LET IT DIE je akční RPG s prvky dalších subžánrů. Ze souls-like má například stamina management, dodge, blok a parry. Z rogue-lite náhodný layout místností uvnitř jednotlivých pater (návaznost samotných pater se mění pravidelně a předvídatelně dle dnů v týdnu), náhodné získávání Decals, cyklické začínání od počátku v podobě Fighter Grades, začínání vždy od patra 50 v rámci end game, znovupořizování zničeného vybavení a odemykání výtahů.
Smyslem (základní) hry je vyšplhat do patra 40 a porazit hlavního bosse. Každých 10 pater je tematicky odlišných a končí speciálním bossem, v některých patrech je ještě sub-boss. Poražené postavy je možné oživit/znovuzískat několika způsoby včetně jejich poražení jinou postavou. Není třeba začínat vždy od patra 1, postupně se dají odemykat výtahy a je tak možné si cestu zkrátit. Základní hra je otázkou tak 100 hodin (mně to trvalo asi 140 hodin kvůli některým chybným rozhodnutím u vývoje postav). End game spočívá ve vyšplhání do patra 351. Od patra 50 neexistují žádné výtahy a tak je třeba vyšplhat na jeden zátah. Jeden z lidí, kteří vyšplhali do patra 351, strávil jen jediným úspěšným pokusem asi 56 hodin. Já jsem se spokojil se ziskem všech achievements a dosažením patra 100. Trvalo mi to asi 500 hodin.
Hra používá pět herních měn, Kill Coins, SPLithium, Death Metal, Recycle Points a Bloodnium (má smysl až v end game). Každá měna se získává trochu jinak a každá se používá na něco jiného.
Základní statistiky jsou Hit Points, Stamina, Strength, Dexterity, Vitality a Luck. Zvyšují se pomocí EXP (získávají se v bojích nebo např. konzumací hub a zvířat) a mají horní limit pro každý Fighter Grade. Po dosažení limitu je možné je dále zvyšovat pomocí Bloodnium a předmětů Death Roids, má to smysl až pro Fighter Grade 6 a výše. U nižších to kvůli dalšímu limitu nijak výrazně nepomůže a smysl tak má odemčít Fightery z vyššího Grade.
Ve hře jsou různé druhy Fighterů (All-Rounder, Striker, Attacked, Defender, Shooter, Collector, Skill Master, Lucky Star, liší se statistikami, současně jich můžete mít až 10). Na začátku máte k dispozici pouze Fightery s Grade 1. Periodicky se opakuje situace, kdy je třeba odemknout a následně koupit Fightera s vyšším Grade (vyšší maximum statistik v porovnání s předchozím Grade) a opět ho od prvního levelu dostat až na maximální. Na odemčení některých kombinací Fighters/Grades stačí dosáhnout určitého patra věže, na jiné musíte splnit určitý Quest (například 5x porazit nejvyšší verzi jednoho z end game bossů :-)) ). Grade 7 a 8 už se neodemyká, nýbrž postupně vylepšuje z Grade 6 pomocí Bloodnium a Death Roids.
Ve hře je spousta různých zbraní (slash/blunt/piercing/fire/poison/electricity a jejich kombinace) a brnění. Při používání zbraně si postupně vylepšujete Mastery level (větší poškození, méně potřebné staminy, další typy útoků atd., je přenositelný mezi postavami). Zbraně a brnění nalezené ve věži jsou dost rozbité, pro účinné používání zbraní a brnění je tak třeba nejdříve najít jejich blueprint a následně je vytvořit v obchodě pomocí různých surovin. Suroviny se následně používají i na vylepšování již vyrobených.
Hra obsahuje speciální Rage útoky, stealth útoky, útoky s rozběhem a útoky ve výskoku. Krom jiného také nacházíte zvířata a houby, ty je možné sníst a tím na chvíli posílit postavu nebo je naopak použít proti nepřátelům. V případě některých bossů jde o game-changer, bez nich se porážejí dost obtížně i s hodně silnými postavami. Zvířata i houby je možné grilovat (na speciálních místech nebo pomocí některých zbraní) a tím ještě zlepšit jejich účinek.
Nesmírně důležité jsou tzv. Decals. Jde o nálepky, kterými vybavujete Fightery (maximálně 8 v závislosti na Grade, výjimkou je Skill Master s 9ti sloty). Jsou dvou různých typů, základní a Premium (můžete je sundat bez ztráty a nepřicházíte o ně při oživování Fightera). Poskytují rozmanité a často velmi silné bonusy. Většinou je budete získávat v obchodě na základně (některé nonPremium lze koupit/vyměnit, Premium stojí 50000/kus a získáváte je náhodně). Celkem jich je 311 (na PC, na PS je jich více) a některé už nejdou získat (časově omezené exkluzivity).
"Multiplayer" sestává z Expeditions, Raid/Defense a War. Jednu stranu vždy řídí počítač, nikoli hráči. U Expeditions pošlete na nějakou dobu jednoho z Fighterů na jiného hráče (svého Fightera neovládáte), Raid je útok na základnu jiného hráče (útočí pouze jeden Fighter řízený hráčem, v základně může být až devět obránců řízených počítačem), Defense je zrcadlovým obrazem Raid a War je válka mezi herními týmy (opakované Raidy proti členům druhého týmu, hodně dobré odměny a zejména zdroj Death Metal, pokud jej nechcete koupit za reálné peníze). Krom jiného hra obsahuje žebříček hráčů, postupuje se po něm pomocí úspěšných Raids a Defenses, na konci týdne se vyhodnotí a odměny stojí za to.
Hra není pay2win (i při hraní zadarmo je možné dohrát základní kampaň i nejtěžší quest se čtyřmi nepovinnými bossy a i dosažení patra 351 by mělo být reálné). Mikrotransakce hru trochu ulehčí, ale ne zásadně (výtahy zadarmo, pojistění proti Raid, více místa v inventáři, levnější oživování, trochu lepší login bonusy a z Raids je možné utéct hned).
Existují tři hlavní příčiny, proč nejdu s hodnocením výše. První je naprosto extrémní grind (i na poměry JRPG). Neustálé rozbíjení zbraní a vybavení, neustálé porážení stejných bossů kvůli materiálům (na vylepšení zbraně/brnění o jeden stupeň často potřebujete několik kusů materiálu, který padá z bosse, ke kterému jdete 15 minut a ještě z něj vypadnout nemusí), neustálé procházení velmi podobných pater a end game grind Death Roids a materiálů je totéž x10 (není výjimkou hrát dvě tři hodiny, aby člověk získal jeden vzácnější Death Roid, přičemž na vylepšení třeba slotů na Decals o jedna jsou potřeba tři). Druhým podstatným faktorem je to, že hra balancuje na samé hranici podnikatelského záměru, maskovaného jako F2P hra. Jakkoli není pay2win, tak se snaží rvát hráči mikrotransakce horem dolem (jeden hráč označil mikrotransakce v LET IT DIE jako "psychological masterpiece"). Raději bych dal klidně litr až dva za hru s lepším vybalancováním. A třetím faktorem je boj s posledním Forcemenem spadající do kategorie "to už není náhoda, tady si dal někdo práci s tím, aby vás nasral" (boj na ledovém kluzišti se spoustou pastí, boss s obřími resistancemi vůči všemu a je třeba jej několikrát hodit do branky pomocí házení explodujících hub ... nebo jej porazit Defenderem s Decal Payback).
Některé podstatné věci hra hráči pořádně nevysvětlí a je možné se na jejich neznalosti zaseknout na hezkých pár hodin (nebo se minimálně mohou hodně hodit)
1) Hned po poražení prvního bosse na patře 10 se odemkne Grade 2. S Grade 1 Fighters se člověk o moc dál nedostane, chce to okamžitě změnit za Grade 2 (a ne se hodiny plácat kolem patra 16 jako já :-)) ).
2) Některé Questy je možné plnit opakovaně (klidně každý týden), u questů, které dají za pár minut 200000 Kill Coins (případně je za ně Bloodnium), je to dost podstatné.
3) V end game je každých pět pater buď sub-boss nebo kruhová aréna, ve které se krom jiného objevují Treasure Tubers. Na ty je po zneškodnění třeba dupnout, tím z nich vypadne materiál nebo Death Roid (jinak explodují a nevypadne z nich nic).
4) Hru je možné zapauzovat. Z hlavního menu vyberte DH Service.
Smyslem (základní) hry je vyšplhat do patra 40 a porazit hlavního bosse. Každých 10 pater je tematicky odlišných a končí speciálním bossem, v některých patrech je ještě sub-boss. Poražené postavy je možné oživit/znovuzískat několika způsoby včetně jejich poražení jinou postavou. Není třeba začínat vždy od patra 1, postupně se dají odemykat výtahy a je tak možné si cestu zkrátit. Základní hra je otázkou tak 100 hodin (mně to trvalo asi 140 hodin kvůli některým chybným rozhodnutím u vývoje postav). End game spočívá ve vyšplhání do patra 351. Od patra 50 neexistují žádné výtahy a tak je třeba vyšplhat na jeden zátah. Jeden z lidí, kteří vyšplhali do patra 351, strávil jen jediným úspěšným pokusem asi 56 hodin. Já jsem se spokojil se ziskem všech achievements a dosažením patra 100. Trvalo mi to asi 500 hodin.
Hra používá pět herních měn, Kill Coins, SPLithium, Death Metal, Recycle Points a Bloodnium (má smysl až v end game). Každá měna se získává trochu jinak a každá se používá na něco jiného.
Základní statistiky jsou Hit Points, Stamina, Strength, Dexterity, Vitality a Luck. Zvyšují se pomocí EXP (získávají se v bojích nebo např. konzumací hub a zvířat) a mají horní limit pro každý Fighter Grade. Po dosažení limitu je možné je dále zvyšovat pomocí Bloodnium a předmětů Death Roids, má to smysl až pro Fighter Grade 6 a výše. U nižších to kvůli dalšímu limitu nijak výrazně nepomůže a smysl tak má odemčít Fightery z vyššího Grade.
Ve hře jsou různé druhy Fighterů (All-Rounder, Striker, Attacked, Defender, Shooter, Collector, Skill Master, Lucky Star, liší se statistikami, současně jich můžete mít až 10). Na začátku máte k dispozici pouze Fightery s Grade 1. Periodicky se opakuje situace, kdy je třeba odemknout a následně koupit Fightera s vyšším Grade (vyšší maximum statistik v porovnání s předchozím Grade) a opět ho od prvního levelu dostat až na maximální. Na odemčení některých kombinací Fighters/Grades stačí dosáhnout určitého patra věže, na jiné musíte splnit určitý Quest (například 5x porazit nejvyšší verzi jednoho z end game bossů :-)) ). Grade 7 a 8 už se neodemyká, nýbrž postupně vylepšuje z Grade 6 pomocí Bloodnium a Death Roids.
Ve hře je spousta různých zbraní (slash/blunt/piercing/fire/poison/electricity a jejich kombinace) a brnění. Při používání zbraně si postupně vylepšujete Mastery level (větší poškození, méně potřebné staminy, další typy útoků atd., je přenositelný mezi postavami). Zbraně a brnění nalezené ve věži jsou dost rozbité, pro účinné používání zbraní a brnění je tak třeba nejdříve najít jejich blueprint a následně je vytvořit v obchodě pomocí různých surovin. Suroviny se následně používají i na vylepšování již vyrobených.
Hra obsahuje speciální Rage útoky, stealth útoky, útoky s rozběhem a útoky ve výskoku. Krom jiného také nacházíte zvířata a houby, ty je možné sníst a tím na chvíli posílit postavu nebo je naopak použít proti nepřátelům. V případě některých bossů jde o game-changer, bez nich se porážejí dost obtížně i s hodně silnými postavami. Zvířata i houby je možné grilovat (na speciálních místech nebo pomocí některých zbraní) a tím ještě zlepšit jejich účinek.
Nesmírně důležité jsou tzv. Decals. Jde o nálepky, kterými vybavujete Fightery (maximálně 8 v závislosti na Grade, výjimkou je Skill Master s 9ti sloty). Jsou dvou různých typů, základní a Premium (můžete je sundat bez ztráty a nepřicházíte o ně při oživování Fightera). Poskytují rozmanité a často velmi silné bonusy. Většinou je budete získávat v obchodě na základně (některé nonPremium lze koupit/vyměnit, Premium stojí 50000/kus a získáváte je náhodně). Celkem jich je 311 (na PC, na PS je jich více) a některé už nejdou získat (časově omezené exkluzivity).
"Multiplayer" sestává z Expeditions, Raid/Defense a War. Jednu stranu vždy řídí počítač, nikoli hráči. U Expeditions pošlete na nějakou dobu jednoho z Fighterů na jiného hráče (svého Fightera neovládáte), Raid je útok na základnu jiného hráče (útočí pouze jeden Fighter řízený hráčem, v základně může být až devět obránců řízených počítačem), Defense je zrcadlovým obrazem Raid a War je válka mezi herními týmy (opakované Raidy proti členům druhého týmu, hodně dobré odměny a zejména zdroj Death Metal, pokud jej nechcete koupit za reálné peníze). Krom jiného hra obsahuje žebříček hráčů, postupuje se po něm pomocí úspěšných Raids a Defenses, na konci týdne se vyhodnotí a odměny stojí za to.
Hra není pay2win (i při hraní zadarmo je možné dohrát základní kampaň i nejtěžší quest se čtyřmi nepovinnými bossy a i dosažení patra 351 by mělo být reálné). Mikrotransakce hru trochu ulehčí, ale ne zásadně (výtahy zadarmo, pojistění proti Raid, více místa v inventáři, levnější oživování, trochu lepší login bonusy a z Raids je možné utéct hned).
Existují tři hlavní příčiny, proč nejdu s hodnocením výše. První je naprosto extrémní grind (i na poměry JRPG). Neustálé rozbíjení zbraní a vybavení, neustálé porážení stejných bossů kvůli materiálům (na vylepšení zbraně/brnění o jeden stupeň často potřebujete několik kusů materiálu, který padá z bosse, ke kterému jdete 15 minut a ještě z něj vypadnout nemusí), neustálé procházení velmi podobných pater a end game grind Death Roids a materiálů je totéž x10 (není výjimkou hrát dvě tři hodiny, aby člověk získal jeden vzácnější Death Roid, přičemž na vylepšení třeba slotů na Decals o jedna jsou potřeba tři). Druhým podstatným faktorem je to, že hra balancuje na samé hranici podnikatelského záměru, maskovaného jako F2P hra. Jakkoli není pay2win, tak se snaží rvát hráči mikrotransakce horem dolem (jeden hráč označil mikrotransakce v LET IT DIE jako "psychological masterpiece"). Raději bych dal klidně litr až dva za hru s lepším vybalancováním. A třetím faktorem je boj s posledním Forcemenem spadající do kategorie "to už není náhoda, tady si dal někdo práci s tím, aby vás nasral" (boj na ledovém kluzišti se spoustou pastí, boss s obřími resistancemi vůči všemu a je třeba jej několikrát hodit do branky pomocí házení explodujících hub ... nebo jej porazit Defenderem s Decal Payback).
Některé podstatné věci hra hráči pořádně nevysvětlí a je možné se na jejich neznalosti zaseknout na hezkých pár hodin (nebo se minimálně mohou hodně hodit)
1) Hned po poražení prvního bosse na patře 10 se odemkne Grade 2. S Grade 1 Fighters se člověk o moc dál nedostane, chce to okamžitě změnit za Grade 2 (a ne se hodiny plácat kolem patra 16 jako já :-)) ).
2) Některé Questy je možné plnit opakovaně (klidně každý týden), u questů, které dají za pár minut 200000 Kill Coins (případně je za ně Bloodnium), je to dost podstatné.
3) V end game je každých pět pater buď sub-boss nebo kruhová aréna, ve které se krom jiného objevují Treasure Tubers. Na ty je po zneškodnění třeba dupnout, tím z nich vypadne materiál nebo Death Roid (jinak explodují a nevypadne z nich nic).
4) Hru je možné zapauzovat. Z hlavního menu vyberte DH Service.
Pro: zdarma, mnohovrstevná záležitost s obrovským množství herních mechanizmů, stovky hodin herní náplně, stylizace, soundtrack
Proti: extrémní grind, predátorské mikrotransakce