Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • XOne 85
LEGO The Hobbit je pro mě srdcovou záležitostí, kterou jsem dohrál již 4x. Srdcovou záležitostí vlastně není samotná hra, ale její filmová předloha, která se, k nepochopení ostatním fanouškům Středozemě, stala mým nejoblíbenějším filmovým snímkem, jež jsem shlédnul již tak 10x. Hra je tak parádním substitutem filmového zpracování oblíbeného anglického románu od J. R. R. Tolkiena, když dostanete chuť na příběh jednoho hobita ale víte, že se musíte klidnit.

Je dosti možné, že celý můj komentář bude celkově ovlivněn mou oblibou filmové předlohy. Vynasnažím se ale, abych byl co nejvíce objektivní a zachytil co nejvíce skutečnost.
-------------------------------------------------------------------------------
Humor
Vývojářům se podařilo do hry parádně zakomponovat milý, family-friendly humor, který často vychází z důležitých filmových momentů. Spíše než nekontrolované řechtání čekejte lehký úsměv na vaší tvaři, který vám zpříjemní celé hraní.

Úžasné prostředí, postavy a hudba
Prostředí je jednou z věcí, která mi učarovala. Při hraní máte pocit, že herní plocha je součástí širokého okolí, a ne jen vyseknutá a ohraničená část země. Například v části s drakem Šmakem, která se odehrává v pokladnicích Ereboru, vidíte tu ohromnou rozlehlost pokladnic, které vás nutí se cítit jako pouhý mravenec. Dalším příkladem je například město Dale.

Postavy jsou jako jejich předlohy, jsou vtipné, typické svými rysy a jsou skvělě nadabované.

Hudba od Howarda Shora (ugh) je naprostou slastí pro uši, která dokáže slepšit váš herní zážitek až dvojnásobně.

Zábavné mechaniky
Mechaniky nejsou nijak náročné či nejsou pro hráče žádnou výzvou, často jde například i jen o pouhé stisknutí správné klávesy/tlačítka ve správný čas, potěšení vám spíše přinese důvod jejich existence ve hře. Mám na mysli jakési okolí mechaniky, které upoutá vaši pozornost. Jako příklad uvedu scénu u Bilba Bagginse doma, kdy pouze mačkáte tři různá tlačítka ve správný čas, odměnou vám však je nesmírně radostný a pozitivní zpěv třinácti trpaslíků.
-------------------------------------------------------------------------------
Nepohodlné ovládání zbraní u některých postav
Jedná se především o postavy, které mají ve svém arzenálu střelnou a sečnou zbraň, nebo kouzelnickou hůl a meč (koukám se na tebe, Gandalfe -_- ). Postavy tak v ten nejnevhodnější čás střílí čí kouzlí do vzdálených předmět, zatímco vy potřebujete usekat toho skřeta, co se vám lepí na paty. Toto mohli vývojáři udělat mnohem lépe. Nejednou jsem si tak u hry z tohoto důvodu zanadával.

Hra zahrnuje pouze 2 filmy ze 3
Není co více bych k tomu řekl. Předpokládám, že na vývoj nebyl dostatek času, jelikož hra musela vyjít jako podpůrný produkt pro filmy. Je to škoda.

Zdlouhavé levely
Dle mého názoru by hra byla zábavnější, pokud by u tohoto typu hry byly úrovně poloviční. Často si tak říkate, že jste dohráli zásadní část příběhu, který značí konec herní části. Nemusí tomu být tak, a hra pokračuje méně podstatným příběhem, který vás akorát tak nudí.
-------------------------------------------------------------------------------
Dle mého názoru skvělé, pro ostatní to bude nejspíše průměrně zábavné. Hru si ale užijete ať už jste fanoušky či nikoliv. Pokud jste na hru náhodou narazali a ještě jste ji nehráli, tak vám přeji co nejpříjemnější zážitek ze světa Středozemě.

Pro: Humor; Úžasné prostředí, postavy a hudba; Zábavné mechaniky

Proti: Nepohodlné ovládání zbraní u některých postav; Hra zahrnuje pouze 2 filmy ze 3; Zdlouhavé levely

+8
  • PC 65
Jedna z Lego her - tentokrát podle prvního a druhého filmu o hobitovi Bilbovi od umělce a prznitele Petera Jacksona. Co to vlastně je lego hra, ptal jsem se, poněvadž The Hobit byl mojí legovou prvotinkou. Je hra třeba vhodná pro malé děti? Pokud jste jim pustili film, mohu vás ujistit, že hrou už nic nezkazíte :)

Musím pochválit vtípky, kterými se podařilo děj doslova prošpikovat, ať už vychází z lego podstaty hry, z přehrávání nebo jiného uchopení scén filmu nebo se jedná o vlastní přidanou šťávu.

S lego pajduláky, kteří se ve filmu vyskytovali nebo vyskytovat mohli, procházíte lego světem z filmu a snažíte se rozmlácením všeho okolo a vyřešením lehkých logických puzzlů dostat na konec levelu a přitom posbírat co nejvíc penízků a secretů a co nejméně umírat. Umírání vám totiž penízky zase odebírá. Hodí se ale princip rozmlať vše do Tolkienova universa? NE. Častokrát jsem se přistihl pokládat si otázku: "Jak tohle mohlo vůbec dostat licenci?!". Hodí se princip do jiných filmových univerz, které lego hry ztvárňují? Pochybuji.

Hrát mohou až dva hráči buďto na gamepadech anebo na klávesnici - náš případ. Myslím, že zvolený způsob ovládání se dost podepsal na tom, jak hru vnímám. Rozložit ovládací prvky dvou gamepadů do jedné klávesnice si vyžádalo využití tolika kláves, že jsem si je prostě nebyl ochotný zapamatovat a tak jsme se až do konce hry obešli třeba bez nastavování kamery a nechali to na automatu. Místy dost frustrující záležitost, především proto, že při skocích se často stane, že drbnete o něco, co se vám zdálo, že v cestě nestojí, nebo dojdete příliš na okraj a zmizíte společně s penízky z účtu v hlubinách pekelných. Naštěstí vždy když můžete nějakou klávesu a pod ní skrytou schopnost použít, bliká vám tato informace na obrazovce a tak není ani pro děti problém se ovládáním prokousat. A nakonec pro mě taky nebyl, teda při trošce sebezapření. To, že "any key" je pokaždé JEDNO jiné tlačítko, jen podtrhuje můj dojem z toho, že klávesnice stála při návrhu ovládání na vedlejší koleji.

První level jsme rozehrávali asi napětkrát. Hra totiž obsahuje naprosto idiotický systém savování - ukládá se téměř výhradně na konci levelu a ten trvá půl hodiny až hodinu. Budťo prostě není tolik času nebo spadne hra nebo se nám též několikrát stalo, že dítko zmáčklo tlačítko power a operační systém se odporoučel. Na oběšení. Nepřeskočitelné filmečky jsou pak jedním z nejtěžších hříchů, kterých se vývojáři na hráčích dopouštějí.

Při hře ve dvou se obrazovka rozdělí svisle v půli nebo se dynamicky rozsekne - podle nastavení. Postavičky se mohou rozejít do dvou různých koutů levelu a když se potkají, obrazovka se zase nádherně slije dohromady. Toto konkrétně funguje jako švýcarské hodinky a je nejlépe vyřešeným splitscreenem, co jsem zatím viděl.

Rada na závěr: máte-li aspoň jeden gamepad - Trine

Pro: splitscreen, možnost multiplayeru na jedné klávesnici, humor

Proti: nepohodlnost a nepraktičnost ovládání na klávesnici, save, často nepřeskočitelné filmečky

+11