Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Mendoza (02.09.2021 16:49): Mě to placení žralo už tehdy v prvním Isharu a žralo by mě i dnes. V RPG to nemá většinou co dělat. Souhlas s tím, co bylo napsáno. Tohle v rámci žánru může být tak v Dark Souls hrách a Diablovkách. ;)
@M.a.t.t. (02.09.2021 15:18): já napsal "Mě to přijde perfektní", což opravdu neimplikuje "a tým pádom to musí asi každý vnímať rovnako". To je komunikační šum z tvé strany :)

A jinak kdyby tam byla možnost si vybrat, tak bych s tím problém neměl. Ale beru že designéři měli prostě nějaký záměr a tak ho provedli. A mám štěstí, že zrovna tady mi vyhovoval. V FF15 mi jejich design záměr tolik nesedl (ikdyž kdyby hra nepadala, větší problém bych tam s tím taky neměl).
Hej končím :DDD tak jsem to zapnul, týpci se vrátili do tábora naštěstí. Tak jsem šel spát a po probuzení mi to zamrzlo, tak jsem restartoval PC a po zapnutí Steamu jsem zjistil, že to KCD se mi samo odinstalovalo :DDD to nene

EDIT. Ne tak jinak, hra na disku furt je, ale steam si myslí, že ne.
@Jab (02.09.2021 16:36): Svým způsobem se pak na čas přesunul na konzole, kde někteří chudší gamesníci, nemajíc na paměťovou kartu, neukládali vůbec. Ono se holt změnilo (rozšířilo) hráčské složení. Proto když dneska zapnu hru, všude mi bliká, co mam udělat, kde to mam udělat, jak to mam udělat. Tenhle krok trošku dozadu, co v KCD udělali, je moc moc velkej balzám na duši.
@Paul (02.09.2021 14:24):  Dobre, ale znova sme sa dostali k tomu, že tebe to príde perfektné a tým pádom to musí asi každý vnímať rovnako... takto zase vyznieva tvoj príspevok. Ak ťa baví hrať podobným spôsobom, ja ti to skutočne neberiem. Presne od toho sú tieto najťažšie obtiažnosti, prinášajúce i určité obmedzenia a, samozrejme, chápem, že viacerým niečo podobné imponuje. Ja si však budem i naďalej myslieť, že podobný systém ukladania je v open world RPG nešťastný a zbytočne obmedzujúci. V lineárnejších hrách mi pritom podobné experimenty nevadia a len v hororových tituloch dokáže obmedzené ukladanie podobné budovať atmosféru.

Takže si to zhrňme, existujú ľudia ako ty, no existujú i ľudia ako ja. A nakoľko sa nebavíme o nejakej souls záležitosti, ale o príbehovom RPG, ktoré sa snaží osloviť predsa len trochu širšiu skupinu hráčov, bol by skutočne až taký problém, ak by bolo možné si hneď v úvode zvoliť, či chce niekto využívať klasický systém ukladania, alebo sejvovice + autosave, alebo len sejvovice? Nebolo by vhodné, ak by sa sám hráč rozhodol ako mu to najlepšie vyhovuje, aby mal z toho čo najlepší zážitok?
Kombince "Save and exit", Sejvovice a spaní mi dostatečně vyhovovala.
Ale po vydání to muselo být drsný. Ještě s tím Vávrovým vyjádřením "Sou tam bugy, sorry."
@M.a.t.t. (02.09.2021 14:06): tvůj příspěvek byl podanej tak, že ty máš objektivní pravdu a snažit se omezovat save scumming je apriori nesmysl. Tak jsem holt vyjádřil nesouhlas. Je normální že každej na to má jinej názor, a že i ten se může u jednoho člověka měnit. Mě řešení KCD přijde perfektní, protože vyrobit si sejvovici není zas takovej problém, umožňuje i ukládat když potřebuju, ale zároveň ten savescumming díky ožralosti trochu limituje. Plus tam chvíli po vydání přidali save and exit, což tam sice mělo být rovnou, ale lepší později než vůbec. Samozřejmě s tebou ale soucítím když jsi přišel o několik hodin kvůli bugu. To mě koneckonců vytáčelo nedávno u FF15, když strávím dvě hodiny v dungeonu a těsně před koncem to spadne. Tam to ale bylo horší, protože ukládat nešlo vůbec.
@Paul (02.09.2021 13:31): Áno, všetci tu myslím veľmi dobre chápu, že tebe to vyhovuje a tým pádom to ako problém nevnímaš. No nie je to iba o tebe. Pokiaľ ti niečo podobné zamedzuje hardcore, budiž, toto považujem aj ja za validné - ale iba pri hardcore, kde niečo také vyplýva už z názvu. No inak skutočne nie, obzvlášť pri hre, ktorá ponúka voľbu náročnosti. Argumenty, prečo je hlúposť to takto obmedzovať som tu uviedol a iba by som sa opakoval. Ešte že na PC existujú módy a neobmedzené ukladanie :)

@kristmeister (02.09.2021 13:30):  Tebe sa nejak často darí omylom zabíjať príbehové NPC, pozerám. :D
@M.a.t.t. (02.09.2021 13:23): já hrál hardcore mode kde autosaves nejsou žádný a stejně jsem rád, že tam ten systém se sejvovicí je. Snahu omezit savescumming považuju za validní. Ale na druhou stranu, počkal jsem si na verzi 1.9, chápu že při launchi to byl větší vopruz.
Kunovi hoši neumírají, prostě se jen omráčí a po nějaké době po bitvě zase vstanou. Umřít ovšem mohou při posledním questu, ale to je irelevantní protože se pak jejich tábor zdekluje do pryč.

@kristmeister (02.09.2021 12:51): To ho v tom případě musel hráč následovat a žoldáka mít na dohled, jinak by se to stát nemohlo.
@AiMLEzZz (02.09.2021 12:29): Presne tak, pokiaľ hra umožňuje, aby na hráča útočili príbehové postavy, mala by to vedieť ošetriť aspoň nejakým elementárnym spôsobom. Lenže u Kingdom Come je aj iný problém, na ktorý nepriamo poukázal Paul. A to že mimoriadne dôležité je pravidelne ukladať hru, obzvlásť v open world hrách, ktoré sú najnáchylnejšie na rôzne bugy - no a toto Kingdom Come hráčovi stažuje ako sa dá, pretože autosavy sú mimoriadne zriedkavé a inak je nutné buď neustále hľadať miesto na spanie, alebo si kupovať/komplikovane vyrábať sejvovice. A nie, nie to až taký problém, ale predsa len sa s tým nikomu nechce babrať každú chvíľu a zrejme aj preto mal kristmeister posledný save dosť ďaleko. Open world hry tohto typu by mali umožňovať klasické ukladanie pozícií a nie ponúkať podobne nezmyselné experimenty s odvolávaním sa na save scumming. Sám som takto niekoľkokrát prišiel o hodiny postupu a to aj kvôli bugom. Len ťažko to teda môžem hodnotiť ako niečo pozitívne.
@kristmeister (02.09.2021 12:51): při tom questu v mém případě umřela asi polovina Kunovy bandy. Po příjezdu do tábora v něm byli zase všichni. Takže všichni by měli být k dispozici pro poslední quest, ono by to v něm bez nich poněkud drhlo.

@Gordon (02.09.2021 12:46): to jsi mě špatně pochopil, já tě analyzovat nehodlám. Jen jsem ti s nadsázkou napsal, že každá tvá odpověď je zbytečně útočná a podrážděná. Takže pokud máš den blbec, neventiluj si ho tady.
@Paul (02.09.2021 12:34): Jsem četl případ, že po nějakým questu se ta banda vydá zpátky k táboru, ale každý různou cestou. A někomu jeden z nich šel přes tábor lapek a ty ho prej umlátili a do konce DLC už tam nebyl :D
@AlieN (02.09.2021 10:36): tak u většiny questů to tak je. Občas se i tak chybička vloudí. Kristmeisterovi se to očividně nějak vysralo. Já tedy měl zrovna v tomhle DLC taky jeden bug, kdy jsem měl pokecat s Kunem, měl být v táboře, ale byl někde dva kilometry mimo. Pak jsem ho náhodně potkal, ale nereagoval. Tak holt reload a pak to bylo v pohodě. U otevřenejch RPG považuju ukládání za důležitý, protože člověk nikdy nemůže mít stoprocentní jistotu že se něco nepodělá.
@kristmeister (02.09.2021 11:06): proto jsem před před různýma událostma a experimentováním raději používal sejvovici, těch zkazek o ztrátě dvou nebo tříhodinovýho postupu je mezi hráči asi dost. Pampelišky si natrháš znova :).

@Gordon (02.09.2021 11:30): koukám na tvých cca pět posledních příspěvků a jsi v nich poněkud v tenzi. Přijela ti na návštěvu teta Irma nebo co?
@AlieN (02.09.2021 10:36): Přesně. Designer nemusí ošetřovat všechny možné stavy, dokonce to ani není žádoucí. Ideální design v RPG spočívá právě v tom, že AI dokáže rozumně reagovat a podmínky pro splnění questů jsou nastaveny dostatečně obecně, aby nebylo potřeba řešit nějaké krajní případy. Tohle je zásada v čemkoliv, kde je potřeba robustně popsat nějaký postup a game designer by to měl vědět a nepočítat jen se šťastným scénářem, kdy si hráč vybere nějakou ze "zamýšlených" variant. Třeba Flashpoint nebo Fallout 2 tohle dělaly velmi dobře. Nebo abych to řekl ještě líp, designer by neměl vůbec řešit nějaké možné postupy, ale měl by mít, v případě RPG aspoň, dostatečně robustní systémy, o které se může opřít, a nastavit pouze pár podmínek pro splnění / failnutí questu.
Ono to stejně bylo nějaký divný, šel jsem vymlátit ty lapky, vrátil se zpátky na ten statek a Kuno řekl jen: Ok, tak se tu ještě porozhlídni. Tak jsem to tam prolejzal a furt nic, akorát jsem zjebal toho blbce, co okrádal mrtvoly. A furt nic, tak jsem šel už z nudy trhat pampelišky a furt nic. Tak jsem právě potom už roupama nevěděl co, tak jsem šel na toho pocestnýho. Já vlastně věděl, že mám Provazníka za zadkem, ale zajímalo mě, jak bude reagovat. No a po jeho zabití, fakt zmizely všechny postavy, ale asi úplně všechny, protože jsem odcestoval k Ondřejovi do hospody a tam taky ani noha :D

No nejhorší je, že z toho DLC se nedá nijak vylézt a ostatní vedlejšáky se mi ani neukazují na mapce. Až to večer zapnu, tak zkusím skipnout time anebo jet zpátky k tomu Kunovo táboru. Načíst starý save se mi nechce, protože těch lapků tam bylo docela dost. A ztratil bych svoje poctivě natrhaný pampelišky.
@AlieN (02.09.2021 10:36): Ja myslim ze v dnesni dobe je uplne jedno jestli se ukol dosere nebo failne. Oboji ma za nasledek nasranyho hrace :) Bude drzkovat ze se bugnul ukol, nebo ze mu ukol failnul a co ze je to za design kde failujou ukoly.
@Paul (02.09.2021 09:37): Tak to není o ošetření všech možných stavů, ale o tom že když hru dovedeš do stavu kdy není možné splnit nějaký quest, tak by si toho ta hra měla všimnout a ten quest failnout. To je přece úplně normální.