Memphis: Wizardry 8? :-) (tedy hra, kde se vlastnosti zlepšují s tím, jak je používáš a také hra, která šla naprosto mimo mě). Jinak jsem ovšem tento systém ještě nikde neviděl - jak je tomu v TES nevím, protože jde taktéž mimo a u Gothicu jsem se nemohl přenést přes ten neuvěřitelně **** **** **** způsob ovládání, který představoval výzvu pokaždé, když jsem chtěl přemístit třeba dřevěný klacek.
A také nemám rád hry, které se moc soustředí na levelování. Kupodivu mě však klasické levelovací systémy D&D/d20 nepřijdou u cRPG tak špatné (minimálně základ je slušný - konkrétně třeba v Tormentu bylo opravdu dobře využito všech 6 zákl. vlastností - a k tomu měla ta hra velice zábavné souboje, mimochodem :-) ).
Opačným příkladem by mohla být ta srandička, kterou Blizzard "inovoval" RTS ve W3, kde při skirmishi bez řádně nabušeného blbe- hrdiny nemáte šanci. A podle rozhovorů fandů, kdo se jak rychle dostal na jaký level, tomu ve WoW asi není jinak. A jestli je takový systém i Gothicu, tak jsem rád, že mě zastavilo to ovládání.