@
Charllize (28.06.2018 12:04): A přesně proto je tvoje "herní odbornost" směšná, já z tohodle vyrostl už asi před 4 lety :P
@
Jab (28.06.2018 11:22): Walome má na mysli třeba to, že cutscéna soft resetuje část světa a vždy začne na stejném místě. Celkově je Witcher poměrně dost uzavřená hra, otevřenost je mělká a spíš na oko. V KCD se ti teoreticky může stát, že otrávíš někomu jídlo a sní to někdo jiný (třeba zadavatel questu) a přijdeš pak o potencionálně důležitou postavu. Tohle se ti stát ve Witcherovi nemůže.
Samozřejmě porovnávat tyhle dva způsoby designu (systémový design ala KCD, TES vs narativní design Witchera) je píčovina a označovat jednu z her za špatnou a jednu za horší také.
Witcher ale o sobě ví, že je to hlavně narativní hra a všechno se tomu podřizuje (combat je good enough, rpg systém good enough, writing a questy jsou excelentní). Skyrim ale tohle třeba o sobě neví a působí často směšně (viz hodinový předskriptovaný úvod, kde hráč nemá žádnou volnost). KCD ví dobře čím chce být, ale podle mě je příliš ambiciozní a proto některé věci někdy nepůsobí dobře (třeba cutscény, combat, ...) a hra je zabugovaná.
edit: @
Jab (28.06.2018 14:51): Těch rozdílů tam (čistě herně) moc není. Ať dopadne baron jak dopadne, pro tebe z toho herně nic neplyne. Všechny volby jsou založené na nějakých "vyšších" principech (morálka, emoce, dobro X zlo), ale z hlediska tvého mechanického hraní se nic nezmění. Předpokládám, že proto na to Walome nebo Charllize blijou/považujou méně za hru/whatever.