proplížení skrze nemonitorovaný úsek - nulový odpor, menší výbava
3) Probuzení v lodním vězení - tajemný wtf začátek (pokud nenastane po 1)

Na lodi několik:
1) experimentálních laboratoří - specielní zbraně, zbroje a vybavení
2) chirurgických prostor - léčení/implantáty + klonování herních postav (při úmrtí)
3) energetických uzlů - vysazování vlivu AI (likvidace střílen, robotů, polí, dveří, líhní)


Nu, ale JA2/Riva boj by tomu slušel lépe.
..meno nie je podstatné, dôležitý je príbeh. Pokojne si viem predstaviť napríklad inváziu Sardaukarov na harkonenskej Giedi Prime, hehe. (No, bola to len taká úvaha bokom, napísať zmysluplný a originálny príbeh postavený na udalostiach z Duny by bola naozajstná makačka.)
Hmm, pojmout Dunu jako RPG... To je dost možná mimo lidské možnosti. Aby to bylo hratelné, tak by to muselo být na Duně jen velmi volně. A pak je to jméno naprosto zbytečné
Bodkin,
od brahmíny neprchám, na to mám Falloutek príliš rád. :-))
Hm, pri tých sci-fi dungeonoch mi napadá, že by som vôbec nenamietal ani proti tématike z Herbertovskej Duny. Taká vec by ale chcela okrem dobrých textov aj kompletnú grafiku, sakra.
Ok. Vzhledem k tomu, že můj noťas je mrtev a na internet jsem pouštěn občas, když pěkně poprosím, vypracuji tedy do večera, jak by vypadal System shock jako dungeon, kdyby vycházel z wizardry/DM/whatever a ne z UU.

Valčík: Editory jsou tak 90's :)

Btw - také jsi utekl z mad brahmin?
S pokračovaním Cardhalie dostaneme do pazúrov aj editor, na to sa teším najviac. Bodkine, ty pesimisto jeden, to si potom vyrobíš dungeon podľa predstáv, pokojne aj vedecko-fantastický. :-)