@SilentWolf (15.05.2018 22:21): Morek z RPG systémů teda nevycucávám, to bys mě přecenil, já si je spíše užívám a z toho vydedukuji, co mě baví a co mi nesedí. Nejsem powergamer typu - umím přijít na finesu a vyždímat z RPG systému maximum a přijít na nej komba. To ani náhodou.
Ale vím, na co se ptáš - odpověď je složitá. Jsou hry, které stavějí na tom, že postavu naučíš více povolání a to, co ji naučíš, už ji zůstane, ale v daném momentě nejvíce těží výhod daného povolání, které zrovna provozuje. Tak to mám asi nejraději - systém Wizardry, Final Fantasy V, Dragon Questu 3, 6 např.
Tedy jednoduše, Dám postavu na povolání mág, učí se magii a má silná kouzla díky inteligenci, když postavu přehodím na fightera, měla by mu zůstat schopnost sesílat kouzla, která se naučil, ale jelikož se věnuje ohánění mečem, bude nejsilnější v tomto a bude mít méně many, nebude prostě využívat inteligenci naplno a tak bude slabším mágem.
Systém AD&D používá dual classy třeba a je to forma vyvážení asi docela logického tím, že rozdělí schopnost obou povolání na polovic.
Co bych naprosto odmítnul je, že postava se dokáže během hry naučit úplně vše a vše umí využívat naplno.
Jinak za jeden z nej RPG systému považuji kromě materií ve FF7 sysém z Grandie, kde kromě levelování postav získáváš i skill ke zbraním, které používáš. Čím více používáš danou zbraň, tím více hvězdiček k ní ti přibývá a tím větší bonus k té zbrani, když ji máš v ruce, dostaneš při útoku. Zároveň zůstává přísun expů postavě, na základě nichž ti přibývají HP, MP a rostou statistiky jako síla, inteligence, rychlost atd. Dost her používá tohle odděleně, buď zisk jen expů (Arena) nebo jen růst schopnosti toho, co používáš (Daggerfall). Grandia používá obojí dohromady.
Ale vím, na co se ptáš - odpověď je složitá. Jsou hry, které stavějí na tom, že postavu naučíš více povolání a to, co ji naučíš, už ji zůstane, ale v daném momentě nejvíce těží výhod daného povolání, které zrovna provozuje. Tak to mám asi nejraději - systém Wizardry, Final Fantasy V, Dragon Questu 3, 6 např.
Tedy jednoduše, Dám postavu na povolání mág, učí se magii a má silná kouzla díky inteligenci, když postavu přehodím na fightera, měla by mu zůstat schopnost sesílat kouzla, která se naučil, ale jelikož se věnuje ohánění mečem, bude nejsilnější v tomto a bude mít méně many, nebude prostě využívat inteligenci naplno a tak bude slabším mágem.
Systém AD&D používá dual classy třeba a je to forma vyvážení asi docela logického tím, že rozdělí schopnost obou povolání na polovic.
Co bych naprosto odmítnul je, že postava se dokáže během hry naučit úplně vše a vše umí využívat naplno.
Jinak za jeden z nej RPG systému považuji kromě materií ve FF7 sysém z Grandie, kde kromě levelování postav získáváš i skill ke zbraním, které používáš. Čím více používáš danou zbraň, tím více hvězdiček k ní ti přibývá a tím větší bonus k té zbrani, když ji máš v ruce, dostaneš při útoku. Zároveň zůstává přísun expů postavě, na základě nichž ti přibývají HP, MP a rostou statistiky jako síla, inteligence, rychlost atd. Dost her používá tohle odděleně, buď zisk jen expů (Arena) nebo jen růst schopnosti toho, co používáš (Daggerfall). Grandia používá obojí dohromady.