Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 90
Jestli v druhé epizodě začala hra nabírat grády, tak tady už to frčí na plný koule.

Max a Chloe se pořádně ponoří do odhalování tajemství okolo zmizelé Rachel a šikanované Kate. Zároveň je fajn, že hra umí přibrzdit a naservírovat oddechovku v podobě vloupání se do bazénu.

Objevení schopnosti vrátit se v čase pomocí fotky a samotný finále epizody je pak absolutní lahůdka.

Pro: Z high school drama se stává detektivka; finále epizody

+9
  • PC 80
Třetí kapitola se velmi pomalu rozjíždí. Koupání holčin v bazénu či společné válení se na postýlce (Dokonce je i posléze možnost, aby si děvčata dala pusu!) mi přišlo jako umělé natahování herní doby. A i tak trochu v souladu s tím, co jsem psal v předchozích komentech.

Ovšem full Butterfly Effect závěr byl výborný a očekávám, že se další kapitola alespoň ze začátku poveze ve stejném duchu. Jen se až trochu bojím, aby se i zde autoři nenechali příliš inspirovat koncem uvedeného filmu, kdy se hlavní hrdina rozhodl smáznout všechny předchozí volby a jet život tak nějak od začátku. Všechna ta takřka RPG rozhodnutí by bylo škoda zahodit. Na druhou stranu byť si LIS opravdu dost vypůjčuje odjinud, tak ještě ani jednou nebylo zakomponování uvedeného provedeno jakkoliv lacině.

Nu, ve čtvrté kapitole se také zase musíme vrátit k tomu, co se stalo s Kate a Rachel. Snad se to v těch časových hrátkách neztratí.

P. S. Ale je to vlastně jedno. Kytka žije! :)
+23 +24 −1
  • PC 75
Já u této hry fakt nevím. Sice to nemá žádnou hloubku, rozhodnutí ve hře příliš vliv nemají a celé je to udělané tak maximálně pro cílovou skupinu 11 - 15 let, ale prostě tam něco je. Něco, co vás nakonec nutí v této sérii pokračovat. Závěr dokonce vyvolal i emoce. Takže tak nějak přemýšlím, jestli přes všechny ty mínusy, které v tom vidím není nakonec rozumné, přistoupit k tomu jako k takové jednorázové jednohubce. Sice se tím nenajíte a nevypadá to nijak vábně, ale nakonec to smlsnete s chutí a stěžovat si není na co...
+2 +7 −5
  • PC 90
Události z předchozí epizody byly ještě stále živé. Max únavou usnula, ale ještě před půlnocí jí vzbudila sms od Chloe a tak se vyrazilo na výzvědy. Ještě před odchodem z pokoje jsem však zjistil zásadní událost celé herní série chcípla mi kytka, 2 zalití v minulých hrách na ni byly moc, počítal jsem s takovým koncem, ale nečekal jsem to tak brzy., nakonec jsem se z toho vzpamatoval a vyrazil tedy za Chloe.

Do téhle chvíle byl děj víceméně v legálních kolejích, ale nevyhnutelně muselo přijít pár porušení pravidel a zákonů, aby bylo možno posunout znalosti a získat nové informace. Prozkoumaly jsme tedy ředitelovu kancelář, vzaly pár dokumentů, ale 5000 dolarů jsme nechaly ležet, to už by bylo opravdu přes čáru. Po šmejdění následovalo takovýto holčičí dovádění, který skončilo v jedný posteli dokonce i pusa přišla :).

Konec byl opět plný emocí a nečekaných událostí. Max se podařilo vrátit hluboko do minulosti a zachránit Chloeina otce před smrtí, po návratu do nové verze přítomnosti však zjišťuje, že je Chloe na vozíčku. Pochybuju, že tahle verze přítomnosti zůstane, spíš se zas navrátí ta původní, ale Chválím nápad, sice není úplně originální (už jsem ho viděl i ve filmu), ale drží hráče v napětí, jak se to sakra zas bude vyvíjet příště :)

Na téhle epizodě oceňuji, kromě obvyklých věcí jako je soundtrack a různé časové mechaniky, i větší množství různých scenérií a fotogenických situací, tlačítko F12 mělo pohotovost ;)

Pro: hrátky s časem, dívčí radovánky, soundtrack

Proti: kytka

+22
  • PC 95
Neuvěřitelné, začíná mě mrzet, že celek má jen 5 částí. Je tu další porce lehkých i těžkých rozhodnutí. Začínám tenhle koncept, kdy hra hráči všechno dříve či později omlátí o hlavu, doslova milovat. A protože neexistují dobrá nebo špatná rozhodnutí, je stále těžší se rozhodovat. Když už si člověk osvojí koncept hry, musí přemýšlet, koho vlastně rozhodnutí ovlivní a to mi neskutečně imponuje.

Ve třetí epizodě zažijeme nejen běžné denní situace, ale i trochu vyhrocenější momenty, které bez problému zamotají hlavu. A ano, mluvím zejména o konci, kdy Chloe přijela na vozíku. V tu chvíli by se ve mě krve nedořezal. Je zvláštní, jak se autorům vyplácí to netlačení na pilu. V jednom momentě hráč dokonce musí donést suroviny na palačinky a v rámci příběhu tyhle naprosto nevýznamné detaily dávají perfektní smysl.

Max také začíná dále prohlubovat své schopnosti a já se nemohu dočkat další epizody, abych zjistil, kam až se posune. Celá záhada Blackwellu také začíná nabývat na rozměrech a v této části už se povedlo spojit pár linek, ale...kdo ví, jestli to k něčemu bude? Tahle hra je klenot. Už dlouho mě něco tak nenadchnulo.

Pro: Scénář, atmosféra, zvuková stránka, volby, hratelnost

+12
  • PC 60
Ochranitelka tlusťošek je zpět, aby mohla ohýbat čas a díky tomu řešit absurdní banality, na kterých absolutně nezáleží. A do toho jen tak mimochodem možná někdy zachraňovat své městečko.

Po dvou zábavných dílech přichází těžká stagnující slabota. Ať už se to týče "hlavní dějové linky" nebo vztahových dramatů (pokud se tomu tak dá říct). Je vidno, že scénáristé si dělají co chtějí a Max objevuje další level své schopnosti, kterou ale zatím využívá ke kravinám, jako je nevylití kafe na zem nebo ubránění tlusťošky před ránou míčem, toaleťákem nebo zmáčení vodou.

Ale jakmile dojde na skutečné průsery, Max se sesype jako domeček z karet a neudělá nic. Bohužel už teď je vidět, že většina vašich voleb z minulých částí nemají absolutně žádný dopad kromě pár vět a ty "velké" věci se prostě stanou přesně tak, jak scénáristé chtějí. Takže opět je možnost volby lživá a kosmetická. Jako vždy.

Jelikož se ve třetí části nic nestane, začne do očí bít ten šílený gameplay, kdy musíte dojít do lednice pro vejce, abyste si dali snídani. K tomu nesmí u tohoto herního žánru dojít, protože pak má hráč čas si uvědomit jak hloupé a nudné tyhle interaktivní filmy jsou.

Nicméně příběh na konci vygraduje do enormních rozměrů, které mě dostaly. Sice jsem to čekal, ale dostalo mě to i tak. Škoda jen, že kvůli oněm volbám dochází k mírné roztříštěnosti některých dějových linek, ale budu se opakovat, to je prostě vlastnost tohoto herního žánru.

Pro: závěr

Proti: stagnuje "děj" a své ohavné růžky vystrkuje neduh tohoto herního žánru - volby jsou jen kosmetické a gameplay nudný

+12 +16 −4
  • PC 100
Po třetí epizodě se nebojím dát 100%. Je vidět, že francouzským autorům nejde o to potěšit a zabavit hráče grafikou a vymýt jim mozek nekonečnou řeží či akcí, naopak jejich záměrem je mozek hráčů pořádně probudit a potrápit.

V lidech hra určitě dokáže probudit i empatii a soucit s postavami, i proto si vás tak snadno získá. Přestože můžete vracet čas, musíte ublížovat i postavám, na kterých vám záleží. Po třetí epizodě dost možná budete ještě několik dnů dumat nad svými vlastními rozhodnutími a nad tím, jak hra nakonec dopadne, pravděpodobně však zůstanete neúspěšní, neboť jen teorie šířící se internetu dokazují, kolika možnými způsoby hra může skončit. Nepochybuji o tom, že na příběh a na hlavní postavy si člověk vzpomene i po delší době...

Tvůrci v tomto vyjímečném díle ukazují, že se dokáží prosadit nejen v herním světě, ale i ve světě uměleckém, což pro herní prostředí není úplně typické.

Pro: Příběh, charismatické postavy, se kterými se člověk dokáže ztotožnit, skvělý sountrack, snaha donutit hráče dělat těžká rozhodnutí a zamyslet se.

Proti: Čekání na další epizodu

+23 +24 −1
  • PC 95
Tak ani se třetím dílem se kvalita originálního a skvělého výtvoru Life Is Strange nezhoršila. Je tomu dokonce naopak. Řekl bych, že právě třetí díl posunuje laťku ještě výš. Občas mě hra až překvapí svou geniální promyšleností a také tím, že neustále přichází s novými nápady. Potěšily mě podařené vtípky obou hlavních protagonistek. Právě nezvyklá schopnost Max přetáčet čas se stává terčem některých vtipů Chloe - vtipů, které zejména s ohledem na to, že skutečně lze vracet čas a události lze prožívat opakovaně s různými rozhodnutími, dostávají hloubku.

A pak je tu také silný příběh. Ten se opět posouvá a to ke konci epizody přímo závratnou rychlostí. A ta nervy drásající rozhodnutí! Nejednou jsem se ocitnul před rozhodnutím tak složitým, že jsem vůbec nevěděl, co udělat. To jsem tak seděl a přejížděl myší z jedné varianty na druhou a přemýšlel, jaké následky by mohlo které rozhodnutí mít a co bude lepší. A když jsem se konečně rozhodnul a něco udělal, stejně jsem se znovu vrátil v čase, abych zkusil druhou variantu… a zase se vrátil v čase, abych se přeci jen rozhodnul pro tu první možnost… Ale jestli byla moje rozhodnutí správná, to ukáže až čas…

Pro: Příběh a zvraty, klidné a milé pasáže prokládány dramatickými a rychlými pasážemi

+19 +20 −1