Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
To nebyla slabá chvilka, když jsem se (pár let zpět) u dema nadchnul. To byla část prvního chapteru, která je opravdu parádní. Ponurá atmosféra, rozlehlé úrovně s nepovinnými úkoly, do kterých si postupně odemykám zkratky z centrálního HUBu. Hra si bere inspiraci u Hereticu, Hexenu a taky třeba u Dark Messiah of Might and Magic. Tempo je vyšší, v soubojích je potřeba střídat zbraně a bez dobré orientace v prostoru a detailního průzkumu to rychle sklouzne do zoufalého hledání cesty vpřed. Po dohrání se úrovně naplní znova silnějšími nepřáteli a novými vedlejšáky, takže znovuhratelnost je taky solidní.  

I přes těžko pochopitelný systém ukládání jsem si to vlastně dost užíval. Pak ale přichází na řadu druhý a třetí chapter, které mění atmosféru a level-design. Je na nich až příliš znát uspěchanost, jsou přímočařejší a absolutně nedodělané. Přestože první chapter tvoří půlku herní doby, nedokáže zachránit ten zbytek a ne, nebudu tady obhajovat jen půlku hry, když ta druhá se skoro nedá dohrát. 

Autoři už se vykašlali na updaty, takže i po letech hra obsahuje hromady větších či gamebraking bugů a soft-locků. Sám jsem si jeden okusil při předposledním bossovi, který se jednoduše nespawnul tam kde měl. Předcházelo tomu samozřejmě moje předlouhé běhání po obrovské úrovni a hledání toho, co jsem vlastně udělal špatně. Podle internetů velmi častý bug, který ale šel obejít tím, že jsem se utopil a hra mě poslala automaticky do dalšího HUBu. Naprostý fail potom přišel těsně před koncem. A když říkám těsně, tak myslím 10mm těsně! Přesně tolik zbývalo health baru finálnímu bossovi, když hra opět spadla. Objevil jsem se několik hodin zpět na místě, kde se mi původně nespustil skript na předposledního bosse a tentokrát - se spustil! A já tam stál totálně bez munice, vyčerpaný po skoro poražení finálního bosse... 

Že to párkrát spadne, OK. Ačkoli, když spadne GRAVEN, tak spolu s sebou vezme i celý Windows a to nemluvím o nasrání ze ztraceného postupu. Každé vypnutí hry vrací hráče do HUBu a smrt znamená respawn u nejbližšího bodu obnovy. Těch je sice dost, ale penalizace ve stovkách peněz mi srazí chuť v hledání pokladů a když se kolem respawn pointu pohybuje velké množství nepřátel, jsem v tom zase za pár stovek dříve, než stačím říct adoprdele... 

Ať už k opuštění celého projektu vedlo cokoli, zlomilo mu to vaz. Špatný save systému, nezvládnutá druhá půlka hry a fatální bugy, které už nikdy nebudou opravené... Máte zájem?

Hodnocení: X (don't) 
Herní doba: 21hod 5min

Pro: Je tam řemdih...

Proti: ...ale je úplně k ničemu.

+12
  • PC 50
 "Herní výzva 2024 - 3. Voláni Cthulhu" 

Tak Graven sa vo výsledku ukázal ako jedno veľké sklamanie. Nechal som sa nalákať krásnym vizuálom a solídnou nostalgickou atmosférou, ktorá ma doslova vrátila do starých čias, kedy som zbožňoval bezduché akčné hry, kde bolo treba len likvidovať všetko okolo. Neriešili sme žiadny príbeh a dokopy sme si len užívali parádne zbrane, rýchle tempo, hľadanie secretov a všetko ostatné. Tu však veci dopadli trochu inak.

Mám pocit, že hra si mala primárne zvoliť, čím vlastne chce byť. Pretože sa rozhodla skombinovať dokopy niekoľko rôznych nápadov, až to na mňa miestami pôsobilo, ako keby chceli tvorcovia robiť súčasne Morrowind a Heretic. Netvrdím, že to nemusí fungovať, no na to je treba hru postaviť na úplne iných základoch. Vybudovať príbeh, pridať nejaké elementy, aby jadrom hry tým pádom nebola primárne iba akcia. Niečo, ako to napríklad bolo spracované v Resident Evil: Village. To však očividne víziou nebolo. Naopak tvorcovia sa pokúšali o duchovného nástupcu klasických FPS. V tom prípade ale nepotrebujeme takto otvorený svet, side questy ani ďalšie RPG elementy. Úplne by stačilo malé koridorové mapy, ktoré by nás postupne prevádzali celým príbehom, a mohli by sme slobodne likvidovať všetko, čo nám príde pod ruku.

Nechcem už zbytočne zachádzať do prílišných detailov, nakoľko som tejto hre venoval skutočne dostatok času, no v rámci tohto komentu aspoň v skratke zhrniem všetko, čo mi okrem prílišnej otvorenosti v hre prekážalo. Gameplay mal veľké množstvo nedostatkov v oblasti skákania... nakoľko niekedy skok do jamy pre mňa znamenal koniec hry, lozenie po rebríkoch smerom dole je neskutočne komplikované (hore to funguje), magické zvitky dokopy pre akciu nemali skoro žiadne využitie (primárne sa používajú na riešenie hlavolamov), pričom zosilniť ich viete až po porážke finálneho bossa. Takže porazte bossa 3x a môžete ich vylepšiť všetky. Ak máte dostatok zlata. Možno to ešte vyskúšam a uvidím či to zlepší funkciu mágie, no keby aj áno, nechápem prečo sme túto možnosť nemali oveľa skôr.

Nepochopiteľné rozhodnutie je pre mňa aj meranie vašej staminy, pričom hry tohto typu by mali byť neustále energické, rýchle a akčné. Toto naopak miestami veľmi spomaľuje tempo. Chcete vyskočiť, no nemáte staminu? Musíte počkať, kým vám nabehne. Potrebujete utiecť nepriateľovi? Nuž... musíte počkať, kým sa vydýchate.

Jediné čo bolo pre mňa neustále na hre super bola grafika, hudba a celkom dobre spracované zbrane. Plus je super, že sa dajú vylepšovať. Jediná škoda je, že špeciálne akcie v podstate fungujú skoro úplne totožne, no aspoň tu možnosť ich vylepšiť je. A rovnako je dobré, že tvorcovia na hre neustále ešte pracujú a vychytávajú ju. Pomôže to hádam odstrániť aj nejaké tie bugy a možno bude hra pre vás už prístupnejšia. Plus možno na základe hodnotení od hráčov už môžete aj zmeniť trochu svoje očakávania a budete sa na hru pozerať inými očami. Takže asi niečo dobré z toho vyjde. Dal by som hre možno tak o pár mesiacov ešte šancu, no na to, aby som s ňou bol skutočne spokojný by museli kompletne prekopať celý herný systém a mapy ... a to nevidím veľmi reálne. Veľké sklamanie na úvod roka 2024.
+19