Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Stejně jako pár dalších jedinců jsem měl možnost hrát druhého Hitmana s předstihem, přičemž jsem se první vrhl na vylepšené verze levelů z předešlého dílu. Nové prvky hru rozhodně vylepšují, tentokrát si jednoduše před zrcadlem nikoho neomráčíte bez toho, aniž by vás spatřil, což hru hezky ztěžuje. Samotná AI je snad pořád na stejné úrovni, a tak můžete lákat člověka po člověku, ale když se tomuhle stylu hraní vyhnete, můžete si užít pěknou špionážní hru.

Docela zamrzí, že po odchodu od Square Enix nemělo IOI rozpočet na kvalitní cutscény, což krapet bije do očí, ale vzhledem k situaci je to pochopitelné. Nové mise jsou naopak nadesignované velice dobře, tedy až na tu první, která slouží víceméně jako tutoriál. Agent 47 je tentokrát stavět do mnohých neobvyklých situací, které mohou působit komicky, o což tvůrcům očividně šlo, takže si můžeme vyzkoušet roli šamana, bubeníka v hispánské kapele či realitního agenta, v jehož kůži provedete jeden z cílů po novém domě.

Prostředí je opět velmi různorodé a jde na něm vidět, že se tvůrci nebáli nastudovat si spoustu věcí z jiných oborů, aby vše působilo velmi reálně. Na závodní dráze v Miami jen koukáte, jak detailní jsou depa či jednotlivé stánky a v Kolumbii si zase vychutnáte tamní přírodu a nahlédnete do života spodiny pod nadvládou kartelu. Oproti "první části" zde máme kromě klasických vražd také za úkol vypátrat identitu dalšího cíle před jeho dopadením nebo vyhnutí se eliminace dalšího človíčka. Tyhle staronové metody jsem ve hře s radostí uvítal a budu rád, když nám zase něco "nového" tvůrci představí i v nadcházejících DLC.

Příběh jako takový mi z pohledu na celou sérii velmi připomíná slavného Bournea, který také neustále zjišťuje pravdu o svém původu a za jedním parchantem nachází dalšího, ještě horšího. Je to prostě špionážní klasika. Sice jsem původně doufal, že zápletka se Stínovým klientem dopadne nějak zajímavěji, ale co už, i takhle to fungovalo. Onen menší zvrat zmíněný na konci mi přišel možná udělaný možná až moc na sílu, ale chápu, že tvůrci chtějí mezi postavami vyvolat případné konflikty a chtějí vybudovat nějaké zajímavější vztahy.

Teď už si jen počkat na Elusive Target s panem Neumírajícím, kterého můžou fanoušci tentokrát oddělat osobně úplně vlastní cestou. Jakpak Sean asi ještě neumřel?

Pro: Zajímavé prostředí, cíle nejsou jenom o zabíjení, vylepšení stávajících prvků

Proti: Zamrzí zhoršení kvality cutscén, příběh se možná až moc pitvá v minulosti 47, tradičně umělá inteligence

+24
  • PC 90
Výborné pokračování restartované série, která byla dlouho uložená u ledu, aby znovu povstala v tomto perfektním zpracování. Na Hitmanovi 2 jsou znát notná vylepšení oproti prvnímu dílu jak v oblasti grafiky, umělé inteligence, která je však stále poměrně slabá, tak i samotného rozhrání, možností, způsobů hraní, lokacích a dalších režimech kromě kampaně. Jediné, co hře sráží vaz, je počet misí, kterých je poměrně málo, ale na druhé straně je lze hrát na několikrát, protože nabízejí nepřeberné množství možností, a také méně výrazný příběh, který mne zaujal až ke konci, hlavně díky svým velmi příjemným a někdy nečekaným zvratům, a s ním pojící se nehrané cutscény,

Pro: Grafika, lokace, možnosti, znovuhratelnost, stealth, notná vylepšení oproti jedničce, zvraty, ozvučení, pocta starším dílů prostřednictvím odkazů (např. v poslední misi), zbraně, různorodost, propracovanost, několik režimů a výzev, náhled do minulosti

Proti: Umělá inteligence, slabší příběh, málo misí, nehrané cutscény

+16
  • PC 90
Hitman 2 není hra, ale platforma pro hraní - od katastrof, přes pekelně těžkou střílečku, až po sociální stealth. Oproti předchozímu dílu je většina věcí dotáhnutých do konce, tvůrci si jsou jistější a nebojí se agentovi 47 naservírovat exotičtější lokace. Pravidelné updaty a multiplayer udržuje hru živou a já se do ní i po dohrání rád vracím.

Jedinou věc, co bych snad vytkl je menší originalita a experimentování v designu urovní. Všechny jsou v tomhle ohledu pouze tři typy a po dohraní všech jejich kombinací už levely snad kromě zasazení ničím nepřekvapí.

Pro: updaty, systémová hratelnost, různorodé lokace, příběh

Proti: neoriginalita v leveldesignu

+12