Příjemná oddechová strategie, která i přes jednoduchou hratelnost zabaví na docela dlouhou dobu. Prostá hratelnostní smyčka, spočívající v stavbě vašeho království, najímání nových osadníků, sbírání jejich výdělků a po vybudování dostatečné armády vyčištění cesty pro vaši loď k molu od portálů, vytvářejících nepřátele, je překvapivě návyková a během hraní je velmi snadné ztratit přehled o čase.
I přes minimalismus základního konceptu ale hra nabízí dostatek hloubky na to, aby se neomrzela. Při stavění pevnosti je potřeba aspoň trochu přemýšlet a vždy uvážit, jestli se vyplatí expandovat dál i za cenu likvidace užitečných budov v divočině, zda je lepší postavit drahé farmy nebo si vystačit s lovci králíků a srnek, jestli si můžete dovolit najmout rytíře, který část vašich lovců sešikuje do vojenského pluku, což vám zaručí větší bezpečnost, ale naruší ekonomiku, a tak dále. Jednotlivá rozhodnutí mají překvapivě velký dopad a zbrklými činy si můžete solidně zavařit. Úspěšně dohranými misemi/ostrovy si odemykáte nové budovy či mounty, které hru zpestřují a přidávají další strategické možnosti.
Nevím, jestli jsem měl tak velké štěstí nebo některý z patchů od vydání hru zjednodušil, ale obtížnost nebyla příliš vysoká. Každý z pěti ostrovů se mi vygeneroval tak, abych měl velmi blízko tábor tuláků i obelisk zpřístupňující upgrady opevnění a když jsem si navíc z každého předchozího ostrova přivezl solidní armádu a naditý měšec, bylo vítězství hlavně otázkou času. Ani na pátém ostrově jsem nenarazil na výraznější problémy, ale větší výzvou by mohlo být DLC Skull Island, které jsem bohužel nevyzkoušel, protože by se mi mělo odemknout v závěru hry, ale nejspíš jsem narazil na nějaký bug a zůstalo pořád zahalené mlhou.
Chtěl bych určitě pochválit soundtrack, který sice není moc vhodný na poslech mimo hru, ale v jejím rámci funguje dokonale. Nervydrásající ambient hrající během čekání na odvetu nepřátel po úspěšné bojové výpravě, uklidňující melodie ve dne, mysteriózní tracky při prozkoumávání lesa – to vše přispívá k unikátní atmosféře, která je bezesporu jedním z hlavních důvodů, proč se do hry lze tak snadno ponořit.
Akcí nabité zážitky či taktické hlavolamy se spoustou čísel a statistik hledejte jinde, ale pokud nepohrdnete rozvláčnější, odpočinkovou hrou, mohlo by Kingdom být pro vás. A co je nejdůležitější, k ovládání vám stačí čtyři klávesy (tři kurzorové šipky a mezerník), do posledního bodu výzvy je Kingdom tedy zcela ideální.
I přes minimalismus základního konceptu ale hra nabízí dostatek hloubky na to, aby se neomrzela. Při stavění pevnosti je potřeba aspoň trochu přemýšlet a vždy uvážit, jestli se vyplatí expandovat dál i za cenu likvidace užitečných budov v divočině, zda je lepší postavit drahé farmy nebo si vystačit s lovci králíků a srnek, jestli si můžete dovolit najmout rytíře, který část vašich lovců sešikuje do vojenského pluku, což vám zaručí větší bezpečnost, ale naruší ekonomiku, a tak dále. Jednotlivá rozhodnutí mají překvapivě velký dopad a zbrklými činy si můžete solidně zavařit. Úspěšně dohranými misemi/ostrovy si odemykáte nové budovy či mounty, které hru zpestřují a přidávají další strategické možnosti.
Nevím, jestli jsem měl tak velké štěstí nebo některý z patchů od vydání hru zjednodušil, ale obtížnost nebyla příliš vysoká. Každý z pěti ostrovů se mi vygeneroval tak, abych měl velmi blízko tábor tuláků i obelisk zpřístupňující upgrady opevnění a když jsem si navíc z každého předchozího ostrova přivezl solidní armádu a naditý měšec, bylo vítězství hlavně otázkou času. Ani na pátém ostrově jsem nenarazil na výraznější problémy, ale větší výzvou by mohlo být DLC Skull Island, které jsem bohužel nevyzkoušel, protože by se mi mělo odemknout v závěru hry, ale nejspíš jsem narazil na nějaký bug a zůstalo pořád zahalené mlhou.
Chtěl bych určitě pochválit soundtrack, který sice není moc vhodný na poslech mimo hru, ale v jejím rámci funguje dokonale. Nervydrásající ambient hrající během čekání na odvetu nepřátel po úspěšné bojové výpravě, uklidňující melodie ve dne, mysteriózní tracky při prozkoumávání lesa – to vše přispívá k unikátní atmosféře, která je bezesporu jedním z hlavních důvodů, proč se do hry lze tak snadno ponořit.
Akcí nabité zážitky či taktické hlavolamy se spoustou čísel a statistik hledejte jinde, ale pokud nepohrdnete rozvláčnější, odpočinkovou hrou, mohlo by Kingdom být pro vás. A co je nejdůležitější, k ovládání vám stačí čtyři klávesy (tři kurzorové šipky a mezerník), do posledního bodu výzvy je Kingdom tedy zcela ideální.
Pro: hra na způsob starých dobrých her - přitáhne a nepustí, výzva, hudba, perky
Proti: pro někoko možná příliš obtížné, místy nelogické chování postav