Jagged Alliance 3 je mým prvním zářezem v této sérii. Ovšem po dohrání, mám v plánu se k této sérii vrátit a doplnit si vzdělání. JA3 mě totiž velmi namlsala na další nášup žoldáckého dobrodružství. Vaši svěřenci rozhodně nejsou nějací zaměnitelní panáci. Mají osobnost, šarm a řádnou viřídilku. Nebojí se vstupovat do rozhovoru a mít různé připomínky, NPC na ně také reagují a mnohdy tak vznikají skutečně vtipné situace. I během boje se nebojí hláškovat, jen škoda že jejich výkřiky se rychle začnou opakovat. Najmout můžete škutečně mnoho různých mužů i žen, ti se pak liší osobností, schopnostmi a pochopitelně cenou.
A k čemu je vlastně budete potřebovat? No přece k tomu abyste páchali dobro ( nebo zlo ) v Grand Chienu což je fiktivní země třetího světa. Mapa je docela velká ( ale ne obří ) a je rozdělená na jednotlivé čtvercovité sektory, ty jsou zpravidla drženy nepřátelskou skupinou Legií. Legie okupuje města, vesnice nebo výcvikové tábory ze kterých posílá útočné oddíly dobýt zpět ztracené sektory. Nudit se tedy rozhodně nebudete, už jen pro to, že po cestě můžete plnit plejádu vedleších úkolů, které mohou mít dopad na celou zemi a její budoucnost. Vedlejšáky jsou ve většině případů dost zajímavé ale mají jeden podstatný problém. Dobrá polovina ( možná i víc ) úkolů je podána naprosto vágně a požaduje po vás ať jako totální blbci chodíte po celé mapě a kontrolujete jeden sektor za druhým. Dostanete jen minimum vodítek ( jestli vůbec nějaké ) a "hledej šmudlo". Pokud by se jednalo o jeden dva úkoly, tak by se to dalo skousnout ale tady je jich opravdu hodně a po čase už je to únavné. Já jsem jich několik nedodělal protože už mě to přestávalo bavit.
Na to aby jste mohli porazit včechny ty zloduchy pochopitelně potřebujete pořádný arzenál. Pochopitelně máte k dispozici třeba pistole, kulomety, odstřelovačky nebo RPG. Na druhou stranu mě hodně zamrzelo a zarazilo jak malá variabilita zbraní zde je. Od každého druhu jsou zde tak 3 kousky, což mi příjde proklatě málo! Zbraně jde sice i upravovat ale i tak jsem od třetitny hry jel jen s odstřelovačkami a sázel jeden headshot za druhým až do konce hry. Tady je rozhodně prostor pro zlepšení.
Zlepšit by rozhodně zasloužila i AI. A to jak na taktické tak i strategické mapě. Na mapě světa si brzo všimnete že nepřítel posílá své oddíly stále stejnou trasou. Není tak nic jednoduššího než vzít oddíl a prsknout ho na příhodný sektor přes který všechny tyto útoky procházejí. A zatím co jeden oddíl funguje jako obranný, ten druhý může v pohodě obsazovat zbytek mapy. I v samotném boji má AI co dohánět, vůbec se nesnaží o nějaké obchvaty nebo úskoky. Moje taktika tak byla jednoduchá, zakopat se na příhodném místě, udělat brajgl a zalarmovat nepřítele a pak jen likvidovat nabíhající panáky. Počet střetnutí se po čase stane až příliš vysokým a proto doporučuji řešit jen důležité boje a ty které nelze nechat na automatiku.
Dalším drobným kazem je jistá humpoláckost enginu a skriptů. Opakovaně se mi stalo že jsem musel na některé tlačítko kliknout dvakrát aby to hra zaregistrovala. Jindy reagovala se spožděním. Ovšem nějakých pádů nebo bugů zabraňujících dohrání se bát nemusíte.
Celkově je JA 3 velmi příjemná hra se zajímavou atmosférou, která je odlehčenější, přestože se zde dějí dost nepěkné věci. JA3 je jako nevybroušený diamant, prostor pro zlepšení zde stále je ale vývojáři jsou na správné cestě udělat z této ( nebo další ) hry klenot.
Hráno na obtížnost: Nemožná mise
Herní doba: 48 hodin
A k čemu je vlastně budete potřebovat? No přece k tomu abyste páchali dobro ( nebo zlo ) v Grand Chienu což je fiktivní země třetího světa. Mapa je docela velká ( ale ne obří ) a je rozdělená na jednotlivé čtvercovité sektory, ty jsou zpravidla drženy nepřátelskou skupinou Legií. Legie okupuje města, vesnice nebo výcvikové tábory ze kterých posílá útočné oddíly dobýt zpět ztracené sektory. Nudit se tedy rozhodně nebudete, už jen pro to, že po cestě můžete plnit plejádu vedleších úkolů, které mohou mít dopad na celou zemi a její budoucnost. Vedlejšáky jsou ve většině případů dost zajímavé ale mají jeden podstatný problém. Dobrá polovina ( možná i víc ) úkolů je podána naprosto vágně a požaduje po vás ať jako totální blbci chodíte po celé mapě a kontrolujete jeden sektor za druhým. Dostanete jen minimum vodítek ( jestli vůbec nějaké ) a "hledej šmudlo". Pokud by se jednalo o jeden dva úkoly, tak by se to dalo skousnout ale tady je jich opravdu hodně a po čase už je to únavné. Já jsem jich několik nedodělal protože už mě to přestávalo bavit.
Na to aby jste mohli porazit včechny ty zloduchy pochopitelně potřebujete pořádný arzenál. Pochopitelně máte k dispozici třeba pistole, kulomety, odstřelovačky nebo RPG. Na druhou stranu mě hodně zamrzelo a zarazilo jak malá variabilita zbraní zde je. Od každého druhu jsou zde tak 3 kousky, což mi příjde proklatě málo! Zbraně jde sice i upravovat ale i tak jsem od třetitny hry jel jen s odstřelovačkami a sázel jeden headshot za druhým až do konce hry. Tady je rozhodně prostor pro zlepšení.
Zlepšit by rozhodně zasloužila i AI. A to jak na taktické tak i strategické mapě. Na mapě světa si brzo všimnete že nepřítel posílá své oddíly stále stejnou trasou. Není tak nic jednoduššího než vzít oddíl a prsknout ho na příhodný sektor přes který všechny tyto útoky procházejí. A zatím co jeden oddíl funguje jako obranný, ten druhý může v pohodě obsazovat zbytek mapy. I v samotném boji má AI co dohánět, vůbec se nesnaží o nějaké obchvaty nebo úskoky. Moje taktika tak byla jednoduchá, zakopat se na příhodném místě, udělat brajgl a zalarmovat nepřítele a pak jen likvidovat nabíhající panáky. Počet střetnutí se po čase stane až příliš vysokým a proto doporučuji řešit jen důležité boje a ty které nelze nechat na automatiku.
Dalším drobným kazem je jistá humpoláckost enginu a skriptů. Opakovaně se mi stalo že jsem musel na některé tlačítko kliknout dvakrát aby to hra zaregistrovala. Jindy reagovala se spožděním. Ovšem nějakých pádů nebo bugů zabraňujících dohrání se bát nemusíte.
Celkově je JA 3 velmi příjemná hra se zajímavou atmosférou, která je odlehčenější, přestože se zde dějí dost nepěkné věci. JA3 je jako nevybroušený diamant, prostor pro zlepšení zde stále je ale vývojáři jsou na správné cestě udělat z této ( nebo další ) hry klenot.
Hráno na obtížnost: Nemožná mise
Herní doba: 48 hodin
Pro: atmosféra, hlášky, žoldáci, souboje ( headshoty nikdy neomrzí ), prostředí
Proti: málo druhu zbraní, ke konci repetetivnost, AI