Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Pěkné post-apokalyptické RPG, které sice nevyniká kdoví jakým extra příběhem (alespoň co se hlavní linie týká), ovšem vše vynahrazuje obrovská volnost a množství voleb (především pak u vedlejších úkolů), které vám hra při svém putování nabídne, a které se navíc odrazí i v samotném závěru hry.

Pochválit musím především pak propracovanost a atmosféru onoho post-apokalyptického světa, který nemá v herním průmyslu obdoby. Lokace jsou většinou menší, čímž tolik nedochází ke stereotypu.
Co se soubojů a rozhovorů týká, ty jsou zpracovány poměrně pěkně a ve hře je jejich poměr velice vyvážený, čili ani jedno hráče zbytečně neubíjí. Vyzdvihnout musím i celkem propracovaný RPG systém, který již znám ze hry Lionheart: Legacy of the Crusader, takže jsem se zde cítil jako doma. Z postavy si tak můžete udělat například čestného a hbitého odstřelovače, či třeba silného a tupého (ano i hru za idiota Fallout nabízí) bojovníka na kratší vzdálenosti, nebo zlého a podlého vraha, který nepřátele zabíjí ze zálohy. Možností je zde zkrátka habaděj.

Mezi hlavní zápory bych snad zařadil jen časté pády a menší množství předmětů (většinu jsem našel během první poloviny hry). Zápory to jsou nicméně slabé a hru nijak závažně neshazují.

Čili ač jsem se ke hře dostal poměrně pozdě, byl jsem velmi mile překvapen a už teď Fallout řadím do své pomyslné top 10 RPG. Rozhodně doporučuji všem fanouškům sci-fi a RPG obecně, kteří si ale chtějí od všudypřítomného fantasy (které se v tomto žánru objevuje nejvíce) trošku odpočinout.

Pro: Atmosféra, Svět, RPG systém, volnost, soubojový systém, znovuhratelnost.

Proti: Slabší příběh, Často padá, Menší množství předmětů, Na RPG krátší herní doba.

+30
  • PC 95
Fallout je dnes regulérní legendou. Jsem si více než jistý tím, že nikdy nevznikne hra, která by dokázala zpracovat svět po atomové válce lépe.

Hlavní devízou je neopakovatelná atmosféra, která nemá konkurenci ani po více než jedné dekádě od svého vzniku. Mohutně jí napomáhá pravděpodobně nejtrefnější hudební kulisa všech dob - hudba neruší, není zbytečně monumentální, mnohem spíše minimalistická a daří se jí zapadnou do vypilovaného celku.

Grafika, soubojový systém, herní svět, příběh, questy - vše je dle mého skromného názoru přesně tak, jak má být. U této hry nedochází k tomu, že by jedna složka přehlušila ty ostatní, jak se velice často stává v současnosti. Místo toho je vám servírován vyvážený koktejl, který místy upozorní na to, že byl namíchán v době, kdy měli hráči ještě trochu koule - nikdo vám neříká, kam máte jít, co máte udělat, s kým se spojit, komu nevěřit... vše je na vás. Máte najít vodní čip, je třeba to zvládnout do 150 dnů a... to je vlastně všechno:-)

Na svojí pouti zničenou Kalifornií potkáte spousty individuí, frakcí (BOS FTW:-)), navštívíte zajímavá města či osady, postřílíte pár floutků (nebo také ne, Fallout je možné dohrát bez jediného zabití) a mnoho dalšího a dalšího.

Fallout je jedno z těch nejlepších rpg, co bylo kdy vytvořeno. Nepřekoná to ani lepší grafika, ani větší rozpočet, ani větší vývojářské studio, ani dabing Liama Neesona (ahoj Bethesdo;-)). Pořádná hra musí mít duši, a Fallout jí má za deset her.

Pro: dokonalá atmosféra, herní mechanismy obecně, old-school feeling a kilotuna dalších věcí

Proti: technická zastaralost - problémové hraní v dnešních dnech, padání u Blades

+55 +57 −2
  • PC 80
S Falloutem jsem měl za začátku problém. Začal jsem vlastně jen díky vysokému hodnocení zde, vůbec mi ale nesedlo ovládání a aniž bych hru pořádně pochopil tak jsem ji vypnul a dlouho se k ní nevrátil. Nakonec jsem hře dal druhou šanci a po hodině hraní jsem si už naplno užíval atmosféru a hratelnost.

V prvním městě na mě čekalo milé překvapení - první parťák kterého se mi povedlo získat a který se mnou zůstal až do konce hry. Hodně mi hru usnadnil, především ale v začátcích (na konci už je slabší protože ovládá jen klasické zbraně). Díky limitu 150 dní (ne že by se to nedalo stihnout, stašilo mi nějákých 60dní ale takové limity nemám rád) jsem se ihned snažil plnit primární úkol a tady se dostávám k prvnímu mínusu (i když to je spíš moje chyba) - úkoly. Hlavní, vedlejší zkrátka všechny. Z takovýho Oblivionu jsem zvyklej na to že mi tvůrci hodí všechno až pod nos a na metr vím kam jít a co tam udělat, to tady není takže jsem s tím měl dost problém a musel jsem koukat do návodu ale jak říkám, to je hlavně moje chyba.

Dialogy jsou výborné. Nechybí jim vtip a spousta voleb takže se třeba boji můžete úplně vyhnout či postavu nějak obelhat. Bojování se mi líbilo, hlavně provedení (tahy) a hlášky postav. Vývoj postavy je taky něco, obrázky Pip-boye jsou nezapomenutelné. Zvuky průměr, grafika je 2D což znamená obrovské plus a na rozdíl od většiny 3D her té doby se na Fallouta pořád celkem pěkně kouká.

Největší mínusy jsou neustálé padání, navíc se občas hra ani nerozjela a chtělo to restart PC. Další jsou již zmiňované úkoly a občasné záseky, bez návodu bych to prostě nikdy nedohrál. Výborná hra a škoda že jsem se k ní nedostal dřív ale těch 90% si nechávám na druhé dohrání, které ale zřejmě bude velmi brzy.

Pro: systém vylepšování postavy, provedení bojů, dialogy, 2D grafika, příběh, atmosféra

Proti: často padá, místy hodně nejasný postup (zvlášť v závěru), místo ikonky musím koukat na držku nějákého programátora :)

+20
  • PC 90
Fallout je pro mě únosně dlouhý. Svět je vymyšlen dokonale plný malých drobnůstek a detailů. Hlášky jsou skvělé a celková atmosféra je jedinečná, opravdu.

RPG systém je pro mě jako jeden z mála naprosto srozumitelný, PERKy jsou výborný nápad. Systém boje je bezchybný. Je to pro mě rozhodně nejvíce přehledné rpg, co jsem kdy hrál...vlastně jediné, které jsem dohrál.

Pro: příběh, rozhodně atmosféra, rpg systém, syrovost prostředí, na svou dobu kickass závěr

Proti: sejvy se psaly jako na anglické klávesnici :-)

+19
  • PC 80
Nevim, nemůžu si pomoct, ale Fallouty jsou děsně přeceňované... A nebo jsem jen na novější hry. Jako celá série včetně třetího dílu mě docela bavila, ale - nezlobte se na mě - v zásadě nesouhlasím s výroky, že je Fallout nejlepší RPG hra nebo dokonce hra na světě... A právě proto jsem byl asi tak zklamán, když jsem si hru zahrál. Jak jsem řekl, hra mě bavila, dokonce jsem ji hrál vícekrát, ale že bych se celou dobu nějak extrémně bavil, to teda ani náhodou... Prostě procházení měst, prokecávání NPC a tak stále dokola... Tato serie je pro mě nejrozporuplnější herní serii na světě a ani nevím, jak bych měl fallouty (zvlášť 1 a 2) hodnotit.

Na druhou stranu nemůžu říct, že by mě tyto hry nebavily. (to vůbec ne) Ale asi jsem čekal víc... A taky doba jde dál...

Pro: Dobře zmáknutá historie post-apo planety Země z budoucnosti, velký vliv inteligence a řečnictví na dialogy a celkově vliv podařeného RPG systému na hru, příběh, lokace s obřím kráterem, vyvážená míra vtipnosti a vážnosti, znovuhratelnost

Proti: Chybí mi větší rozmanitost herní náplňě nebo něco, co by mě u hry vysloveně drželo na dlouhou dobu, přeceňovaná hratelnost, pro někoho souboje na tahy, postavy spící ve stoje, na které když kliknete tak vám řeknou: co mě budíš?

-12 +10 −22
  • PC 100
Tahle hra nemusí sednout každému. Přesto kdo ji nehrál (nebo alespoň nezkusil), ten jako by snad ani nežil.

Vynikající systém vývoje postavy, tahový soubojový systém, kombinace propracovaných lokací a mapy k přesunu mezi lokacemi, stylová grafika, humor, atmosféra, příběh. To a spoustu dalšího jsou hlavní devizy Falloutu, kterými si získal tolik (skalních) fanoušků.

Vydejte se i VY do nehostinné pustiny, která však není tak uplně pustá, jak by se na první pohled zdálo...

Pro: humor, atmosféra, soubojový systém, vývoj postavy, možnost odlišného přístupu, ...

Proti: hra občas padá :-(

+14 +15 −1
  • PC --
Je mnohem težší hodnotit kvalitní hru než nějaké béčko. V lidské přirozenosti je si snáz vybavit chyby než přednosti. Proto je logicky nejlepší hra taková, u které tě při psaní komentáře nic nenapadne.:) A to je přesně Fallout.

Grafiku nemá snad cenu hodnotit. Je to prostě stará hra a tak má starou grafiku. 2d hry byly kreslené a Fallout je nakreslený dobře.

Hlavní herní přednosti Falloutu jsou především v absolutní volnosti pohybu, zábavnosti questů jak hlavních, tak vedlejších, tahovém systému soubojů a skvělém vývoji postavy. Questy jsou místy skutečně úchylný a to je dobře. Špetka sarkasmu, zlehčování je jen k dobru věci, ale musí se to umět správně použít. Jakkoli bezvýznamný úkol se může zdát, stejně ho dříve nebo později splníte. Možná při prvním hraní, možná při druhém, možná při desátém. Tahový systém bojů není nijak dokonalý, ale co je nejdůležitější je proklatě zábavný. Jakto? Netuším.:) Vývoj postavy je vskutku široký. Od umění zbraní, přes sociální dovednosti po gemblení. Vynikající.

Při putování potkáte obrovské množství charakterních postav, která na vás budou promlouvat mistrně napsanými dialogy. Zde je prostě na každém kroku znát jak moc vývoj hry vývojáře bavil, jak hodně mají rádi svět šíleného Maxe.

Tahle hra je prostě neuvěřitelná, nepochopitelná, dokonalá. Co je skutečně magií Falloutu se říci nedá, musí se to prostě zahrát. Vývojáři zde nebyli nijak omezováni, Fallout totiž nikdy nebyl před vydáním braný jako áčkový titul. Jak moc se toho od té doby změnilo.

Pro: Hratelnost, dovednosti, svět, volnost, úkoly, postavy

Proti: padá:(

+20
  • PC 100
Nelze kritizovat, lze jen chválit. Pod pojmem dokonalá hra se mi navždy bude jako první vybavovat Fallout...Počáteční dojmy nepatřily zrovna k těm nejlepším, ale stačilo pár hodin a "nebylo cesty zpět". Atmosféra starého scifi na odpovídajícím hudebním podkladu se spoustou zajímavých postav a celkovou hráčskou svobodou na mne zapůsobily natolik, že jsem se po dohrání ke hře ještě několikrát vrátil. Nenapadá mne moc her, u kterých by byla znovuhratelnost na tak vysoké úrovni jako zde. Dodneška mívám nutkání se do onoho zničeného a beznadějného světa vracet, směřovat vývoj postavy jinak než minule, hledat vodní čip a kosit mutanty...absolutně zasloužených 100%.

Pro: Příběh, znovuhratelnost, RPG systém, tahový způsob boje, ATMOSFÉRA, možnost střelit protivníka do zvoleného místa na těle, (první winchesterovka :-),…

+22 +23 −1
  • PC 90
Postapokalyptická legenda, ktorá položila základný kameň dokonalému pokračovaniu. V Black Isle Studios sú (boli) proste machri so zlatými ručičkami a veľmi ma mrzí, že trojku pustili komerčákom ktorí nevedia čo s tym.
+9 +13 −4
  • PC 95
Tak tohle je bez pochyby přesně ten typ her, na které se nezapomíná. Pamatuju si, že jsem jedničku hrál ještě na 486 DX2/66 s 8MB RAM (!!!) a aby se hra rozjela, musel jsem vypnout zvukovku, protože jinak se to nespustilo. V Shady Sands to bylo ještě v pohodě, ale v Hubu se konaly vyloženě loadovací orgie. Přesto mě to od hry neodradilo a dohrál jsem ji na této sestavě tuším 3x. Naprosto dokonalá hratelnost!

Pro: Dokonalý žijící svět, detailní grafika a animace postav, dialogy, questy a všechno ostatní

Proti: Občas delší loading a pár drobných chybiček

+11 +12 −1
  • PC 100
Při tvorbě této hry došlo k souhře několika okolností. Ta nastává maximálně jednou za 10 let a dává vzniknout dokonalý hrám. Tým lidí, co chtěl do počítačových her převést to nejlepší z papírových rpgéček, byl ponechán bez většího zájmu vydavatele. Mohl si tak plnit spoustu svých geniálních nápadů. Proto dnes můžeme obdivovat třeba originálně vymyšlené výtvarné ztvárnění světa, který vychází hlavně z 50. let a tehdejších představ o atomové apocalypse. Detailní herní systém který reaguje i na to, když hrajete polodementního vraha dětí.Užívat si temného světa, ve kterém má všechno své pevně dané místo a smysl.
+18
  • PC 95
Fallout předvádí post apokalyptický svět ve stylu retro scifi v temně drsné atmosféře. To je to hlavní, co z něj dělá tak skvělou hru a čím si i mě získal. Svět, ve kterém by jste nechtěli žít, ale do něhož se s chutí vracíte. A to navíc doplněno příběhem, který se ze začátku může zdát nic moc, ovšem na konci perfektně vrcholí, kromě jiného setkáním snad s nejlepším hlavním "záporákem" všech dob.
Samotná hratelnost pak stojí na vymakaném systému SPECIAL a jednoduchém, přes to neuvěřitelně zábavném tahovém systému soubojů, který snad nikdy neomrzí.
+21
  • PC 100
Fallout I je hra, kterou lze pouze s malou nadsázkou považovat za dokonalou. Nenapodobitelná atmosféra, úchvatný příbeh a nepřekonatelný systém ji v mém osobním žebříčku vyšvihl až na místa nejvyšší. Lepší hra s tématikou apokalypsy už ani nemůže vzniknout.
+12 +13 −1
  • PC 100
Co k tomu dodat? Jediné mínus téhle hry je existence dílu druhého:) Absolutně promakaný svět, skvělé a vtipné větvené dialogy, které měly hlavu a patu, hra si nebrala servítky, takže jsou tu i nadávky a ty nejdrsnější situace s prostitutkami dětmi atd. Spousta úkolů, z nichž většina neni v PIP BOY, množství kulturních odkazů, vtipných hlášek. Bohatý arzenál zbraní, a to nejhrubší násilí v podobě skvěle animovaných umíracích sekvencích a na závěr ta nejlepší atmosféra společně s druhým dílem v celém žánru RPG, pro mě osobně měla největší atmosféru Katedrála plná mnichů uctívající svého vůdce a množství Nightkinů a supermutantů, a to vše za doprovodu depresivní hudby a bouchání zvonů.

Pro: skvělá atmosféra, hudba, zbraně, příběh a dialogy, humor a násilí

Proti: pouze špatná podpora od tvůrců v podobě patchů

+10
  • PC 95
První Fallout na těch 100% objektivně asi nemá, na to je příliš nedovařený a celkem málo rozsáhlý. Bez něj by ale jak známo nebyla ani kultovní dvojka, ani geniální mytologie postwar Ameriky. Což by mě velmi, velmi bolelo. :)

A ano, samozřejmě, setkání s Haroldem a doštrachání se k atomďouře ve Starém řádu/Kráteru/Záři patří mezi top RPG momenty ever.
+11 +14 −3
  • PC 100
Pohlcující příběh, dokonalá atmosféra a promakané prostředí podkreslené dokonalým soundtrackem od Marka Morgana zajistilo Falloutu stálé místo v herní síni slávy. Úplně každému hráči se při slovech "postapokalyptická atmosféra" vybaví Fallout a to už něco znamená. Neuvěřitelná volnost při řesšení questů nebyla dodnes překonána, takže termín znovuhratelnost asi nenajde nikde jinde (kromě druhého dílu) lepší uplatnění. K tomu jistě přispěl i skvělý systém tvorby a vývoje postavy, který vás i dnes, díky své propracovanosti a zároveň ale i jednoduchosti, zahřeje u Vašeho RPG srdce. Kouzelný retro atomový feeling padesátých let minulého století je třešničkou na dortu tohoto nesmrtelného RPG.

Pro: Atmosféra, postapokalyptické prostředí, tvorba postavy, volnost, znovuhratelnost, hudba... a skvělý černý humor

Proti: Skutečně vůbec nic

+16
  • PC 100
Moje nejlepší hra všech dob.Nikdy nezapomenu, když vyšlo v Levelu pokračování Fallout 2 - takhle moc jsem se domů ze školy nikdy netěšil : ).Dohrál jsem ho spolu s dvojkou celkem jedenáctkrát, a na Fallout 3 čekám od roku 2000 - snad Bethesda nezklame.Dokonalá atmosféra, příběh, svoboda...Fallout se nehraje, Fallout se žije!

Pro: Všechno - hratelnost, atmosféra, Ron Perlman a Richard Dean Anderson : )

Proti: Snad jen že to občas nepříjemně padalo.

+19
  • PC 100
Jedna z mejch nejoblíbenějších her všech dob. Jedničku mám dokonce o něco radši než dvojku a to hlavně proto, že Harold zrovna prožívá svoje nejlepší léta a obraz Elvise ještě nestačil vyblednout. A co teprv Ian, kterýho sem z lítosti vláčel celou hru až k vůdci...masaker:)
-1 +4 −5
  • PC 90
Což, je to už legenda, kterou překonává jen druhý díl... Collector's Edition trojky už mam předobjednanou ;)

Pro: Tvorba postavy (S.P.E.C.I.A.L. atd.) a pak vlastně skoro všechno

Proti: Chybí děti xD

-9 +5 −14
  • PC 100
Tahle hra byla opravdu neskutecny narez ve sve dobe, kdo nedohral fallouta 3x a vic, tak jakoby nebyl. Vyvoj postavy je na slusne urovni, vsudepritomna zkaza, podmaniva hudba a spousta dialogu.

Pro: alien blaster, critical hity, hudba

Proti: -nic sem nenašel-

-1 +5 −6