Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (15.05.2018 22:21): Morek z RPG systémů teda nevycucávám, to bys mě přecenil, já si je spíše užívám a z toho vydedukuji, co mě baví a co mi nesedí. Nejsem powergamer typu - umím přijít na finesu a vyždímat z RPG systému maximum a přijít na nej komba. To ani náhodou.

Ale vím, na co se ptáš - odpověď je složitá. Jsou hry, které stavějí na tom, že postavu naučíš více povolání a to, co ji naučíš, už ji zůstane, ale v daném momentě nejvíce těží výhod daného povolání, které zrovna provozuje. Tak to mám asi nejraději - systém Wizardry, Final Fantasy V, Dragon Questu 3, 6 např.
Tedy jednoduše, Dám postavu na povolání mág, učí se magii a má silná kouzla díky inteligenci, když postavu přehodím na fightera, měla by mu zůstat schopnost sesílat kouzla, která se naučil, ale jelikož se věnuje ohánění mečem, bude nejsilnější v tomto a bude mít méně many, nebude prostě využívat inteligenci naplno a tak bude slabším mágem.

Systém AD&D používá dual classy třeba a je to forma vyvážení asi docela logického tím, že rozdělí schopnost obou povolání na polovic.

Co bych naprosto odmítnul je, že postava se dokáže během hry naučit úplně vše a vše umí využívat naplno.

Jinak za jeden z nej RPG systému považuji kromě materií ve FF7 sysém z Grandie, kde kromě levelování postav získáváš i skill ke zbraním, které používáš. Čím více používáš danou zbraň, tím více hvězdiček k ní ti přibývá a tím větší bonus k té zbrani, když ji máš v ruce, dostaneš při útoku. Zároveň zůstává přísun expů postavě, na základě nichž ti přibývají HP, MP a rostou statistiky jako síla, inteligence, rychlost atd. Dost her používá tohle odděleně, buď zisk jen expů (Arena) nebo jen růst schopnosti toho, co používáš (Daggerfall). Grandia používá obojí dohromady.
@SilentWolf (15.05.2018 22:21): zalezi na konkretnim obsahu hry. nekde to muze byt lepsi tak a jinde onak. Treba jestli mas partu, hrajes sam. Krasnej priklad je FF12. V puvodni verzi slo aby se vsechny postavy naucily vsechno. Melo to svoje vyhody. Ale zdaleka to nevyzadovalo moc uvazovani. Zodiac verze tohle uz nema a rozdelila to na povolani, je daleko vic takticka ale zaroven se v ni da mnoho pokazit. pekne si clovek vyzkousi jaky je rozdil porazet toho sameho bosse ve stejne hre s partou vseumelu a s partou specialu..je to rozdil..oboji ale ma neco do sebe. A ani bych nerekl ze jedno je lehci nebo tezsi, jen musi hrac zmenit pristup k tomu jak to hraje.
@Charllize (15.05.2018 22:11): Jo, přesně tím grindem si vlastně ovlivňuješ, jakým směrem tvá postava bude postupovat v bojích. Proto mě to baví, je to to, co v RPG ovlivňuji. Na ovlivnění příběhu nehraji, protože vím, že ten neovlivním, když mám narazit na příběhového bosse, tak na něj narazím, i kdybych to chtěl vzít někudy oklikou. Jako jo, třeba ve Falloutu šlo ovlivnit závěr, dle toho, na jakou stranu se přidáš, ale stejně tuhle nuanci poznáš až po vícero dohráních a zatím jsem ještě nedojel vše, co chci, abych si mohl nějaké rozsáhlé příběhové hry hrát znovu, abych ty odchylky při výběru možností A,B případně C odlišil. Navíc ovlivnění pro mě znamená, že se třeba přidám na stranu padoucha a pak mu bodnu kudlu do zad. Ne jen, že si vyberu nalajnovanou větev.
@SilentWolf (15.05.2018 22:21): Ono asi najlepšie je keď nemôžeš dosiahnuť tu métu "vše na 100%", skôr uprednostním faktor výberu/kompromisu = tzn. Buď vymaxovaný fighter s trochou niečoho, alebo nejaký hybrid v ničom uber-master ale zase vie použiteľne od každého niečo....
@Ringo (15.05.2018 22:05): jen se tě zeptám na jednu věc a pak bych tu diskuzi z mé strany uzavřel. :D Zajímá mě pohled na věc, s kterou si poslední dobou taky trochu lámu hlavu.

Dejme tomu, že je RPG, kde si vybereš zda být bojovník, mág, zloděj. Měly by ti být skilly z ostatních dvou větví uzavřeny? Nebo je lepší začínat s postavou, která se může postupně naučit vše? Nechci to asi už nijak rozebírat, čtu to tu během hraní gamebooku a už jsem u konce. :D Ale zajímá mě odpověď z pohledu někoho, kdo z těch RPG systémů vycucává i morek.
Ale stejně! dungeony 23 let hnijou v zapomnění, pořádaj se na ně pogromy a stejně u nich jsou nejlepší diskuse :) Miluju dungeony! :) AŤ žijou 80. a první půlka 90.let! Navždy! :)
@Isair (15.05.2018 21:59): Ja si jen vzdycky budu stat za tim ze slovo grind neni zapor ale herni featura, ktera (OK) nemusi nekoho bavit. Ale muze to porad byt zcela legitimni a spravna soucast rpg.

Jinak ti rozumim, ve zdejsim osazenstvu mi prijdes ze patris k tem rozumnym a tvoje pohledy na problem beru jako adekvatni, Vubec me nenapadlo ze bys byl nejakej uchylnej vyrostek co mele blbiny. Mozna ja sem obcas krapet neotesanej, ale o to driv se dojde k problemu veci, takoveto otukavani prehnanou slusnosti neni casove dobre:)



@Ringo (15.05.2018 22:05): Souhlas. Jen snad jeste dodam ze prave to hrani si s cisly a podobne je takove vytvareni si vlastni cesty, ktera na rozdil od pribehu neni nikym tak pevne nalajnovana.
@SilentWolf (15.05.2018 21:50): Řeknu ti tajemství, nidko nemá rád, když to řeknu, když jsem to někdy někde řekl, tak mě málem ukamenovali, že to nevidím, že to jde atd. Ale - není hra, kde bys ovlivnil její příběh, děj atd. Vše je dopředu napsané. Ty se maximálně dostaneš na rozcestí a pokud hru hraješ jen jedenkrát, tak stejně nepoznáš, zda jsi to ovlivnil nějakým směrem, nebo se hra ubíra stejně tamtéž, ať už bys odpověděl A nebo B. Ale pocit, že to jde je pěkný, je je falešný. Pokud hru hraješ jen jednou, tak se dostáváš prakticky do stejné situace, v jaké je hráč jRPG (kterým je vyčítána přílišná linearita). Oba půjdete po jedné větvi. A je jedno, že jRPG tu druhou nemá.

A jinak právě proto já mám rád lineární světy, jako je třeba ve Final Fantasy, obvykle ten svět funguje perfektně do psoledního detailu.
@Charllize (15.05.2018 21:49): Ok.

No FF 8 jsem poprvé dohrál asi ve dvacetitřech-čtyřech (?), ale grind si neoblíbil.
Ale jak říkám, začínal jsem na Albionech a podobných RPG, takže nejsem žádný newbie Biowarovský přizdisráč, který by snad z toho důvodu ten údajně skvělý a skoro božsky zábavný grind neuznával. Dříve jsem taky slovo grind samozřejmě neznal a ostatně ani dnes jej nepovažuji nutně za negativum, záleží spíše na typu grindu (viz. diskuze níže).

Ale zase abych byl fér, musím uznat, že takový Princess Maker 2 v podstatě stojí jen na typickém opakovaném grindu a přesto mi to přijde jako poměrně dost zábavný kousek, asi holt i záleží, jak dobře jej autoři zpracují a jak moc v tomhle ohledu hra nabízí možností (v Princess Maker 2 totiž zvyšujete neskutečné množství statistik a jiné tím naopak snižujete, čili si musíte solidně rozvrhnout co kdy a jak trénovat). Tudíž se rozhodně nedá nikterak generalizovat. Tak či onak v klasických RPG tenhle opakovaný grind nevítám a přijde mi to jako naprosto zbytečný a otravný prvek. V JRPG jej chápu trochu více, taky mi sice docela vadí, ale je tam ta motivace ve formě nepovinných bossů apod., to už přeci jen hráče trochu nakopne (i když většinou mě to beztak omrzí dříve).
Já vyrostl právě na EoB, to mi bylo 14, pak jsem projel spoustu dungeonů i RPG, Final Fantasy VII jsem dohrál v 22 letech a po ní jsem dojel a stále dojíždím plno jRPG. Nezanevřel jsem a nevyrostl jsem ani z jednoho, do grindu jsem dokonce řekl bych dorostl, když nepočítám neskutečné grindovací orgie ve Wiz VII někdy v roce 95, tam jsem snad grindoval měsíc v jedné chodbě :-) A to bylo vynucené, protože jsem se propadl někam, kde nebyl jiný východ než přes dva guardiany a já byl teprve na začátku hry a postavy neuměly nic.

U Final Fantasy VII jsem se poprvé setkal s běháním na zelené louce dokola a necháváním se přepadávat potvorami. Bavilo mě to. Když mi v hádkách o tom, jestli jsou lepší PC RPG nebo jRPG lidi psali, že v jRPG je nesmyslný grind, kdy člověk běhá na jednom místě a každou chvíli jej někdo přepadne, tak mi došlo jedno - co jiného se dělo právě ve Wizardry VII než tohle?

Naštěstí se čím dál více držím toho, že hra je prostě hra a hledat nějaké účelové sofistikovanosti mi hru akorát tak pokazí (viz Planescape Torment, kde spousta lidí básnila o košatých rozsáhlých vtipných a oduševnělých textech a já při jejich čtení nenašel ani jeden z těch aspektů. Košatost mě nudila, měl jsem pocit, že jsou mi sdělovány nepodstatnosti, které mě vůbec nezajímají a úsměv na rtech mi vzbudilo opravdu máloco, jestli vůbec něco. Hru jsem pro samou nudu odložil asi na neurčito, tedy na vždy. Od té doby se hrám v podobném duchu a na podobném enginu vyhýbám. Navíc mi oproti Ultimě 7 a Dark Sunu přišly jako obrovský úkrok stranou, ne-li trochu zpět. Miluji staré dungeony, japonské RPG a to mi stačí, už tak je toho moře.
Mely by jsme se domluvit u kteryho dungeonu se pohadame (myslim diskuzi samozrejme:) priste, udelat v tom nejakej rad, aby se na nektery nezapomelo :)
@Ringo (15.05.2018 21:32): Asi nebudu schopen ti to nějak rozumně vysvětlit, protože u her hledáme oba něco jiného. Ty hraješ pro ty věci, které si jmenoval. Já budu rád, když mi v paměti utkví nějaká postava, když prožiji něco nezapomenutelného, když mě překvapí motivace záporáka apod.. já hraju pro děj, pro postavy a hlavně nějakou možnost volby. Chci hýbat dějem. A je v pořádku, když to nedělají hry, které to dělat nemají. Ale hodně moderních kousků si na to hraje a nedělají to dobře. Já teď vůbec nemluvím o starých hrách a grindu, tady jde o tu modernu.

Když prostě nehraješ proto, abys zabíjel nepřátele ale aby ses něco dozvěděl o tom světu, postavách a různých vazbách mezi nimi, tak občas začne vyčnívat nějaká nelogičnost. Chápu, je to kolos a je těžké to uhlídat. Ale někde se to prostě děje víc než jinde.
@Charllize (15.05.2018 20:08): Však já taky vyrůstal na Albionu a extrémní grind nijak zvlášť neuznávám a to je Albion ještě starší hrou jak FF 7. S věkem to myslím nemá co dělat. Na druhou stranu pokud jsi začínal s JRPG tak se samozřejmě tvé zálibě v grindu vůbec nedivím, možná by bylo divnější, kdyby tomu bylo jinak :).

Nadto já sice nikdy nebyl nějak extrémní grindér (? :)), ale sem tam jsem tomu též podlehl, spíše mi přišlo, že jsem z toho vyrostl postupem času a tak nějak seznal, že to vlastně naprosto k ničemu není a jen tím ztrácím svůj drahocenný čas a třebas se i zbytečně zdržuji od kvalitnějšího obsahu.
A pokud to je k postupu nutné, toleruji to jen do té míry, dokud je to pro mě ještě snesitelné, tj. moc dlouho zase ne, pak to již považuji za velmi otravnou činnost a tudíž i negativum hry. Prostě mi ten grind samotný přijde jako až přespříliš primitivní "zábava" (resp. pokud je ho příliš tak už primitivní otrava), když jinač to RPG může nabídnout více a i onen grind jde zařídit lepším způsobem.



@Richmond (15.05.2018 20:10): Tak tohle se myslím ani nedá tak moc počítat, v tomhle měřítku asi grinduje každý, myslím, že se tu spíše bavíme o extrémním, opakovaném grindování na hodiny, dny etc. Pár soubojů asi nestojí za řeč.
@SilentWolf (15.05.2018 21:24): Jak to myslíš, funkčnost světa. Co konkrétně má fungovat? Mně maximálně může vadit systém, kdy třeba v Oblivionu leveluje celý svět s tebou, takže nepoznáš pokrok (tobě by to naopak mělo vyhovovat, protože je to hra, která ti naopak grinding neodpustí a měl by ses jej naopak vyvarovat). Opět budeme u toho, že pro tebe ten svět bude fungovat, já bych o jeho funkčnosti zapochyboval, ale ve skutečbnosti jde jen o to, že mi nesedl systém, který mě zoufale nebaví, fungovat to ale asi funguje.

Vesměs bys ale u všech her mohl říci, že svět absolutně nefunguje, protože silný boss ,který by si tě namazal na chleba na tebe čeká a nechá te růst, místo aby tě zašlápl hned na začátku a je to všechno jen a jen o tom, že všechno jsou to hry, hříčky, zábava, děláš tam dle nějakých pravidel něco, abys něčeho docílil. Určitě to nemá být reálné, byť se o to dnes autoři na (pro mě nepochopitelný) požadavek hráčů snaží, zejména zatím graficky. Pro mě se pak z toho vytrácí hravost, oproti hrámn, které třeba někdo vypiplá tím, že je nakreslí dle vlasní fantasie a já mám pak možnost si zahrát hru, kterou někdo opravdu vyfantasíroval jako hru a tím je originální a mám z ní pak pocit, že jde o svět sám o sobě, fungující pro mou fantasii, pro svět, který si vysním. Dneska je funkčnost světa v překladu - čím více je to reálné, tím více to jakože funguje.
To jako u her fakt někdo řeší, jestli texty mají větnou skladbu hodnou Tolkiena? A já myslel, že je to o hraní si hlavně teda :-) Máloco má tak úžasný a epický příběh jako Final Fantasy 7, a to autoři dokázali textově v bublinách o pár stručných větách.
@SilentWolf (15.05.2018 21:17): ja v tom udelat si vlastni nazor a verejne napsat ze je neco spatne napsane vidim nebetycny rozdil, jestli ty ne, tak jsme doma..

A negramotne debily z nohoho nedelam, znamena to ze by neumeli cist, coz muj prispevek uplne vylucuje. Jen poukazuju na to ze malokdo ma tolik zkusenosti s psanym textem aby mohl verejne prohlasovat u kazde hry jestli je dobre nebo spatne napsana. Souveti spatne/dobre napsane povazuji za zasadni a urcujici, nema nic spolecneho s valsznim nazorem, jedna se o obecnou kritiku ktera je bohuzel podlozena jen necim subjektivnim pocitem.
@Charllize (15.05.2018 20:49): Ten názor je prostě hloupý. Děláš ze všech lidí negramotné debily, co nedokáží pochopit psaný text. Hlavně že píšeš něco o tom, udělat si sám vlastní názor. Ale vlastně ne, nemůžeš, protože nejsi scénárista. Solidní bublina.
@SilentWolf (15.05.2018 20:39): a presne proto radsi nikdy nepisu jak to skutecne myslim a vidim, protoze nekdo prijde a napise debilitu ze sem mucednik..

To ze je neco spatne napsane pozna mozna spisovatel co ma neco za sebou, scenarista nebo nekdo kdo se tomu profesne venuje, ale urcite ne radovy hrac. protoze kdyby to kazdy dokazal poznat, lide by cetli jen jeden druh knizek ktery by byl jednohlasne prijat. Ale neni to tak, lidi ctou braky a moc se jim libi:)

To ze se ti neco libi nebo nelibi je subjektivni a s tim jestli je to spatne nebo ne to ma pramalo spolecneho. Neprijde ti debilni jak je dneska kazdy druhy hrac expert na to co je a neni dobre napsane? vzdyt to je k smichu..
je to jen obrat, fraze, ktery nevypovida vubec o nicem..proste se to zaclo pouzivat jako LOL. Pouziva se to aby prispevky obycejnych uzivatelu nebo recenzentu dostaly akademickou a seriozni vahu, je to saskarna a pretvarka ktera je tak smesna ze to svet nevidel.

PS: jab je po mne chce porad..bez nich se nehneme..(ty odkazy)
@Charllize (15.05.2018 20:28): no to, že je něco špatně napsané lze poznat jednoduše. Daná věc ti nebude v souvislosti dávat smysl a buď to překousneš, nebo ne. Na tom není nic zlého, ale určitě to poznat jde.

A navíc myslím že konkrétně já mám problém s obecně kladně přijímanými hrami (když mi vadil ve své době i Oblivion s jehož kritikou jsem se poprvé setkal až zde po letech) a naopak si najdu své oblíbené kousky v těch, které jsou v recenzích obdařeny studenou sprchou.

A je určitě jedno, zda má daná věc označení. Klidně tomu můžeme říkat přelévání vody a ne fetch úkoly. A k tvému názoru určitě nikdy nikdo žádné internetové zdroje nechtěl. :D nepřeháněj mučedníku.
@Charllize (15.05.2018 20:28): Zrovna příznačně je to v diskusi pod Eob :-) Já jsem totiž poprvé při hraní EoB celý první level prošel jen házením předmětů. Neměl jsem ještě manuál, neměl jsem tehdy myš a jediné, na co jsem přišel, že písmenem T hodím a písmenem G znovu zvednu :-) Stisknout F mě napadlo až mnohem později. Taky byla krása uhodnout slovo při otázkách z manuálu, protože se napsalo vždycky první písmeno. Pak jsem až do 11 patra prošel bez kouzel, protože jsem nevěděl, jak kouzla dostat do knihy, nakonec jsem zemřel hlady, protože jsem nenašel vstup do levelu 12 :-) Jo, to byly časy, první polovina 90. let :-) Bylo to v mnohem lepší, člověk hrál hru a byl za ni rád. Dneska se řeší, jestli je systém AD&D nebo není, mně to tehdy bylo naprosto jedno :-) A Eob mi dodnes nezestárnul, dohrál jsem jej několikrát, a nebylo to úplně dávno, co jsem si I a II projel cvičně znovu a neztratily ty hry nic na svém kouzlu, ať si na netu píše kdo chce co chce :-)
@SilentWolf (15.05.2018 20:17): neporovnavej olympiadu z FF7 ! :)
Proste nebyl zadnej internet ktery by mi rekl, hele troubo ty grindujes, to je spatne. Nebo, Cloud mele sracky nekdo to blbe napsal. Vubec jsem na takovy veci nemyslel, cela hra byla soucast zazitku, vsechno co tam bylo a nic mi neprislo spatne. Na vsechno v ty hre jsem si prisel sam, musel jsem ji dohrat asi 7x . Delal jsem to u her i predtim. Hral jsme na slepo Elite, Xcom a dalsi. U Xcomu jsem par dnu nemohl prijit na to jak vyslat vojaky na misi. U Elite zase jak skocit hyperprostorem a tak podobne. Vicemene se tohohle stylu hrani drzim dodnes, samozrejme nekdy internet pouziju, ale nerad. To je proste ten rozdil. Internet a ostatni lidi na nem formuji chte nechte nazory, i kdyz nekdo ma nazor svuj, porad je ovlivneny...a tohle ja moc nemam. Mam svuj styl a nazor, co jsme si udelal sam..proto mi nevadi grind, pribehy ve hrach nerozlisuju podle toho jak jsou napsany protoze tomu nerozumim a proste bud me ten pribeh bavi a zajima nebo ne. Nevadi mi fetch ukoly a plno dalsich novodobe pojmenovanych featur ktere se zejmena internetem predavaji z hrace na hrace jak kus smradlaveho lejna s napisem TOHLE JE SPATNE. Ja tohle nemam a jsem za to rad. Takze Wolfe, kdyz ti neco rikam tak si toho vaz, rika ti to clovek ktery to ma z vlastni hlavy a original, nabyte vlastnima zkusenostma co nejdou podlozit internetovym odkazem. :)

PS? a uplne cejtim jak na tom bude Ringo podobne:)
@Richmond (15.05.2018 20:10): Death Stranding - není to sice RPG, ale věřím, že kombinace Kojimy a Junji Ita nemůže zklamat.

A z RPG dost věřím Cyberpunku. Ale jinak asi fakt upouštím od těch nároků a daleko sympatičtější mu budou akční adventury s RPG prvky. A třeba se Bethesdě někdy něco omylem povede. Má k tomu největší potenciál.

Jinak ale jak píšeš o tom grindování tak třeba teď u Pillars of Eternity mám asi poprvé partu složenou z postav, které mi jsou ku pomoci skilly. A navíc.. není jich tam milion, což není zjednodušení mechanik ale spíš se těšíš na každý nový, protože ti může vytáhnout trn z paty. A tam jsem se hodně těšil z levelování. :D

@Charllize (15.05.2018 20:08): vždyť já hrál na NESu olympiádu a stačilo se snažit měsíce překonávat pixely v hodu oštěpem. :D to byl taky vesměs grind. Ale jinak jo, celé jsi to spískal ty. Slovo grind jsem měl zase v podvědomí díky tomu, co jsi napsal. :D
@SilentWolf (15.05.2018 19:31): Já myslím rozumím tomu, jak to myslíš a je to tak v pořádku. Jen jsem rozporoval tu argumentaci s odtržením odměny :) Ono rpg hráčů je dle mého názoru obrovská plejáda typů. Někdy mám pocit, že akorát já jsem nějakej divnej, že nikam nepatřím.

Ještě k tomu grindu. Myslím že ta zábavnost nespočívá jen v odměňování. Nebo resp. to odměňování má širší souvislosti. Není to jen o pocitu. Kolikrát třeba jdu do dalšího patra a vidím, že k povýšení některých postav na další úroveň už mnoho nezvbývá. Takže jdu expit na tomto patře a až dosáhnu nové úrovně, zkusím nové patro (samozřejmě pokud toto umožňuje). Je to grind? Asi jo, ale je to třeba tak 5-10 soubojů navíc, nic enormního. A pak jsou speciálně hry, které s novou úrovní např. umožní nové možnosti v soubojích - krásný přiklad jsou goldbox hry. Tam se vyloženě těším až bude můj fighter sekat 2x za kolo. Blbost, ale jsem ochoten kvůli tomu opět podstoupit pár soubojů, abych to mohl využít co nejdříve. Nebo získat nové kouzlo. Ta motivace není vždy jen o tom, že teĎ nemůžu někoho překonat a proto jdu grindovat. Je to i tom, že si užívám to levelování postav.

Jinak doufám, že se dočkáš brzy nějaké tvé vysněné hry. Přijde mi (co Tě tak zaregistrovávám zde na DH), že máš často očekávání, ale většinou tě ta hra zklame nebo ne úplně potěší. Tohle období jsem měl taky, když jsem pořád vyhlížel nové rpg a ono nic. Teď už jsem s tím krásně smířenej :)
@SilentWolf (15.05.2018 19:51): Jo jo, zase za to muzu ja, bez nekam :)

Kdyz jsme hral FF7 poprve zabijel jsme na jednom miste porad dokola prisery abych si vylepsil materie, v te dobe jsme netusil ze nejake slovo grind existuje (mozna ani neexistovalo a vymyslel ho nejaky jouda az potom :) Tenkrat sem jeste neumel nijak dobre anglicky, takze hlavni zabava byli prave ty souboje, meterie a cisla, mam proste jinou herni vychovu, vidim to jinak...coz je pro plno mladsich asi neprekonatelny problem.
Mozna tohle rekne vic k tomu proc nechapu ze to nekomu vadi.
Dobře udělaný grind někdy připomíná Tetris: jednoduchá mechanika u které zrelaxuješ, navíc s vidinou odměny a zisku bonusu v dalším průběhu (těžko na cvičišti, lehko na bojišti)
@Ringo (15.05.2018 19:42): no, to bych asi nedohrál ani jednu hru. Protože ty seriály poslední rok stíhám tak epizodu týdně. :D To bych bohužel nenagrindil ani zrnko.

Ale jo, určitě to beru. Mě baví si o hrách psát, protože je to prostě hobby. A zajímají mě pohledy jiných lidí. Na to jak se tu řeší tento problém už opakovaně po několikáté, tak dneska jsem se třeba dozvěděl pár nových poznatků. Kdybych se chtěl vysmívat, že někoho baví grind, tak asi.. místo toho radši třeba hraju.. :D neplodné diskuze jsou na prd.

Edit: A jinak jsem si myslel to samé co Isair v posledním odstavci. A taky mě právě k té otázce přivedla nedávná Charllizeho věta, že se těší, až někdy pochopí, co někomu na grindu může vadit. Což mi přijde značně (a zbytečně) ignorantské.
@Ringo (15.05.2018 19:39): Však ti to taky neberu ;), jen mě zajímala ta podstata toho "proč" ten stereotypní, opakující se typ grindu a maxování statistik někoho tak strašně baví, na to už jsi mi odpověděl dávno a víceméně mi to asi stačí.

Jako Charlize nechápal, co někomu na grindu může vadit, já třebas nechápal, co někoho na tomhle typu grindu může bavit, to je vše.
Ale naopak jsem vždycky oblibu grindu spojoval spíše s casual hráči (čili přesný opak toho, co si myslíš ty), protože právě hry jako Diablo a MMORPGčka jsou dodnes často i u podobné sorty hráčů poměrně úspěšné, stejně tak je grind často podporován ve většině dnešních sandboxů (třebaže není vůbec nutný).
O to více mě překvapilo, že jej máš i ty tak strašně rád. Měl jsem za to, že právě ti pravověrní RPGčkáři hrají RPG kvůli jiným hodnotám než je ten tupý grind a naopak většinu z nich spíše otravuje či se mu cíleně vyhýbají (nebo jej provozují jen do té míry, do které je to nutné).
@SilentWolf (15.05.2018 18:42): Z toho vyplývá, že souboje bez expu jsou pro mě nic moc, spíše na nic, proto moc nemám rád, když musím pobíjet respawnuté nepřátelé bez toho, abych z toho měl nějaký pokrok pro svou postavu. Neříkám, že takové hry nehraji, mám rád třeba Zeldu, kde z potvor padá diamant nebo životy na vyléčení. ale proto ji nenazývám RPG hrou, ale akční adventurou a jako takovou ji s tímto vědomím hraji. Grinding na sběr expů je zábavný právě pro tu odměnu, že moje postava z toho bude něco mít.
@Richmond (15.05.2018 18:59): Jenže ty přispíváš tím, že ke grindu odměna patří. To za prvé nevylučuji a za druhé se určitě bavíme pouze v předpokladech, protože jsem si toho samozřejmě vědom taky. Proto jsem ani nijak nereagoval, jelikož mi bylo jasné, jak to myslíš, ale já to myslel holt obrazně. Byla to jen snaha pochopit tu problematiku. Prostě jestli dotyčného baví ta činnost, nebo jen ta odměna. Nic víc v tom nebylo. A pokud je odměna smyslem hraní, tak to prohlubuje to, že samozřejmě každý hrajeme jinak. A za to jsem jen rád. Jakákoliv názorová variabilita je vítaná. Já nehraji pro odměnu ale pro zážitek. Sám to mám rozdělené takhle:

1. Chci interaktivní formu zábavy - ideálně prožít skvělý příběh se skvělou partou zajímavých postav a mít možnost ovlivnit děj v dobře napsaném světě. Tak je ideální forma videohra a ideální žánr RPG. Protože RPG vážně neznamená jen grind, nikdy tak omezený nebyl a nikdy nebude. Je to jen prvek určitého % RPG her.
2. Chci si s někým poměřit své schopnosti - k tomu mám partie deskových her s lidmi, kteří mě rozžvýkají a vyplivnou, protože jsou přeborníky v abstraktních hrách a aplikují to do všech ostatních žánrů. Vítězství je vydřené a následná migréna zaručena.
3. Chci se odreagovat a odpočinout si - dávám seriál.

Od stereotypní činnosti utíkám už v reálu, natož ji vyhledávat ve hrách. Hra musí zaujmout. Určitě na to nejdu homerovou metodou https://giphy.com/gifs/the-simpsons-donuts-donut-SHgX30N0E60a4

A jsem ten poslední, který by někomu tohle vnucoval jako to správné. Jenže tady se často míchá grind (tj opakování toho samého) se samotným gameplayem (tj. levelování pomocí objevování nového). Žánry se tu osekávají na jednu vlastnost. Házejí se do jednoho pytle hry založené na grindu (pokémoni) a příběhové hry obsahující grind. Lidem se tu nadává. Tvoří se tu v těch pěti lidech aliance a pod-aliance a chvilkové aliance se záměrem jen vrazit kudlu do zad. :D Větší část tu žije v domnění, že existují jen dva protipóly. Buď a nebo. Nevím no.. na to jak je interaktivní zábava studnice všeho možného, je to možná malinko smutné. :D
Zrovna teďka grinduju v Kingdom Come...
Hledám uhlíře a.... po cestě sbírám kopřivy a pampelišky ... neskutečně se bavím tím, že vůbec jdou sbírat (grind = odměna je navýšení síly a peníze za prodej) a že rostou přesně tam, kde je člověk zvyklý.....
@Ringo (15.05.2018 18:13): "Já bych spíše řekl, že grind nebgaví casual hráčů, zdržuje je od rychlého dojetí hry, aby se mohli vrhnout na další nový kousek"

Heh, tak s tímhle jsi hodně mimo, to by nebyla tak úspěšná mmorpgčka a Diablovky, které jsou v podstatě jen o grindu ;).

Já jen v tom opakujícím se grindu spatřuji prostě něco tak trochu primitivního... nevím, proč bych měl kurňa dokola kydlit potvory a klik klik klik myší, když to v závěru k ničemu není a místo toho si můžu užívat hru jako takovou a o něco větší výzvu v samotných soubojích (pokud není možnost zvýšit obtížnost a pokud tedy nějak extrémně negrindím).

Naopak mám rád, jak už jsem ostatně popisoval níže, nenásilný grind ve smyslu- nepovinná lokace, do které se mohu, ale nemusím vydat, mohu tam nalézt i něco nového, ať už se jedná o item, quest, jinou zajímavou událost a i se tím naexpím, ale proboha ne dokolečka hodiny,dny, týdny pobíhat po stejných lokacích a zabíjet čas kydlením stejných potvor, které nepředstavují žádnou výzvu (tudíž pro mě i nulová zábava, protože mám výzvu v soubojích rád, o tom asi tak nějak by souboje být měly, aby pro hráče představovaly překážku) a vše vymydlím na pár zásahů.
Takový MM X to třebas neměl udělané zrovna vůbec špatně a podporoval spíše tu chytřejší formu grindu (tj. exploraci atp.), na druhou stranu klidně ten svět mohl být v tomhle ohledu větší a volnější, je fakt, že MM X byl možná až příliš striktní a chvílemi už skoro nebylo kde nabírat zkušenosti.
To že se v některých místech vůbec nechytám a musím se jít někam pořádně nagrindid mám naopak v RPG poměrně rád, ale nemám rád tu formu grindu, kde pak hodiny běhám po prošlých lokacích a dokolečka dělám tu samou činnost (nebo hodiny házím hvězdice do schodů ;)), naopak mi přijde fajn si najít nějakou nepovinnou lokaci, do které se mohu vydat a ejhle, zde se chytám, no tak se pořádně naexpím, možná i něco nového naleznu...
@Jab (15.05.2018 16:32): Hele nevylučuju, že jsem ztratil nit, je tu mnoho příspěvku a já nejsem kvalitní diskutér :) Ale prazáklad všeho byl SilentWolfův příspěvěk:
akze to neni zabava, kdyz bys to bez odmeny nedelal. To mi staci.
Potom se teda neda hovorit, ze je to zajimavy obsah - kdyz bys ho sam o sobe nehral.


Tahle implikace mi prostě přijde nepadnoucí, nic víc.
@Ringo (15.05.2018 18:24): já své názory jako pravdu určitě nikdy neprezentuji. A jen jsem se zeptal, zda byste tu činnost vykonávali i bez té odměny. Načež jste mi odpověděli, že ne. Což mi stačilo a jsem blíže k osvícení.. :D
Víte v čem je probém? Když napíšu, že mě grind baví, tak vy tady napíšete, že grind je chyba hry, že se tím nastavuje absence obsahu a že je to nudné opakování téhož a vlastně tím pádem nemůže bavit ani mě a když řeknu, že mě prostě baví, tak se rozjede nové kolečko. Tyhle diskuse jsou vlastně taky grind :-)

Jinak myslíte, že kdyby byl grind taková nuda a chyba hry a nikoho to nebavilo, že se někdo obtěžuje znovu vydávat remkay starých grindovaček jako Dragon Quest? Myslíte, že by měla úspěch taková série jako Pokémon? Já bych spíše řekl, že grind nebgaví casual hráčů, zdržuje je od rychlého dojetí hry, aby se mohli vrhnout na další nový kousek a konzumovat takhle jednu hru za druhou jako televizní seriál typu Ulice. Dneska je prostě cool ryhcle dohrát, aby člověk udržel trend, hraní toho nejnovějšího, co je na trhu. Taková grindovačka vás zaměstná na dva měsíce a více a už vám unikají nové kousky pod rukama. A to je nepřípustné :-)
@Charllize (15.05.2018 17:26): To je docela smutné. Naštěstí to taky o ničem nevypovídá, za což buď jen rád.

Líbí se mi jak v diskuzích u HRY obhajuješ otevřenost sexualitě a pak v jiné diskuzi vytáhneš nějaké své osobní problémy a začneš vinit ženy za všechno zlé a že vývojáři God of War možná udělali hru založenou na rodině, ale stejně to dopadne tak, že je nechají tak a budou je nenávidět vlastní děcka apod.. Takový hezký kontrast. Vše je o toleranci především. :D