Úvodem:
Jako fanouška PB mě to mrzí, ale tato hra si nezaslouží téměř žádnou chválu.
Hru jsem hrál na normální obtížnost, stráveno ve hře 72 hodin, splněné všechny questy a achievementy.
Elex 2 jsem rozehrál ihned po dohrání skvělého modu do Gothica 2 - Archolos a nevím, zda jsem udělal dobře.
Když jsem zde psal recenzi na Elex 1, od kterého jsem po hrách Risen 2 a Risen 3 nic nečekal, byl jsem hrou mile překvapen a hru jsem ohodnotil na 95%.
Zakončení prvního Elexu mě dost navnadilo na díl druhý, bohužel Elex 2 je jedna z nejodfláklejších her od PB (nepočítáme-li Gothic 3).
Začnu tím lepším, Elex 2 překonává první díl v mechanice jetpacku. Dále se mi líbí detail, že pokud vám nějaká vedlejší postava řekne, že někam jde, skutečně tam dojde a provede například rozhovor s dalším npc, vy se sledováním této postavy můžete rozhovoru zúčastnit nebo ho zcela minout. A do třetice jsou zde upravené hitboxy nepřátel, nejsou bezchybné, ale lepší než v jedničce, nepřátele už také neklouzají po zemi, aby vás na poslední chvíli trefili.
A teď co se nepovedlo:
1) Příběh (více ve spoilerech níže)
2) Frakce:
Působí na mě osekaně a některé ztratily svou identitu.
Berserkeři, za které jsem hrál v prvním díle, zde rezignovali na svojí fanatičnost proti technologiím. Otevření digitálního inventáře v jejich táboře atd. jim je tentokrát ukradené, což je škoda, v jedničce to byl fajn detail.
Postava ve "vedení" Berserkerů mi moc nedává smysl, změna jejich armoru se mi nelíbí.
Outlaws - Další frakce, která má opravdu divně rozhozené postavy ve vedení. (Ať už je to Hektor nebo Baxter)
Klerici - asi největší průser, super high tech frakce z prvního dílu je zde jen jako takový oddíl ve fantasy hradě.
Albové
Morkoni - přesto, že se mi vůbec nelíbí tahle frakce německých p*rnoherců, je to snad jediná frakce, co má nějaký charakter.
Stručně řečeno být Klerikem nebo Outlaw působí spíš jako vedlejší hodnost pro ostatní frakce, hra by se bez nich obešla.
Díky bohu hru lze projít, aniž byste se přidali k nějaké frakci. Méně je někdy více, PB by měli zůstat u svých 3 frakcí.
3) Ostatní:
- Mapa světa je část světa z Elex 1 + kousek navíc, celkově působí menší než první díl. Samozřejmě nejlepší lokace z jedničky tady nejsou.
- Rostliny na tvorbu unikátních lektvarů už ve hře nehledejte, průzkum tedy postrádá smysl. Tyto rostliny byly nahrazeny itemy jako srdce obra atd.
- Hra má level scaling (tedy svět leveluje spolu s vámi) - s mírnou nadsázkou řeknu, že čím víc času ve hře strávíte, tím jste slabší (stejná monstra mají čím dál víc HP, je fakt zábava do nich sekat půl hodiny)
- Respawn nepřátel - monstra se nerespawnují po ukončení kapitoly, ale po pár dnech, pokud hrajete Gothic způsobem, že vyčistíte celý svět, zde je to zbytečné.
- Od třetí kapitoly přichází grind jak prase. Od PB jsem tohle opravdu nečekal, na férovku vám zde narvou úkoly jako "zabijte 25 monster" a to 5x po sobě.
- Několikrát vás hlavní příběh pošle do jakýchsi "věží", které jste už vymlátili dříve v předchozím questu. Těchto věží je ve hře asi šest a rozdíl mezi nimi je stejný, jako rozdíl mezi loděma v Risen 2, takže žádný. Jo a vždy se znovu naplní stejnými monstry.
- Blackouty - gratuluji piraním za další skvělou mechaniku, kdy mě hra teleportuje po mapě dokola na 4 různá místa. Ihned po náhodném odteleportování jsem se teleportoval zpět, takže absolutní zbytečnost.
-Nevyváženost zbraní: Jako hráč na blízkost s jednoručním mečem (obouruční meče ve hře nejsou), mě fakt rozčilovalo, když do mě stříleli brokovnicema a raketometama z nulové vzdálenosti.
4) Spoilery
- Syn Dex je na sílu vtlačený do příběhu hry. Jeho matka se zezačátku tváří, jak moc jí zajímá každé vaše rozhodnutí, týkajícího se vašeho syna, ale když na konci hry Dex zemře, tak reakce Caji je mimo mísu.
- Nedat do Elex 2 Durase je jako nedat do Gothica 2 Diega.
- Adam alias Hybrid z jedničky si tak trochu hraje na Xardase, ale špatně, každopádně díky němu tu bude Elex 3.
Poslední boss není Adam, ale prostě někdo.. asi tak.
Příběh hry je v podstatě stejný jako příběh jedničky, stručně:
Elex 1 - přiletí ufo, elex z meteoritu má pozměnit planetu a připravit na jejich příchod.
Elex 2 - není to ufo, jsou to vědci, kteří opustili planetu a teď se vrací a mají připravit planetu na příchod Singularity, protože pokud lidstvo nezmění k obrazu svému, tak Singularity zabije je i nás.
Elex 3 - tak snad už někdo dorazí a spolu s Adamem exHybridem bude s kým bojovat...
Jako fanouška PB mě to mrzí, ale tato hra si nezaslouží téměř žádnou chválu.
Hru jsem hrál na normální obtížnost, stráveno ve hře 72 hodin, splněné všechny questy a achievementy.
Elex 2 jsem rozehrál ihned po dohrání skvělého modu do Gothica 2 - Archolos a nevím, zda jsem udělal dobře.
Když jsem zde psal recenzi na Elex 1, od kterého jsem po hrách Risen 2 a Risen 3 nic nečekal, byl jsem hrou mile překvapen a hru jsem ohodnotil na 95%.
Zakončení prvního Elexu mě dost navnadilo na díl druhý, bohužel Elex 2 je jedna z nejodfláklejších her od PB (nepočítáme-li Gothic 3).
Začnu tím lepším, Elex 2 překonává první díl v mechanice jetpacku. Dále se mi líbí detail, že pokud vám nějaká vedlejší postava řekne, že někam jde, skutečně tam dojde a provede například rozhovor s dalším npc, vy se sledováním této postavy můžete rozhovoru zúčastnit nebo ho zcela minout. A do třetice jsou zde upravené hitboxy nepřátel, nejsou bezchybné, ale lepší než v jedničce, nepřátele už také neklouzají po zemi, aby vás na poslední chvíli trefili.
A teď co se nepovedlo:
1) Příběh (více ve spoilerech níže)
2) Frakce:
Působí na mě osekaně a některé ztratily svou identitu.
Berserkeři, za které jsem hrál v prvním díle, zde rezignovali na svojí fanatičnost proti technologiím. Otevření digitálního inventáře v jejich táboře atd. jim je tentokrát ukradené, což je škoda, v jedničce to byl fajn detail.
Postava ve "vedení" Berserkerů mi moc nedává smysl, změna jejich armoru se mi nelíbí.
Outlaws - Další frakce, která má opravdu divně rozhozené postavy ve vedení. (Ať už je to Hektor nebo Baxter)
Klerici - asi největší průser, super high tech frakce z prvního dílu je zde jen jako takový oddíl ve fantasy hradě.
Albové
Morkoni - přesto, že se mi vůbec nelíbí tahle frakce německých p*rnoherců, je to snad jediná frakce, co má nějaký charakter.
Stručně řečeno být Klerikem nebo Outlaw působí spíš jako vedlejší hodnost pro ostatní frakce, hra by se bez nich obešla.
Díky bohu hru lze projít, aniž byste se přidali k nějaké frakci. Méně je někdy více, PB by měli zůstat u svých 3 frakcí.
3) Ostatní:
- Mapa světa je část světa z Elex 1 + kousek navíc, celkově působí menší než první díl. Samozřejmě nejlepší lokace z jedničky tady nejsou.
- Rostliny na tvorbu unikátních lektvarů už ve hře nehledejte, průzkum tedy postrádá smysl. Tyto rostliny byly nahrazeny itemy jako srdce obra atd.
- Hra má level scaling (tedy svět leveluje spolu s vámi) - s mírnou nadsázkou řeknu, že čím víc času ve hře strávíte, tím jste slabší (stejná monstra mají čím dál víc HP, je fakt zábava do nich sekat půl hodiny)
- Respawn nepřátel - monstra se nerespawnují po ukončení kapitoly, ale po pár dnech, pokud hrajete Gothic způsobem, že vyčistíte celý svět, zde je to zbytečné.
- Od třetí kapitoly přichází grind jak prase. Od PB jsem tohle opravdu nečekal, na férovku vám zde narvou úkoly jako "zabijte 25 monster" a to 5x po sobě.
- Několikrát vás hlavní příběh pošle do jakýchsi "věží", které jste už vymlátili dříve v předchozím questu. Těchto věží je ve hře asi šest a rozdíl mezi nimi je stejný, jako rozdíl mezi loděma v Risen 2, takže žádný. Jo a vždy se znovu naplní stejnými monstry.
- Blackouty - gratuluji piraním za další skvělou mechaniku, kdy mě hra teleportuje po mapě dokola na 4 různá místa. Ihned po náhodném odteleportování jsem se teleportoval zpět, takže absolutní zbytečnost.
-Nevyváženost zbraní: Jako hráč na blízkost s jednoručním mečem (obouruční meče ve hře nejsou), mě fakt rozčilovalo, když do mě stříleli brokovnicema a raketometama z nulové vzdálenosti.
4) Spoilery
- Syn Dex je na sílu vtlačený do příběhu hry. Jeho matka se zezačátku tváří, jak moc jí zajímá každé vaše rozhodnutí, týkajícího se vašeho syna, ale když na konci hry Dex zemře, tak reakce Caji je mimo mísu.
- Nedat do Elex 2 Durase je jako nedat do Gothica 2 Diega.
- Adam alias Hybrid z jedničky si tak trochu hraje na Xardase, ale špatně, každopádně díky němu tu bude Elex 3.
Poslední boss není Adam, ale prostě někdo.. asi tak.
Příběh hry je v podstatě stejný jako příběh jedničky, stručně:
Elex 1 - přiletí ufo, elex z meteoritu má pozměnit planetu a připravit na jejich příchod.
Elex 2 - není to ufo, jsou to vědci, kteří opustili planetu a teď se vrací a mají připravit planetu na příchod Singularity, protože pokud lidstvo nezmění k obrazu svému, tak Singularity zabije je i nás.
Elex 3 - tak snad už někdo dorazí a spolu s Adamem exHybridem bude s kým bojovat...
Pro: jetpack
Proti: příběh, Dex, svět, frakce, level scaling, grind questy, blackouts, konec hry, hudba