To nebyla slabá chvilka, když jsem se (pár let zpět) u dema nadchnul. To byla část prvního chapteru, která je opravdu parádní. Ponurá atmosféra, rozlehlé úrovně s nepovinnými úkoly, do kterých si postupně odemykám zkratky z centrálního HUBu. Hra si bere inspiraci u Hereticu, Hexenu a taky třeba u Dark Messiah of Might and Magic. Tempo je vyšší, v soubojích je potřeba střídat zbraně a bez dobré orientace v prostoru a detailního průzkumu to rychle sklouzne do zoufalého hledání cesty vpřed. Po dohrání se úrovně naplní znova silnějšími nepřáteli a novými vedlejšáky, takže znovuhratelnost je taky solidní.
I přes těžko pochopitelný systém ukládání jsem si to vlastně dost užíval. Pak ale přichází na řadu druhý a třetí chapter, které mění atmosféru a level-design. Je na nich až příliš znát uspěchanost, jsou přímočařejší a absolutně nedodělané. Přestože první chapter tvoří půlku herní doby, nedokáže zachránit ten zbytek a ne, nebudu tady obhajovat jen půlku hry, když ta druhá se skoro nedá dohrát.
Autoři už se vykašlali na updaty, takže i po letech hra obsahuje hromady větších či gamebraking bugů a soft-locků. Sám jsem si jeden okusil při předposledním bossovi, který se jednoduše nespawnul tam kde měl. Předcházelo tomu samozřejmě moje předlouhé běhání po obrovské úrovni a hledání toho, co jsem vlastně udělal špatně. Podle internetů velmi častý bug, který ale šel obejít tím, že jsem se utopil a hra mě poslala automaticky do dalšího HUBu. Naprostý fail potom přišel těsně před koncem. A když říkám těsně, tak myslím 10mm těsně! Přesně tolik zbývalo health baru finálnímu bossovi, když hra opět spadla. Objevil jsem se několik hodin zpět na místě, kde se mi původně nespustil skript na předposledního bosse a tentokrát - se spustil! A já tam stál totálně bez munice, vyčerpaný po skoro poražení finálního bosse...
Že to párkrát spadne, OK. Ačkoli, když spadne GRAVEN, tak spolu s sebou vezme i celý Windows a to nemluvím o nasrání ze ztraceného postupu. Každé vypnutí hry vrací hráče do HUBu a smrt znamená respawn u nejbližšího bodu obnovy. Těch je sice dost, ale penalizace ve stovkách peněz mi srazí chuť v hledání pokladů a když se kolem respawn pointu pohybuje velké množství nepřátel, jsem v tom zase za pár stovek dříve, než stačím říct adoprdele...
Ať už k opuštění celého projektu vedlo cokoli, zlomilo mu to vaz. Špatný save systému, nezvládnutá druhá půlka hry a fatální bugy, které už nikdy nebudou opravené... Máte zájem?
Hodnocení: X (don't)
Herní doba: 21hod 5min
I přes těžko pochopitelný systém ukládání jsem si to vlastně dost užíval. Pak ale přichází na řadu druhý a třetí chapter, které mění atmosféru a level-design. Je na nich až příliš znát uspěchanost, jsou přímočařejší a absolutně nedodělané. Přestože první chapter tvoří půlku herní doby, nedokáže zachránit ten zbytek a ne, nebudu tady obhajovat jen půlku hry, když ta druhá se skoro nedá dohrát.
Autoři už se vykašlali na updaty, takže i po letech hra obsahuje hromady větších či gamebraking bugů a soft-locků. Sám jsem si jeden okusil při předposledním bossovi, který se jednoduše nespawnul tam kde měl. Předcházelo tomu samozřejmě moje předlouhé běhání po obrovské úrovni a hledání toho, co jsem vlastně udělal špatně. Podle internetů velmi častý bug, který ale šel obejít tím, že jsem se utopil a hra mě poslala automaticky do dalšího HUBu. Naprostý fail potom přišel těsně před koncem. A když říkám těsně, tak myslím 10mm těsně! Přesně tolik zbývalo health baru finálnímu bossovi, když hra opět spadla. Objevil jsem se několik hodin zpět na místě, kde se mi původně nespustil skript na předposledního bosse a tentokrát - se spustil! A já tam stál totálně bez munice, vyčerpaný po skoro poražení finálního bosse...
Že to párkrát spadne, OK. Ačkoli, když spadne GRAVEN, tak spolu s sebou vezme i celý Windows a to nemluvím o nasrání ze ztraceného postupu. Každé vypnutí hry vrací hráče do HUBu a smrt znamená respawn u nejbližšího bodu obnovy. Těch je sice dost, ale penalizace ve stovkách peněz mi srazí chuť v hledání pokladů a když se kolem respawn pointu pohybuje velké množství nepřátel, jsem v tom zase za pár stovek dříve, než stačím říct adoprdele...
Ať už k opuštění celého projektu vedlo cokoli, zlomilo mu to vaz. Špatný save systému, nezvládnutá druhá půlka hry a fatální bugy, které už nikdy nebudou opravené... Máte zájem?
Hodnocení: X (don't)
Herní doba: 21hod 5min
Pro: Je tam řemdih...
Proti: ...ale je úplně k ničemu.