Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (10.02.2025 20:59): Taky jsem viděl, jak to zapl ve chvíli, když mě běžely závěrečný titulky :D

Tyjo, to je tak strašně těžký hodnotit. Na jednu stranu jsem se u tý hry bavil, ten gunplay je asi nejlepší, co momentálně ve hrách můžeš najít. Příběh taky moc fajn, doslova tam nikdy nevíš, která postava je svině a která ne a jsem celkem v rozpacích zda jsem to dohrál na správnej konec :D Na druhou stranu ten technický stav je žalostný, velmi časté memory leaky a celkem brutální nevybalancovanost, kdy tě týpci kosí brokovnicí z padesáti metrů přes zeď a náboje z nich lootuješ třeba po třech.
kristmeister napsal o pár minut dřív, tak má "právo první noci", promiň Garrete :)
Ještě mám k dispozici Gold edici z Xbox sběratelky, ale o tu předpokládám zájem nemáš.
@Paul (10.02.2025 13:01): Argh, kdybych to už neměl koupený (a stažený) z GMG (kde to asi nepůjde jednoduše refundovat), tak by to byla moc hezká cena! Jako já si říkal, jestli s koupí nepočkat, když to stejně nebudu hrát, ale sázel jsem na to, že to bude úspěšný, a tak to jen tak do slevy nepůjde (plus pre-order bonus).
Mám na prodej Gold edici steam verze včetně preorder bonusu (z orig. krabicovky) kdyby jste někdo chtěli. 55 eur, mělo by to být levněji než kdekoliv na netu (podle gg.deals).

@BUMTARATA (10.02.2025 12:15): bral, ale nakonec jsem se k tomu dostal méně než jsem plánoval. Ale nevadí, aspoň mi to vydrží déle :)

@S4TW (10.02.2025 12:18): je to jak time travel mašina, víc než hra. Škoda že někteří lidi tohle prostě nedokážou docenit.
@Paul (10.02.2025 12:06): taky už mám dvacet a Vořech je někde zaběhlý, nicméně už o mě složili píseň, napakoval jsem se kysaného zelí, pomohl najít léta ztracený poklad v dole a spoustu dalšího, vlastně už mohu i na svatbu, ale nejdřív musím udělat to a to a to :)

Mě na té hře nejvíc baví, že si prostě úplně v klidu jdu vyprat prádlo, natrhat byliny a vůbec to neberu jako ztrátu času, ta imerze ve hře je neskutečná...
@SilentWolf (10.02.2025 11:26): já jsem na dvaceti hodinách a furt jsem nenašel Vořecha :) To je hrozná anabáze. Teď jsem na cestě do Semína, že by tam prej mohl teoreticky bejt, tak jsem zvědavej. Koně taky furt nemám. Tyhle začátky RPGček jsou stejně nejlepší :)
Po 10h bych tomu vrazil kilečko.

Jednička všechno tohle měla, ale zároveň byla prostě trochu junk, neohrabaná a pořád jsem se bál kdy se to celé rozsype. Nehledě na to že neměla úplně nejšťastnější úvod hry a nikdy moc nebylo jasné, kdy si hráč může jen tak odejít plnit vedlejšáky.

Zde je všechno prostě perfektní. Až na glitchujícího psa a jeden povoz, který projel NPC uprostřed dialogu jsem žádné bugy nezaznamenal. Atmosféře strašně pomáhá, že můžu NPC odpovědět na pozdrav apod... Ta hra dělá středověku to co RDR2 westernům. A ty vedlejšáky ve mě zůstávají dlouho ("zlá krev"). Sakra i obyčejné vyhnání kumánů z hospody nutí hráče se trochu zamyslet nad tím co je a není správné.

A navíc ani nemám podezření na Stockholmský syndrom, který jsem možná trochu měl u Stalkera 2. Tak uvidíme co dál. Ale jsem moc rád že se to dostane do světa možná trochu víc než jednička.
Já nepopírám, že jich je tam dost a že se to nějak dá, jen ta hra vždycky ze začátku vyškolí, než člověk na to zase naběhne, teď už s tím problém nemám... Já třeba hned zkraje získal nějakou supr dupr sekeru ze Skalice, což by mi tak přineslo slušný obnos (ale mám k ní citový vztah, tak jí nedám!) :).... a někdy člověk jen půl hodiny managuje itinerář, čistí a opravuje výzbroj, pak se rozhodně, že si někam zajde a najednou bác, spadne třeba ze skály :)

Jinak, já dostal od rychtáře za to, že jsem naprášil zloděje zelí asi 800 grosů, to je bug nebo naschvál? :D
Když vidím na každým videu rozhovor s pánem Trosek a v úplně každém průchodu mu vlaje v rozkroku kůže, tak si říkám, jak ten QA zase probíhal.
@Mendoza (10.02.2025 07:40): přesně! podle mě asi první dostupný a slušný přivýdělek

- dílna hned v Troskovicích
- já se teda pustil do Měsíčkového odvaru, suroviny také na přilehlé zahrádce
- prodávám alchymistovi a obchodníkovi naproti, každý má kolem 300 grošů za den

takže úplna pohoda :)
@S4TW (10.02.2025 07:35): jak píše SW, kousek od troskovic je v lesíků opuštěnej tábor, tam nějaký pytle a spousta kytek na sejvovici. Mám jich uvařenejch asi 20 a ještě jsem ze země neutrhnul jedinou beladonu.
@Paul (08.02.2025 19:32): tak na úplném startu s deseti groší jsem neměl prachy ani na rulík… ale i s těmi sejvovicemi se to občas stane, když se člověk zapomene nebo nečeká tuhý souboj
@BUMTARATA (09.02.2025 23:58): indickýho? Nevim, web i youtube maj v angličtině. Aha, tak ty cos vyjmenoval moc nesleduju, Kinda Funny vyloženě opovrhuju (Miller je jeden z nejslizstějších lidí v průmyslu), GB kdysi odmítli recenzovat jedničku , takže tam bych nějakej interest fakt nečekal.
FPS se o KCD2 už bavili v podcastu a v news videu Skill Up říkal že na recenzi pracuje, ještě nemá dohráno a nechce to rushnout.
U Easy Allies napsal Bloodworth v komentářích:
Didn't have time to get to it this week. I got a couple hours in, but was still in the intro, so didn't feel ready to really dig in yet. And Huber wanted to focus on Citizen Sleeper 2. -Bloodworth 
@Paul (09.02.2025 20:37): GamingBolt je něco indickýho, ne? Myslel jsem věci jako Kinda Funny, Easy Allies, Giant Bomb, MinnMax, apod. Prostě takový ty redakce, kde si ještě lidi, který lze nazývat herníma novinářema, povídaj spolu o hrách. Přihodil bych k tomu třeba i FPS, ale ani ten fakin Skill Up nemá ještě recenzi a jeho kámoš Before You Buy taky sdílel spíš první dojmy.
@Paul (09.02.2025 17:17): Skvělý čísla. Věřim v druhej milion za první týden. Americký média mi ale pořád přijdou vůči tý hře hodně netečný, třeba velký podcasty o tom buď nemluvěj vůbec nebo skoro vůbec. Částečně asi i kvůli tomu, že mnohý z nich nedostaly včas klíče, což je teda docela fail, ale co už.
Kurnik, úplně jsem zapomněl, jak je to neukládaní nasrá… štvávací!
@Brasikona (07.02.2025 17:15): Určitě nejsem zběhlý ve tvorbě videoher, ale ať se na mě nikdo nezlobí...Pokud rozhovor začne jedním hlasem, pokračuje jiným a končí opět tím prvním.....omlouvám se všem, ale to je debilita a humus.
@Brasikona (07.02.2025 19:10): Proč "to snad nikdo nechce"? Pro hru namluví herec dialogy pro určitou postavu nebo postavy, pak bude existovat univerzální sada generických vět/reakcí (kterou může namluvit kdokoliv bude mít zrovna čas a klidně více lidí). AI se z portfolia daného herce naučí hlas a aplikuje to na tu generickou sadu a tím je přidá do repertoáru jeho postav, takže když bude potřeba nějaký přechod nebo neočekávaná reakce, NPC nebude najednou znít hlasem úplně jiné postavy. Navíc to je "on premise" a neměl byt tam být problém s právy (resp. to je asi na dohodě). A právě by se tím vyřešil ten problém "Crazy by mi přišlo nechat dabovat Nárožného třeba... 4 tisíce replik, nevím, teď plácnu.".

Samozřejmě mi neuniklo, že vyslovení "AI" na hodně kreativců působí jako přijít do synagogy s vlajkou třetí říše (a je to vcelku pochopitelné se všemi těmi Adobe eskapádami a OpenAI vykrádáním všeho, co není přibité), ale realita je IMO "if you can‘t beat them, join them". Ale to je spíš na AI vs umělecká tvorba, u dabingu a audia je to myslím obecně dobrá zpráva (navíc, Auto-Tune je tu už skoro 30 let, tak nemá cenu hrát si na realismus - když mluvíme o mainstreamu). Nemluvě o tom, že poslouchat některé autory naživo v jejich vlastním hlase je místy o dost horší než AI syntetický hlas (což je tedy samozřejmě pochopitelné, kdyby to bylo tak jednoduché, tak na dabig stačí vždycky nabrat náhodné chodce na ulici a neexistovaly by školy pro VA).

OT - z komerčních produktů např.: https://www.fahimai.com/elevenlabs-vs-altered

Lepší příklad využití AI pro audio/video, co jsem měl na mysli (ne tedy v kvalitě pro herní dabing, ale zase když se bavíme o "štěcích" a poměru cena/množství...).