První co člověka udeří do očí je samozřejmě grafika, která je překrásná. I dnes po 5 letech má hra stále krásnou vizuální stránku a je lahoda se koukat okolo. Když vezmete letadlo a vletíte s ním do bouřky je to naprosto úžasný zážitek. Kolem vás prší, létají blesky a duní hromy. Moře a vodní plochy celkově jsou taktéž velmi pěkné, stejně tak vegetace. Okolí je tedy okulahodící, bohužel má grafika i svou slabší část a sice obličeje postav a jejich mimika v cutscénách. Chápu že u sandbox akce nelze čekat kdoví co ale přeci jen to zamrzí. Taktéž mi přišlo že v cutscénách jsou animace a pohyby postav trochu trhané a nepřirozené. Ovšem v samotné hře jsem nic takového nezaregistroval. Takže za grafiku rozhodně palec nahoru a je to jedna z věcí která táhně JS2 nahoru.
Když je řeč o grafice musím se také zmínit o fyzikálním enginu. Ten je taktéž hodně dobrý a umožňuje vám ničit spoustu věcí. Od nádrží s naftou, plynovody, komíny až po jeřáby a raketové odpalovače. Je toho vskutku mnoho a díky těmto možnostem získává JS2 opět další plusové body. Nicméně engine se neomezuje jen na zničitelnost prostředí ale i na fyziku okolních lidí a aut. Zde už bohužel chválou pět nemohu, auta se chovají doslova podivně a pokud narazíte do jiného účastníka provozu, tak výsledná kolize je docela legrační, neboť nebožáka mnohdy odmrštíte do naprosto nečekaných směrů i dálek. I pokud střílíte do nepřítele a ten pak umře je to poněkud nepatřičně uděláno, vaše oběť totiž odletí po vaší palbě i 5 metrů pryč. Jízdní model mi pak přišel strašný auta naprosto nečekaně dostávají smyk a pokud vás někdo pronásleduje tak zažijete pravé peklo. Mimo cesty pak už motorizované prostředky nelze ovládat skoro vůbec.
Jako každá hra má i JS2 příběh. No i když příběh je možná dost silné slovo. Prakticky zde máme 7 hlavních misí které děj posouvají dále. Dohromady vám zaberou tak 3 hoďky a je šmytec. Jediné co vám brání je okamžitě dohrát je to že na spuštění těchto misí má vliv jaký chaos je na ostrově. Nemáte li dostatečný chaos musíte jít dělat brajgl nebo plnit vedlejší mise pro 3 frakce ( k těm za chvilku ). Takto se vám postupně naplňuje ukazatel chaosu pro další hlavní misi, další vedlejší mise a i nové vybavení se takto odemyká. K samotnému příběhu není mnoho co říci neboť by se dal shrnout do několika vět. Postačí snad jen že je naprosto dementní a nablblý, určitě to nebude to co vás bude držet při hraní. Stejně tak postavy a postavičky ve hře se producírující vám budou absolutně volné neboť za a) nemají dostatek prostoru a tak se vždy jen mihnou a za b) jsou špatně napsané a nebál bych se říci že až otravné, mnohé z nich jsem měl chuť zabít okamžitě ( včetně hlavního hrdiny ). Jsou tu taktéž tři frakce pro které můžete plnit vedlejší mise ( resp. musíte protože za jejich mise dostáváte potřebné věci a zvedáte chaos, což jde dělat i volně ale je to strašně pomalé a po čase i nudné ). Těchto misí je sice více ale po stránce příběhu se jedná o stejné dno jako hlavní linka. Vlastně ještě větší neboť všechny se odehrávají stylem "přijede hlavní šéf, ten řekne pár vět které osvětlí misi a čau". Tyto mise jsou naprosto ploché a dá se říci že zde žádný příběh není. Suma sumárum nějáký scénář ve hře vlastně není a to málo je opravdu zoufalé. Srovnám-li JS2 s konkurencí typu GTA nebo i Saint Row ( kde příběh sice byl naprosto ujetý ale byl tam a bavil ) tak JS2 prohrává na celé čáře.
To je prostě problém JS2 obecně, je strašně ohladoný na kost a prázdný. Kromě vedlejších misí už není na ostrově co dělat. Ano jsou tu závodní mise ale těch taky není mnoho a hlavně mě totálně nebavili. Nicméně ač po příběhové stránce jsou frakční a hlavní úkoly mizerné, vše zachraňuje jejich náplň. Ta je totiž zábavná a nebál bych se říci že celé JS2 zachraňuje. Jednou budete zachraňovat bedny z ostrova který obývají století japonští vojáci, jindy zase bude na pořadu dne likvidace ropné plošiny za pomocí stíhačky atd. Náplň těchto misí je zábavná až na půdu, bohužel ke konci už ztrácí dech a stávají se lechce stereotypními. Ovšem tyto mise svou náplní táhnou JS2 nahoru což je sice fajn ale je to málo! JS2 je tvůrci dělán jako sandbox, na to je však příliš chudý, schválně si to ještě jednou vyjmenujme co vše tu tvůrci pro hráče připravily. Sedm hlavních misí, várku vedlejších a závodní výzvy. To je vskutku málo a s porovnání s konkurencí je to ubohé. Pak je tu samotné prostředí které je super, máme tu hory, pouště, džungle, pláže, atd. V nich jsou pak zasazeny vesnice, města, základny, letiště atp. Zde nastává další možnost jak se vyřádit a sice plění daných lokalit na sto %. Každé městečko, základna atd. mají jistý procentní ukazatel splněnosti který se plní v závislosti na tom jestli jste vyzobaly všechny vylepšení ( kterých je ve hře hafo a jsou pro zbraně, dopravní prostředky a zbroj, tedy zdraví ) a zničily vše co jde. Upřímně mě tahle část absolutně nechytla a po prvním městě jsem to vzdal. A to je daných lokalit přes 500!! Jde o to že tato činost je značně repetetivní a po chvilce je to spíše úmorná dřina než zábava ( ok pro lidi co plní hry na sto procent to asi zábava bude ). Je sice zábava vzít si helikoptéru a jít s ní roztřílet vojenskou základnu na cucky atd. Ale opět po čase strašná nuda.
Tvůrci zkrátka dodaly málo aktivit a i když by se JS2 dal trochu prezentovat jako hra typu zabav se sám tak na to je tu opět málo možností. Když už jsem u těch dopravních přibližovadel, auta jsou na delší vzdálenost nepoužitelná, než se s nimi někam dohrabete tak umřete stářím. Helikoptéry nejsou o nic lepší a tak zbývají letadla která jsou rozhodně nejrychlejší prostředek ve hře. Tedy kromě rychlého cestování které ovšem funguje klasicky tak že nejdříve musíte dané místo navštívit aby jste pak do něho mohli cestovat. Je to další opruz, pokud se budete chtít dostat někam kde jste ještě nebyly tak letadlo je jasná volba neboť vše ostatní je až neuvěřitelně pomalé. Díky černému trhu si můžete nechat nějaký ten dopravní prostředek shodit na vaší pozici stejně tak i zbraně. Ovšem obojího je ve hře málo, zbraně můžete u sebe nosit tři, přičemž jednu obouruční a dvě jednoruční. Výběr je ovšem na můj vkus omezen a není ho mnoho, rozmanitost tak opět není valná. Sám jsem si vybral tři kousky a s něma prošel celou hru. Zbraně i dopravu si můžete vylepšovat za díly ovšem nijak nevidím smysl tohoto počínání, i se zbraní na jednu hvězdičku budete zcela v pohodě rozsévat smrt okolo jako nic.
Bohužel ani obtížnost není terno. Na střední příčku je hra až moc snadná a tak jsem vklidu mohl stát nepřátelům před hlavní a byl jsem ok. Za celou hru jsem umřel pětkrát z toho třikrát vlastní chybou když jsem dělal psí kusy s letadlem.
Soundtrack a zvuky celkově mi přišly docela v pořádku, nic co by jsem si pamatoval i po dohrání. Dabing sice žádná hitparáda ale ani katastrofa.
Takže tak, dohrání JS2 mi trvalo 13 hodin a splnil jsem všechny vedlejší mise a odemknul všechny zbraně a vozidla z černého trhu. Pokud bych měl jedním slovem popsat JS2 bylo by to "prázdno". Hra je na sandbox až překvapivě prázdná a chudá. Navíc trpí v mnoha ohledech stereotypem který odvrací jen vedlejší a hlavní mise. Kterých je ovšem zoufale málo. Příběh je na prd a vlastně tam ani moc není, stejně tak zbraní mohlo být více. Prostředí pěkné a ničení základen taktéž zábavné ale jen chvilku po čase nuda. Tuhle hru táhne nahoru grafika a zábavnost misí, v momentě kdy jsou mise splněny není už moc proč hrát dál. Jak lze vidět hře jsem udělil 70% ale jen proto že náplň misí je fakt VELKÁ zábava ( i když už ke konci moc ne ). Pokud hledáte sandbox hledejte jinde tady sice je ale není náležitě využit. Jen ještě dodatek k samotnému háku který byl před vydáním mohutně propagován, je fajn že se s ním dají dělat různé kousky ale tím to tak končí, rozhodně se nejedná o něco zcela zásadního na čem by hra stála.
Pro: grafika, náplň misí, různorodost prostředí, helikoptéry a letadla, zničitelnost prostředí
Proti: obtížnost je moc lehká, po dohrání misí už není moc co dělat a dostavuje se stereotyp, příběh zde vlastně není, nezajímavé postavy, málo zbraní, nedostatek nějákých vedlejších aktivit, podivná fyzika