Hledání zlata je riskantní podnik a to platí i pro tvorbu remasterovaných verzí starých klasik. V některých případech se dílo velmi zdaří, ale většina je nakonec horší než originál. Gold Rush! Anniversary je ve výsledku někde uprostřed a kam se převáží ručička pomyslných vah záleží na vaší znalosti originálu. Začnu tím nepovedeným. Grafika je kompletně nová, ovšem na rok 2014 celkem mizerná a navíc kompletně postrádá atmosféru. Původní lokace mají vždy něco do sebe a zde vše působí spíše jako kulisy. Přesto je pro nové hráče možná stravitelnější. Problémem je i ztráta časového údaje. Postup je především na začátku svázán s uběhlou dobou, kterou ale v této verzi není možné zobrazit(nebo nevím jak). Není to fatální a hráč to asi časem odpozoruje, navíc po koupi lístků vám už nic neujede. V odstranění většiny slepých konců a zbytečných smrtí také vidím přidanou hodnotu pro nové hráče.
Hra je nově kompletně namluvená, ale nijak povedeně. Lépe se zadařilo s ovládáním, které lze použít buď klasické parserové nebo modernější point & click. Zpočátku jsem více využíval parser, nový způsob mi nějak nesedl, ale postupným přepínáním jsem si zvykl a ke konci už jel téměř výhradně ponovu. Velkou výhodou je rychlé cestování na novou obrazovku dvojklikem. Pasáže s inteligentnější mulou jsou také příjemná změna. Je škoda, že po přepnutí na parser se ztratí dabing a naopak pří point & click příkazový řádek. Umím si představit, že kombinované ovládání by bylo super. Nebo alespoň možnost si povolovat funkce dle potřeby. Třeba rýžování nebo těžba je mnohem rychlejší textově, zvlášť při tolikerém opakování.
Příběh a řešení problémů je věrné originálu, rozdílů je minimum. Hlavní změnou a to k horšímu, je automatizace některých hádanek a odpovědí. Chápu ten krok, ale opět mohlo jít o volitelnou variantu. Přesto je na hře znát fanouškovský zápal a hraje se stále velmi slušně. Nová verze prostě něco zlepšila a něco zhoršila. Kdo hrál nebo plánuje hrát originál, tak může Anniversary klidně pustit z hlavy. Ale pokud vás grafika nebo parser odrazují, tak tahle verze stojí za zkoušku. Já jsem každopádně zvědav na druhý díl.
Hra je nově kompletně namluvená, ale nijak povedeně. Lépe se zadařilo s ovládáním, které lze použít buď klasické parserové nebo modernější point & click. Zpočátku jsem více využíval parser, nový způsob mi nějak nesedl, ale postupným přepínáním jsem si zvykl a ke konci už jel téměř výhradně ponovu. Velkou výhodou je rychlé cestování na novou obrazovku dvojklikem. Pasáže s inteligentnější mulou jsou také příjemná změna. Je škoda, že po přepnutí na parser se ztratí dabing a naopak pří point & click příkazový řádek. Umím si představit, že kombinované ovládání by bylo super. Nebo alespoň možnost si povolovat funkce dle potřeby. Třeba rýžování nebo těžba je mnohem rychlejší textově, zvlášť při tolikerém opakování.
Příběh a řešení problémů je věrné originálu, rozdílů je minimum. Hlavní změnou a to k horšímu, je automatizace některých hádanek a odpovědí. Chápu ten krok, ale opět mohlo jít o volitelnou variantu. Přesto je na hře znát fanouškovský zápal a hraje se stále velmi slušně. Nová verze prostě něco zlepšila a něco zhoršila. Kdo hrál nebo plánuje hrát originál, tak může Anniversary klidně pustit z hlavy. Ale pokud vás grafika nebo parser odrazují, tak tahle verze stojí za zkoušku. Já jsem každopádně zvědav na druhý díl.