Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Just Cause 2 je, jak už název napovídá, pokračování Just Cause která byla podle mě lehce nadprůměrná. Vyřešil tedy JS2 chyby předchůdce a pozvedl laťku zábavnosti? Na rovinu musím říct že v jistých ohledech ano, nicméně mám k němu i výhrady. Ale teď už věcně.

První co člověka udeří do očí je samozřejmě grafika, která je překrásná. I dnes po 5 letech má hra stále krásnou vizuální stránku a je lahoda se koukat okolo. Když vezmete letadlo a vletíte s ním do bouřky je to naprosto úžasný zážitek. Kolem vás prší, létají blesky a duní hromy. Moře a vodní plochy celkově jsou taktéž velmi pěkné, stejně tak vegetace. Okolí je tedy okulahodící, bohužel má grafika i svou slabší část a sice obličeje postav a jejich mimika v cutscénách. Chápu že u sandbox akce nelze čekat kdoví co ale přeci jen to zamrzí. Taktéž mi přišlo že v cutscénách jsou animace a pohyby postav trochu trhané a nepřirozené. Ovšem v samotné hře jsem nic takového nezaregistroval. Takže za grafiku rozhodně palec nahoru a je to jedna z věcí která táhně JS2 nahoru.

Když je řeč o grafice musím se také zmínit o fyzikálním enginu. Ten je taktéž hodně dobrý a umožňuje vám ničit spoustu věcí. Od nádrží s naftou, plynovody, komíny až po jeřáby a raketové odpalovače. Je toho vskutku mnoho a díky těmto možnostem získává JS2 opět další plusové body. Nicméně engine se neomezuje jen na zničitelnost prostředí ale i na fyziku okolních lidí a aut. Zde už bohužel chválou pět nemohu, auta se chovají doslova podivně a pokud narazíte do jiného účastníka provozu, tak výsledná kolize je docela legrační, neboť nebožáka mnohdy odmrštíte do naprosto nečekaných směrů i dálek. I pokud střílíte do nepřítele a ten pak umře je to poněkud nepatřičně uděláno, vaše oběť totiž odletí po vaší palbě i 5 metrů pryč. Jízdní model mi pak přišel strašný auta naprosto nečekaně dostávají smyk a pokud vás někdo pronásleduje tak zažijete pravé peklo. Mimo cesty pak už motorizované prostředky nelze ovládat skoro vůbec.

Jako každá hra má i JS2 příběh. No i když příběh je možná dost silné slovo. Prakticky zde máme 7 hlavních misí které děj posouvají dále. Dohromady vám zaberou tak 3 hoďky a je šmytec. Jediné co vám brání je okamžitě dohrát je to že na spuštění těchto misí má vliv jaký chaos je na ostrově. Nemáte li dostatečný chaos musíte jít dělat brajgl nebo plnit vedlejší mise pro 3 frakce ( k těm za chvilku ). Takto se vám postupně naplňuje ukazatel chaosu pro další hlavní misi, další vedlejší mise a i nové vybavení se takto odemyká. K samotnému příběhu není mnoho co říci neboť by se dal shrnout do několika vět. Postačí snad jen že je naprosto dementní a nablblý, určitě to nebude to co vás bude držet při hraní. Stejně tak postavy a postavičky ve hře se producírující vám budou absolutně volné neboť za a) nemají dostatek prostoru a tak se vždy jen mihnou a za b) jsou špatně napsané a nebál bych se říci že až otravné, mnohé z nich jsem měl chuť zabít okamžitě ( včetně hlavního hrdiny ). Jsou tu taktéž tři frakce pro které můžete plnit vedlejší mise ( resp. musíte protože za jejich mise dostáváte potřebné věci a zvedáte chaos, což jde dělat i volně ale je to strašně pomalé a po čase i nudné ). Těchto misí je sice více ale po stránce příběhu se jedná o stejné dno jako hlavní linka. Vlastně ještě větší neboť všechny se odehrávají stylem "přijede hlavní šéf, ten řekne pár vět které osvětlí misi a čau". Tyto mise jsou naprosto ploché a dá se říci že zde žádný příběh není. Suma sumárum nějáký scénář ve hře vlastně není a to málo je opravdu zoufalé. Srovnám-li JS2 s konkurencí typu GTA nebo i Saint Row ( kde příběh sice byl naprosto ujetý ale byl tam a bavil ) tak JS2 prohrává na celé čáře.

To je prostě problém JS2 obecně, je strašně ohladoný na kost a prázdný. Kromě vedlejších misí už není na ostrově co dělat. Ano jsou tu závodní mise ale těch taky není mnoho a hlavně mě totálně nebavili. Nicméně ač po příběhové stránce jsou frakční a hlavní úkoly mizerné, vše zachraňuje jejich náplň. Ta je totiž zábavná a nebál bych se říci že celé JS2 zachraňuje. Jednou budete zachraňovat bedny z ostrova který obývají století japonští vojáci, jindy zase bude na pořadu dne likvidace ropné plošiny za pomocí stíhačky atd. Náplň těchto misí je zábavná až na půdu, bohužel ke konci už ztrácí dech a stávají se lechce stereotypními. Ovšem tyto mise svou náplní táhnou JS2 nahoru což je sice fajn ale je to málo! JS2 je tvůrci dělán jako sandbox, na to je však příliš chudý, schválně si to ještě jednou vyjmenujme co vše tu tvůrci pro hráče připravily. Sedm hlavních misí, várku vedlejších a závodní výzvy. To je vskutku málo a s porovnání s konkurencí je to ubohé. Pak je tu samotné prostředí které je super, máme tu hory, pouště, džungle, pláže, atd. V nich jsou pak zasazeny vesnice, města, základny, letiště atp. Zde nastává další možnost jak se vyřádit a sice plění daných lokalit na sto %. Každé městečko, základna atd. mají jistý procentní ukazatel splněnosti který se plní v závislosti na tom jestli jste vyzobaly všechny vylepšení ( kterých je ve hře hafo a jsou pro zbraně, dopravní prostředky a zbroj, tedy zdraví ) a zničily vše co jde. Upřímně mě tahle část absolutně nechytla a po prvním městě jsem to vzdal. A to je daných lokalit přes 500!! Jde o to že tato činost je značně repetetivní a po chvilce je to spíše úmorná dřina než zábava ( ok pro lidi co plní hry na sto procent to asi zábava bude ). Je sice zábava vzít si helikoptéru a jít s ní roztřílet vojenskou základnu na cucky atd. Ale opět po čase strašná nuda.

Tvůrci zkrátka dodaly málo aktivit a i když by se JS2 dal trochu prezentovat jako hra typu zabav se sám tak na to je tu opět málo možností. Když už jsem u těch dopravních přibližovadel, auta jsou na delší vzdálenost nepoužitelná, než se s nimi někam dohrabete tak umřete stářím. Helikoptéry nejsou o nic lepší a tak zbývají letadla která jsou rozhodně nejrychlejší prostředek ve hře. Tedy kromě rychlého cestování které ovšem funguje klasicky tak že nejdříve musíte dané místo navštívit aby jste pak do něho mohli cestovat. Je to další opruz, pokud se budete chtít dostat někam kde jste ještě nebyly tak letadlo je jasná volba neboť vše ostatní je až neuvěřitelně pomalé. Díky černému trhu si můžete nechat nějaký ten dopravní prostředek shodit na vaší pozici stejně tak i zbraně. Ovšem obojího je ve hře málo, zbraně můžete u sebe nosit tři, přičemž jednu obouruční a dvě jednoruční. Výběr je ovšem na můj vkus omezen a není ho mnoho, rozmanitost tak opět není valná. Sám jsem si vybral tři kousky a s něma prošel celou hru. Zbraně i dopravu si můžete vylepšovat za díly ovšem nijak nevidím smysl tohoto počínání, i se zbraní na jednu hvězdičku budete zcela v pohodě rozsévat smrt okolo jako nic.

Bohužel ani obtížnost není terno. Na střední příčku je hra až moc snadná a tak jsem vklidu mohl stát nepřátelům před hlavní a byl jsem ok. Za celou hru jsem umřel pětkrát z toho třikrát vlastní chybou když jsem dělal psí kusy s letadlem.

Soundtrack a zvuky celkově mi přišly docela v pořádku, nic co by jsem si pamatoval i po dohrání. Dabing sice žádná hitparáda ale ani katastrofa.

Takže tak, dohrání JS2 mi trvalo 13 hodin a splnil jsem všechny vedlejší mise a odemknul všechny zbraně a vozidla z černého trhu. Pokud bych měl jedním slovem popsat JS2 bylo by to "prázdno". Hra je na sandbox až překvapivě prázdná a chudá. Navíc trpí v mnoha ohledech stereotypem který odvrací jen vedlejší a hlavní mise. Kterých je ovšem zoufale málo. Příběh je na prd a vlastně tam ani moc není, stejně tak zbraní mohlo být více. Prostředí pěkné a ničení základen taktéž zábavné ale jen chvilku po čase nuda. Tuhle hru táhne nahoru grafika a zábavnost misí, v momentě kdy jsou mise splněny není už moc proč hrát dál. Jak lze vidět hře jsem udělil 70% ale jen proto že náplň misí je fakt VELKÁ zábava ( i když už ke konci moc ne ). Pokud hledáte sandbox hledejte jinde tady sice je ale není náležitě využit. Jen ještě dodatek k samotnému háku který byl před vydáním mohutně propagován, je fajn že se s ním dají dělat různé kousky ale tím to tak končí, rozhodně se nejedná o něco zcela zásadního na čem by hra stála.

Pro: grafika, náplň misí, různorodost prostředí, helikoptéry a letadla, zničitelnost prostředí

Proti: obtížnost je moc lehká, po dohrání misí už není moc co dělat a dostavuje se stereotyp, příběh zde vlastně není, nezajímavé postavy, málo zbraní, nedostatek nějákých vedlejších aktivit, podivná fyzika

+15
  • PC 85
Tak dohráno. Jsem v režimu žoldák.

Co jsem si tu tak četl některé komentáře, hře je vyčítána hudba a děj. Půjdu proti proudu, ale nejdříve popořádku.

Just Cause 2 jsem také nejdříve hrál nelegálně (to samé platí u hry Portal 2) a protože se mi zalíbily její možnosti, plus neoficiální, ale přesto funkční multiplayer, byl její kup jasnou volbou.

Tak především, hra je nádherně optimalizovaná a notebook, na kterým jsem ji hrál se nezahřál a že by k tomu měl důvod. Grafika tropického prostředí působí strhujícím dojmem a už jen dívat se na rozlehlá panoramata (vykreslovací vzdálenost je působivá) je zážitek, který doplňuje atmosféru celé hry.

Hlavní dějová linka se točí okolo politických velmocí, které by rády uplatnily svůj vliv na stát Panau. Vidět to jako scénář na papíře, není to nic co nenadchne, ani neurazí.

Just Cause 2 ale na to jde z jiné stránky. Tvůrci se řídili pravidlem "když nevíš, dej tam výbuch". Chaos, to je to slovo, které vás bude hrou neustále provázet. Mimo děj sklouznete do stereotypu. Je to pořád o tom samém, ale hlavní dějová linka nabízí originalitu, efektní záběry (moc se mi líbil filmařský styl, jako zoom, handycam...)
Nebudu zbytečně prozrazovat, na co lze ve hře narazit a byť je to šílené, je to zábavné a o to tvůrcům šlo. Dialogy nejsou prázdné, spolu s vizuální stránkou dokážou vytvořit i skeče, gagy. Možná jsou postavy trochu jamesbondovské (všichni velcí hrdinové - s klidem odhodí již odjištěný granát, v přestřelce si upijou brandy...), ale z tohoto klišé hra čerpá a nemá důvod se brát vážně. Člověk se tomu i zasměje, jaké ztřeštěné nápady má naše hlavní trojka. Něco jako Saints Row.

Dostávám se k hudbě, která podkresluje právě již řečený filmařský styl. Akční scéna - akční hudba, ticho před bouří - dramatická, klidná, ponurá hudba. Zkrátka si myslím, že hudba se povedla. Vždyť ve vypjatých situacích, kdy se dozvídáme překvapivou informaci hudba vždy zakončí "postupnou melodií" - přesně jako ve filmu, seriálu. A hlavně, neopakuje se.

Jistě, mohly ty postavy a ten děj být propracovanější, ale kdyby se klad důraz na příběh (který není k zahození) bylo by se čemu smát?) Myslím, že zbytečně hru nechtěli přeplácat.
Tak či tak, hra je to povedená.

Ale co mě docela šokuje... Jaktože v Zajímavostech není obrovský easter egg?
Pokud jste viděli a víte o čem je seriál Ztraceni / Lost, spusťte hru, otevřete mapu, označte si ten velký ostrov v levým horním rohu. Vypadá jako Sko. Vezměte letadlo a leťte. Následně prohledejte pláže po obvodu ostrova. To, že se začne stmívat a začne pršet je v pořádku. Jakmile se budete blížit k ostrovu, uvidíte před letadlem vlnění elektromagnetismu, které vyřadí vaše letadlo. (Jako v seriálu Ztraceni)
Napovím, že je to pláž, na levé straně ostrova, zhruba uprostřed. Vnější strana. A protože byste si to měli najít sami, jen řeknu, že na té pláži bude jistá instrukce.
No a během toho hledání se nelekněte. Něco si bude hledat vás.

Pro: Působivý herní svět, děj neztrácí na originalitě, soundtrack, principy hry

Proti: Po příběhu, nastane stereotypní hledání brašen, krabic..., chyběly mi tam pěstní souboje, když už tam byli ninjové,

+12
  • PC 80
Komentář k téhle hře jsem chtěl napsat, až ji dohraji, ale to bysme se nedočkali :) už téměř dva roky jen lítám po mapě, hledám bedny, "osvobozuju" vesničky a bořím pomníky šíleného diktátora. A hrozně mě to baví.

A to i přesto, že JC2 je naprosto debilní hra bez sebemenší špetky logiky. Hrajeme za jakého si mexického (?) agenta CIA a lovce perel, který zachraňuje nebohé občany komunistického státu tím, že ničí jejich zásobárny vody, benzínové pumpy, radiové věže a tím neustále ohrožuje jejich životy. Čím víc toho zničíte, tím víc máte chaos points, které vám otevřou hlavní příběhové mise, kterých je snad 6 nebo 7. Do toho se vám otevírají vedlejší questy, které jsou všechny na jedno brdo a jediné, co se liší od běžného gameplaye je skutečnost, že po dobu mise musíte setrvat v určeném prostoru, jinak se mise zruší.

Příběh je naprosto příšerný, patetický a plný klišé, ale to je úplně jedno, protože ho nebudete sledovat. Četl jsem, že si tvůrci JC2 stěžovali na to, že jen malé množství hráčů dohrálo jejich hru do konce - no ještě aby ne, když nás baví jen tak poletovat, jezdit, krást auta a motorky a kašlem na nějaké příběhové mise. Nutno však říci, že náplň hlavních misí je zajímavá a má něco do sebe - tím myslím samotnou hratelnost, ne příběhové pozadí.

Jízdní model je slabý, připomíná The Saboteur a x dalších arkád, ale sjíždění z útesů snad nikdy neomrzí. Ovšem jakmile se dostanete k bojové stíhačce, začne ta pravá legrace. Hák, kterým se můžete kamkoli přitáhnout, má konečně pořádné využití a v kombinaci s padákem a tryskama (DLC) je to žůžo. Ačkoli nakládání s tímhle vším odporuje veškerým zákonům fyziky, je to prdel.

Ve hře vás zarazí spoustu nesmyslů, jako jsou prázdná města nebo fakt, že sportovní auta řídí chudí farmáři. Taky si všimněte, že hlavní hrdina je menší než všichni vojáci v zemi, ale větší než všichni civilisté. Zvláštní. Když budete šikovní, tak možná narazíte na fakt pěkná zákoutí, jako je například nebeská diskotéka nebo ostrov, kde ztroskotal ancábl seriálu LOST.

Just Cause 2 je prostě hra, kde se hratelnost hlásí o slovo a přeřve tak všechny ostatní aspekty. Někomu to vadí, já se u hry už dlouho a opakovaně bavím. Navíc se hra opakovaně objevuje na steam nebo gamersgate v akcích za směšné peníze. A pozor, je to jediná hra, do které jsem si přikoupil DLC přidávající pičičárničky, a to už je co říct.

Pro: grafika + dohled, to je bezkonkurenční; hratelnost (!); efektnost každé scény

Proti: slabší fyzikální model (prostě vzletný havoc); nulový až debilní děj

+20
  • PC 75
S (Z) této hry jsem v celku na vážkách. Hra má hodně plusu ale i dost mínusu a co víc některé plusy se po delším hraním stávají mínusy....

Just Cause 2 je akční hra s otevřeným světem, jak je napsáno v popisu a opravdu s velkým světem!! Hlavní náplní hry je revoluce ukončení diktatury. Vaše postava je takový zakrslí ošklivý Rambo co má hlas jako Batman při nemoci hlasivek. Nějak jsem si ho moc neoblíbil. To zase vynahrazuje padák a přidělaný hák na ruce kterým se můžete přitáhnout kam chcete, alfa omega hry.
Základní kampaň je v celku dobrá, zajímavé mise ale jenom 7... Vedlejší úkoly jsou s počátku docela zábavné ale po 15h nic nového - jdi a zabij tohohle, znič tohle a pak zase zabij tamtoho znič tamto.... Furt dokola. To samé platí o sbírání boxů s vylepšením (zbraní, zdravý, aut), na začátku fajn alespoň bude co sbírat, dobrý ale těch boxů je 4000. Proto je nejlepší vylepšit nejpoužívanějších věci, zbytek nemá smysl.
Co mne opravdu potěšilo je grafika při cestování po velkém světě. Kdy sluníčko zapadá či vychází a vy cestujete od ostrova k ostrovu. (v letadle či na lodi nebo pomalu a jistě na padáku) Je to fantazie!! To jsem se neudržel a dělal jeden screenshot za druhým. Myslím, že právě to mne udrželo u hry a i kvůli tomu si jí rád ještě zapnu.

Verdikt je pro mě opravdu těžký. Hra je jako den a noc. Hra má skvělé nápady a pak je ničí neustálým opakováním.... Dávám 75%!! chtěl bych dát víc ale těch nocí je až moc...
Možná kdyby hru hrál v 2010 kdy vyšla asi by to hodnocení bylo o dost vyšší.

Edit: Končím na 50% celkové hry a na 70% achievementu. Poslední 10% bylo neskutečně dlouhých. Herní doba 31h.
PS: Ano hned první písmeno je hrubka jako blázen!! Nebudu to opravovat protože to se jen tak nevidí :-)

Pro: Grafika, Velký svět, Hák a padák.

Proti: Ošklivý Rambo, Opakování se vedlejších úkolu, Sbírání boxů.

+11 +13 −2
  • PC 100
Výborná hra, která si na nic nehraje - je to prostě úžasnej originál a kam se na ní zábavou hrabe GTA (tomu je JC2 asi nejvíc podobné)
Super nápady na mise, obrovská členitá mapa, auta, motorky, lodě, letadla a všechno do sebe super zapadá. Pro mě je to jedna z nejlepších her, kterou jsem kdy hrál - hraju cca 16 let... Teď po opravdu dlouhé době konečně vyšla čeština, takže hru můžu doporučit i těm, kterým dělá angličtina problémy. Jediné co my ve hře chybí, je multiplayer - to by byla megaobrovská zábava :) Ale i tak - 10/10

Pro: Grafika, rozlehlost, zábava...

Proti: chybí mi multiplayer

+18 +20 −2
  • PC 90
Až pri tejto hre pochopíme, ako pracovala AjCIAda v historickom dátume 911, domáca armáda je úplne vymetená a čaká na odstrel, Rico zbiera kufríky drôg /nenadarmo sa CIA prezýva Cocaine Import Army/. Túto hru musí milovať aj Zbigniew Brzezinski!
http://s.wordpress.com/imgpress?fit=1000 ... ama-bin-laden400.jpg
Bavil som sa viac ako pri GTAIV

Pro: grafika, čierny obchod

Proti: nie je to RPG

-10 +4 −14
  • PC 95
Just Cause 2 je dôkazom toho čo je dobré na technickom pokroku v PC hrách. Väčšinou sa prikláňam skôr k starším hrám, o ktorých si myslím, že majú lepšiu myšlienku, často sa aj lepšie hrajú a celkovo mi viac sadnú, čo však posúva kvalitu nových hier je práve grafická stránka. JC 2 exceluje v tomto smere, rozloha ostrova je neuveriteľná a akékoľvek superlatíva na grafiku by neboli dosť výstižné. To je treba vidieť.

Hrateľnosť je bežná Bondovka -- riadne prehnané a nereálne. Žánrovo má najbližšie k GTA-sandbox štýlu, pričom, zdôrazňujem, rozloha ostrova predčuje aj desať miest z GTA nastavaných vedľa seba. K tomu perfektné PC ovládanie, čo je nezvykom posledné roky. Žiadna priblbá akcelerácia, žiadne preklikávanie sa cez menu len šípkami, t.j. všetko tak ako má byť.

Za celú dobu hrania (asi 60 hodín zatiaľ), som nedokázal nájsť ani jednu vec čo by som tomu dokázal vytknúť. Samozrejme, vedel by som si predstaviť, že by niekto zobral celý tento ostrov a urobil z toho RPG alebo onlinovku, ale aj to čo ponúka JC 2 je dostačujúce na občasnú jednoduchú zábavu. JC2 je perfektný letný trash.
+16 +17 −1
  • PC 85
85 hodin, kompletace 99,22% a já jsem se to rozhodl už vzdát. Každopádně bavil jsem se výborně a to po celou dobu, takže nemůžu mít hře nic za zlé. A pokud si myslíte, že je snadné tuhle hru dohrát na 100% - zkuste si to. Sám jsem tady proklamoval, že se na to vrhnu, ale jsem nucen to přehodnotit. I když mi do kompletní 100vky už moc nezbývalo... Navíc podle mapy hledat koordinace pro předměty mě opravdu nebaví a zkrátka už to začíná i trochu nudit a já už se chci vrhnout na ostatní hry. To ovšem neznamená, že bych se ke hře ještě někdy nevrátil, rád prozkoumám nové DLC a třeba se i dočkám nějakého flying modu, který mi dovolí prolétnout celý ten obrovský prostor jako po másle, nebo by to chtělo na mapu přidat body, které by ukázaly vynechané věci. Taky mě může zase až si trochu od téhle hry odpočinu napadnout, že se k tomu vrátím a nakonec to i na tu 100vku dám xD. Většinou mi chybělo najít u hodně věcí pouze poslední článek, což mohlo být i záležitostí bugu, nebo spíš mé zapomnětlivosti, věřte mi, že se to nedá uhlídat. O řadě věcí ještě vím a mohl bych je dokončit, ale už mě to prostě nebaví a vytáhlo by mě to tak na 99.55%. Každopádně věci z mapy (lokace,závody,mise,frakční itemy a co tam ještě je) mám splněné všechny a už se jedná jenom o drobky. A teď už něco důležitějšího.

Rico Rodriguez je zpět a s ním i sandboxová akce, která je často označována jako tropické GTA, Just Cause 2! V první řadě si musíte uvědomit jestli vůbec máte radi sandboxové hry, protože po zdánlivě lineární misi budete vyplivnutí na pláži a nikdo vám neřekne, kam máte jít a co dělat, teda řekne, ale nic vám nebrání se sebrat a jít si zaplavat, vyjít na silnici sebrat první auto, co přijede a napálit to do stromu, odrazit se hákem od palmy a dát jeden headshot příslušníkovi místní armády pod palcem rozmazleného diktátora, jo tohle všechno a mnohem víc můžete.

Jako další věc vůbec si musíte uvědomit, jak hru přijmete. Ta hra je svá a kdekdo může říct i blbá, ale pokud přistoupíte na to, že tady nebudete hledat výraznou příběhovou linku a reálnost, naopak chcete hru, u které se budete moci perfektně odreagovat, tak jste na správné adrese. Just Cause 2 je prostě obrovské hřiště na vyblbnutí, jak už byl vlastně první díl, který mě osobně moc nechytnul. Dvojka je vymazlenější, zábavnější. Pokud vás tedy baví hlavně ničit a způsobovat chaos a to doslova, neboť chaos vám umožňuje tuhle hru dohrát. Tedy to, že se vám zobrazí titulky, pak vás čeká tzv. Mercenary mode, ve kterém máte volnou ruku a můžete si dělat co chcete a hlavně hru dohrát na 100%.

Ve hře můžete sbírat tisíce balíčků, jezdit závody, ničit vojenské základny, nebo si jen tak jezdit po ostrově, ale hlavně plnit mise. Hlavní mise pro Agency jsou nejlepší a nejzábavnější, ale to neznamená, že by se i mezi frakčními nenašly nějaké povedené. Většinou jde o to něco zničit, ale pokud vás takovéhle hry baví, tak proč na to nepřistoupit. Podle mě kluci a holky z Avalanche Studios umějí sandbox zvládnout velice dobře, zkrátka pořád je co dělat, nemáte důvod se nudit. Je to zaručeno také díky háku a padáku, se kterým se dá nyní dělat fakt, co člověka napadne. A dá se to používat i jako relativně rychlý prostředek pro přesun. Dále musím pochválit grafiku, která je na poměry tak rozsáhlého ostrova povedená a ke hře prostě sedí. Ostrůvky nejsou stejné a poušť střídá město, horská střediska, džungle... A nezapomnělo se ani na řadu easter eggů.

Teď k minusům - doufám, že se i dočkáme DLC, který nabídne nějaké mise, nebo nějaké ostrůvky, protože nová auta a zbraně jsou sice fajn, ale že by to bylo něco extra, to se říct nedá. Pak mě celkem trápil nedostatek peněz na věci v black marketu, což tedy bylo hodně dáno tím, že jsem si kupoval často raketomet a taky jsem dost plýtval a málo využíval extraction. Chybělo mi rádio s muzikou, poněvadž hudba ve hře se pořád opakuje, nebo nezní vůbec. Sice je to dobré, že si můžete pustit svou hudbu, ale... Občas mě vytáčela neodbytná armáda a 2-3 výzvy bych klidně ze hry vypustil, protože takhle jsem se málem připravil o nervy (viz diskuse k této hře), na druhou stranu to byla opravdu výzva. Dále mi vadilo, že předfilmečky k frakčním misím se pořád opakují, stejně tak jako stejný postup u stronghold misí a to i s průpovídkama. Ale to není tak zásadní, pokud budete hru brát takovou jakou je. Akorát ten otřesný dabing už neodpustím.

Je toho rozhodně víc, co bych hře vytknul, ale na to, že jsem na hru přistoupil na takovou jaká je, mi toho zase tak moc nevadilo. Pro mě je to jedna z nejlepších sandboxových her tohoto typu, která mě vyloženě bavila dost dlouho a zkrátka je to perfektní odreagovačka. Nevím, jak se to tvůrcům podařilo, ale dokázali to vybalancovat tak, aby to nenudilo a dokonce mě donutili i se pokusit o 100%, a to já tak často nedělám, ani u GTA her, škoda, že to tvůrci takhle přehnali, protože i na mě je to fakt velký sousto a to jsem fakt byl odhodlanej. Napsal bych toho ještě víc, ale nějak už mě nic nenapadá. Na závěr bych snad ještě pochválil dobře vybalancované ovládání na počítači a podotknul, že druhý díl lépe už snad dopadnout nemohl. Doufám, že se dočkáme Just Cause 3, který hlavně přidá a upraví to, co mi vadilo... A přeci se nemůžu zbavit toho nutkání tu hru dohrát na 100%, ale ono to nejde, nejde :D. Dokázal to už někdo?

Pro: odreagování, zábava, grafika, šílenost, využití háku, lokace

Proti: hudba, občasný stereotyp, dabing, filmečky

+25
  • PC --
Bez udělení hodnocení (doba hraní činila něco málo pře 100 minut, tudíž jsem hru nedohrál)! Hry jako je tahle prostě v dnešní době neberu. Chce se to tvářit nejvíc COOL a chce to bejt strašně akční. Aby těhlech věcí dosáhli, tak hlavnímu hrdinovi šlehli množství super nereálnejch pohybů a do rukou mu dali dva cool samopaly a ještě ke všemu nějaký bezva udělátko, kterým se lze na cokoli přitáhnout, nebo s tim sejmout týpka, co se vás pokouší dostat z vyvýšenýho místa. Možná, že to je vážně strašně cool, ale já na tohle neslyšim. Pakliže má hra špatnej zvuk, rádoby super grafiku, která se mi osobně vůbec nelíbí a do toho všeho strašně nesympatickej hrdina, kterej v tónech strašný hudby poskakuje o sto šest, tak hru prostě rovnou mažu bez dohrání. Kdyby alespoň nebyl tak tragicky zmršenej začátek, možná bych vydržel hrát dýl (škoda!). Zábavu v tom zkrátka nevidim, má-li hra tolik záporů.

Pro: snaha zamaskovat debilitu debilitou

Proti: zvuk, hudba, hlavní postava, grafika, malej silniční provoz, atd.

-17 +15 −32