Trvalo mi to asi 42 hodin, ale hru mám za sebou. A to mám pocit že nějaké 3/4 z toho jsem strávil na mapě Noctis Labyrint, na mostku u looters base a farmil. Ale dobrovolně, docela mě to bavilo.
O hře jsem v době vydání slyšel, že má zajímavý svět cyberpunku (mé oblíbené téma), ale že je nesmírně těžká. Tenkrát jsem na ní nějak zapomněl a hrál jiné gamesy, ale po letech jsem se k ní vrátil a dal jí šanci. No a stálo to za to? Jo, ale je to takový vlažný souhlas.
Začalo to jako typické RPGčko, character creation. Podle wiki (nerad hraju blind) jsem se zaměřil na určité staty, zbraně a tak - ale ani s tím to nebylo jen tak. Pak nastal problém s počtem nepřátel v levelu, kdy jsem kosil vlnu za vlnou. Trochu jsem si zagooglil a zjistil, že nepřátelé jsou nekoneční, že respawn tu prostě funguje a má to tak být, max se dá v nastavení ovlivnit počet nepřátel ... a nebo nedá? Protože po zmáčknutí console buttonu jsem viděl hlášky typu "cannot write to xxx.cfg", takže kdo ví jestli se to uložilo. No asi jo, protože keybindy změnit šly. Horší to bylo ale s ukládáním, protože konzole dál hlásila o nemožnosti rename temp_save into save. Levelil jsem, staty mi zůstávaly, ale opakovala se mi jedna mise dokola. Tentokrát jsem musel googlit ne kvůli své pohodlnosti, ale abych tohle napravil. Prý hra není dělaná na Win10, ale na starší (asi teda 7čky, které frčely v té době). No, nepodařilo se mi to spravit, zkoušel jsem všechny popisované metody v různých článcích, určité úspěchy jsem měl max s manuální kopií souborů.
No a tím vlastně mé bugy končily. Četl jsem o problémech se start pozicí v levelu, u mě dobrý. Hra zvládala i ALT+TAB (nemůžu si pomoct), jen to asi 15s trvalo. To se dalo zvládnout. Research time taky nebyl tak špatnej, cheesnul jsem to vyskočením do menu a počkáním, klidně i mimo hru, research běžel dál :) jojo, tohle mě baví.
Hru jsem začal s KA 93 a dohrál s tou první sniper puškou s armor piercing ammo. I na blízko, nějak se to dalo brute force překonat. Granáty nebyly pro mě a pak akorát mít medkit. Na Noctis mostě, kde jsem strávil nejvíc času bylo divné damage taken - občas jako bych vůbec neměl heavy armor a HP na max a byl to one hit kill, jindy jsem držel mnoho ran. No, vygrindil jsem tak miliony brouzouf a statisíce expíků. Vždycky session na 1h, pak dělat něco jinýho. Bylo to takové meditativní.
Pak už jsem vyzkoumal co šlo, zbylé 4 kufříky mi ne a ne spadnout, ani po dalších 10h hry a tak jsem se vydal v příběhu dál a dodělal jsem to. A bear killera jsem si koupil až v NG+. Zkusil jsem pak ještě random mapu, ale nebylo to ono, tak jsem hru smazal a jal se psát tento elaborát.
Už dlouho jsem tu nic nenapsal, skoro 3 roky. Ale viděl jsem tu prázdné místo a tak proč ne. Je to stream-of-thoughts forma, čerstvé dojmy ze hry, která je zajímavá, ale mohla být daleko lepší. Multiplayer jsem nezkoušel, na ten mě neužije a tak nevím - některé mapy mi přišly takové deathmatchové, symetrické.
Nicméně doporučuju si zahrát, na steamu bývá za velice levnou cenu, už jen pro to poznat ten svět a zajímavé prostředí. A Electric Sheep mapa dostála svému jménu a fakt mi připomíná Blade Runnera.
O hře jsem v době vydání slyšel, že má zajímavý svět cyberpunku (mé oblíbené téma), ale že je nesmírně těžká. Tenkrát jsem na ní nějak zapomněl a hrál jiné gamesy, ale po letech jsem se k ní vrátil a dal jí šanci. No a stálo to za to? Jo, ale je to takový vlažný souhlas.
Začalo to jako typické RPGčko, character creation. Podle wiki (nerad hraju blind) jsem se zaměřil na určité staty, zbraně a tak - ale ani s tím to nebylo jen tak. Pak nastal problém s počtem nepřátel v levelu, kdy jsem kosil vlnu za vlnou. Trochu jsem si zagooglil a zjistil, že nepřátelé jsou nekoneční, že respawn tu prostě funguje a má to tak být, max se dá v nastavení ovlivnit počet nepřátel ... a nebo nedá? Protože po zmáčknutí console buttonu jsem viděl hlášky typu "cannot write to xxx.cfg", takže kdo ví jestli se to uložilo. No asi jo, protože keybindy změnit šly. Horší to bylo ale s ukládáním, protože konzole dál hlásila o nemožnosti rename temp_save into save. Levelil jsem, staty mi zůstávaly, ale opakovala se mi jedna mise dokola. Tentokrát jsem musel googlit ne kvůli své pohodlnosti, ale abych tohle napravil. Prý hra není dělaná na Win10, ale na starší (asi teda 7čky, které frčely v té době). No, nepodařilo se mi to spravit, zkoušel jsem všechny popisované metody v různých článcích, určité úspěchy jsem měl max s manuální kopií souborů.
No a tím vlastně mé bugy končily. Četl jsem o problémech se start pozicí v levelu, u mě dobrý. Hra zvládala i ALT+TAB (nemůžu si pomoct), jen to asi 15s trvalo. To se dalo zvládnout. Research time taky nebyl tak špatnej, cheesnul jsem to vyskočením do menu a počkáním, klidně i mimo hru, research běžel dál :) jojo, tohle mě baví.
Hru jsem začal s KA 93 a dohrál s tou první sniper puškou s armor piercing ammo. I na blízko, nějak se to dalo brute force překonat. Granáty nebyly pro mě a pak akorát mít medkit. Na Noctis mostě, kde jsem strávil nejvíc času bylo divné damage taken - občas jako bych vůbec neměl heavy armor a HP na max a byl to one hit kill, jindy jsem držel mnoho ran. No, vygrindil jsem tak miliony brouzouf a statisíce expíků. Vždycky session na 1h, pak dělat něco jinýho. Bylo to takové meditativní.
Pak už jsem vyzkoumal co šlo, zbylé 4 kufříky mi ne a ne spadnout, ani po dalších 10h hry a tak jsem se vydal v příběhu dál a dodělal jsem to. A bear killera jsem si koupil až v NG+. Zkusil jsem pak ještě random mapu, ale nebylo to ono, tak jsem hru smazal a jal se psát tento elaborát.
Už dlouho jsem tu nic nenapsal, skoro 3 roky. Ale viděl jsem tu prázdné místo a tak proč ne. Je to stream-of-thoughts forma, čerstvé dojmy ze hry, která je zajímavá, ale mohla být daleko lepší. Multiplayer jsem nezkoušel, na ten mě neužije a tak nevím - některé mapy mi přišly takové deathmatchové, symetrické.
Nicméně doporučuju si zahrát, na steamu bývá za velice levnou cenu, už jen pro to poznat ten svět a zajímavé prostředí. A Electric Sheep mapa dostála svému jménu a fakt mi připomíná Blade Runnera.
Pro: Svět, vizuály, nápady...
Proti: které nebyly dotažené, bugy