Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Battle Isle je série tahových strategií, která vždy patřila mezi mé nejoblíbenější. Když v roce 1997 vyšel čtvrtý díl, tak překvapil svou odlišností. Ano, stále je to tahovka, ale tentokrát zaměřená na malou skupinu vojáků a dokonce ve 3D. Taktika malých jednotek je něco naprosto jiného a ve své době se pro mě Incubation hned vyhoupl na první místo v sérii. Byl jsem velmi zvědav, jak hra obstála ve zkoušce časem, druhý díl to zvládl na výbornou.

Nejjednodušší je zhodnotit grafiku. Ta sice dnes už nepůsobí nijak skvěle (druhý a třetí díl je stále naopak jedna z nejhezčích strategií), ale i díky podpoře 3Dfx neurazí. Akcelerovanou verzi není problém zprovoznit ani na moderních systémech. Hra má výbornou atmosféru, i díky animacím si ke své jednotce vybudujete vztah a ztráta vojáka je jednoznačně důvod k opakování. Kromě načtení uložené pozice lze využít i tlačítko zpět.

Samotné boje jsou klasika. Každý má omezený počet akčních bodů, svou výzbroj a schopnosti. Postupně se vaše jednotka zlepšuje, kupujete lepší výbavu a získáte pár nových členů. Rozhodně se vyplatí pořídit co nejvíc jetpacků a plazmové pušky. Obtížnost se dost liší podle mise i vaší výbavy. Hraní jsem si hodně užíval, ale párkrát i dost nadával. Komplikací, ale i motivací k průzkumu úrovní, je omezená munice. Mise jsou ale navrženy zajímavě a většina byla opravdu povedená. Skoro 30 misí je také slušná porce.

Ovládání, možnosti různých pohledů, vše je zvládnuté moc dobře. Především perspektiva z pohledu jednotlivých vojáků hezky zlepšuje zážitek. Celkový dojem je tak opět pozitivní, ale dnes považuji za lepší starší díly série. Incubation stále patří mezi nejlepší tahové strategie a rozhodně ho mohu doporučit i v dnešní době.
+21
  • PC 95
Mistrovské dílo, kterému se bohužel nikdy nedostalo od masové hráčské obce adekvátní pozornosti. Snad o to více si tuto perlu oblíbili fandové tahových strategií včetně mě. Osobně ji řadím k tomu nejlepšímu, co kdy v tahových strategiích vzniklo, škoda že z celé ságy Battle Isle na mě takto zapůsobil jen tento 4díl. Poprvé jsem ji hrál ještě bez 3Dfx akcelerace, ale i tak to byl zážitek, na který si pamatuji, jako by to bylo včera. Už první mise naznačila, že toto nebude jen tak běžná procházka po cizí planetě s bandou neohrožených mariňáků. Hutné bitvy s velkou, ať už početní či silovou, převahou nepřátel, byli na pořadu nočních bojových akcí. Do toho neustálé přehřívání palebné techniky, s omezeným počtem nábojů, prostě nervy napjaté jak struny, jestli se zas něco někomu nepo….! Obrovskou motivací bylo povyšování mariňáků a nákup nové techniky proti stále silnějším a větším cizákům. Jako skvělou věc hodnotím baner a posléze Jetpack+ Destroyer s kterým se mým hochům dostalo konečně potřebné převahy.
Ke hře jsem se vrátil ještě několikrát a vychutnal i 3Dfx, bohužel poslední pokus ztroskotal na nepodpoře Win Xp.

Pro: vše již bylo zmíněno kolegy, ale ta atmosféra! Slovy nelze popsat!

Proti: nic zásadního

+31
  • PC 95
První hra co jsem hral na mém "silnějším počítači"kdysi. Přišla mě jako uplna pecka.
Miluju tahove taktické strategie.
Mel jsem bandu vesmírnejch vojáků, kteří se nebáli takovejch strašnejch potvor!!!Pokud si vzpomínám šlo(a bylo potřeba)si každýho vojáka zaměřit jinak a pak šlo sqele kombinovat postup a zvítězit.Duležite dobře volit zbrane kombinovat s lečením, ale už je to dlouho. Každý solider mel akční body jeden je spotřeboval na otevření dveří, druhej střílel, třetí je zavřel, 4 ostatní vyléčil. To je co si matně pamatuji.
Každopadně to, že si stale po letech pamatuju silný herní zažitek svědčí o kvalitě hry.

(i když je pro mě duležitá hratelnost - v dnešní době by mě grafika asi odradila, i když jak to ted píšu možná ji zkusím někde vyhrabat a znova zahrát)

Pro: taktika,tahy,specializace

Proti: nevzpomínám si

+4 +5 −1
  • PC 100
Absolutně špičková strategie, která se spolu s UFO skví na pomyslném prvním místě toho co jsem kdy hrál. Neskutečně silná atmosféra soubojů v klaustrofobních prostorách planetární kolonie, perfektní systém povyšování a nakupování vybavení a hlavně novinka v podobě přehřívání a zasekávání zbraní udělala z téhle hry adrenalinovou bombu, která svojí zvyšující se obtížností rezolutně nedovolila předčasně vypnout počítač.....Navíc i přes možnost kdykoliv provést save se nestávalo, že bych kadou misi jel jenom jednou.....

Pro: Atmosféra, příběh, zbraně, nepřátelé, povyšování, zasekávání zbraní....

Proti: Nejsou...

+7
  • PC 95
Naprostá bomba! Tahle hra mě tak pohltila, že i dodnes si některé okamžiky pamatuju. Perfektní tahový systém, postupné povyšování vojáků a nakupování lepších zbraní, se kterými se objevovali noví a noví protivníci (nikdy nezapomenu na ty bestie, co šly zlikvidovat jen zezadu), atmosféra každého tahu se dala krájet, prostě paráda. Za kvalitní remake bych vraždil. Škoda, že jsem nikdy nesehnal datadisky.

Pro: Fantastická hratelnost a atmosféra.

Proti: Zaseknutí zbraně bylo často o rozflákání klávesnice :-)

+15
  • PC 85
Skvělý atmosférický řežbošachy : ).Výborný začlenění rpg prvků, velice atmosférická hudba..a parádní multiplayer.Na svojí dobu fakt pecka,co víc dodat.
+7
  • PC 85
Tak tahle hra se mi dost zamlouvala.Dohrál jsem ji asi 4x.Moc se líbila nejen hratelnost,ale i vychytávky v podobě přehřívání zbraní a možnost velkého taktizování v podobě různorodé výstroje a výzbroje vojáků a tím pádem pohybu a smrtonosnosti arzenálu.
+5