Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Téhle hře bych klidně strhnul 15-20% za druhou fázi Nameless Puppet. Něco tak nefér a přepáleného jsem celou hru neviděl, mám za sebou i Bloodborne bez problémů (jiné soulovky jsem nehrál, nelákají mě a nelíbí se mi). U jakéhokoliv bosse jsem měl při několikátém opakování pocit nějakého zlepšení a progressu. Tu první fázi znám totálně nazpamět, projedu ji max s 2 healingama, ale ta druhá je neskutečně přepálený odpad. už jsem to jel aspoň 50x, jsem na tom zaseknutý týden a nejsem schopný mu ubrat aspoň půl života. Ta hra mě vyloženě penalizuje za to, že jsem celou hru (i Bloodborne) jen odrolloval a nepoužívám parry. Nejde mi to a nechci ho používat.

navíc to, že si ani nemůžu vyvolat spectra, to je taky vtip. Jakýkoliv boss měl dvě fáze, tak jsem si spectra vyvolal, protože v ten moment ta hra cheatuje a nevidím důvod, proč bych ty jakoby dvě fáze nemohl mít taky, aby byl ten souboj fér.


Bez Nameless Puppet klidně 85%, takhle 65-70%.
Ak by mal niekto zaujem o PlayStation 5 verziu, ozvite sa mi do spravy.

Jedna z najlepsich souls hier co som hral. Zaujimavy svet, podareni nepriatelia, zabavne suboje, tazki bossovia. Som velmi rad, ze sa pracuje na pokracovani.
Tak dohrano. Za me dobry. Hra moc pekne vypada a jede jak po masle - Epic nastaveni, 1440p native, 140+ snimku na RTX 4070. Krom dvou vetsich zaseku (kvuli jednomu jsem i umrel) a jednoho padu zadne technicke problemy, takze velka spokojenost. Tak to ma byt. Problemy u tri bossu (Fuoco, Romeo, Swamp Monster) jinak ok. Spectera jsem pouzil jen jednou - u uplne prvniho bosse kde to slo abych se podival, jak to vypada. Po tom, co jsem tak zabil bosse sekanim do zad jako idiot jsem se zaprisahl, ze uz ho nepouziju.
Docela příjemný překvapení. Ale kopírka je to teda skoro 1:1, včetně takových těch designových neduhů typu, že moje zbraň se o předměty zasekne a protivníkova projde klidně i zdí. Ale to nádherné prostředí mě baví, mám tenhle styl rád. Budu asi někde v půlce, tak uvidíme jak to půjde do konce. Král loutek byl zatím nejhorší parchant :D
So far, so good. Prvé cca 2 hodinky a niečo a zatiaľ spokojnosť. Je to síce kopírka, ale prekliato zábavná a chytľavá (podobne ako pôvodné hry of Fromu), takže ak to vydrží, budem viac než rád. Ale... je to len môj dojem, alebo je minimálne ten úvod oproti demu o niečo ľahší? Iste, ja som demo hral ešte pred všetkými soulsovkami od Fromu, takže som určite získal nejaký skill, ale aj tak mi príde, akoby niektorých nepriateľov trošku stlmili... V každom prípade, Scrapped Watchman je pre mňa stále dosť ťažký :D.
@Mendoza (19.10.2023 21:44): Throwables jsou OP, souhlasím. Romeo, King of puppets (shodou okolností finální boss opery) padl jen díky tomu, že jsem na něj ve druhé fázi naházel vše co jsem měl u sebe včetně těch ozubených koleček. :D A pak ta možnost vyvolat si na boss battle pomocníka, upřímně nevím, jak bych to dával solo.
@Neelixx (18.10.2023 21:14): Ja dohral jen Bloodborne a v Elden Ringu mi chybej dva bossove. Tady postupuju hrozne pomalu, nemam moc casu na hrani - jsem v opere - a obtiznostne mi to prijde normalni. S tim, ze mi tady prdel casto zachranujou granaty. Ty mi prijdou mirne op.
Asi bych to nikdy nevyzkoušel, kdyby to nebylo na gamepassu, ale teď se od toho nemohu odtrhnout. Dokončil jsem v životě jedinou souls-like hru a to Star Wars Jedi: Fallen Order , takže jsem měl oprávněné obavy, jestli je to pro mě to pravé ořechové. Navíc jsem na redditu četl, že se jedná v žánru o hru nadprůměrně obtížnou, ale i já, prakticky nezkušený v tomto druhu her, se už dostal někam za polovinu. Byl to občas porod, pár bossů mi zabralo i pět šest pokusů, ale nakonec mi internet pomohl jak na ně. Zajímal by mě názor veterána souls-like her, jak si Lies of P v porovnání obtížnostně stojí.
Prijde mi jeste dobra jedna vec. Nedavno capek u Modraka mluvil o tom, ze nikoho nebavi kydlit roboty. Kazdej rad zabije cloveka, demona, ufona, ale roboti jsou ee. Tady proste jsou loutky roboti, ale ten pocit po porazeni i tech prvnich tajtrdliku na nadrazi cloveka tak nejak uspokoji.
@Mendoza (30.09.2023 18:08): Naprosto chápu. Je to zajímavý svět, vypadá to krásně a hratelnost funguje. Já jsem prostě člověk, kterému Dark Souls otevřelo nový svět RPG a od te doby je to moje měřítko :D Jestli ti tohle přijde zajímavý, zkus hodit očkem po Thymesii. Třeba až to bude ve slevě. Mohlo by se ti to strefit do vkusu :)
@bukrrCZ (30.09.2023 13:53): Postupuju hodně pomalu (jsem v paty kapitole), tak nechci soudit celou hru, ale boj mi prijde uz dost dobrej. Mozna za to muzou vylepseni, preleveleni nebo vybava, ale presne jako u fromovek jsem tu uz schopnej probihat prosly oblasti na automatiku. A nejlepsi je, ze kdyz narazim na otravnyho hajzlika, co me drti, tak mam batoh plnej granatu a proste ho ugranatuju.
@Mendoza (30.09.2023 09:43): Pocit deja vu je do jistý míry ten problém :)

U finálního bosse bych dost ocenil větší náznaky animací útoku a jen takového pošukávání po aréně. Kvůli neblokovatelnému útoku ze skoku, při kterém zmizí mimo obrazovku, velmi brzo rozmlátím ovladač :))))


Mimochodem pro mě nejrozeznatelnější rozdíl mezi soulsovkama obecně a Fromovkama je balanc soubojů. U her od Fromu vždycky vidím to malé okénko na úskok/útok a jasně mi říkají, že je to udělatelný. Většina podobných her prostě udělají těžký fight, protože můžou a nechají vás se trápit s borcem co v jedný ruce má palcát a druhá jeho ruka je ve skutečnosti další člověk, co z něho vzešel jak z kokonu.
@bukrrCZ (29.09.2023 21:18): S tou zbraní je to otravný, ale tak nějak se snažím hrát, abych se nezasekával. Začal jsem to brát prostě jako (otravnou) mechaniku. To teleportování mi zas tak moc nevadí, prostě kopírka BB, stejně jako milion dalších věcí v týhle hře. Nejvíc mě štve asi tohle - hele římsa, to na mě bude zase ňákej vošoust něco vod někad házet :).

Jinak já jsem za tuhle hru hrozně rád, ještě nikdy jsem necítil z žádný jiný hry takový BB vibrace. Někde kopírovali tak dovedně, že si přijdu jako v nějakym zhmotnělym deja vu.
Musím říct, že mě neuvěřitelně vysírá, jak často koliduje zbraň s překážkou v prostředí. Nutnost se neustále teleportovat do hotelu kvůli vylepšení postavy. Takové ty momenty v oblastech, kdy tě hra na něco naláká, ale bacha, je to past - je jich úplně přemrštěně moc. Cesta k bossovi je (nejen kvůli tomu) mnohem těžší, než boss samotný.



Prvních pár hodin jsem byl potěšen mnohem více. U her jako Surge, Thymesia nebo Mortal Shell jsem si dokázal představit, že jednou až jim dám znova šanci, budu odcházet s lepším pocitem. Tady u toho to necítím. A to i kvůli tomu, že zlí jazykové na internetu opravdu nepřeháněli, když říkali, že podobnost s jinýma souls-like je nápadně podobná.
Jejda, je to nejaky tezky. Jako vypada to super, hraje se to hur, no. Ty bloky jsou shit, uskoky tez. Snad nejaky ty vylepseni pomuzou.
Reskin je to teda fakt festovej. Nečekal jsem že zkopírujou třeba i neschopnost fromsoftware udělat lipsync co by vypadal líp než co měly hry dvacet let zpátky. Ale jinak to zatím působí celkem kompetentně, první dojmy nejsou špatný.
Fajnové je to. Líbí se mi svět, Pinocchio loutky a ačkoliv je to další reskin Dark Souls, tak se mi to líbí mnohem víc než ER. Bossové jsou občas halužka, ale dá se. Šel jsem do toho že to bude bída, jsem obšťasten!
@bukrrCZ (18.09.2023 21:39): Ak trochu poriešili iframes a dynamiku boja, tak sú to dobré správy, lebo to mi práve prišlo v demu trochu clunky. A inak ten Cricket, to je trefná poznámka, tiež mi tam dobre sadol ako taký prekladač "kryptiky" týchto hier.

Ja mám každopádne na najbližšie mesiace hry už rozohrané a nachystané, takže sa možno nad kúpou zamyslím až na vianoce alebo neskôr.
Určitě upravili Iframy, protože v demu byl úskok znatelně těžší na úspěšné provedení. Trochu je zvláštní jak do sebe modely "klipují", ale vlastně bez onoho obdrženého poškození. Slibně vypadá možnost sestavovat si zbraně z již sebraných zbraní. Je možný skombinovat těžkou palici s rukojetí meče, takže palice se scalingem na "sílu", ale s movesetem meče. Potencionálně se dá udělat hrozný zbraňový monstrum. Celkově mi ten úvod přijde mnohem přívětivější, což možná bude i tím, že je to (zatím, možná?) jen koridor. Líbí se mi, jak chtěli vývojáři udělat temnou a tajemnou atmosféru bez vysvětlování, ale je tam Cricket, který funguje jako "překladač" pro zadané úkoly a vlastně jako takový jednorázový deníček. Po promluvení si s NPC a přijmutím vedlejšího úkolu řekl něco jako "Takže máme jít do City Hall a najít holčičku jo?", přičemž NPC sotva řeklo dvě věty. A při sebrání úkolového předmětu vytasil něco jako "To jí máme dát jen tohle?".

Velmi mě to na první dobrou potěšilo a kromě Bloodborne v tom cítím Steelrising. Mám lock na 60fps s max nastavením, ale s FSR (na kvalitu) a jede to úplně bez problémů.
Týden před vydáním už jsou venku recenze, to se moc často nevidí. V průměru silnější osmička, not bad.
Já bych klidně hrál dál, a to říkám jako někdo, kdo si s většinou souls kopií ani nenamáhá vytřít prdel zadarmo v předplatným. Je sice cítit, že to není pravá fromovka, i když teda okopírovali co se dalo... no i tak mě to bavilo a neměl jsem žádný větší problémy s ovládáním. Občas se mi zdálo, že bych chtěl uskočit a nějak se nic neděje, ale to se možná do vydání poladí. Jinak za mě dobrý, guys.
@HolyMeatball (10.06.2023 20:36): Ja som si tiež to demo zahral a nevidel by som to tak tragicky.

Grafika a estetika sú super.

Boj s radovými nepriateľmi mi nepríde až tak clunky, ale je tam pár podivností. Prvá je, že ak človek nemá locknutého nepriateľa, vie rollovať, ak ho locknutého má, tak robí oveľa menšie úkroky miesto rollovania. Je tu efektívnejšie a dôležitejšie nepriateľské útoky blokovať, než v Dark Souls. Bohužiaľ to pôsobí, že hlavná inšpirácia na boj bol Dark Souls 1 a nie DS 2, DS3 alebo Elden Ring. Pinocchio mi príde dosť pomalý. Mali by zapracovať na kamere. Už pri prvom boss fighte, kde aréna je v podstate okrúhla a bez prekážok, mi kamera ulietavala do prdele.
Tříhodinové demo opravdu ani nepamatuju, všechna čest. Já se nicméně neobtěžoval ani to demo dokončit - souboje jsou clunky jako blázen, level design na praktické úrovni hrozně jednoduchý, a celé je to až moc velkej derivát. Ale je možný, že mě už jen přešla na tenhle žánr chuť. Anebo je to jen o tom, že si Bloodborne pořád pamatuju až moc dobře a tohle prostě každým cloumem působí jako hodně chudá kopírka.