Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (04.07.2018 12:10): ne tohle jsem nemyslel, to mi taky prijde dobry. Ale ted se mi treba stalo ze me chytla straz s tim ze mam mrtvolu pres zada :D a nic jsem nemel. Tak me soupli do lochu.

Nebo neco slohnes, za den na tebe nabehnou dve straze a oba z tebe vytahnou penize. Atd.
@Walome (04.07.2018 10:10): dík za příklady. Ty bitky a jejich zmatenost asi zůstanou, ale doskakování snad moc otravný na SSD nebude. S těmi strážemi, četl jsem že hráče občas otravujou/kontrolujou ikdyž nebyl chycen při žádném činu, ale to mi nepřijde špatný, pokud se lidem začnou ztrácet věci, tak aby byli paranoidní.
@Paul (04.07.2018 10:06): třeba to jak stráže reagují na přestupky, bitvy a i pc hráči hlásej doskakování objektů na poslední chvíli, což hádám, že by bylo dávno opravený, kdyby to šlo (?).
@Walome (03.07.2018 21:21): jsem rád že výsledný dojmy pozitivně převažujou. Až to příští rok, po vydání všech DLC a posledního patche na PC rozehraju, chyby snad budou opravený :)
Tak dohrano! Zaver je super, doufal jsem v podobny konec. Jen na ty bitvy jste se meli vykaslat, ty se fakt nepovedly.

Skoda tech chyb, dost mi to kazilo hrani. Jinak hodne zajimavy herni zazitek, diky za nej.

@JohnCZ (03.07.2018 18:40): :D
Wow tak vezeni je peknej vopruz, ja vedel proc jsem se mu ctvrt roku vyhejbal :)

Jinak doufam, ze to dlc fakt vyjde, vypada to, ze se “blizim” ke konci.
@Charllize (28.06.2018 16:06): ne, to vůbec není směšné. Hry mají různá zaměření. Od Tetrisu nebo Dark Souls nikdo kvalitně napsané, dlouhé interaktivní dialogové stromy čekat nebude, ale od příběhových RPGček nebo např. cinematických adventur typu Walking Dead ano. A je naprosto v pořádku chtít, aby hra, která obsahuje příběh, dialogy, postavy, měla tyto kvalitně napsané. Samozřejmě, někdy může hra být super zábavná pro miliony lidí i pokud to tak není, protože má jiné přednosti. To se nijak nevylučuje.
@orromis (28.06.2018 15:11): Jojo. Já tě chápu. Jen si nejsem jist, zda je dobré dělat ďáblova/trollova advokáta, když samotní trollové chrupkají pod mostem. Ať si podobné nástřely od boku obhájí sami. ;)
@orromis (28.06.2018 15:01): Viz níže (hned předchozí příspěvek). Vracíme se k těm důvodům, proč je blbost označovat to za "koridor". S tím příběhovým zaměřením těžko mohu polemizovat. A btw nejsem si ani jist, jestli je dobře, že vedete debatu, kterou měl zvládnout on.

@orromis (28.06.2018 15:01): Tak má to vliv na konec. Jestli Ciri přežije má také vliv na řadu věcí. V příběhové hře to logicky ovlivňuje... Příběh. ;) Radovid nebo Dijkstra by mohli vyprávět. Nebo spolubojovníci z Kaer Morhen.
@Charllize (28.06.2018 12:04): A přesně proto je tvoje "herní odbornost" směšná, já z tohodle vyrostl už asi před 4 lety :P

@Jab (28.06.2018 11:22): Walome má na mysli třeba to, že cutscéna soft resetuje část světa a vždy začne na stejném místě. Celkově je Witcher poměrně dost uzavřená hra, otevřenost je mělká a spíš na oko. V KCD se ti teoreticky může stát, že otrávíš někomu jídlo a sní to někdo jiný (třeba zadavatel questu) a přijdeš pak o potencionálně důležitou postavu. Tohle se ti stát ve Witcherovi nemůže.

Samozřejmě porovnávat tyhle dva způsoby designu (systémový design ala KCD, TES vs narativní design Witchera) je píčovina a označovat jednu z her za špatnou a jednu za horší také.

Witcher ale o sobě ví, že je to hlavně narativní hra a všechno se tomu podřizuje (combat je good enough, rpg systém good enough, writing a questy jsou excelentní). Skyrim ale tohle třeba o sobě neví a působí často směšně (viz hodinový předskriptovaný úvod, kde hráč nemá žádnou volnost). KCD ví dobře čím chce být, ale podle mě je příliš ambiciozní a proto některé věci někdy nepůsobí dobře (třeba cutscény, combat, ...) a hra je zabugovaná.

edit: @Jab (28.06.2018 14:51): Těch rozdílů tam (čistě herně) moc není. Ať dopadne baron jak dopadne, pro tebe z toho herně nic neplyne. Všechny volby jsou založené na nějakých "vyšších" principech (morálka, emoce, dobro X zlo), ale z hlediska tvého mechanického hraní se nic nezmění. Předpokládám, že proto na to Walome nebo Charllize blijou/považujou méně za hru/whatever.
@GodOfTheSick (28.06.2018 14:23): S čímž nemám problém souhlasit. Ale to ze hry nedělá tunel ni koridor. Ad a) W3 není jen tenhle gameplay (lze se prostě jen někam vydat) a questy musíš hledat a ad b) to větvení logiku tunelu popírá. Je rozdíl mezi tím, zda démona na ostrově ve Skellige necháš žít pro sílu místních mladých či nikoliv. Je rozdíl zda Keiru pustíš do Novigradu či půjde na Kaer Morhen. Je rozdíl, zda se Bloody Baron shledá se svou rodinou či zda se oběsí. Je rozdíl, zda najdeš pravého vraha v Novigradu. Když volíš z různých voleb, v rámci open worldu můžeš i mnoho questů minout a leccos můžeš přeskočit (vč. btw těch nápověd), tak to prostě není tunel. Ten samotný fakt vodění za ručičku z toho koridor neudělá. Stačí si to představit bez toho.
@Jab (28.06.2018 11:39): W3 ti pokaždé řekne, co, kde a jak máš udělat a jednotlivé větve/řešení jsou dopředu daná a ty si jen vybereš, jak to chceš udělat. Kdežto KDC ti většinou neřekne "jak" a musíš na to přijít sám. Dobrý příklad je třeba průběh vyšetřování v obou hrách. W3 přijdeš na místo činu, naklikáš v okolí pár blikajících předmětů a je hotovo. KCD ti dá pár indicií a běž, hledej, řeš.
Ja jen povazuju kcd ci tes za vic herni, je v nich vetsi duraz na to slovo hrani. Mam radsi kdyz hru tahnou herni mechaniky, protoze jsou hram vlastni a jsou vymyslene jen pro hry, jinde nejsou a nefunguji. Treba ve filmech ci knihach.
Jasně že napsat " tak W3 je prakticky koridor" je hyperbolická hovadina, ale když jde jinak člověk do detailu, tak rozdíl v designu KCD a W3 existuje a výraznej, např. ve Witcherovi všechny dialogový postavy mají vlastní umístění a nepohybujou se autonomně po mapě, díky čemuž můžou být všechny dialogy ve Witcherovi udělaný perfektně a dialogy vypadaj dodnes skvěle...zatímco v KCD se i questový postavy pohybujou a dělaj různý činnosti, což znamená že nad tím maj Warhorse menší kontrolu a nemůže to z logiky věci vypadat tak dobře...na rpgcodexu se o tom rozdílu v designu rozepisoval smejki, mám dojem, že jsem to tu i kdysi linkoval.

Oba přístupy jsou validní, CDP jde víc o kvalitu prezentace a cinematičnost a obětovali pro to aspekt živoucího světa s autonomní AI, Warhorse zase chtěli mít tohle.
@GodOfTheSick (28.06.2018 11:33): Já částečně rozumím tomu, že myslí to, že tě hra vede za ručičku nápovědami na mapě. Nicméně stále se to větví, páč questy mají často vícero řešení. Ten fakt těch samotných nápověd z toho koridor nedělá. Vícekrát se mi stalo, že jsem ke konci questu přišel jaksi omylem, když jsem dělal něco jiného a náhodou narazil na jiný quest. Rozumím i tomu, že příběhová hra má ze své podstaty omezenější spektrum možností. Stále tím ale není dán onen koridor.

P. S. Podobně na spoustu questů bez detailní explorace ani nenarazíš. Většinu witcher setů jsem skládal až po BaW.
@Jab (28.06.2018 11:08): Hele tohle je zbytečné vysvětlovat. Až si KCD zahraješ, tak ten rozdíl vícero cest a řešení uvidíš sám. W3 je ve srovnání s KDC skutečně jenom tunel :-)

Ale mě to nevadí, protože W3 je především příběhová hra, takže je logické, že design všeho je tomu podřízen a hra je potom jednodušší a působí lineárně. KCD hlavní příběhovou linku po slibném úvodu odsune na vedlejší kolej a stane se z něho spíš simulátor středověkého života se spoustou možností mini událostí.
@Gordon (28.06.2018 11:02): no jasně, a ničemu to nevadí. Ale u trojky jsem měl asi nejvíc pocit, že stačí držet "klávesu dopředu" a jsem za vodou. Je to prostě oddychovka pro davy, KCD mi přijde těžkopádnější a svobodnější.
Tak ve vedmakovi je tan open world hlavne uplne zbytecny, to je myslim nejvetsi rozdil od kcd ci tes.
@Walome (28.06.2018 09:31): Ty jo. Buď ta tvoje PS verze byla nějak specifická nebo nevím. Příklad přijdu do Velenu. Buď mohu do Novigradu za Triss nebo za Bloody Baronem nebo na jiho-západ za Keirou. Nebo kašlat na hlavní linii a jít plnit úkoly z nástěnek atp. To stejné Skellige, kde mohu z většiny minout linku s následníkem trůnu. Jediný "koridor" je tam hlavní příběhová linie s několika styčnými body, kterými hráč prochází. I ty ale mají různá řešení v rámci často různých lokací, což se projeví na konci.

@Bodkin (28.06.2018 09:53): To je vozová hradba. Tomu ty nerozumíš. ;) Jo a je to Gustáv. ;P Znechutil sis sám nejlepší RPG dekády.