Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (18.12.2015 10:02): Mňa toto fakt trochu štve. Ešte Minutemanov by som chápal, pretože navzdory všetkej tej naivite sa fakt snažia pomáhať ľudom. Ostatné frakcie su diskutabilné. Bratstvo Ocele viacmenej beriem, sú akí sú, ale do sveta Falloutu patria. Ale Inštitút sú čistí Ilumináti a Railroad ani neberiem ako zmysluplnú frakciu, pretože vo svete, v ktorom padli jadrové bomby a ľudstvo bojuje o existenciu, ich jediných zaujimajú iba syntetici a bežní ľudia sú im vlastne ukradnutí.
Ja hlavne nechápem, prečo je nutné pridávať sa k jednej z frakcií. Beriem, že hráč potrebuje niekoho, kto mu pomôźe postaviť ten teleportér, ale prečo by si nemohol nájsť v pustatine nejakého ďalšieho experta a prečo by nemohol konečný útok na Inštitút previesť sám, so spoločnikmi, prípadne s nejakou najatou silou. Alebo keď už chce vyuźiť nejakú frakciu, prečo ju nevyužije len na to a potom sa na ňu nevykašle.
Kdyz jsem se dozvedel ze vyjde ctvrtej Fallout malem jsem si kvuli tomu koupil novy zelezo. Ted jak tu ctu komentare a hodnoceni jsem rad ze tech x tisic vyuziju nejak smysluplneji. Treba zkapalnenim :D
@Bodkin (15.12.2015 17:42): Pokud vím, tak ten jejich engine opravdu má spoustu problémů a omezení. Do hry nemůžou přidat funkční žebříky, protože jim to totálně rozesere AI. Obecně pathfinding bývá otřesný a údajně to není jenom problém špatně odvedené práce na konkrétní hře. A hlavně TES i Fallout mají víc načítacích obrazovek než Borderlands zbraní.

Z toho, co jsem pochytil, tak i ten engine časem prostě je potřeba vyměnit. Proto taky Epic nebo Crytech nedělají pořád na tom samém enginu, ale jednou za čas vydají nový. Engine můžeš mnoho let vylepšovat a ladit, ale ten základ tam pořád zůstává a čím víc tam toho dáváš, tím je do budoucna těžší něco měnit.
Zkrátka a dobře, dovedu si naživo představit, že ještě další TES poběží na tomto enginu, ale jestli na něm poběží i ta další hra, tak to už podle mě bude prúser.
Carmack už dávnejšie napísal, že id Tech 5 sa na open-world hry nehodí, technológia megatexture robí problémy pri renderovaní príliš vysokého počtu objektov súčasne:

gamasutra.com:
He added that id Tech 5 is "not magic," and the engine is good for certain kinds of games such as Rage, but not as much for games such as Grand Theft Auto that render cities with lots of surface area.

"The megatexture direction [in id Tech 5] has some big wins, but it's also fairly restrictive on certain types of games," he said. "It would be a completely unacceptable engine to do [Bethesda's Elder Scrolls V:] Skyrim in, where you've got the whole world, walking across these huge areas."


A dodal, že ani počítanie dynamických svetelných efektov nie je žiadna sláva:
gamasutra.com:
If you want to do a game that’s all about walking around with torches, our dynamic lighting approximations are not as good as you might want for something like that.
@Paul (15.12.2015 17:21): Jj, a já bych řek, že tak by se rozhodlo každé studio, kdyby mělo léty prověřený engine držet se ho a opravovat a začít od znova jen pokud se to úplně rozkurví a nefunguje.
@Bodkin (15.12.2015 17:07): Minimálně ten streaming už UE4 má, zbytek si firmy dodělávaj stejně jako vy s Cryengine, to jo
Ale na UE už RPG vyšla řada, na idtechu žádný a určitě už ani nevyjde.
Ten nejekonomičtější proces co popisuješ Bethesda dělá...a taky to tak dopadá :)
Ideálně by to vzali z gruntu ala CDP a udělali novej DX12 engine od podlahy, můžou si zaúkolovat idsoft ať jim ho spolunapíšou.
@LIUWIL (15.12.2015 16:01): Grafici ho docení, mají kvůli němu snazší práci. A sám na něm pravda nedělal, jenže lidí jeho kalibru je prostě málo.

@Paul (15.12.2015 16:41): A k tomu UE4 taky musejí všechno dodělat. Nejsnazší a nejekonomičtejší je nechat si to, co funguje ve stávajícím enginu a ty nefungující či zastarávající části nahrazovat
@LIUWIL (15.12.2015 16:01): já to docenil. Rage dodnes vypadá naprosto unikátně, jako oživlej artwork (ale jasně, bylo nutné nezkoumat textury zblízka). Skvělej engine, i proto že ty problémy s texturama jsem tam neměl a nikdy to nekleslo pod 60fps. A ve Wolfensteinovi a Evil Within jsem s tím enginem taky neměl problémy.

Ale Bethesda to tipuju nikdy používat nezačne, museli by si k tomu dodělat celej rpg systém, persistenci, streaming..to už by jim vyšlo levněji licencovat UE4.
@Tarhiel (14.12.2015 16:15): No, veľa bodov v tom článku je veľmi ľahko napadnuteľných, či diskutabilných, niektoré veci opakuje viackrát, niekedy ide o vyložené detaily. Ale v niektorých bodoch má samozrejme pravdu.
Přitom se jim vyloženě nabízí idTech engine, takže to beru čistě jako jejich pohodlnost se učit s něčím novým.
@LIUWIL (14.12.2015 14:23): V podobných typoch hier si to všímam, ale Bethesda má z môjho pohľadu smolu na to, že vyberá dabérov s relatívne výraznými hlasmi. Nehovoriac o tom, že občas sa tie hlasy opakujú aj v rámci jednej lokality a preto mi to tu prekáža o niečo viac. Lootovanie beriem, ale predmety by mali byť roztrúsené o niečo logickejšie. Na každom rohu je nejaká zrúcanina/prístrešok a nie je dôvod, aby mirelurk fajčil cigarety a bojoval s trubicovou pištoľou :)

Aspoň sa zhodneme, že Gamebyryo, pardón Creation by mali vymeniť za niečo novšie.
@M.a.t.t. (14.12.2015 10:38): Padajici zbrane ze zvirat jsou v pohode - je tto prece jen lootovaci hra, i kdyz neni az tak over the top jako borderlands.
Zbytek je problem enginu, ktery uz davno meli vymenit.
Hercu by museli nabrat naprosto silene mnozstvi, aby to zlepsili. Ani jine open world hry na tom nejsou lepe, např Witcher.
@Tarhiel (14.12.2015 12:47): Niečo z toho asi áno. :) Jeho článok som čítal, odhliadnuc od toho, že išlo o nezmyselný hate, nemôžem mu uprieť istú vtipnosť. Každopádne nejde o veci, ktoré by mi zásadne prekážali, ale jednoducho ma mrzí, ako Bethesda na niektoré veci kašle a o koľko lepšie by mohli byť spracované, ak by im venovali patričný čas a nenechávali všetko na komunitu.
Je ale škoda, že Bethesda nie je schopná vychytať niektoré chyby, ktoré vo svojich hrách opakuje dookola. Zásadné bugy sa v hrateľnosti mi síce vyhýbajú, ale i tak je vtipné, že nie sú schopní vydať hru, ktorá by nebola plná bugov, či grafických glitchov. Pochopím to ak niekto tvorí open world po prvýkrát, ale u Bethesdy sa to deje zakaždým. pričom s tým majú dostatok skúseností. Stačilo by len chcieť. Prečo napríklad stále nie je možné uložiť si hru pod vlastným názvom? Prečo nie je možné použiť fast travel v interiéri vyčistenom od nepriateľov? Prečo je kradnutie stále tak absurdné ako v minulosti a ľudia na neho reagujú tak prehnane? Prečo svet občas nedáva logiku a v mŕtvolách zvierat nachádzam pištole, či cigarety? Prečo ľudia vchádzajúci do dverí miznú ešte v roku 2015 ako duchovia? Prečo jeden dabér stále dabuje identickým spôsobom dvadsať postáv? A k tomu pridávajú aj nové chyby, ako ten nešťastný inovatívny dialógový systém. To všetko sa síce dá prežiť, pretože ten open world je stále dostatočne zábavný, ale to neznemaná, že tie chyby nie je vidieť. Ach jo, Bethesda never changes :)
Ono ani moc člověk nemá chuť jít na to charisma, když to pak působí děsně pitomě.

(banda) zabijeme tě..
(já k jedné slečně vpravo) a co ty? nechceš jít třeba domů
(slečna okouzlená mým charismatem 10) tak asi jo *utíká*
(banda) grr... ty padouchu!!

:D
@SilentWolf (14.12.2015 08:30): Já to teď hraju znova, Charisma, Inteligence a Luck na 10, ostatní na 2. Našel jsem pár questíků, kterýma jsem se jen prokecal.

A tak jsem testoval ty 'zastrašovací' perky a běhal po pusbostině a řval: "Human! Friend!" nebo "Hey, Crabby!"
Asi to budu muset rozehrát znovu a tak, jak se na Bethesdí hru sluší a patří. Srát na perky, které by mohly být k užitku v RPG hře a vybrat si ty co nějak ovlivňují střílení. Je to takový pitomý zážitek, když můj nerd musí před přestřelkou pojíst kilo prášků.. aby přežil kulku, protože jiné varianty než střílet a mlátit tam nejsou, ani s inteligencí 10 :D
@Bodkin (11.12.2015 10:32): Me se menil skoro pokazde, kdyz jsem se otocil/vzdalil. Casto jsem to do nej kropil, nez jsem si vsim, ze je to on.

A perk ma imho nejlepsi MacCready, Deacon a Piper. Na zbytek jsem sral.
Nakoniec to naozaj nebol bug. Jednoducho som musel pokročiť v hlavnom príbehu, aby som si mohol pokecať s Paladinom Dansom a ten ma naviedol k misiám pre Bratstvo Ocele. Ale nie je to práve najšťastnejšie zvládnuté, hra by mala aspoň nejakým spôsobom upozorniť a nenechať hráča tápať, kde je problém. Odhliadnúc od toho ma Fallout 4 navzdory všetkym tým evidentným chybám baví. Výrazné bugy sa mi zatiaľ vyhýbajú, ak nerátam pár zásekov postáv, ktoré vyriešilo čakanie, jednému spoločníkovi občas zmizli vlasy a jeden sa raz zasekol poležiačky v podlahe. :) Ale zatiaľ nič, čo by malo výrazný dopad na hrateľnosť.

Inak spoločníci sú o dve triedy zaujímavejší ako v treťom dieli.