Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

90210: ,,Tolik práce a tak málo času" nebo ,,Vítězství bude naše, jen si jej vzít!"=D Dabing normálně mažu jak to jde, ale tady ten mi přišel slušný. Stejně jde jen o pár hlavních postav a herní postavy mají stále na výběr z anglických hlasů. Překlad dialogů má svoje mouchy, ale nic extra hrozného. Takový BG2 mi přišel horší (texty), dabing jsem neslyšel.

Garion: Mě porazil dabing HoMaM 5. Hlavně u těch zlých charakterů... To opravdu rofl.
Je fakt, ze jsem hral IWD2 v ceske verzi hned, jak to vyslo, takze uz docela davno, ale nepamatuju si, ze by mi ten preklad/dabing kdovijak vadil (nejsem kovanej v AD&D, takze jestli jsou chyby tam, nepostrehnul jsem je). Ale vim, ze treba spousta lidi strasne nadavala u dabingu Disciples 2, ale mne prisel v pohode a kdyz jsem potom slysel HOMAM4, malem me porazilo :)
Vetsina prekladu, notabene tech amaterskych, za moc nestoji (mirne receno), ale v pripade IWD2 slo i o ten priserny dabing...Kdo nemusi, tak to v CS verzi nehraje.
Hmm, to je o celych 50 kacek levnejsi, nez kdyz jsem to kupoval nekdy pred 6 lety. BTW ta ceska verze je opravdu priserna a musel jsem si sehnat original, abych to vubec mohl hrat.
Garion: Ono ID není až tak lineární. Záleží na hráči. Neznalec RPG by se ze začátku ztrácel. Přecejenom ta nabídka nových měst je na dýl. Ale rozhodně je lineárnější, než zmiňovaný BG. O Morrowindu nemluvě.
Kubulus: Jde o lineárnější a čistější RPG zaměřené na souboje a taktiku. Herní mechanismy vyždímané díky třetí edici D&D téměř na maximum. Dialogy jsou, osekané o různé romance a další zbytečnosti, volby také jsou, ale dopad není kdo ví jaký. Celou partu tvoříš sám. Jestli je lineární i herní prostředí, záleží na přístupu. Podobně, jako v BG tu je mapa, která umožní hráči cestovat mezi lokacemi, ale postup je vesměs daný. Samotné lokace toho nabídnou dost, tam je to zhruba to samé, co u BG2. S DA:O bych to ani náhodou neporovnával. Tam to všechno ,,funguje" jinak.
Jak si vede Icewind Dale II v porovnání s dnešním Dragon Age: Origins? Zajímá mě především koncept, dialogy, volby a jejich následky. Žádný díl jsem nehrál a na lineární dungeon nemám ani příliš chuť, možná mám ale pouze o téhle hře pomýlenou představu, že jde o osekané Baldur's Gate II zaměřené na souboje.
Zásek. V Ledovém paláci je jakási aréna s políčky 3x3. Po získání 3 polí za sebou by se měl objevit v inventáři klíč, ale golem pořád hlásí, že si mám vybrat další pole. A i když jsem získal všechny políčka, pořád hlásil, že chce další pole. Co s tím?
hru jsem koupil uz nekdy pred 4 lety, ale diky znechuceni z priserne ceske lokalizace jsem se nikdy nedostal dal, nez za prologue. docela by me zajimalo, jestli si jako majitel originalu muzu legalne stahnout hru v originalnim zneni.:0)
Jo_Do: Počet nepřátel určitě ano - ten se pokud vím měnil podle toho, s kolika členy jsi rozehrál svou družinu. Jejich úroveň ale zůstávala pořád stejná. Jediná možnost jak změnit úroveň nepřátel bylo zapnout si "Heart of Fury", kdy úroveň všech nepřátel byla mnohem vyšší, ale hráč za jejich zabití dostával víc expů. Ale i v tomhle modu byla jejich úroveň fixní a nijak se neměnila.
Suhlasim s jo_do s vacsinou jeho vycitiek (2nd edition vs 3rd, grafika, ...) ale v hre level scaling nie je na 100%. Bolo mozne to hrat s jednou - dvoma postavami a tak ziskat omnoho vyssi level ako moby v hre, nasledne na co hrac nedostaval ziadne expy, pretoze moby ostali slabe a ich CR boli o polovicu nizsie ako hracov level.

Kedze ja som bol z tych co to presli len s jednou postavou, tak viem ze level 16-17 som dosiahol velmi skoro, a potom takmer ku koncu hry som uz nedostaval ziadne expy z mobov, len za questy.
Přizpůsobování počtu a úrovně nepřátel síle družiny, není z mé hlavy. Oznámili to samotní Black Isle před vydáním hry.
Jo_Do: Pokud mi paměť ještě dobře slouží, tak level scaling (tedy přizpůsobování úrovně nepřátel úrovni družiny) v IWD2 ani třetí edici AD&D nikdy nebylo. Hra akorát s rostoucí úrovní družiny snižovala množství získaných zkušeností za zabití slabších potvor. Jejich úroveň ale zůstavala stejná nezávisle na hráčově skupině.

A jenom pro zajímavost, když už v nějaké hře level scaling je, tak právě vybavení tvého charakteru je to, co tě nejvíc od nepřátel odlišuje, takže "vybavovat svoje lidi nejlepšími zbraněmi" se určitě vyplatí ;-)
nu, ovlivňovat cizí commenty je to poslední, na čem mám tady zájem. tato tvá konkrétní teze pro mě zůstává nesmyslem, ať ji nakonec smažeš nebo ne. a přestaň se čertit nad každou prkotinou.
CITACE: tvé vystupování na databázi svědčí o tak vysoké kvalifikaci KONEC CITACE
Víš co, já tohle nemám zapotřebí.
Na každé diskusi se vždycky najde někdo jako ještěr.
Rýpavý a nepříjemný pán, který i na chválu reaguje posměšnou provokací.
Bere mi to chuť sem ještě něco psát. Doufám, že už jste oba spokojení.
Tak už se do mě pustili všichni. Tomu by člověk nevěřil. "Kontroverzní" první větu svého komentáře mažu.
Jo Do: ehm "objektívne komentáre" neexistujú :) a čo myslíš pod tým "pravdivý" ak myslíš úprimný tak súhlasím, že je...
Jo_Do: No tak když jsou to ta "všeobecně známá" "nezvratná fakta", tak ti tedy budu věřit. Sice o nich nic nevím a argumenty je nepodložils, ba skutečnost dle mého svědčí přímo o opaku, ale tvé vystupování na databázi svědčí o tak vysoké kvalifikaci (a obeznámenosti se záměry Interplay především), že se pokorně podrobím. :o)
TO: Ajantis - Je mi jasné, že jsi fanda Black Isle Studios, stejně jako já, nebo ještěr.
Ale komu pomůže, když budu hlásat, že je to skvělá hra a všechno je na ní dokonalé - když to není pravda?
Napsal jsem pravdivý a objektivní komentář, ve kterém jsem hru střízlivě a věcně zhodnotil.
Pokud máš jiný názor, je to tvoje věc.

PS: příspěvek dole patřil jinam.
Taky mi nebylo příjemné, když mi někdo vrtal do mnou přidané hry.
Tahle diskuse ztratila smysl.
Jestli IWD2 něco nepřipomíná, tak rychlokvašku. Já na ní nic odfláknutého ani nedokončeného nevidím, naopak bych řekl, že byla vytvořena dost pečlivě.

Nevím, jak dlouho byla ve vývoji, ale i kdyby 11 měsíců, tak ani BG2 na tom nebyla (vzhledem k datu vydání BG1 a BG2) výrazně lépe.
Musím ti přiznat, že mi oponuješ obratně.
Nicméně to nic nemění na faktu, že Icewind Dale byla rychlokvaška, která měla krachujícímu Interplayi rychle vydělat nějaké peníze.
To je prostě nezvratný fakt.

Svůj komentář jsem upřesnil, víc pro tebe nemůžu udělat.
ano, a bod 2. se vůbec netýká asi tak 50% všech komerčně zaměřených her a 100% ex-IPLY věcí. krach BIS byl ještě relativně dalek a, což je sice druhořadé, nebyl zaviněn samotným studiem. jen vaříš z vody...
1.Icewind Dale 2 je recyklát. Byli tam recyklováni dokonce i krysodlaci z Tormentu. Těch několik málo originálních nápadů jako Lávové město, nebo Ledový palác bylo zamořeno adventurními problémy.

2.Je všeobecně známou věcí, že Interplay těžce tlačil na rychlé dokončení hry a nutil vývojáře k velkým přesčasům, aby hru rychle vydal a vylepšil si hospodářskou situaci. Pochopitelně na úkor kvality hry.

3.Není tu nějaká funkce jako "add to ignore list"?
abych zopakoval mou pointu, vlekoucí se snad od prvního příspěvku v této diskuzi: jak může být komentář kvalitní, když hned na začátku vyrukuje s přechytralým blábolem? :)
no hádat se s tebou samozřejmě nebudu, názoru si cením :) ... i když, uvítal bych konkrétní příklady (pokud poukážeš na průměrnou známku mých hodnocení, tak to např. za argument neberu)

ALE rozhodně necítím jakoukoli morální potřebu zachovat se slušně k někomu, kdo si pod odpovědí na mou (pravdivou) narážku představuje mohutný obranný "játovimfšeckonejlípanekecejmidotoho" OT manévr.
radikálnosť? tak trochu arogancia v prípadoch keď sám píšeš, že si hral hru aj menej a pritom píšeš o nej ako keby si ju mal niekoľkokrát prejdenú, vieš čo každý autor čím myslel a prečo to tak je (tým som narážal dosť na to ako krizizuješ čo napísal Jo Do v v úvode a častokrát robíš to isté), stavanie sa do pozície "takto to má byť správne". Nechce sa mi tu hádať, nemusí to byť všetko pravda, ale tvoj prístup mi rozhodne sympatický nepríde.
dobrý pokus, leč v JDho případě řekl bych zbytečný, olol

(...)

co je na mých hodnoceních tak špecifického?
Jo Do: jester sa rozculuje nad "Recyklát, který měl rychle vydělat krachujícímu Interplayi, byl dokončen za 11 měsíců, ale příliš to nepomohlo."
ale imho ješter v rámci svojho veľmi "špecifického" hodnotenia a komentovania každičkej hry, o ktorú sa len náhodou obtrel, by mal skôr mlčať... :)
Inteligentně diskutujeme, proč se rozčilujete příteli?
A čím jsem si prosím pěkně zasloužil označení "drzý osel"?
Vypíchni nějakou mou citaci, která tě nejvíc pobouřila, abych se poučil o zdvořilosti.
Hru jsem zhodnotil pravdivě a věcně.
a co ja s tim? komu to cpes? obsah 99% tvyho commentu je mi u prdele, jen jsem poukazoval na to, ze automaticky spojovat subjektivni nekvalitu hry a pozdejsi krach BIS je chore.

kvuli jednomu drzymu oslovi ID hrat rozhodne nebudu.
Probůh, když jsi ji nehrál, tak o čem se vlastně bavíš?
Zahraj si ji, nech své pocity dozrát, pak něco napiš.
Osobně jsem si ji hned po vydání utíkal koupit s tisícovkou v kapse, ale náš PC obchod je naštěstí totálně neschopný, takže mi hru nedodali. Pak jsem si ji koupil ve slevě za 200kč a docela mě překvapilo, o kolik je horší oproti jiným hrám od BIS.
Můžu tě ujistit, že jsem bedlivě sledoval vývoj hry, četl různé preview i recenze a o věci vím dost na to, abych si stál za svými slovy, i když se ti to nelíbí.
JD: abys rozumel, nemam cas ani chut tady nekomu blabolit do jeho commentu, ani mi moc netrha zily tech 40% pro BISaky (ani jsem tu vec nehral) ale tohle muzes v sirsim hledisku napsat o uplne kazde komercni hre ... chapu to tak, ze sis dal do spojitosti BISi bankrot v 2003 a osobni nespokojenost nad timto produktem, a "fakt" do commentu byl na svete. :-)
TO: ugraugra - díky za pochvalu, konečně se jednou nemusím chválit sám.
TO: ještěr - Abyste byl spokojený, upravím ho.
Ke komentáři Jo_Da - takhle si představuju kvalitní komentář, je v něm řečeno snad vše, co by člověk měl vědět - jeden z nejlepších co jsem tu četl. Jen tak dál :)
Nemáte někdo savy z lávového města, jak tam jde čas pozpátku? Až tam jsem to před lety dohrál, než mě to přestalo bavit. Chtěl bych na hru napsat komentář, ale měl bych ji předtím dohrát a staré savy už nemám. Mimochodem moje hodnocení bude 40% (lehký podprůměr) a komentář tomu bude odpovídat.