Join the Dark side, we have cookies!
Dalšímu dilu Dungeons jsem nemohl odolat, jen jsem si počkal na nějakou příznivější cenu. Normálně na Steamu se prodává základní hra za drzých 45 euro, ale podařilo se mi to už sehnat necelé 4 stovky kč a to už se celkem dá. A doufal jsem že se konečně podařilo překonat starého Dungeon keepera. Jestli se to podařilo se dozvíte níže.
Zase hrajete za "Zlo" a bojuje proti hrdinům "Dobra" co se vás snaží zničit ve vašem podzemí. K tomu vám pomáhá temná elfka Thalya generálka vašich armád.
Zla z přechozího dílu se spojila a hrajete zároveň za Hordu, Nemrtvé i Démony. (Bohužel nemrtví co byli minule nejvíce OP prošli brutálním nerfem a teď jsou vaši jednoznačně nejhorší. Kdyby nevyráběli magické bedny, tak je snad ani nestavím.)
Přišlo mi že nejlepší vtipy z lepších filmů použili už minule a tentokráte humor šel lehce dolů. Třeba rozhovory jinak sympatické hlavní hrdinky mezi její dobrou a zlou stránkou podle mě zas taková sranda nebyla. V paměti mi utkvěla snad akorát scéna kdy v jedné z misí prchá z boje se slovy ať se nejdříve zachrání ženy, obzláště temné elfky. Nebo kdy se chystá do boje s výkřiky co vše provede nepřátelům, jejich nosům a tak vůbec.
Více inspirace v Dungeon keeperovi:
Konečně máte k dispozici vícero místností co mají nějakou funkci. Musíte starat o chov krocanů na jídlo, vaření piva, těžbu many a výrobu beden na stroje a pasti.
Přibylo staré známé vězení kam odvlékáte poražené hrdiny, kde se z nich stávájí kostlivci nebo je můžete přesunout do mučírny, do které už démoni nechodí se jen bavit, ale kde skutečně vaše sukuby dokáží přesvedčit několik hrdinů, ať se k vám přidají.
Temple kde obětujete hlavně zajaté hrdiny, nebo můžete i vaše vlastní jednotky. Efekt oběti je celkem random, tak nezbývá než zkoušet. Podle mě nejlepší co můžete dostat z hrdinů je nový snotling (váš dělník), a to je jedinná možnost nějaké získat nad maximální počet. Když těžíte diamanty a máte dost peněz, tak můžete obětovat i nějakého titána (hlavní jednotka rasy), tam je šance na nového titána. A tak si udělat z ne moc užitečného nemrtvého golema skupinu ogrů. Z titánů též často padají pěkné buffy pro vaše jednotky.
Souboje jsou nyní maličko přehlednější, stačí kliknout na panel vlevo, kde máte zobrazeny všechny vaše jednotky a pokud jste pozorní zvládnete stahovat nejvíc zraněné z boje. To je trochu hůře proveditelné pokud máte hromadu příšerek, protože ikony jednotlivců se zmenší, aby se všechny vešly na obrazovku.
Velkým plusem je že na povrchu vaše jednotky používají skilly automaticky, stejně jako v podzemní, nemusíte už to klikat manuálně. Tak u veškerých soubojů maximálně pošlete meelee fightery dopředu, první targetnete healery, či pošlete zraněného dozadu, to je asi váš veškerý bojový micromanagement. O zbytek se postarají sami, prostě pohodička.
Kouzlo mana shieldu má tentokrát plošný účinek a tak je z něj velmi užitečný nástroj, tedy pokud máte dost many. Vůbec mana je dost důležitá, bez many vaši zabití démoni neožijí, neuzdraví se a vůbec jsou neštastní, když se v ní nemůžou vykoupat. Těžte manu pořád. A to i když třeba obsazuje povrch.
Super je strom upgradů, který zabere čas než jej celý naklikáte. A i potom vylepšení Hordy/Nemrtvých/Démonů se dá klikat snad skoro do nekonečna.
Pasti jsou ještě více zkopírované z Orcs must die, včetně jejich vzhledu. A jsou páteří vaší obrany, doporučuji co nejdříve postavit workshop a alespoň 3x stavební stroje a začít připravovat zásoby beden. Potom hned těžit manu a chystat magické bedny. Několika vylepšených magických pastí spojených v křížové palbě neprojde nic a je jedno jaký mají protivníci level.
Když už hra kopíruje DK, tak by to měla dělat pořádně:
Pořád by to chtělo možnost nastavit aby vaši nohsledi sami prchali z boje, pokud mají na kahánku.
Stále chybí ukazatel za jak dlouho bude a jak velká výplata.
V podzemí jste jen vy, nemáte tam protivníky keepery, tak se nemáte čeho bát a je to dost veget. Nikdo vás tam neohrožuje ani nepřetahuje jednotky na svou stranu přes scavenger room.
Když tedy nemůžete ztratit území, Guard room pořád nemá moc smysl stavět .Tak raději než aby vaše jednotky zevlili na stráži je využijte ve výrobě či v posilovně.
Chybí možnost převtělit se vaší příšerky a ovládat ji tak zvlastního pohledu.
U snotlingů mi chyběl upgrade na rychlost, ten by se hodil více než teleport. Takhle když vlečou hlemýždím tempem zraněné hrdiny do vězení přes celou mapu, nestíhají pořádně těžit zlato.
Zpočátku mě mátlo že kurzor myši není pařát zla, ale že ten pařát poletuje kousek za kurzorem. To nevím proč, přijde mi to zbytečné a matoucí. Ale to je jen maličkost, časem jsem si na to zvykl a nevnímal to.
V hraní na vyšší obtížnost mi nepřišel zásadní rozdíl, liší se to snad jen počátečním počtem bodů zla. A tak si třeba na začátku nemůžete pořídit k vašim orkům healující nagy, než obsadíte první místo na povrchu kde se vám body zla těží.
Přibyl COOP mód,
i když nevím jak to probíhá. Nikdo ze známých tuhle hru nemá. Celkem by mě zajímalo jak to je, ale asi se staráte o jeden dungeon? Asi ano, jen nechápu co tam dvou dělají, tolik toho k práci zas není. Leda bych se podělil, sám straral se o fungování podzemí a nechal kolegu ať bojuje na povrchu, či kontrolu bojů vůbec. Ale stejně si myslím že dva lidi se tam pořádně neuživí, už takhle je to dost lehká hra.
Hra taky má VS mód.
O něm co jsem četl tak probíhá ve stylu zákopové války, kdo ovládne více povrchu a natěží více bodů zla na upgrady. Nevěřím že to je moc dobré, ale třeba se pletu a někoho to bude bavit.
DLC
Ach jo. Kde jsou ty časy datadisků, kdy skutečně to velké rozšíření původní hry. Nová kampaň, rasa a s mnohem obtížnějšími levely.
Naivně jsem pořídil DLC Lord of the Kings, které mělo o trochu lepší hodnocení na steamu. S naivní nadějí že to je pořádné rozšíření.
Jsou to jen nové 3 kola. První bylo jen takové úvodní kde nic nestavíte, ale hrajete na povrchu za hrdiny dobra. Takže spíš dvě a půl nového kola.
Další dvě DLC jsou zhruba to stejné v bledě hnědém, doporučuji kupovat jen hodně velkým fanouškům Dungeons 3.
Je to prostě pořád jen zjednodušený DK pro děti. Jediné v čem ho překonávají je grafika, ještě aby ne po takových letech. Moc hezky se na to dívá.
Hraní za zlo je zábavné a potěší skryté padouchy jako jsem já. Nedávno jsem se kamarádem bavil na toto téma, on mi tvrdil že temní hrdinové nejsou, že to jsou jen zrůdy co sešli z cesty. Já že hrdinům otevírám oči a ukazuji jim pravou cestu. (navíc černé brnění vypadá lépe než původní a hrdina získá pěkné červené oči)
Je to lepší hra než Dungeons 2, ale orignálu co kopírují se pořád nevyrovná.
Dalšímu dilu Dungeons jsem nemohl odolat, jen jsem si počkal na nějakou příznivější cenu. Normálně na Steamu se prodává základní hra za drzých 45 euro, ale podařilo se mi to už sehnat necelé 4 stovky kč a to už se celkem dá. A doufal jsem že se konečně podařilo překonat starého Dungeon keepera. Jestli se to podařilo se dozvíte níže.
Zase hrajete za "Zlo" a bojuje proti hrdinům "Dobra" co se vás snaží zničit ve vašem podzemí. K tomu vám pomáhá temná elfka Thalya generálka vašich armád.
Zla z přechozího dílu se spojila a hrajete zároveň za Hordu, Nemrtvé i Démony. (Bohužel nemrtví co byli minule nejvíce OP prošli brutálním nerfem a teď jsou vaši jednoznačně nejhorší. Kdyby nevyráběli magické bedny, tak je snad ani nestavím.)
Přišlo mi že nejlepší vtipy z lepších filmů použili už minule a tentokráte humor šel lehce dolů. Třeba rozhovory jinak sympatické hlavní hrdinky mezi její dobrou a zlou stránkou podle mě zas taková sranda nebyla. V paměti mi utkvěla snad akorát scéna kdy v jedné z misí prchá z boje se slovy ať se nejdříve zachrání ženy, obzláště temné elfky. Nebo kdy se chystá do boje s výkřiky co vše provede nepřátelům, jejich nosům a tak vůbec.
Více inspirace v Dungeon keeperovi:
Konečně máte k dispozici vícero místností co mají nějakou funkci. Musíte starat o chov krocanů na jídlo, vaření piva, těžbu many a výrobu beden na stroje a pasti.
Přibylo staré známé vězení kam odvlékáte poražené hrdiny, kde se z nich stávájí kostlivci nebo je můžete přesunout do mučírny, do které už démoni nechodí se jen bavit, ale kde skutečně vaše sukuby dokáží přesvedčit několik hrdinů, ať se k vám přidají.
Temple kde obětujete hlavně zajaté hrdiny, nebo můžete i vaše vlastní jednotky. Efekt oběti je celkem random, tak nezbývá než zkoušet. Podle mě nejlepší co můžete dostat z hrdinů je nový snotling (váš dělník), a to je jedinná možnost nějaké získat nad maximální počet. Když těžíte diamanty a máte dost peněz, tak můžete obětovat i nějakého titána (hlavní jednotka rasy), tam je šance na nového titána. A tak si udělat z ne moc užitečného nemrtvého golema skupinu ogrů. Z titánů též často padají pěkné buffy pro vaše jednotky.
Souboje jsou nyní maličko přehlednější, stačí kliknout na panel vlevo, kde máte zobrazeny všechny vaše jednotky a pokud jste pozorní zvládnete stahovat nejvíc zraněné z boje. To je trochu hůře proveditelné pokud máte hromadu příšerek, protože ikony jednotlivců se zmenší, aby se všechny vešly na obrazovku.
Velkým plusem je že na povrchu vaše jednotky používají skilly automaticky, stejně jako v podzemní, nemusíte už to klikat manuálně. Tak u veškerých soubojů maximálně pošlete meelee fightery dopředu, první targetnete healery, či pošlete zraněného dozadu, to je asi váš veškerý bojový micromanagement. O zbytek se postarají sami, prostě pohodička.
Kouzlo mana shieldu má tentokrát plošný účinek a tak je z něj velmi užitečný nástroj, tedy pokud máte dost many. Vůbec mana je dost důležitá, bez many vaši zabití démoni neožijí, neuzdraví se a vůbec jsou neštastní, když se v ní nemůžou vykoupat. Těžte manu pořád. A to i když třeba obsazuje povrch.
Super je strom upgradů, který zabere čas než jej celý naklikáte. A i potom vylepšení Hordy/Nemrtvých/Démonů se dá klikat snad skoro do nekonečna.
Pasti jsou ještě více zkopírované z Orcs must die, včetně jejich vzhledu. A jsou páteří vaší obrany, doporučuji co nejdříve postavit workshop a alespoň 3x stavební stroje a začít připravovat zásoby beden. Potom hned těžit manu a chystat magické bedny. Několika vylepšených magických pastí spojených v křížové palbě neprojde nic a je jedno jaký mají protivníci level.
Když už hra kopíruje DK, tak by to měla dělat pořádně:
Pořád by to chtělo možnost nastavit aby vaši nohsledi sami prchali z boje, pokud mají na kahánku.
Stále chybí ukazatel za jak dlouho bude a jak velká výplata.
V podzemí jste jen vy, nemáte tam protivníky keepery, tak se nemáte čeho bát a je to dost veget. Nikdo vás tam neohrožuje ani nepřetahuje jednotky na svou stranu přes scavenger room.
Když tedy nemůžete ztratit území, Guard room pořád nemá moc smysl stavět .Tak raději než aby vaše jednotky zevlili na stráži je využijte ve výrobě či v posilovně.
Chybí možnost převtělit se vaší příšerky a ovládat ji tak zvlastního pohledu.
U snotlingů mi chyběl upgrade na rychlost, ten by se hodil více než teleport. Takhle když vlečou hlemýždím tempem zraněné hrdiny do vězení přes celou mapu, nestíhají pořádně těžit zlato.
Zpočátku mě mátlo že kurzor myši není pařát zla, ale že ten pařát poletuje kousek za kurzorem. To nevím proč, přijde mi to zbytečné a matoucí. Ale to je jen maličkost, časem jsem si na to zvykl a nevnímal to.
V hraní na vyšší obtížnost mi nepřišel zásadní rozdíl, liší se to snad jen počátečním počtem bodů zla. A tak si třeba na začátku nemůžete pořídit k vašim orkům healující nagy, než obsadíte první místo na povrchu kde se vám body zla těží.
Přibyl COOP mód,
i když nevím jak to probíhá. Nikdo ze známých tuhle hru nemá. Celkem by mě zajímalo jak to je, ale asi se staráte o jeden dungeon? Asi ano, jen nechápu co tam dvou dělají, tolik toho k práci zas není. Leda bych se podělil, sám straral se o fungování podzemí a nechal kolegu ať bojuje na povrchu, či kontrolu bojů vůbec. Ale stejně si myslím že dva lidi se tam pořádně neuživí, už takhle je to dost lehká hra.
Hra taky má VS mód.
O něm co jsem četl tak probíhá ve stylu zákopové války, kdo ovládne více povrchu a natěží více bodů zla na upgrady. Nevěřím že to je moc dobré, ale třeba se pletu a někoho to bude bavit.
DLC
Ach jo. Kde jsou ty časy datadisků, kdy skutečně to velké rozšíření původní hry. Nová kampaň, rasa a s mnohem obtížnějšími levely.
Naivně jsem pořídil DLC Lord of the Kings, které mělo o trochu lepší hodnocení na steamu. S naivní nadějí že to je pořádné rozšíření.
Jsou to jen nové 3 kola. První bylo jen takové úvodní kde nic nestavíte, ale hrajete na povrchu za hrdiny dobra. Takže spíš dvě a půl nového kola.
Další dvě DLC jsou zhruba to stejné v bledě hnědém, doporučuji kupovat jen hodně velkým fanouškům Dungeons 3.
Je to prostě pořád jen zjednodušený DK pro děti. Jediné v čem ho překonávají je grafika, ještě aby ne po takových letech. Moc hezky se na to dívá.
Hraní za zlo je zábavné a potěší skryté padouchy jako jsem já. Nedávno jsem se kamarádem bavil na toto téma, on mi tvrdil že temní hrdinové nejsou, že to jsou jen zrůdy co sešli z cesty. Já že hrdinům otevírám oči a ukazuji jim pravou cestu. (navíc černé brnění vypadá lépe než původní a hrdina získá pěkné červené oči)
Je to lepší hra než Dungeons 2, ale orignálu co kopírují se pořád nevyrovná.
Pro: grafické zpracování, více místností než minule, upgrady, sympatická Thalya
Proti: Není to ještě Dungeon keeper. Chtělo by to souboje v podzemí, ať je tam víc akce.