Tuhle hru jsem si z nějakého důvodu odkládal - nemám rád hororovky a bál jsem se, že se budu bát. Takže hned v úvodu řeknu co je na tomhle walking simulátoru fajn. Určitě prostředí, grafika, atmosféra, zvuky. V první části i celkem poutaví příběh o umělci a šílenství. Perfektní práce s proměnou prostředí a detaily. Opravdu oceňuji DLC, které nás zavedou do stejného světa z pohledu dalších členů rodiny. Práce s prostředím a to jak se mění byla a je ve své době opravdu skvěle udělané.
No. Ale co ten příběh? Dopředu je potřeba říct, že nemám absolutně nic proti walking simulátorům - uplně vpohodě, rád se nechám vést a jenom víceméně koukat co se děje kolem. Průser je a to mi nikdo nevymluví, když dokážete i ve walking simulátoru bloudit. A to tak že hodně. To už ale předbíhám.
Příběh je.. meeeeh. Velice meeeh. Skládáte si střípky dohromady ale vlastně víte oč jde už od začátku a upřímně - nic moc mě nepřekvapilo. Nebo jinak - v průběhu hry jsem se k příběhu stal tak nějak otupělý. Už mě to vůbec nezajímalo. Proč? Způsob vyprávění pomocí textových poznámek je stupidní. Není na tom nic chytrého a o co tak nějak jde pochopí člověk hrozně rychle.
Co zůstane? Parádně vymodelovaný barák. Pak už ale jenom držíte šipku dopředu, dokud se nedostanete do nějaké dementně nadesignované části, kde se ztratíte. Ano, ve walking simulátoru se ztratíte. A stalo se mi to v průběhu celé hry asi 5x, kdy jsem někde zapomněl zatáhnout za neviditelnou páčku.
Proč je příběh stupidní? Protože je prostě strašně jednoduchý, ale autoři se ho snaží zabalit do obrovské koule balastu, který nic neříká a je tam jenom jako výplň. Navíc naprosto chaotická a nic neříkající výplň. Ve snaze udělat z toho 20 hod. hru se rozhodli autoři prostě udělat nicneříkající zmatek, který dává smysl asi jim, ale pro příběh nemá absolutně žádný smysl. Výsledkem je příšerná nuda.
Tedy game design absolutně tragický. Nechápu, proč do walking simulátoru cpou tyhle rádoby "hádanky".
Další problém je v neúměrně roztahaných zbytečných a hloupých chodbách, prostě jsem si říkal mnohokrát - už mě sakra nechte jít někam dál... né, jen chodby, otáčení zbytečných klik, čtení nic neříkajících ústřižků.
A to ani nemluvím o hlavním bubákovi, který má být co? Jakože je vám málo bloudit zbytečně chodbami, tak vám tam dáme bubáka, který ale není absolutně nijak nebezpečný, stačí na něj posvítit a on se rozplyne. Takže proč tam do prkýnka vůbec je?
No a pak přijde asi tedy druhý díl na lodi. Umíral jsem nudou. Už k tomu asi ani nic nechci říkat. Ale tak obrovské zklamání jsem nečekal.
45%
No. Ale co ten příběh? Dopředu je potřeba říct, že nemám absolutně nic proti walking simulátorům - uplně vpohodě, rád se nechám vést a jenom víceméně koukat co se děje kolem. Průser je a to mi nikdo nevymluví, když dokážete i ve walking simulátoru bloudit. A to tak že hodně. To už ale předbíhám.
Příběh je.. meeeeh. Velice meeeh. Skládáte si střípky dohromady ale vlastně víte oč jde už od začátku a upřímně - nic moc mě nepřekvapilo. Nebo jinak - v průběhu hry jsem se k příběhu stal tak nějak otupělý. Už mě to vůbec nezajímalo. Proč? Způsob vyprávění pomocí textových poznámek je stupidní. Není na tom nic chytrého a o co tak nějak jde pochopí člověk hrozně rychle.
Co zůstane? Parádně vymodelovaný barák. Pak už ale jenom držíte šipku dopředu, dokud se nedostanete do nějaké dementně nadesignované části, kde se ztratíte. Ano, ve walking simulátoru se ztratíte. A stalo se mi to v průběhu celé hry asi 5x, kdy jsem někde zapomněl zatáhnout za neviditelnou páčku.
Proč je příběh stupidní? Protože je prostě strašně jednoduchý, ale autoři se ho snaží zabalit do obrovské koule balastu, který nic neříká a je tam jenom jako výplň. Navíc naprosto chaotická a nic neříkající výplň. Ve snaze udělat z toho 20 hod. hru se rozhodli autoři prostě udělat nicneříkající zmatek, který dává smysl asi jim, ale pro příběh nemá absolutně žádný smysl. Výsledkem je příšerná nuda.
Tedy game design absolutně tragický. Nechápu, proč do walking simulátoru cpou tyhle rádoby "hádanky".
Další problém je v neúměrně roztahaných zbytečných a hloupých chodbách, prostě jsem si říkal mnohokrát - už mě sakra nechte jít někam dál... né, jen chodby, otáčení zbytečných klik, čtení nic neříkajících ústřižků.
A to ani nemluvím o hlavním bubákovi, který má být co? Jakože je vám málo bloudit zbytečně chodbami, tak vám tam dáme bubáka, který ale není absolutně nijak nebezpečný, stačí na něj posvítit a on se rozplyne. Takže proč tam do prkýnka vůbec je?
No a pak přijde asi tedy druhý díl na lodi. Umíral jsem nudou. Už k tomu asi ani nic nechci říkat. Ale tak obrovské zklamání jsem nečekal.
45%
Pro: grasfika, atmosféra
Proti: všechno ostatní