Garion: Jj, tam je důležitý, ale pořád sám nezabije celý tým, to nezvládne kromě tanka snad nikdo.
Diskuze
Spitter je imho zasadni ve Scavenge, tam dobrej Spitter rozhoduje zapas
NL: Počkej, jak skolil Spittrerem celý tým? To byli retardi nebo co? Spitter sám o sobě nezmůže nic. Je to jeden článek v celém řetězu, stejně jako ostatní Special infected. Spitter má výhodu v místech, kde se přeživší nemůžou příliš hýbat. Jinak není jediný problém uskočit, udělat dva kroky a si z louže pryč. To že se tam jeden válí ještě neznamená, že ho ostatní musí za každou cenu zvednout a nechat se zabít. To musela být souhra náhod. Navíc ta kyselina na můj vkus mizí příliš rychle a nějak moc neubírá na životě. Tím myslím na normální obtížnost.
NateLogan: tak "pod 10ms" neni nic moc :) ja mam treba na GTFO v TF2 cca 40ms, tudiz jestli ty tam mas treba 80ms, tak se nedivim, ze polovina L4D2 serveru, ktera je pro me ok (mam 70 a min) je pro tebe se 150ms nehratelna
jinak hral jsem v L4D2 uz cca 100 ruznych her (vsechny game mody) a spatnej server pro vsechny bez vyjimky jsem mel cca 3x, tudiz mi to fakt tak hrozny neprijde
jinak hral jsem v L4D2 uz cca 100 ruznych her (vsechny game mody) a spatnej server pro vsechny bez vyjimky jsem mel cca 3x, tudiz mi to fakt tak hrozny neprijde
Vodny: Schválně si zahraj proti někomu, kdo to se Spitterem umí. Třeba v Dark Carnival před horskou dráhou (v momentě spuštění) dokáže i celkem průměrný tým vyřídit zkušenější hráče levou zadní. Já sám hned 2x po sobě se Spitterem vyřídil celý tým na 4té mapě Dark Carnivalu v podstatě bez pomoci ostatních (stačilo jednoho hráče skolit k zemi a ostatní byli pak víceméně bezmocní). Být po mém, tak bych trochu ubral na velikosti té "louže" :)
PS: Nevíte kam bych měl u dedikovaného serveru (spuštěný přes srcds) šoupnout soubor config.cfg? Nějak se mi nechce provozovat veřejný server pro kohokoliv :D
PS: Nevíte kam bych měl u dedikovaného serveru (spuštěný přes srcds) šoupnout soubor config.cfg? Nějak se mi nechce provozovat veřejný server pro kohokoliv :D
Tak Spitter je tam hlavně tak trošku na žádost hráčů, kteří oprávněně kritizovali bezbrannost vůči kempování, což jsem tam i zmínil. V jedničce už se rushovalo co to dá, takže tohle je pouze výsledek takové hráčské evoluce.
Vodny: Třeba u Versusu bys zjistil, jak je Spitter na většině map až příliš silný (teda silná) :D. A jak se ti zamlouvá nový systém bodování ve versusu? Nesvádí příliš k rushování stůj co stůj?
Garion: Řekněme, že TF2 na některých českých serverech hraji s pingem pod 10ms, tedy pokud se nic nepokazí (a že od jedné letní bouřky se toho kazí hodně, jen se to projevuje nestabilitou, ne vysokým pingem).
Garion: Řekněme, že TF2 na některých českých serverech hraji s pingem pod 10ms, tedy pokud se nic nepokazí (a že od jedné letní bouřky se toho kazí hodně, jen se to projevuje nestabilitou, ne vysokým pingem).
xxxfucker: Popravdě řečeno, hrál jsem především singl a scavenge, které bohatě postačí k tomu zjistit, jaký má nový obsah vliv na hratelnost. Proč ztrácet čas Versusem nebo Surviverem, který už známe z předchozí hry? Nedělej z toho vědu, je to pořád Left 4 Dead tak jak ho známe, herní mechanismy se nemění, jenom ten obsah, je vychytanější.
NateLogan: jen jeste otazka, jaky mas ping treba na seznam nebo na google.com?
Já se spíš divím, že tam jsou všechny screeny ze singlu. Autor hrál jen singl a už trepe rozumy?:)
Se divím, že si tam dal jen 1 screen se zbraní na blízko. Jinak hodonocení a celkově recenze je velice překvapivá, heh :)
Btw. první recenze na Left 4 Dead 2 u nás ;-) http://www.doupe.cz/Doupecz/Recenze-Left ... -136264/default.aspx
Mně zrovna přijde, že ping u L4D není zase tak důležitý. Když to porovnám s Americas Army nebo jinýma vyloženě akcema založenýma na brutální přesnosti, pak je L4D arkádou, kde je důležité celkové sehrání týmu (min.team kill), koordinace a spolupráce. O přesnosti to zase tolik není. Stejně se většinou střílí do hord zombíků. co se týče Versusu, tam je to samozřejmě jiné, ale přesto Special Infected po Survivorech nestřílí, tudíž oni kdovíjak nízký ping nepotřebují. Týmy se točí, takže by mělo být fairplay, když budou mít ping všichni stejně mizerný.
Tedy před rokem jsem nadával na zpackaný výběr serverů a jejich kvalitu, ale s L4D2 je to totální katastrofa. To že hra není schopná vybrat na první a většinou i druhý pokus server s pingem menším jak 300ms (a ne, i 100ms je hodně, zvláště u versusu). tak to považuji za chybu hry. Sice je fajn, když někdo hostuje na svém PC (většinou jsou pak pingy v rámci EU kolem 50ms), ale když se pak hostitel odpojí... mno, následky jsou snad jasné.
Teď otázka: Je lepší mít nižší pingy s možností jednoho či dvou znevýhodněných hráčů (L4D1), či jednotný poměrně vysoký ping pro všechny (L4D2)?
Teď otázka: Je lepší mít nižší pingy s možností jednoho či dvou znevýhodněných hráčů (L4D1), či jednotný poměrně vysoký ping pro všechny (L4D2)?
Nevím proč nadáváte na ping, který s kvalitou hry nemá nic společného. To je jako kdybych nadával, že moje nové auto jede špatně, protože do něj tankuju bionaftu. Chápu, že nemožnost vybrat si nejrychlejší server je protivná, ale holt každý nemůže hrát na nejrychlejším serveru. Proto vznikl ten matchmaking, aby hráči nezahlcovaly jen ty nej servery. Samozřejmě, že je nesmysl, když vás to připojí na US server nebo někam do Turkmenistánu, ale pořád to s hrou jako takovou nemá nic společného.
ja hral par her ted a zadnej problem, vsichni pod 100
Že by k tomu pasoval jistý citát spojený s Kofolou? :)
Jinak pociťujete nějakou změnu ve hře po posledním patchi? Mě a i lidem, se kterými jsem včera hrál (Britové, Frantík, Polák a pár neidentifikovaných), přijde, že se vyhledávání adekvátních serverů rapidně zhoršilo. U mé poslední hry jsme se 4x připojili na server s pingem cca 600ms (u všech) a až na pátý pokus se našel server, na kterém měli všichni pod 100ms.
Jestli to dobře chápu, tak L4D2 hledá server, na který mají všichni ping stejný (aby nedošlo ke zvýhodňování některého týmu/hráče), jenže už ho nezajímá, že najde server i s půl vteřinovým pingem :-/
Jinak pociťujete nějakou změnu ve hře po posledním patchi? Mě a i lidem, se kterými jsem včera hrál (Britové, Frantík, Polák a pár neidentifikovaných), přijde, že se vyhledávání adekvátních serverů rapidně zhoršilo. U mé poslední hry jsme se 4x připojili na server s pingem cca 600ms (u všech) a až na pátý pokus se našel server, na kterém měli všichni pod 100ms.
Jestli to dobře chápu, tak L4D2 hledá server, na který mají všichni ping stejný (aby nedošlo ke zvýhodňování některého týmu/hráče), jenže už ho nezajímá, že najde server i s půl vteřinovým pingem :-/
Vodny: My masochisti to děláme.
Ale je pěkný jak někdo dá hře 40%, ale vesele jí hraje dál. Asi ho baví ;-)
Trhá ono to není 100% počítačem stačí se podivat na muj profil jaky mam železo, ale proste na nekterych mapach se hra cukne a to nekdy i docela casto... Klasika z jednicky ( zasek a opakovany zvuk ) a po asi 3 vterinach ( nekdy i vice ) to jed ezas treba 2 minuty vklidku... Vypnul jsem Dual Core, omezil AAčko a stejně to nepomohlo... Tenhle problem měla i jednička jenze jednoho dne ( asi po nejakym updatu o kterym nevim, pac mam pc pustene zhruba 24 hod denne ) to zmizlo... A stats i achievy uz s emi resetovaly potreti... Uz to jebu vubc to neodpovida tomu jak hraju... Mam brokovku a zapisuji se mi killy treba do macety atp... Proste 40% zatim nez to opravi je to hnus...TECKA :-)
a poznamka :)
sv_region
"sv_region" = "-1"
- The region of the world to report this server in.
tohle plati pouze kdyz zalozis server na svem pc (ano, i to jde zvolit pri vytvareni lobby)
sv_region
"sv_region" = "-1"
- The region of the world to report this server in.
tohle plati pouze kdyz zalozis server na svem pc (ano, i to jde zvolit pri vytvareni lobby)
NateLogan: ver mi, ze spanele maji do USA ping cca 500 :) (vim z prace) a ono kdyz to vybere dedikovanej server na ukrajine, protoze je to proste kompromis mezi vsemi, tak ten ping taky nemam kdovijak skvelej :)
Garion: Mít stabilní ping zhruba na 150ms jednoznačně odpovídá serveru v zámoří. Tohle se týká i při hraní čistě a pouze jen s lidmi z ČR. Schválně se ale ve hře koukni, který region máš nastaven (do konzole napiš "sv_region").
NateLogan: to zalezi, s pingy je problem spis ten, ze neni zaruceno, ze budes hrat s lidma pobliz... mel jsem tu cest hral versus s par rusakama, nejakejma spanelama (tam maji silene pomale linky) a snad nejaci nemci a ital a proste vyhledavani serveru slo zlatou stredni cestou pro vsechny, tudiz meli vsichni 100-200 (ale rozhodne to nebylo vsichni 20 a jeden 500)
Vyrida: nestabilni servery - to holt nesmis hrat na "dedikovanejch" z Ruska :), achievementy se mi taky zresetovali, ale mel jsem jich asi jen 10, takze zas takova skoda to nebyla a preziju to, hra se mi netrha, to si vyrid se svym pc :)
Vyrida: nestabilni servery - to holt nesmis hrat na "dedikovanejch" z Ruska :), achievementy se mi taky zresetovali, ale mel jsem jich asi jen 10, takze zas takova skoda to nebyla a preziju to, hra se mi netrha, to si vyrid se svym pc :)
Bugů obsahuje L4D2 habaděj, viz třeba tohle fórum
Jinak není to 100% potvrzené, ale pode všeho má většina lidí nastavený region v L4D2 na USA, což většinou znamená vysoké pingy (120+). By mě zajímalo, proč to ještě neopravili. Pochybuji, že Běžný Franta Uživatel bude vědět, jak se těch vysokých pingů zbavit (zadejte do konzole "sv_region 3").
Edit: A stejně ten AI Director 2.0 je jeden velký předčasně vypuštěný marketingový žvást. Zbraně a předměty se spawnují jen o málo víc náhodně než v jedničce, hordy jsou také zhruba stejně náhodné (nezáleží na tom, jak dobře tým hraje), mapy se mění nepatrně (zablokujeme jim levé nebo pravé dveře? To je jedno, stejně to vyjde nastejno), tedy krom dvou map v The Parish (1 a 3), kde je ta změna stejně jen kosmetická. Počasí se také v podstatě nemění. Ona vůbec většina těchto věcí byla ze hry na poslední chvíli vyškrtnuta, jelikož neprošla betatestem, viz komentáře ve hře, ale v jejich propagaci PR oddělení pokračovalo nesměle dále.
Jinak není to 100% potvrzené, ale pode všeho má většina lidí nastavený region v L4D2 na USA, což většinou znamená vysoké pingy (120+). By mě zajímalo, proč to ještě neopravili. Pochybuji, že Běžný Franta Uživatel bude vědět, jak se těch vysokých pingů zbavit (zadejte do konzole "sv_region 3").
Edit: A stejně ten AI Director 2.0 je jeden velký předčasně vypuštěný marketingový žvást. Zbraně a předměty se spawnují jen o málo víc náhodně než v jedničce, hordy jsou také zhruba stejně náhodné (nezáleží na tom, jak dobře tým hraje), mapy se mění nepatrně (zablokujeme jim levé nebo pravé dveře? To je jedno, stejně to vyjde nastejno), tedy krom dvou map v The Parish (1 a 3), kde je ta změna stejně jen kosmetická. Počasí se také v podstatě nemění. Ona vůbec většina těchto věcí byla ze hry na poslední chvíli vyškrtnuta, jelikož neprošla betatestem, viz komentáře ve hře, ale v jejich propagaci PR oddělení pokračovalo nesměle dále.
a me se navic k tomu dvakrat totalne resetovali stats + achievy a nejsou nahozene doposavad, nestabilni servery, trhani hry...
ja zatim narazil jen na dva bugy - pada to v Atriu s autem a kdyz blbe nastoupis do vytahu, tak propadnes podlahou :) to padani nastve, ale tak holt komu to pada, at Atrium nehraje, a to propadnuti podlahou jsem videl zatim jen jednou
Neskutečně zabugovaná hra... Až ji opraví své hodnocení vratím na 95%, takhle mě akorat stoji nervy... Zklamání...
NL: Ale Jockey tvůj pohyb přeci ovládá - tudíž určuje kam půjdeš, tedy pokud neumíš šikovně měnit směr pohybu a částečně tak Jockeyho oklamat.
Stíny jsou pořád parádní, jedny z nejreálnějších. (viz. zombie ve vodě
Stíny jsou pořád parádní, jedny z nejreálnějších. (viz. zombie ve vodě
Popis je silene dlouhy, krom Vodnyho si ho stejne asi nikdo celej necetl :))
Vodny: Ano, psal jsem to já. S Jockeyem je to takové divné, mě prostě představa, že by mě nějaká potvora určovala kam jít, přijde taková divná :D. To ostatní se mi při psaní popisu tak nějak vypařilo (na můj vkus je ten popis stejně moc dlouhý :D).
Proč je v popisu uvedený Screamer, který ve hře není!!! Dále - "Jockey, potvora lapající přeživší, kteří následně panikaří a utíkají" - co to je za nesmysl? Nikdo nepanikaří, to jenom Jockey nad hráčem převezme kontrolu v poměru 7:3. Hodilo by se také zmínit "uncommon common" Infected - klauna, dělníka, ceda agenta, mudmana a policajta. Kdo to psal? Nate?
Pooky: Koná, koná, jen nám z toho výpisu nějak vyskočil :)
"Z nepřátel nám klasickou sestavu Boomera, Tanka, Smokera a Witche..." - Hunter se nekoná?
Překvapil mě ten Scavenge mód. Je to zábavnější než Versus. Škoda že těch map není víc, ale zase ne každá mapa by se na to hodila, takže se to dá pochopit. Z každé kampaně po mapě a v jedné jsou 2 Scavenge mapy.
Počasí: Protože jsem měl shadery nastavené na medium, tak nepršelo. Je divný, že je potřeba nastavit shadery na high a že efekty na high nestačí. Pak se ale hra dost seká, teda na notebooku. Jinak ty efekty bouřky v Hard Rain naprosto dokonalý. V žádný jiný hře jsem tohle neviděl. (Far Cry 2 nepočítám, tam je to s počasím trochu jinak).
Počasí: Protože jsem měl shadery nastavené na medium, tak nepršelo. Je divný, že je potřeba nastavit shadery na high a že efekty na high nestačí. Pak se ale hra dost seká, teda na notebooku. Jinak ty efekty bouřky v Hard Rain naprosto dokonalý. V žádný jiný hře jsem tohle neviděl. (Far Cry 2 nepočítám, tam je to s počasím trochu jinak).
To chce sehranější tým. Škoda, dvojku má tak málo Čechů (minimálně z mého friend-listu, který se skládá víceméně jen z hráčů L4D1).
Spíš mě tedy štve nedostatek EU serverů (hrát na americkém serveru s pingem kolem 200ms není ideální) a typická nedodělanost map pro versus, tedy nepřístupné střechy a silová pole v nesmyslných místech... Pořádně dodělané jsou pouze historicky první versus mapy v prvním díle (No Mercy a Blood Harvest).
Spíš mě tedy štve nedostatek EU serverů (hrát na americkém serveru s pingem kolem 200ms není ideální) a typická nedodělanost map pro versus, tedy nepřístupné střechy a silová pole v nesmyslných místech... Pořádně dodělané jsou pouze historicky první versus mapy v prvním díle (No Mercy a Blood Harvest).
akorat mne vadi ze jdete vsechny levely napr. na advanced a na konci posledniho levelu se 3 z party dostanou do potizi a posledni toho vyuzije (mam na mysli konec parish) a nepomuze vam a cela kampaň končí tím že on ji dokončí a vy ne .)
NateLogan: co jsem si zatim vsimnul jsou ruzna pocasi - prvni kampam mam dojem druha mise, jednou mam zatazeno, podruhe zapada slunicko tak, ze me oslnuje a z te same strany vybihaji zombici, takze to vypada, jako kdyby se zjevovali ze slunicka :)
a taky mi prijde, ze pruchod mapou je obcas trochu jiny (nekdy jsou odemcene jine dvere), zejmena tedy co jsem pozoroval prvni kampan prvni mise (ale mozna to bude tim, ze jsem ji hral jak na normal, advanced i expert)
ale jinak normal obtiznost se mi zda docela snadna, v kooperaci jsem ji dal napoprve a to jeste meele-only
a taky mi prijde, ze pruchod mapou je obcas trochu jiny (nekdy jsou odemcene jine dvere), zejmena tedy co jsem pozoroval prvni kampan prvni mise (ale mozna to bude tim, ze jsem ji hral jak na normal, advanced i expert)
ale jinak normal obtiznost se mi zda docela snadna, v kooperaci jsem ji dal napoprve a to jeste meele-only
Nevím jestli je to díky AI Directoru 2.0, ale hra je těžká už na normální obtížnost. Několikrát jsem musel restartovat (SP), což se mi u jedničky nestalo. Hordy se respawnují častěji, zombíků je víc a taky se mi zdá, že nabíhají ze všech stran, ne jenom z jednoho místa jako v jedničce. Také je obtížnější ve volném prostoru zacílit, protože víc kličkují a snaží se mě oběhnout.
Narazil už někdo na ty nové vymoženosti AI Directoru? Mě mapy přijdou pořád stejné a respawn nepřátel je spíš o něco blbější...
Viz jedna mapa v Dark Carnival, respektive její závěr, kdy se běží do safehousu za neustálého respawnování zombíků. 2x se mi stalo (ze dvou pokusů), že jsem spatřil respawnutí hordy přímo za sloupem před safehousem (zde se respawnují nepřátelé pořád, dokud některý hráč za tím sloupem nestojí), štěstí že to bylo 2x s nastartovanou motorovkou. Tenhle úsek je strašně nešťastně a neférově řešený a chtěl by trochu předělat. Zjevení tlupy zombíků půl metru před řetězem motorovky nepovažuji za kladnou featuru hry.
Viz jedna mapa v Dark Carnival, respektive její závěr, kdy se běží do safehousu za neustálého respawnování zombíků. 2x se mi stalo (ze dvou pokusů), že jsem spatřil respawnutí hordy přímo za sloupem před safehousem (zde se respawnují nepřátelé pořád, dokud některý hráč za tím sloupem nestojí), štěstí že to bylo 2x s nastartovanou motorovkou. Tenhle úsek je strašně nešťastně a neférově řešený a chtěl by trochu předělat. Zjevení tlupy zombíků půl metru před řetězem motorovky nepovažuji za kladnou featuru hry.
Kampaně Hard Eain a Swamp Fever jsou rozhodně to nejlepší, co se dá v L4D "sérii" najít. U těch ostatních už kvalita podle mě nemálo kolísá... Dark Carnival se ale pořád drží hodně vysoko, jenže zbylé dvě kampaně obsahují sem tam nějaké to hluché místo.
Taky mi silně vadí levitující kamera a pár bugů v enginu (zvláště co se stínů a animací týká) a takhle po startu není třeba ani počet dedikovaných evropských serverů zrovna moc ideální... Ale jinak jsem víceméně docela mile překvapen, je to sice věrná kopie svého předchozího dílu, přesně jak je u her s ročním cyklem obvyklé, ale je zde implementováno spousta zajímavých nápadů (zejména co se "eventů" na mapách týká) a zkrátka to není průser, jak se čekalo (až na ty nohy, levitující ruce ať přenechají Freemanovi) :D
Taky mi silně vadí levitující kamera a pár bugů v enginu (zvláště co se stínů a animací týká) a takhle po startu není třeba ani počet dedikovaných evropských serverů zrovna moc ideální... Ale jinak jsem víceméně docela mile překvapen, je to sice věrná kopie svého předchozího dílu, přesně jak je u her s ročním cyklem obvyklé, ale je zde implementováno spousta zajímavých nápadů (zejména co se "eventů" na mapách týká) a zkrátka to není průser, jak se čekalo (až na ty nohy, levitující ruce ať přenechají Freemanovi) :D
Zatím odehráno 5 hodin a první 3 kampaně za mnou. To tempo je vražedné a i na normální obtížnost je to šílené. Některé mapy jsem dojížděl na 3x. Jestli to takhle půjde dál, máme kandidáta na nejlepší coop hru současnosti.
No mně přišlo, že hráč pak přijde o nějaký převapení ve hře (chápej, popsat mu nový typy nepřátel). Ale reklamní kampaň L4D2 jsem nesledoval, tak nevím, co Valve vypustili. Já to třeba v popisech řeším tak, že napíšu toto a toto je nový a několik dalších (co neprozradím), jsou tam taková a taková auta, plus 40 jiných atd. atd.. Ale pokud z toho popisu nepřijdu o nic zajímavýho nebo důležitýho ve hře, tak je to v pořádku, jenom jsem to chtěl ujasnit ;)
Mimochodem, jsem se nechal nalákat krásnou cenou 249 Kč, tak konečně sjedu první díl, až přijde...
Mimochodem, jsem se nechal nalákat krásnou cenou 249 Kč, tak konečně sjedu první díl, až přijde...
Bursoft: Spoiler prozrazuje nějakou pointu, nebo děj hry. Ale považovat za spoiler, prozrazení toho v jakém státě/městě se odehrává hra už mi připadá trochu přehnané... A pokud náhodou máš na mysli i to jaké tam jsou zbraně atd. To bys pak za spoiler mohl považovat i to, že ti někdo prozradí, že fotbal hrají dva týmy o 11 hráčích a čutají míč. :-) Dalo by se říct, že Nate jen nastínil pravidla hry.
Tohle mi vážně jako spoilery nepřijde, jak říká Nate. Tady je dobré vědět, do čeho to vlastně člověk jde.
Mě přišlo, že u primárně multiplayerové hry je dobré vědět, čím že se liší od prvního dílu a co na hráče čeká. A spoilerovat jména kampaní s nastíněním kde že se odehrávají? Vždyť samotné demo obsahuje závěrečnou kampaň a oficiální zprávy slavnostně odhalovaly jednu kampaň za druhou.
Nic proti, ale není ten popis hry až moc spoileroidní? uvádět všechny mise, všechny zbraně, všechny nepřátele a vlastně všechno úplně nový mi nepřijde moc dobrý...
Několik hodin do launche (Steam verze hry vyjde zítra v 6 ráno našeho času).. v Praze už to žije očekáváním.. odkaz na video