@Ria Kon (07.03.2022 17:06): Taky mi přijde, že vybíjíš špatnou skupinu robotů. Koukám a v žádném z tří oprav co už vyšly se nic takovýho neopravovalo.
Diskuze
@Ria Kon (07.03.2022 17:06): hram to uz druhykrat a v tomto som nemal problem ani raz, dojdem na miesto, odkial stroje migruju a co hladas je skupina dvoch leaplasherov, bellowback a longleg, predmet ktory potrebujes pada tusim z toho longlega
Narazil taky někdo na zaseknutý hlavní úkol "The sea of sands" (když stopujete stádo, aby ste sehnali součástky na dýchák pod vodu)? Stopy mě zavedou na jih a tam prostě končí. Pobiju roboty, ale nic se nestane. Nepomohl mi restart, reload před zadání úkolu, pokračovat na místo, kam by měl úkol vést. Vypadá to, že nepadá správný item a nemůžu to rozchodit :/
@Hydr0gen (06.03.2022 08:14): To vypadá na problémy jak u manžela... zkus postoupit v příběhu a nesbírat každý kamínek (doporučuji vypnout ikonky lootu/zapnout průzkumnický režim a skenovat terén jen minimálně). Jakmile se dostaneš k lepším zbraním, tak mají vícero druhů munice, než ty základní. Pořádný či detailní průzkum doporučuji až dostaneš všech pět průzkumnických výbav (kotva, padák, roznětka, dýchák a cosi na kovové "kytky").
@pajmič (05.03.2022 11:36): Ehem, ne :) Máš tam základnu, kam nabíráš společníky a můžeš si s nimi povídat a hrajete si na jednu spokojenou disfunkční rodinku misfitsů :D
@pajmič (05.03.2022 11:36): Ehem, ne :) Máš tam základnu, kam nabíráš společníky a můžeš si s nimi povídat a hrajete si na jednu spokojenou disfunkční rodinku misfitsů :D
Ja nevim, ja jsem porad okolo Chainscrape (hraju tak 2hod.tydne) a nejsem z toho vyplesklej.
Prijde mi ze je to cele nabobtnalé a ztrácím se v tom. Strašně moc systémů a složitostí.
Skilltrees: místo 3 srozumitelných je asi 7 je komplikovaných, kde nevim co dřív
Zbraně (!) - misto postupně vylepšovaných mám změť kdy potřebuju 2 a více zbraní stejného druhu, abych mohl používat více druhů munice. Cože?!?!
A pak právě spousta systémů: máme 2 nové bojové Stats tam, kde byla jedna.
Tooly na to, abych mohl otevřít nějaké blokované pasáže jak z God of War.
A TOHO LOOTu - v HZD ho bylo hodně, tady je jo ještě víc... A průzkum sveta přináší jen generické odměny typu shards a věci na crafting..
Prijde mi ze je to cele nabobtnalé a ztrácím se v tom. Strašně moc systémů a složitostí.
Skilltrees: místo 3 srozumitelných je asi 7 je komplikovaných, kde nevim co dřív
Zbraně (!) - misto postupně vylepšovaných mám změť kdy potřebuju 2 a více zbraní stejného druhu, abych mohl používat více druhů munice. Cože?!?!
A pak právě spousta systémů: máme 2 nové bojové Stats tam, kde byla jedna.
Tooly na to, abych mohl otevřít nějaké blokované pasáže jak z God of War.
A TOHO LOOTu - v HZD ho bylo hodně, tady je jo ještě víc... A průzkum sveta přináší jen generické odměny typu shards a věci na crafting..
@Ria Kon (05.03.2022 09:10): Biowarovský apsekt? To znamená, že tam bezcílně běháš po planetě a bavíš se s osobami, jnež trpí ochrutými mimickými svaly? :D
Sakra, ta hra je čím dál lepší! :) Sice sem zatím asi tak v půlce, ale stejně. Moc se mi líbí ten "biowerovský" aspekt, co si vypůjčili (žádné spiolery zde, prosím), a jak moc hlavní linka narůstá. Vedlejší úkoly jsou úplně někde jinde v porovnání s jedničkou. A vedlejší/hlavní postavy? Konečně se na ně vývojáři pořádně zaměřili. V prvním díle mě zaujalo asi jen 5 postav. Tady je jich daleko víc.
@Ria Kon (23.02.2022 20:10): Uz se stalo. Ale opravily jen to co jsem psal nekde ze zacatku po vydani, tedy preostreny obraz pri zapnutym HDR. Ale ten obrazek co jsem daval je jen mala anomalie, jinak to je v pohode.
@Charllize (23.02.2022 14:03): Teď vydali nový patch, kde upravují HDR, tak to můžeš prubnout ;)
@Ria Kon (23.02.2022 08:20): Ona stojí pod nějakým zdrojem světla. Stačí udělat krok a zhasne. Já jen ze se rozsvitila jak vánoční stromeček. Samozřejmě ze v tom cauldronu nesvitila takhle celou dobu. :) Myslím ze to nastavením TV určitě nebude, spis menší glitch. HDR nám nastavené 2,0,2 a TV mám nastavenou standardně jako u jiných her kde se nic takového neděje. Jen jsem vypínal jednu funkci kvůli tomu shimmeringu který je jak se zda taky obecný problém hry a to stejne s nasvicenim nemělo nic dělat. Možná bych spis viděl problém v tom ze nehraju na PS5 ale na PRO. U PS5 to třeba dělat nemusí, přeci jen jsou to rozdílné verze hry.
@SilentWolf (23.02.2022 10:02): Tak ty hádanky jsou celkem fajn a s logicnosti si moc hlavu nelamou. Asi to je možná lepší než v asasinech kde postava vyleze, přeleze, podleze cokoliv.
@SilentWolf (23.02.2022 10:02): Tak ty hádanky jsou celkem fajn a s logicnosti si moc hlavu nelamou. Asi to je možná lepší než v asasinech kde postava vyleze, přeleze, podleze cokoliv.
Malinko mě zklamala ta oblast potom, co se vám svět otevře. Respektive poté, co se vám otevřou brány. Ta první větší lokace byla moc hezká. Ale možná je to jen tím, že mám pořád smůlu na mlhu, která v kombinaci s nebem je asi graficky to nejslabší, co hra nabízí, ale ta "poušť" je taková meh. Možná musím trochu boostnout kontrast nebo tak něco.
A zajímavé, že hra má sice tutoriál klasicky ve stylu "víš, že si jde i dřepnout?" pro úplné gumy, ale bez plnění vedlejších úkolů bych třeba neměl výbušný vrhač oštěpů, který mi hodně pomohl v první větší bitvě (hraju na nejtěžší). A dokonce jsem si ho musel z inventáře natvrdo vybavit.. A teď v tom otevřeném světě mi taky hra nedala nic nového, jen jsem z vlastní iniciativy šel do "města" a mohl si koupit lepší zbraně, ale i nové druhy zbraní. Tohle mě docela těší. Jen teda moc nevím co mám vlastně vylepšovat, jelikož nechci plýtvat zdroje na vylepšení luku, když mě za rohem čeká lepší..
Co mě taky těší, že hráč může odběhnout z první lokace bez plnění vedlejšáků, ale já je všechny udělal a všechny byly nějak provázané s jednou postavou a završení celé té linky questů bylo jakože uspokojivé, pro mě teda až tak ne, protože jsem už unaven z takového toho komoušovského "kapitalista = zlý", a Aloy má naprosto dementní moudra (na to, že žije z lootu :D ) , ale byla to tečka za tou sérií vedlejšáků. To je velmi příjemné.
A třetí bod chvály - šel jsem do "ruin" a nebylo úplné jednoduché najít cestu k artefaktu, ačkoliv se jednalo o hloupou barabiznu. Asi to pro mnohé hráče může být otrava a nedává v tu chvíli smysl že shnilé dřevo s dírou jak vrata do stodoly neprolezu, ale zeď si pro postup dál klidně strhnu, ale jestli ty "hádanky" budou jen lepší, tak je to vlastně docela fajn.
A stále mě teda nepřestává udivovat ta vegetace. Chci si tam naškubat nějaké monstery, ty doma jen blednou závistí kdykoliv hraju. :D
A zajímavé, že hra má sice tutoriál klasicky ve stylu "víš, že si jde i dřepnout?" pro úplné gumy, ale bez plnění vedlejších úkolů bych třeba neměl výbušný vrhač oštěpů, který mi hodně pomohl v první větší bitvě (hraju na nejtěžší). A dokonce jsem si ho musel z inventáře natvrdo vybavit.. A teď v tom otevřeném světě mi taky hra nedala nic nového, jen jsem z vlastní iniciativy šel do "města" a mohl si koupit lepší zbraně, ale i nové druhy zbraní. Tohle mě docela těší. Jen teda moc nevím co mám vlastně vylepšovat, jelikož nechci plýtvat zdroje na vylepšení luku, když mě za rohem čeká lepší..
Co mě taky těší, že hráč může odběhnout z první lokace bez plnění vedlejšáků, ale já je všechny udělal a všechny byly nějak provázané s jednou postavou a završení celé té linky questů bylo jakože uspokojivé, pro mě teda až tak ne, protože jsem už unaven z takového toho komoušovského "kapitalista = zlý", a Aloy má naprosto dementní moudra (na to, že žije z lootu :D ) , ale byla to tečka za tou sérií vedlejšáků. To je velmi příjemné.
A třetí bod chvály - šel jsem do "ruin" a nebylo úplné jednoduché najít cestu k artefaktu, ačkoliv se jednalo o hloupou barabiznu. Asi to pro mnohé hráče může být otrava a nedává v tu chvíli smysl že shnilé dřevo s dírou jak vrata do stodoly neprolezu, ale zeď si pro postup dál klidně strhnu, ale jestli ty "hádanky" budou jen lepší, tak je to vlastně docela fajn.
A stále mě teda nepřestává udivovat ta vegetace. Chci si tam naškubat nějaké monstery, ty doma jen blednou závistí kdykoliv hraju. :D
@Charllize (22.02.2022 23:18): Taky záleží na telce a jak ji máš nastavenou. U mě to takhle rozhodně nevypadá a to sem v tom cauldronu zrovna včera byla.
Někdy to ta hra s tím nasvicenim a HDR přehání :)
https://ibb.co/WswWDjd
Taky teď koukám ze Guerrilla má jen 360 zaměstnanců .
https://ibb.co/WswWDjd
Taky teď koukám ze Guerrilla má jen 360 zaměstnanců .
@Charllize (22.02.2022 22:04): daaamn :D ani mi to nenapadlo :D
@DosRatas (komentář): Kdybys dvacet minut počkal, měl bys to datum a čas příspěvku dokonalý :)
@Charllize (22.02.2022 11:34): taky rozklikávám každý dialog i když mě moc nezajímá. Sami si to děláme.... :D
@SilentWolf (22.02.2022 11:26): To mi moc nejde. Já mám ocd na vyzobavani všeho. Ale zase se muže stat ze mě to umori a na ten lvl 50 ani nedojdu :)
@Charllize (22.02.2022 09:57): zase to nenutí vyzobávat sr*čky. A pořád je to akční adventura. Nechtěl jsem tam přidávat ten tag RPG, ale když už ho má jednička..
Nejhorší asi bude ze ten max lvl 50 člověk bude mít tak při 50% ukazateli kompletace. Pak půjdou všechny expy do luftu. Mám lvl 20 a jsem vzasade pořad v první třetině mapy.
@Hydr0gen (22.02.2022 08:53): ty první skilly jdou určitě poznat. Pak jsem se nadšeně jal zkoumat co dalšího stealth strom schopností nabízí a zjistil jsem, že krom dvou skillů na silnější stealth útoky nechci nic..
A taky vůbec nevím, jaký je rozdíl mezi tím vystřelit jeden šíp s větší sílou. Nebo dva šípy zároveň. Aplikuje se stealth bonus na oba šípy? Jak velký bude ten bonus v případě toho prvního skillu? Bleh.. zlatí Assassíni v tomhle, tam měl hráč pocit že si dělá poloboha. Tady je na nové úrovni nejlepší věc +10HP. :D
edit: zas bude o to víc hrát roli equip no.
A taky vůbec nevím, jaký je rozdíl mezi tím vystřelit jeden šíp s větší sílou. Nebo dva šípy zároveň. Aplikuje se stealth bonus na oba šípy? Jak velký bude ten bonus v případě toho prvního skillu? Bleh.. zlatí Assassíni v tomhle, tam měl hráč pocit že si dělá poloboha. Tady je na nové úrovni nejlepší věc +10HP. :D
edit: zas bude o to víc hrát roli equip no.
@montana (21.02.2022 21:11): Ad.strom dovedností to sem jsem chtěl přesně napsat. Já mám nahráno asi 2,5hod teda (konec tutoriálové oblasti), ale ten strom dovedností se mi nechce vůbec zkoumat.
Obrovský, komplikovaný, špatně se čte a orientuje v něm. To je opak "drobných zlepšení", kterých má být hra plná.
V HZD to bylo napohodu. Tohle je doslova overwhelming.
Obrovský, komplikovaný, špatně se čte a orientuje v něm. To je opak "drobných zlepšení", kterých má být hra plná.
V HZD to bylo napohodu. Tohle je doslova overwhelming.
@Ria Kon (21.02.2022 21:32): Aha, tak to jo. A koukám že na to bylo trochu kritiky :) Stejně jako Rosario Dawson se techlandu moc nepovedla v Dying Light 2.
@montana (21.02.2022 21:11): Myslíš dovednosti typu když mas 15% zdraví zvýší se ti o 10% damage ovšem za předpokladu ze střílís z výskoku? Hehe, jo, to je na zabiti.
Ale par užitečných kousku se tam najde, obvzlast na vyšší obtížnost se hodí.
Ale par užitečných kousku se tam najde, obvzlast na vyšší obtížnost se hodí.
Za mě je to přesně v mantinelech dosavadních PS5 exkluzivek a tedy pokrok v mezích zákona. Sedm let stará hratelnost v aktuální (a samozřejmě luxusní) grafice. Kouká se na to krásně a hraje se to dobře. Přece jenom se ale těším na nějaký progresivnější pokračování first party her (jako bylo třeba TLOU2). Ale prý příběh dokáže časem příjemně překvapit, podobně jako jednička.
Momentálně mě nejvíc irituje ten strom schopností s plejádou naprosto zbytečných a nezajímavých vylepšení, jen aby měl hráč dobrej pocit, že si něco pořídil za své bodíky. Několik hodin jsem to hrál s asi 15 nevyužitými body a samozřejmě to není vůbec poznat.
Momentálně mě nejvíc irituje ten strom schopností s plejádou naprosto zbytečných a nezajímavých vylepšení, jen aby měl hráč dobrej pocit, že si něco pořídil za své bodíky. Několik hodin jsem to hrál s asi 15 nevyužitými body a samozřejmě to není vůbec poznat.
@SilentWolf (21.02.2022 20:38): říká se tomu stylizace :)
Ano, ve Witcherovi a Cyberpunku neskenovali reálné lidi (až na vyjímky typu Keanu), ale tvořili je ručně v modelovacích nástrojích (zbrush?). Ale třeba Aloy taky myslím není naskenovaná.
Ano, ve Witcherovi a Cyberpunku neskenovali reálné lidi (až na vyjímky typu Keanu), ale tvořili je ručně v modelovacích nástrojích (zbrush?). Ale třeba Aloy taky myslím není naskenovaná.
Ty xichty jsem ani po recenzích kde je chválili nečekal tak dobré. Hlavně jsou docela uvěřitelné. Přišlo mi že Cyberpunk nebo Witcher 3 mají takové spíš karikaturní obličeje. Tady mi skoro každá postava připomíná alespoň trochu někoho skutečného. Moc hezké.
Jsem zvědav co letos předvedou králové bramborových tváří z Bethesdy.
Jsem zvědav co letos předvedou králové bramborových tváří z Bethesdy.
@Peach (21.02.2022 17:21): Mas pravdu, priblikava, ale doteď jsem tomu nevěnoval pozornost, asi mi to přišlo normální :)
Já se asi trochu méně kochám a mám cca 15% po 20 hodinách hry. Ale jinak souhlasím a přijde mi, že druhý díl dělá snad všechno lépe než jednička. Procentuální hodnocení bude velice těžké, protože jednička mi extrémně sedla hlavní hrdinkou, prostředím a příběhem, a tak jsem jí odpustila řadu špatných designových rozhodnutí (moc běhání prázdnou pouští, repetetivnost, ...), které si však autoři uvědomily už v DLCčku. Asi budu muset hodnocení prvního dílu trochu ponížit, protože jsem si nedala moc prostoru na stoupání.
Uvidíme, jak to bude pokračovat, ale zatím jsem nadšená a nemyslím si, že by doteď vyšlo letos něco lepšího, ale máme teprve únor. Akorát nějaký prostor k odladění tam je. Kdykoliv zvednu loot, tak mi problikne HUD (a dívala jsem se na Twitch, že to dělá i ostatním), což je dost otravný, párkrát mi na 2-3 sekundy zčernala obrazovka a jednou se mi hra zpomalila tak na 5 FPS během boss fightu a pomohl akorát restart hry (hraju na PS5).
Uvidíme, jak to bude pokračovat, ale zatím jsem nadšená a nemyslím si, že by doteď vyšlo letos něco lepšího, ale máme teprve únor. Akorát nějaký prostor k odladění tam je. Kdykoliv zvednu loot, tak mi problikne HUD (a dívala jsem se na Twitch, že to dělá i ostatním), což je dost otravný, párkrát mi na 2-3 sekundy zčernala obrazovka a jednou se mi hra zpomalila tak na 5 FPS během boss fightu a pomohl akorát restart hry (hraju na PS5).
Po 25ti hodinách 12,5% complete.
Na MT je rewiev bombing, xboxaci to nezvládají :)
Rict ze ve hře nejsou typické open world činnosti moc nejde, úkoly typu prines mi 3 antény z robotu existují, mne to nevadí, jen varování pro imersion junkies. Na druhou stranu úkolu které jsou vážně dobre je tam docela dost. Hlavní dějová linie se mne osobně líbí, mám rad sci-fi, ale už jsem četl názory ze to je beckova sci-fi o hovne.
Hra obsahuje velké množství puzzlu, které jsou dobre udělané a některé mi trvaly celkem nějaký čas je vyřešit.
Denik s úkoly je rozdělen asi do 15ti kategorii a každý set ikonek má tak svoji sekci, je to přehledné a zahlcujici zároveň.
Aloy mi občas přišla až moc upjata a dělající důležitou, ale sem tam probleskne normalnost a dokáže být sympatická.
Chapu ze z podstaty toho světa kde vládne tribe mentalita se tam hodí mít šílenou smesku národnosti, ale kolikrát si říkám ze nic by se nemělo přehánět a bohužel v tom zase vidím poplatnost dnešní době. Ale díky naprosto špičkové kvalitě cutscen a hry obecne to je stejne radost pohledet. Myslím ze animace obličejů a npc obecne bude nový gold standard.
Rozvoj postavy je celkem fajn a na hard obtížnost to je potřeba řešit. Craft, sběr věci, vylepšování vybavení, vaření atd.
Take existuje par miniher, včetně deskové hry s figurkami.
Kdyz jsem vylezl na prvního Talnecka a odkryla se část mapy, ziral jsem na ty desítky až stovky novych ikonek jak puberták na šňůru plnou dámských kalhotek. Kam se hrabe Valhalla :)
Celkove v Horizonu 2 vidím zatraceně zábavnou hru v omracujici grafice a světě. Jdu si nasypat popel na hlavu za předchozí hejty :)
Na MT je rewiev bombing, xboxaci to nezvládají :)
Rict ze ve hře nejsou typické open world činnosti moc nejde, úkoly typu prines mi 3 antény z robotu existují, mne to nevadí, jen varování pro imersion junkies. Na druhou stranu úkolu které jsou vážně dobre je tam docela dost. Hlavní dějová linie se mne osobně líbí, mám rad sci-fi, ale už jsem četl názory ze to je beckova sci-fi o hovne.
Hra obsahuje velké množství puzzlu, které jsou dobre udělané a některé mi trvaly celkem nějaký čas je vyřešit.
Denik s úkoly je rozdělen asi do 15ti kategorii a každý set ikonek má tak svoji sekci, je to přehledné a zahlcujici zároveň.
Aloy mi občas přišla až moc upjata a dělající důležitou, ale sem tam probleskne normalnost a dokáže být sympatická.
Chapu ze z podstaty toho světa kde vládne tribe mentalita se tam hodí mít šílenou smesku národnosti, ale kolikrát si říkám ze nic by se nemělo přehánět a bohužel v tom zase vidím poplatnost dnešní době. Ale díky naprosto špičkové kvalitě cutscen a hry obecne to je stejne radost pohledet. Myslím ze animace obličejů a npc obecne bude nový gold standard.
Rozvoj postavy je celkem fajn a na hard obtížnost to je potřeba řešit. Craft, sběr věci, vylepšování vybavení, vaření atd.
Take existuje par miniher, včetně deskové hry s figurkami.
Kdyz jsem vylezl na prvního Talnecka a odkryla se část mapy, ziral jsem na ty desítky až stovky novych ikonek jak puberták na šňůru plnou dámských kalhotek. Kam se hrabe Valhalla :)
Celkove v Horizonu 2 vidím zatraceně zábavnou hru v omracujici grafice a světě. Jdu si nasypat popel na hlavu za předchozí hejty :)
Jinak kdyby někdo chtěl koupit lehce vyzkoušenou standardní edici pro PS4, kterou jsem koupil jen kvůli spozdění Specky z alzy a chtěl ušetřit oproti variantě s folií, nabízím za 1400 Kč.
@Charllize (20.02.2022 12:16): chápu jak to myslíš.
Svým způsobem máš s tou PS4Pro (XOne X) pravdu. Hry na nich vypadají +/- podobně jako na next-gen HW PS5 (XSS/XSX). Jenže je tu několik ALE...
1. slaboučké Jaguar CPU. Podívej se kolik postav se na PS4 Pro hemží na scéně venku v porovnání s PS5. Jistěže next-gen hra CP77 na tom běží, ale město vypadá podobně jako na základní PS4, je téměř mrtvé. A to nezmiňuji kvalitu textur, a detailů, plus vykreslování do dálky. Žádná hitparáda viz. https://youtu.be/VH8PHiqCrgw?t=230
Podívej se na DF jak vypadá Microsoft Flight Simulator 2020 na XSX, prakticky stejně jako na ultra na PC. Tohle by žádný XOne X nebo PS4Pro se svými slabými CPU neutáhl. Ta hra vypadá jako opravdový next-gen titul na PC i na konzoli XSS/XSX. A fakt, že ji spustí můj letecký kamarád na stařičkém AMD Phenom II X4 955 v kombinaci s GTX 1060 3GB a 12GB RAM neznamená, že to stále není next-gen. Jistě on ji spustí na 20-25 fps a low detailech v FHD.
2. absence RT. Hry jako WDL, Control, Metro Exodus Enhanced (ten vypadá fantasticky s RT), Returnal a tak trochu i ten CP77 vypadají s RT lépe i přesto, že výkon RDNA 2.0 je pozadu za RTX konkurencí na PC. Ještě bude nějakou dobu trvat, než RT bude standard v 60 fps.
3. AMD FSR (obdoba DLSS 2.0). Zatím není moc titulů na konzoli, které by to uměly využívat. Na starém HW nepodporované. A to je AMD velkorysé, na rozdíl od Nvidia nezařízli DLSS jen pro RTX GPUs, ale podporují FSR i na starších GPUs.
Já rozumím proč máš ten pocit. Je to proto, že jak Microsoft tak Sony začali kopírovat PC vývoj. Když AMD vydá RX 5700/XT Nvidia rychle přifrčí s RTX2060/2070 Super verzemi, aby náhodou nepřišli potencionálně o zákazníky a tohle to pokračuje dodnes.
Kdyby neexistovaly Xone X a PS4 Pro ten pocit bys rozhodně neměl, protože ať již zmíněný CP77, nebo další tituly by na té konzoli běžely a vypadaly přesně tak jak vypadá dnes CP77 s patchem 1.5 na základní Xone/S a PS/Slim dnes, tzn.:
a) výrazně kratší vykreslení detailů do dálky
b) výrazně nižší rozlišení ve kterém hra skutečně běží
c) osekané detaily kudy se podíváš
d) nízké rozlišení textur (obzvláště bije do očí čím větší monitor/TV)
d) svět s min. počtem NPCs jako v devadesátkách třeba u mé oblíbené Vampire: The Masquerade - Redemption, což bylo vzhledem k tehdejšímu výpočetnímu výkonu logické, ale dnes bych to vidět na PC/konzoli opravdu nechtěl.
Ostatně tady v tom videu je to hezky vidět https://youtu.be/45dsUd8vuvU?t=876
Jinak sci-fi hrám fandím a jsem rád, že HFW vypadá skvěle na PS4 Pro, ale ruku na srdce tohle není několika úrovňové velkoměsto kde jsou desítky, stovky objektů na malé ploše. Trochu nefér srovnání asi jako srovnávat otevřený svět TW3 vs. relativně uzavřený (městský) svět v CP77.
Jinak o tom, že by Returnal nemohl běžet na PS4 Pro nepochybuji, na druhou stranu by absence RT znamenala horší kvalitu 3D audia viz. https://wccftech.com/returnal-upscaled-f ... -mostly-60fps-drops/
S Gran Turismo 7 se uvidí. Hra nejspíš na PS4 Pro pojede v podobné kvalitě (přeci jen jsou to jen okruhová auta), ale třeba tam ten RT nebude jen v garáži pro típání screenshotu, ale třeba (spekulace) bude využit pro 3D zvuk viz Returnal. Vývojáři tohle úplně zcela neupřesnili.
Svým způsobem máš s tou PS4Pro (XOne X) pravdu. Hry na nich vypadají +/- podobně jako na next-gen HW PS5 (XSS/XSX). Jenže je tu několik ALE...
1. slaboučké Jaguar CPU. Podívej se kolik postav se na PS4 Pro hemží na scéně venku v porovnání s PS5. Jistěže next-gen hra CP77 na tom běží, ale město vypadá podobně jako na základní PS4, je téměř mrtvé. A to nezmiňuji kvalitu textur, a detailů, plus vykreslování do dálky. Žádná hitparáda viz. https://youtu.be/VH8PHiqCrgw?t=230
Podívej se na DF jak vypadá Microsoft Flight Simulator 2020 na XSX, prakticky stejně jako na ultra na PC. Tohle by žádný XOne X nebo PS4Pro se svými slabými CPU neutáhl. Ta hra vypadá jako opravdový next-gen titul na PC i na konzoli XSS/XSX. A fakt, že ji spustí můj letecký kamarád na stařičkém AMD Phenom II X4 955 v kombinaci s GTX 1060 3GB a 12GB RAM neznamená, že to stále není next-gen. Jistě on ji spustí na 20-25 fps a low detailech v FHD.
2. absence RT. Hry jako WDL, Control, Metro Exodus Enhanced (ten vypadá fantasticky s RT), Returnal a tak trochu i ten CP77 vypadají s RT lépe i přesto, že výkon RDNA 2.0 je pozadu za RTX konkurencí na PC. Ještě bude nějakou dobu trvat, než RT bude standard v 60 fps.
3. AMD FSR (obdoba DLSS 2.0). Zatím není moc titulů na konzoli, které by to uměly využívat. Na starém HW nepodporované. A to je AMD velkorysé, na rozdíl od Nvidia nezařízli DLSS jen pro RTX GPUs, ale podporují FSR i na starších GPUs.
Já rozumím proč máš ten pocit. Je to proto, že jak Microsoft tak Sony začali kopírovat PC vývoj. Když AMD vydá RX 5700/XT Nvidia rychle přifrčí s RTX2060/2070 Super verzemi, aby náhodou nepřišli potencionálně o zákazníky a tohle to pokračuje dodnes.
Kdyby neexistovaly Xone X a PS4 Pro ten pocit bys rozhodně neměl, protože ať již zmíněný CP77, nebo další tituly by na té konzoli běžely a vypadaly přesně tak jak vypadá dnes CP77 s patchem 1.5 na základní Xone/S a PS/Slim dnes, tzn.:
a) výrazně kratší vykreslení detailů do dálky
b) výrazně nižší rozlišení ve kterém hra skutečně běží
c) osekané detaily kudy se podíváš
d) nízké rozlišení textur (obzvláště bije do očí čím větší monitor/TV)
d) svět s min. počtem NPCs jako v devadesátkách třeba u mé oblíbené Vampire: The Masquerade - Redemption, což bylo vzhledem k tehdejšímu výpočetnímu výkonu logické, ale dnes bych to vidět na PC/konzoli opravdu nechtěl.
Ostatně tady v tom videu je to hezky vidět https://youtu.be/45dsUd8vuvU?t=876
Jinak sci-fi hrám fandím a jsem rád, že HFW vypadá skvěle na PS4 Pro, ale ruku na srdce tohle není několika úrovňové velkoměsto kde jsou desítky, stovky objektů na malé ploše. Trochu nefér srovnání asi jako srovnávat otevřený svět TW3 vs. relativně uzavřený (městský) svět v CP77.
Jinak o tom, že by Returnal nemohl běžet na PS4 Pro nepochybuji, na druhou stranu by absence RT znamenala horší kvalitu 3D audia viz. https://wccftech.com/returnal-upscaled-f ... -mostly-60fps-drops/
S Gran Turismo 7 se uvidí. Hra nejspíš na PS4 Pro pojede v podobné kvalitě (přeci jen jsou to jen okruhová auta), ale třeba tam ten RT nebude jen v garáži pro típání screenshotu, ale třeba (spekulace) bude využit pro 3D zvuk viz Returnal. Vývojáři tohle úplně zcela neupřesnili.
@Rapier (20.02.2022 11:43): Jak kteří vývojáři to neumí využít. V Polsku určitě ne :)
A vis co je skutečný next gen? Když danou hru už old gen skutečně za žádných okolnosti nezvládne, což se zatím neděje. Hry jako Returnal nebo Rift Apart by v o něco nižší kvalitě v pohodě běželi i na ps4. Ty posuny v generacích konzoli jsou čím dal tím menší. Pro příklad by bylo nemožné aby Skyrim který vyšel pro ps3 běžel v nějaké přijatelné kvalitě i na ps2. Nebo aby první Horizon běžel na ps3.
A teď tu mas Horizon 2 který na PRO běží ve stejném rozlišení jako na performance PS5 a v dálce má par keřů navic a chlupy na tváři . Když by ti někdo pustil PRO verzi a tvrdil ti ze to je PS5 tak to nepoznas, takže bych o vzhled GT7 na old genu nemel obavu. O něco horší to bude ale nic generačne vzdáleného :)
Zadne next gen konzole moc nepřišli, PS5 i SX jsou jen upgrady old genu, klidně se to mohlo jmenovat PS4 PRO II. RT možná mohl být ten next gen prvek, ale to by museli ještě tak dva roky počkat, jelikoz ani jedna z novych konzoli si s tím neví moc rady a nemá na to výkon.
A vis co je skutečný next gen? Když danou hru už old gen skutečně za žádných okolnosti nezvládne, což se zatím neděje. Hry jako Returnal nebo Rift Apart by v o něco nižší kvalitě v pohodě běželi i na ps4. Ty posuny v generacích konzoli jsou čím dal tím menší. Pro příklad by bylo nemožné aby Skyrim který vyšel pro ps3 běžel v nějaké přijatelné kvalitě i na ps2. Nebo aby první Horizon běžel na ps3.
A teď tu mas Horizon 2 který na PRO běží ve stejném rozlišení jako na performance PS5 a v dálce má par keřů navic a chlupy na tváři . Když by ti někdo pustil PRO verzi a tvrdil ti ze to je PS5 tak to nepoznas, takže bych o vzhled GT7 na old genu nemel obavu. O něco horší to bude ale nic generačne vzdáleného :)
Zadne next gen konzole moc nepřišli, PS5 i SX jsou jen upgrady old genu, klidně se to mohlo jmenovat PS4 PRO II. RT možná mohl být ten next gen prvek, ale to by museli ještě tak dva roky počkat, jelikoz ani jedna z novych konzoli si s tím neví moc rady a nemá na to výkon.
@Charllize (20.02.2022 10:36): on by tam byl větší skok kdyby SONY nekopírovala Microsoft s Xbox One S --> Xbox One X vs PS4/Slim ---> PS4 Pro. Tyhle mezigenerační konzole ve finále způsobily jen zlo, pokud chápu dobře lidé na konzolích na tohle nebyli zvyklí.
BTW skok tam je pořádný, ale ruku na srdce vývojáři zatím neumím HW PS5/XSS/XSX využít naplno. To platí i pro Xbox Series S/X, až na pár výjimek a to konkrétně: PS5 Returnal, PS5 Ratchet & Clank, multiplatformní Metro s RT ON a Microsoft Flight Simulator 2020 který na XSX vypadá epicky jako opravdový next-gen. Nově bych tam zařadil i Cyberpunk 2077 (vypadá jak na high end PC bez RT), ačkoliv je trochu škoda nevyužitého RT potenciálu (chápu, že hra ma RT efekty primárně cílené na Nvidia RTX GPUs).
Jenže zanedlouho vyjde třeba Gran Turismo 7 a je zajímavé, že veškerá videa hru prezentují na PS5. Ani nechci vědět jak hra bude vypadat na základní PS4 Slim nebo silnější PS4 Pro, ale asi to nebude žádný zázrak....kde už jsem tyhle prezentace viděl... jo CD Project takhle přesně prezentovali Cyberpunk 77.
BTW skok tam je pořádný, ale ruku na srdce vývojáři zatím neumím HW PS5/XSS/XSX využít naplno. To platí i pro Xbox Series S/X, až na pár výjimek a to konkrétně: PS5 Returnal, PS5 Ratchet & Clank, multiplatformní Metro s RT ON a Microsoft Flight Simulator 2020 který na XSX vypadá epicky jako opravdový next-gen. Nově bych tam zařadil i Cyberpunk 2077 (vypadá jak na high end PC bez RT), ačkoliv je trochu škoda nevyužitého RT potenciálu (chápu, že hra ma RT efekty primárně cílené na Nvidia RTX GPUs).
Jenže zanedlouho vyjde třeba Gran Turismo 7 a je zajímavé, že veškerá videa hru prezentují na PS5. Ani nechci vědět jak hra bude vypadat na základní PS4 Slim nebo silnější PS4 Pro, ale asi to nebude žádný zázrak....kde už jsem tyhle prezentace viděl... jo CD Project takhle přesně prezentovali Cyberpunk 77.
@Garret (20.02.2022 11:07): To je jedno :)
@Charllize (20.02.2022 10:36): třeba tě zítra srazí tramvaj a jaxe tam budeš válet a umírat na kolejích, řekneš si: "sakra, že jsem nevzal tu PS5, mohl jsem aspoň vidět chloupky na tváři Aloy..."
@Garret (20.02.2022 10:21): Meh, už jsem starý a čím dal tím víc skromnější :)
A koupi PS5 si stále nedokážu ospravedlnit, nejspíš až vyjde Final Fantasy 16. Proste tam nevidím ten generační skok jak bývalo zvykem. PRO s SSD diskem je pořad slušná volba .
PS: přijde mi ze ty tvoje Xka už jsou leckde dost násilné vnucena do slov. Aby ta degenerace neskončila nějakou tragédii ve stylu příspěvku ze samých X :)
A koupi PS5 si stále nedokážu ospravedlnit, nejspíš až vyjde Final Fantasy 16. Proste tam nevidím ten generační skok jak bývalo zvykem. PRO s SSD diskem je pořad slušná volba .
PS: přijde mi ze ty tvoje Xka už jsou leckde dost násilné vnucena do slov. Aby ta degenerace neskončila nějakou tragédii ve stylu příspěvku ze samých X :)
@Charllize (20.02.2022 08:36): nemyslíš, že už je čas na upgrade? tolixkvělých věcí, o které přicházíš...
@Garret (20.02.2022 01:07): Varle tam je určitě, ale jestli se scvrkava nevím, je dost mladej.
A chloupky PS5 only, next gen power !
A taky se umí usmívat jak měsícek na hnoji :)
https://ibb.co/pyLmcDW
A chloupky PS5 only, next gen power !
A taky se umí usmívat jak měsícek na hnoji :)
https://ibb.co/pyLmcDW
Aloy má prej chloupky na tváři. jestli se budou v zimě scvrkávat varlata striderům, je to GOTY!
@Ria Kon (19.02.2022 16:21): To je jedna z veci co mi vadi. Bud vsude budu mit ukazatele nebo mackat R3 jak magor abych vedel jestli nekde neco neni. Zkousela si lezt po skalach bez ukazatelu? Je to dost peklicko, protoze ne vsude jde lezt a zjistit kudy to jde, neni uplne lehky. Takze clovek macka furt R3 aby videl kam se da skocit a kudy po te skale vede cesta. Ani jedna ta moznost neni uplne idealni. Ale zustanu u mackani R3, preci jen nechci vsechno videt jak na stribrnym podnose a takhle obcas nejaky truhly a podobne najdu jakoby nahodou.
@Ria Kon (19.02.2022 16:21): ta vegetace je úplně <3
Musím říct, že si libuju v těch daleko živějších osadách, které byly v jedničce tak mrtvé. A velký plus za prvotní nastavení průzkumník vs navádění. S tím průzkumníkem je to fakt super, když vám všude nesvítí barevné čtverečky a cestičky. Jo a stále nechápu, jak do hry mohli dostat tolik vegetace :D
@Paul (19.02.2022 13:27): To mas tady stejný, je to takových těch 30 fps co ani moc není poznat :)
Ale samo, kdo si počká ten se docka, pc verze jiste bude.
Ale samo, kdo si počká ten se docka, pc verze jiste bude.
@Charllize (18.02.2022 18:48): mě odrazuje těch 30fps, když vím prakticky s jistotou že to vyjde na PC. Ale zasoutěžil jsem si o to na zingu, tak třeba to vyjde a pak to minimálně vyzkouším :) Jednička měla těch 30fps dobře odladěných, minimální input lag a ok motion blur, že se to dalo hrát.
@Hydr0gen (19.02.2022 11:23): Taky na PRO. Jo je to tam úplně v pohodě. Už se mi podařilo i doladit to HDR. Na vině byl zaply motion blur a nějaké skenování obrazu na moji TV.
Samozrejme se najdou věci co mi tam vadí, ale dost mě to chytlo, fakt jsem to necekal, potom co jsem se marně snažil nekolikrat rozehrat jedničku a nebavila mě :)
Jeste dodám i ze přes ocividnou náročnost hry PS4PRO běží potichu, občas se lehce ozve v inventari, ale jinak ticho. Ta optimalizace je na sci-fi úrovni :)
Samozrejme se najdou věci co mi tam vadí, ale dost mě to chytlo, fakt jsem to necekal, potom co jsem se marně snažil nekolikrat rozehrat jedničku a nebavila mě :)
Jeste dodám i ze přes ocividnou náročnost hry PS4PRO běží potichu, občas se lehce ozve v inventari, ale jinak ticho. Ta optimalizace je na sci-fi úrovni :)
@Charllize (19.02.2022 11:12): Na čem to hraješ?
Já to včera pustil na hodinu takže tak 30min čistého gameplaye:). Vypadá to dobře i na PS4 Pro.
Já to včera pustil na hodinu takže tak 30min čistého gameplaye:). Vypadá to dobře i na PS4 Pro.
Dá se říct ze kvalita zpracování Horizonu 2 je ultimatni. Když koukám na ty cut scény kolikrát to je jak na živo. Vsechno sedí jak prdel na hrnec.
Grafika je k sežrání a cely to běží bez jediného zaseku nebo ztráty fps ať se na obrazovce děje cokoliv. Tohle je přesně ta nenavidena exkluzivita, technicky dokonalá obrovská komplexni hra bez chyb a problému.
Clovek jen kroutí hlavou když si vzpomene na konzolové vydání CP 2077 případne i nedávného Dying Light 2. A abych byl sebekriticky i ta Bethesda .
Obvykle tyhle pubertální výjevy nadšeni nemam rad, ale tohle se neda nerict.
Dokonce mě to i baví, což jsem necekal :)
Grafika je k sežrání a cely to běží bez jediného zaseku nebo ztráty fps ať se na obrazovce děje cokoliv. Tohle je přesně ta nenavidena exkluzivita, technicky dokonalá obrovská komplexni hra bez chyb a problému.
Clovek jen kroutí hlavou když si vzpomene na konzolové vydání CP 2077 případne i nedávného Dying Light 2. A abych byl sebekriticky i ta Bethesda .
Obvykle tyhle pubertální výjevy nadšeni nemam rad, ale tohle se neda nerict.
Dokonce mě to i baví, což jsem necekal :)
@Paul (18.02.2022 18:22): Na rozhodující klání je třeba počkat až vyjde třeba Rift Apart nebo Horizon 2 na pc. :)
Ale je fakt ze možná ne, ono za těch par let než to tam vyjde bude už PS5 zastaralá a pc o dost napřed. Tedy pokud tomu neudělá přítrž energetická krize a hraní na pc nebude postaveno mimo zákon :D
Jinac i základní ps4 to dává dobre a vypadá to pěkne, heh, HW z roku 2013 a takové výkony :)
Tak když mas doma PRO tak si zahraj dvojku ne? :)
Ale je fakt ze možná ne, ono za těch par let než to tam vyjde bude už PS5 zastaralá a pc o dost napřed. Tedy pokud tomu neudělá přítrž energetická krize a hraní na pc nebude postaveno mimo zákon :D
Jinac i základní ps4 to dává dobre a vypadá to pěkne, heh, HW z roku 2013 a takové výkony :)
Tak když mas doma PRO tak si zahraj dvojku ne? :)
@SilentWolf (18.02.2022 17:43): Ale voda prý pořád nereaguje na Aloy presence, nepřijatelné!