Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Po úvodním seznamovacím dílu jsem si už vybudoval nějaký vztah k oboum bratrům a tak tuším, jací jsou a co od nich čekat. Líbí se mi, že opět název epizody dost výstižně pojmenovává o čem to bude tentokrát. Po Cestách jsou tu Pravidla a to dokonce v několika verzích a smyslech toho slova.

Neutěšenou realitu začátku pod sněhovou pokrývkou jsem využil hlavně k tomu, abych si zrekapitoloval, co už kluci prožili a co se stalo v mezičase mezi epizodami. Už jsou otrlejší a život na vlastních nohou mimo lidi tak nějak zvládají. Místo, kde pobývají je skvělý utužující bod jejich vztahu. A ta událost na konci tohoto úvodu, kdy je samozřejmě potřeba trochu procvičit emoce, je silná, i když se s ní dalo tak nějak počítat. No a po přesunu do další lokace opět přichází taková klidnější pasáž, která zase poodkryje původ a pozadí obou bráchů. Moc příjemné momenty.

Musím také velmi ocenit začlenění děje z The Awesome Adventures of Captain Spirit, který hru velmi oživil a hlavně i potěšil tím, že reflektoval ta drobná rozhodnutí, která jsem v něm udělal. Tohle je silná schopnost celé série, která umí propojovat své předchozí díly tu napřímo, tu nějakým drobným odkazem. Ohromně to zvyšuje zážitek ze hry a dodává ještě větší vtažení do příběhu.

Z prvků hratelnosti se mi moc líbilo, jak za sebou postavy nechávají stopy, nebo spíš dráhy, ve sněhu. Škoda, že to nebylo využito i nějak příběhově, protože asi tak na 2 místech by to mohlo mít zajímavé následky, nebo aspoň pokárání.

Těžko teď říct, jak zde učiněná rozhodnutí budou přinášet následky v dalších epizodách. Opět jsem se snažil rozhodovat tak, jak bych se choval já, což ale nemusí být vždycky to nejsprávnější. Nicméně na konci jsem zjistil, že jsem asi nebyl na mladšího bráchu dostatečně přísný, protože i jeho vinou došlo na nemilé, totiž k tomu, že Chris (Captain Spirit), byl sražen policejním autem. No snad to pak rozchodil .

Už teď je jasné, že i tahle série bude podobně kvalitní jako jednička. Příběhové zvraty, rozhodnutí, zvídavé zkoumání prostředí, ale i chvíle, kdy je čas na relax a přemýšlení, jsou tu v plné síle a určitě mají co přinést i příště.

Pro: bratři, úvodní místo, rozhovor úplně s každým, sníh, hudba, zapojení spin-offu do děje

Proti: většinu hry se neděje nic velkého

+6
  • PC 80
Kluci naši, jakpak to na té své cestě dál zvládáte? Chvílemi zdlouhavě, občas šokujícně a za srdce dovedete také pěkně chytit. Ve druhé epizodě se bráchové Sean a Daniel potýkají se zimním obdobím. Díky deníku si proklepnete s čím vším se během Vaší nepřítomnosti museli vypořádat a jak si vedli. Občas zavzpomínají, občas se rafnou, zkrátka jako praví bráchové. A musím říct, že Seana opravdu obdivuju. Za to jak se k situaci staví, jak se o mladšího brášku stará a také za jeho trpělivost.

Na hratelnosti se nic nemění. Opět počítejte s krásnými scenériemi za doprovodu pěkné hudby, s možností interagovat téměř se vším ve Vašem okolí. Můžete se ve hře plácat hodiny a hodiny, pokusit se posbírat všechny náčrtky a promluvit si téměř se všemi nebo ji sfouknout za polovinu času. Ale co tady nejspíš zajímá většinu je pokračování příběhu jako takového. Vyvíjí se dostatečně poutavě, občas naservíruje nějaké to méně či více důležité rozhodnutí a rozhodně nenudí. I přes to co píšu však nastaly momenty, kdy jsem měla dojem, že se vlastně nic neděje, že se nikam neposouváme a dostavilo se přemýšlení nad tím, co se musí stát, aby tomu bylo jinak. O to intenzivnější pak bylo zakončení.

Je to o detailech a snad i nadále stále bude. Life is Strange je sérií, kde se vyplatí pořádně vnímat okolí a soustředit se na něj, protože různé narážky, odkazy a pomrknutí, za to jednoduše stojí. Jedna věta kolikrát stačí a postava, kterou potkáte si Vás získá nebo naopak odradí. A váha rozhodnutí? Zatím diskutabilní, ale chápu, že mají vývojáři plán, kudy cesta bratrů Diazových povede. Nakonec může záležet i na tom, jak se k mladšímu bráchovi věnujete, a kdo ví kdy toho hra využije. Na druhou epizodu jsme čekali přesně 4 měsíce, v závěrečné ukázce vykukuje jaro, tak to snad příště bude alespoň o měsíc dřív.

Pro: Detaily, emoce, hudební doprovod, příběh, vážné téma, vliv na mladšího bratra

Proti: Bugy, pocit malého vlivu hráče na dění při rozhodování

+15