@Gordon (16.03.2021 16:37): Z toho, co jsem viděl, mi to teda zní jako standardní situace v KCD :D.
Diskuze
@musa (16.03.2021 13:00): To je divnej bug že ti skončí turnaj. Ale to že se nemůžeš vybavit je účel, máš na sobě totiž turnajovou zbroj a zbaň.
Tak jsem po dlouhé době (tak dvou letech) jsem zkusil turnaj a je to peklo. První pokus jsem neměl nasazenou zbroj, přijdeš se přihlásit a hoděj tě rovnou do kolbiště bez možnosti přípravy nebo otevření inventáře, nuže dobrá. V dalších třech pokusech jsem se vždy dočkal hlášky o nesplnění questu. Prostě během boje turnaj skončí s tím, že je šest odpoledne, přitom jsem do něj nastoupil kolem osmé ráno a zápolil chvilku. Konec nastává po různě dlouhé době, třeba i do minuty od začátku souboje. Setkal jste se s tím někdo, co s tím?
S tou grafikou mě to Paule napadlo, měl jsem to takhle na starším NB.
Vysvětlení bylo mnohem jednodušší, nakonec to bylo zaprášený chlazení :). Míň náročný hry to utáhlo, u KCD mi rovnou naznačilo no way. Takže jsem chlazení vyfoukal a KCD najednou mimo Rataje jede 40-55 fps, v Ratajích 20-35 (propady hlavně u rychlé jízdy na koni).
Takže poučení: ano, noťasy je třeba čistit, jak objevné.
Vysvětlení bylo mnohem jednodušší, nakonec to bylo zaprášený chlazení :). Míň náročný hry to utáhlo, u KCD mi rovnou naznačilo no way. Takže jsem chlazení vyfoukal a KCD najednou mimo Rataje jede 40-55 fps, v Ratajích 20-35 (propady hlavně u rychlé jízdy na koni).
Takže poučení: ano, noťasy je třeba čistit, jak objevné.
@Paul (11.03.2021 18:16): Že mě to nenapadlo... :-D
@musa (11.03.2021 17:23): A jsi si jistý, že si tam ten AA měl i minule? Nepřijde mi totiž rozumné ho na této konfiguraci používat. Určitě by to chtělo vyzkoušet i jinou náročnou hru, popř. 3D mark pro porovnání výsledků s obdobnými konfiguracemi.
@musa (11.03.2021 17:23): takovej propad vypadá jak kdyby to jelo na integrovaný grafice v procesoru, pokud v tom intelu teda taková je..ale je divný, že ostatní hry běží normálně. Jaký je vytížení a teplota tý grafiky při hraní?
@musa (11.03.2021 17:23): A co nastavení dohledu itemů, LODů a vegetace, taky, jako minule?
@Gordon (11.03.2021 16:49): @H34D (11.03.2021 17:10): jak píše H34D, takovej propad fakt nemůže jít na triko hdd, teď je to skoro nehratelný.
V rámci hry se neměnilo nic, mám starý savy, takže před novou hrou zkusil cvičně načíst poslední pozici, nastavení grafiky mám momentálně komplet na střední, antialiasing tam nějakej jednoduchej je, prostě cca jak před dvěma lety kdy jsem měl některý položky nastavený na high.
V rámci hry se neměnilo nic, mám starý savy, takže před novou hrou zkusil cvičně načíst poslední pozici, nastavení grafiky mám momentálně komplet na střední, antialiasing tam nějakej jednoduchej je, prostě cca jak před dvěma lety kdy jsem měl některý položky nastavený na high.
@H34D (11.03.2021 17:10): To je taky možnost, aktualizoval grafiku, mohli se přenastavit výchozí nastavení.
Takový velký propad určitě nebude diskem. Postupně načítá svět spousta her a je to vždy dělané tak, aby stačil HDD. Zaměřil bych se na to, co ještě se změnilo za ty 2 roky. A zkontroloval bych jestli náhodou není někde zapnutý antialiasing.
@musa (11.03.2021 16:28): Možná je to opravdu tím HDD. KCD se načítá procedurálně tím jak chodíš světem. Zkusil bych to vrátit na SSD.
Tak jsem si řekl, že bych KCD mohl rozehrát podruhé na HC + datadisky. Překvapilo mě, že na disku to celé zabralo kolem 52 GB, nějak jsem měl zafixováno, že to má být víc. Po spuštění ale hra jede děsně pomale - na stejném NB jako v 2018 (i5, 8GB, 1050Ti 4 GB, SSD) na střední detaily, kde mi hra jela 40 - 45 fps (kromě Ratají), mi ted jede tak do 20ti fps, Rataje 10, to je šílenej propad. Noťas jsem neotevíral a ještě nečistil, ale větráčky bez zátěže neřvou a všechno ostatní včetně her jede normálně. Včara jsem jen dělal prostor na ssd (odinstalace, vymazání temp), ovladače karty jsou aktuální. Jen jsem přenesl virtuální paměť z ssd systémovýho na klasik hdd - to by vadit nemělo. Nějaká idea jak pro pitomce :)?
@DEU (08.03.2021 17:32): Pasta za rok "nezdegeneruje". Standardně nemá pastu cenu měnit dřív než po několika letech. Leda by byla špatně nanesená nebo měla špatnou tepelnou vodivost.
@mazar1234 (08.03.2021 19:02): delam si srandu ... asi to rozsroubuju ze asi sundam kryt a obsaju to .. ten notas mam uz skoro 4 roky a za celou dobu jsem to ani jednou nedelal a rikal jsem si, ze mi pripada, ze to posledni dobou huci nejak vyznamne vic ...
Ak si chceš vyrvať CPU z dosky tak určite to urob.
@H34D (08.03.2021 18:45): tvl :D ... uz to vidim co jsem napsal ... ps. mam takovej i ten dvoumotorovej stavebni vysavac ... tim asi sat nemam, ze ?
@H34D (08.03.2021 18:45): Nie robil som to pre seba, ale náhodou pár dní na to sa objavila na trhu 7870 za dobrú cenu tak som dal staršiu na trh darovania.
Ale KCD som odohral na 1050Ti a dalo sa to, byť teda nejaké ultra mimo realitu, ale ani Low, Low, Low...
Ale KCD som odohral na 1050Ti a dalo sa to, byť teda nejaké ultra mimo realitu, ale ani Low, Low, Low...
@ntz (08.03.2021 18:10): Tvl, taky mi hučí v kládě, ale nepíšu to sem!
@mazar1234 (08.03.2021 18:43): Chápu správně, že si pro jiného DH usera dělal takovou "foukací práci"?
(upřímně se omlouvám moderátorům, ale tomuhle se nedalo ubránit :D )
@mazar1234 (08.03.2021 18:43): Chápu správně, že si pro jiného DH usera dělal takovou "foukací práci"?
(upřímně se omlouvám moderátorům, ale tomuhle se nedalo ubránit :D )
@H34D (08.03.2021 12:22): Vysávač nie je moc dobrá voľba, prach sa musí "vyfúkať" nie "vysávať", ako jasne niečo vysaješ (v tvojom prípade sperma) ale vyfúkaním dosiahneš o 300% lepší výsledok.
Napr. ja som svojho času daroval GPU jednému userovi DH a on mal pocit, že je to fungl nová karta - pár dní pred tým som si dával vyfúkať PC kompresorom, ale potom sa objavila skvelá kúpa na GPU tak som to zobral, keby som ju vysával, nikdy by nepovedal "vyzerá ako nová".
Napr. ja som svojho času daroval GPU jednému userovi DH a on mal pocit, že je to fungl nová karta - pár dní pred tým som si dával vyfúkať PC kompresorom, ale potom sa objavila skvelá kúpa na GPU tak som to zobral, keby som ju vysával, nikdy by nepovedal "vyzerá ako nová".
@H34D (08.03.2021 12:22): du na to :P .. nejak my posledni dobou huci vic
@H34D (08.03.2021 12:22): Pokud koupíte notebook, který ležel třeba rok ve skladu, pasta mohla zdegenerovat. Ohledně prachu souhlasím, notebooky se zanesou rychleji a zejména mřížky na plastových krytech.
@DEU (08.03.2021 07:32): Jen doplním, že než něco přepastovávat, tak bych v prvé řadě z notebooku odsál prach, klidně vysavačem. To je nejčastější příčina vysokých teplot. Ale 90 je u ntb ještě v normě, to kolikrát ani snížit nejde, záleží kus od kusu. Snižovat výkon se asi nikomu nechce. A CPU a GPU jsou v ntb poddimenzované v prvé řadě kvůli spotřebě.
@Fialové autíčko (07.03.2021 13:19): Důvodů může být víc. Mohl jsi obdržet vadný komponent nebo komponenty, může být chyba v updatu od Microsoftu, případně chybně nainstalované ovladače grafické karty. Začal bych čistou instalací Windows, poté zaktualizoval BIOS a udělal čistou instalaci ovladačů grafiky a chipsetu.
@Rapier (07.03.2021 13:37): HP Omen může být i desktop. Ohledně problémů s herními notebooky mi ani nemluv. Mám MSI GE75 Raider 10SFS - 17.3" 240Hz FHD, Intel Core i7-10750H, RTX2070 Super, 32GB DDR4, 2x512GB SSD, 2TB SSD, Win10 Pro a notebook se mi po necelém půl roce začal brutálně přehřívat. Teploty GPU a CPU v notebooku standardně jsou i o 20 stupňů vyšší než v desktopu a běžně atakují i 90 stupňů. Jakmile ale opakovaně překračují 95 stupňů, znamená to problém. Obvykle jde o špatný odvod tepla z notebooku ven, což lze snadno vyřešit vhodnou chladící podložkou. Pokud ale problémy přetrvávají, obvykle je nutné přepastovat. Také se doporučuje pohrát si v NVidia Control Panelu a snížit maximální výkon CPU za 100% na 75%. GPU i CPU v noteboocích jsou poddimenzované právě z důvodu nedostatečného chlazení a menší velikosti. Porovnání je krásně vidět zde: https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nv ... Mobile/4034vsm701609
@ntz (07.03.2021 21:19): Škoda, že nemá 1050 Ti. S rozšířenou RAM na 16 GB a případnou výměnou HDD nebo optické mechaniky za druhé SSD by šla rychlost čtení her výrazně nahoru.
@Rapier (07.03.2021 13:37): HP Omen může být i desktop. Ohledně problémů s herními notebooky mi ani nemluv. Mám MSI GE75 Raider 10SFS - 17.3" 240Hz FHD, Intel Core i7-10750H, RTX2070 Super, 32GB DDR4, 2x512GB SSD, 2TB SSD, Win10 Pro a notebook se mi po necelém půl roce začal brutálně přehřívat. Teploty GPU a CPU v notebooku standardně jsou i o 20 stupňů vyšší než v desktopu a běžně atakují i 90 stupňů. Jakmile ale opakovaně překračují 95 stupňů, znamená to problém. Obvykle jde o špatný odvod tepla z notebooku ven, což lze snadno vyřešit vhodnou chladící podložkou. Pokud ale problémy přetrvávají, obvykle je nutné přepastovat. Také se doporučuje pohrát si v NVidia Control Panelu a snížit maximální výkon CPU za 100% na 75%. GPU i CPU v noteboocích jsou poddimenzované právě z důvodu nedostatečného chlazení a menší velikosti. Porovnání je krásně vidět zde: https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nv ... Mobile/4034vsm701609
@ntz (07.03.2021 21:19): Škoda, že nemá 1050 Ti. S rozšířenou RAM na 16 GB a případnou výměnou HDD nebo optické mechaniky za druhé SSD by šla rychlost čtení her výrazně nahoru.
@musa (07.03.2021 13:46): ja taky ....
hraju (resp. nehraju) KC:D na tomhle a funguje mi to v pohode na (med/)high (pravda ale, mam tam 1600x900) se stabilmima 45FPS .. lepsi notas mam v TODO listu, ale myslim, ze se k tomu jen tak nedostanu ...
hraju (resp. nehraju) KC:D na tomhle a funguje mi to v pohode na (med/)high (pravda ale, mam tam 1600x900) se stabilmima 45FPS .. lepsi notas mam v TODO listu, ale myslim, ze se k tomu jen tak nedostanu ...
@H34D (07.03.2021 17:12): Tohle smrdí dvojsmyslem, brrrr :-)
@mazar1234 (07.03.2021 16:44): Já mám taky 15,6, stačí mi, ale že na tebe je to málo, si mi pověděl už v soukromí...
@musa (07.03.2021 13:46): to záleží jak se k tomu výrobce postaví.
Obecně herní notebooky jsou tlustější, což je známka patřičného chlazení, ale i mezi nimi se najde celá řada strojů (napříč výrobci) kteří nestíhají uchladit ty 45W CPU a výkonné GPU. Navíc píše že má RTX 2060, Nvidia v tom má solidní bordel (různé frekvence GPU a VRAM), a není notebooková verze RTX 2060 jako jiná. Stále platí že stolní verze stejné grafiky je vždy výkonnější než totéž v téměř jakémkoliv notebooku za normální cenu. Viz. odkaz
Když si to shrneme mobilní GPU s přiškrcenou frekvení jádra a paměti + sníženým TDP težko dá stejný výkon jako stolní plnohodnotná varianta. I to CPU může být výrobcem nastaveno na TDP 35W a opět to bude limitovat výkon CPU ale na druhou stranu půjde lépe chladit. Viz. odkaz
Obecně herní notebooky jsou tlustější, což je známka patřičného chlazení, ale i mezi nimi se najde celá řada strojů (napříč výrobci) kteří nestíhají uchladit ty 45W CPU a výkonné GPU. Navíc píše že má RTX 2060, Nvidia v tom má solidní bordel (různé frekvence GPU a VRAM), a není notebooková verze RTX 2060 jako jiná. Stále platí že stolní verze stejné grafiky je vždy výkonnější než totéž v téměř jakémkoliv notebooku za normální cenu. Viz. odkaz
Když si to shrneme mobilní GPU s přiškrcenou frekvení jádra a paměti + sníženým TDP težko dá stejný výkon jako stolní plnohodnotná varianta. I to CPU může být výrobcem nastaveno na TDP 35W a opět to bude limitovat výkon CPU ale na druhou stranu půjde lépe chladit. Viz. odkaz
@H34D (07.03.2021 13:48): Tak ono "Herný" a "15,6" znie dosť masochisticky BTW.
@musa (07.03.2021 13:46): Taky myslíš, že problém bude v té čtečce paměťových karet, že?
@Rapier (07.03.2021 13:37): pokud jde o herní NB, chlazení na to bude stavěné. Podle obsahu postu v kombinaci s nickem bych tipnul, že vítr fouká z jiné strany.
@Fialové autíčko (07.03.2021 13:19): takže notebook? Nestíhá chlazení? KCD je opravdu hodně náročná a ne úplně dobře optimalizovaná hra na rozdíl od The Witcher 3.
Mám herní PC ( koupený byl už sestavený jde o omen od HP a má následující parametry.......
Intel Core i7-9750H (2,60 - 4,50GHz), 16GB RAM DDR4, 256GB SSD + 1TB HDD, 15,6" LED IPS Full HD displej (1920x1080px), NVIDIA GeForce RTX 2060 - 6GB GDDR6, HDMI,Mini DisplayPort, LAN, USB 3.0, USB-C, Wifi, Bluetooth, Čtečka paměťových karet, Windows 10 Home
Hra mi přesto nejde plynule ani na střední detaily natož na ultra,neví někdo čím to je ? Nestačí na to výkon PC ? Nebo je to optimalizací ? Dá se ta hra nějak optimalizovat alespoň o pár procent ?
Intel Core i7-9750H (2,60 - 4,50GHz), 16GB RAM DDR4, 256GB SSD + 1TB HDD, 15,6" LED IPS Full HD displej (1920x1080px), NVIDIA GeForce RTX 2060 - 6GB GDDR6, HDMI,Mini DisplayPort, LAN, USB 3.0, USB-C, Wifi, Bluetooth, Čtečka paměťových karet, Windows 10 Home
Hra mi přesto nejde plynule ani na střední detaily natož na ultra,neví někdo čím to je ? Nestačí na to výkon PC ? Nebo je to optimalizací ? Dá se ta hra nějak optimalizovat alespoň o pár procent ?
@DEU (05.03.2021 01:58): naprosto souhlasím, ale musím říct, že s přibývajícím věkem mi víc vyhovuje se naučit komplexní pravidla nějakého RPG, kde ovšem jejich rozsáhlost je většinou vykompenzována tím, že se dají používat s rozmyslem.... za to třeba u FPS jsou ty mechaniky často velmi jednoduché, ale občas mi přijde, že jsou na mě příliš rychlé... s kámoši drtím po večerech Siege a někdy se sám nad sebou pozastavuji, jak jsou mé reakce pomalé :D
@S4TW (03.03.2021 11:38): Samozřejmě, ale je otázka jak obtížné jsou ve srovnání s mechanismy v KCD. Každopádně pokud si někdo pořídí hru a očekává, cituji: "Hra nemá být vytvořená tak, abych se jí musel učit hrát.", působí na mě toto tvrzení jako tvrzení od člověka, který buď neumí, ale spíš je líný přemýšlet. Když jsem začínal hrát survival Rust, málem mi ze všeho a zejména ze vzájemných vazeb ve hře praskla hlava. A po několika desítkách, a ještě více po několika stovkách hodin už jsem věděl víc. Některé hry prostě vyžadují informovanost a logické myšlení.
@S4TW (03.03.2021 11:38): Stejně jako v případě WC... :-D
@DEU (03.03.2021 11:21): no, i v těchto hrách se musíš učit nějaké mechanismy, aby jsi je hrál na obstojné úrovni, ale pravda je, že to je více intuitivní...
@Danny (01.03.2021 14:27): "Hra nemá být vytvořená tak, abych se jí musel učit hrát." Pokud se nechceš učit nové herní mechanismy, pak není KCD pro tebe. Asi ti bude lépe u her jako jsou například Call of Duty, Battlefield, CS:GO a podobné. Holt ne každý není trpělivý se učit a dostávat lekce...
@Paul (02.03.2021 16:40): Mě se líbilo jak to bylo udělané v prvním Dragons Age - bylo tam k sehnání pár ultra-epic předmětů které byly tak strašně drahé, že ani hodně spořivý hráč si nikdy nemohl koupit pro své postavy všechny.
Je fakt škoda že zrovna jinak relativně hardcore KCD je v tomhle tak casual, a získat velmi drahý gear je tu tak snadné už nedlouho po začátku hry.
Je fakt škoda že zrovna jinak relativně hardcore KCD je v tomhle tak casual, a získat velmi drahý gear je tu tak snadné už nedlouho po začátku hry.
@Paul (02.03.2021 19:47): Jo, já si takhle "vycvičila" Peška a protože jsem s ním byla zadobře, měl u něj za chvíli Jindra i vysokou prestiž, s dalšími obchody spoustu peněz, skvělé ceny, a tak už jsem po zbytek hry neprodávala jinde :D Na Přibyslavice dobré, ale pak jsem samozřejmě skončila nesmírně bohatá a co s tím...
@Paul (02.03.2021 16:40): Money sink se u mě již stal zbytečným money makerem, Přibislavice spolkli tak 50 tisíc grošů, které jsem měl v hospodách, takže jsem byl zase na normální hodnotě peněz a už se to zase jen kupí. Ještě že mám ten mód na váhu peněz, takže u sebe víc jak pět tisíc grošů neunesu.
@AiMLEzZz (02.03.2021 17:26): Tyhle mechaniky ve hrách jsou, ale na fantasy RPG nebo jiné casual RPG je to asi moc složitý.
@Paul (02.03.2021 19:47): Jojo, když hráč prodavá hodně obchodníkům, tak se toho časem zbavují a mění se jim to do obchodovatelného kapitálu, Mlynář jednou při mé hře měl osm tisíc grošů. :-D
@AiMLEzZz (02.03.2021 17:26): Tyhle mechaniky ve hrách jsou, ale na fantasy RPG nebo jiné casual RPG je to asi moc složitý.
@Paul (02.03.2021 19:47): Jojo, když hráč prodavá hodně obchodníkům, tak se toho časem zbavují a mění se jim to do obchodovatelného kapitálu, Mlynář jednou při mé hře měl osm tisíc grošů. :-D
Ceny v KCD sú aj tak nerealistické, napr. v roku 1604, kúpil ultraluxusnú zbroj za 725 zlatých vojvoda Johann Georg I., vážila 25,5kg, ale nebola bojová bolo to spoločenské oblečenie na párty, zajtra viem dodať scan z encyklopédie ak niekto neverí.
@AiMLEzZz (02.03.2021 19:25): jo, to je pravda. V KCD se alespoň liší cena kterou nabízí různí obchodníci podle lokace a zaměření, plus mají omezené rozpočty, i když ty se časem samozřejmě obnovují (a mám dojem že snad i zvyšují, čím víc věcí jim hráč prodá, tím víc peněz pak mají).
@Paul (02.03.2021 18:07): Já jsem tím myslel to, že se ta cena s prodanými kusy nesnižuje. Když prodáš čtyřicet mečů, tak je od tebe obchodník koupí všechny za stejnou cenu a obvykle odmítne až ve chvíli, kdy mu dojdou peníze, implementuje-li tohle dané RPGčko. Trpělivému hráči pak akorát stačí běhat sem a tam s každou blbostí, co někde najde, a zbohatnutí je nevyhnutelné.
@Adieu (02.03.2021 16:00): Ale kdepak, žádný lord, sprostý vrah jsi! To jsi ještě neslyšel, že souboj nemusí končit smrtí protivníka? Je rytířskou ctností... ale co já se vůbec namáhám, vrahu! :-)
@AiMLEzZz (02.03.2021 17:26): že kupujou za plnou cenu není pravda, aspoň ve většině (ne-li všech) RPG co jsem hrál. I v Kingdom Come mám ostruhy co obchodníkovi prodám za 450 grošů, ale když je od něj chci koupit zpět, požaduje 3500. Ale když dělám všechny questy a vymlátím spoustu nepřátel z nichž každej má na sobě výbavu za litr, tak prostě zbohatnu tak jako tak.
Jinak souhlas že detailnější zpracování ekonomiky a její dynamickej vliv na gameplay i questy by bylo super.
Jinak souhlas že detailnější zpracování ekonomiky a její dynamickej vliv na gameplay i questy by bylo super.
@Paul (02.03.2021 16:40): Spíš bych řekl, že je to tím, že v každým RPGčku od tebe každej všechno koupí (za plnou cenu) a neexistuje žádná inflace. Přitom zrovna třeba téma devalvace zlata kvůli tomu, že ho místní skupina alchymistů vyrábí z kusu kamene, nebo přesycení trhu plátovýma zbrojema po té, cos za městem vyvraždil bandu nájezdníků, by mohlo být celkem zajímavý a vtipný téma.
@Gordon (02.03.2021 16:06): snad každý RPGčko který jsem kdy hrál mělo nevybalancovanou ekonomiku. Je to dost i tím, že tvůrci ty hry balancujou i pro lidi co jedou jen main quest a nic dalšího. Aspoň že je tu ten moneysink v podobě obnovy Pribyslavic.
Ta hra je ekonomicky velmi nevybalancovaná, bohatství se získá extrémně snadno a ještě vám mezi bitvou splnění questy odněkud z prdele hra přidá několik stovek grošů, člověk takhle i když nechce, kupí neuvěřitelné množství pěnez jen tím, že dělá hlavní příběh. Alespoň že v tom klášteře nedostanete za ty questy groše... :-D
Jinak při mém druhém hraní jsem už zdolal klášter, tentokrát jsem nechal svatého utéct (minule jsem ho vzal do Ratají). Ten klášter je prostě úžasný quest hlavně svým prostředím, kdybych žil ve středověku, tak snad budu uvažovat o životě mnicha... :-D
Jen jsem se tam později vrátil ve své pozlacené zbroji, a ta reakce mnichů je naprosto komická, nikomu tam nepřekážím, vůbec nijak nereagují, že se jim tam promenáduje rytíř, komentují zmizení dvou noviců ale vůbec nereagují na to, že jeden z nich jsem byl já... :-D
Jinak při mém druhém hraní jsem už zdolal klášter, tentokrát jsem nechal svatého utéct (minule jsem ho vzal do Ratají). Ten klášter je prostě úžasný quest hlavně svým prostředím, kdybych žil ve středověku, tak snad budu uvažovat o životě mnicha... :-D
Jen jsem se tam později vrátil ve své pozlacené zbroji, a ta reakce mnichů je naprosto komická, nikomu tam nepřekážím, vůbec nijak nereagují, že se jim tam promenáduje rytíř, komentují zmizení dvou noviců ale vůbec nereagují na to, že jeden z nich jsem byl já... :-D