Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Série Secret Files je už taková německá klasika, mě však zase tolik nenadchla, především pak první díl. Animation Arts se ale překonali a oproti předchozí sérii, kde u prvních dvou dílů ještě nebyli hlavními vývojáři,  jde u Lost Horizonu o výrazný kvalitativní posun. Už hlavní menu ve formě biografu je vcelku netradiční a to není zdaleka vše, co hra nabízí.

Příběh mě zaujal hned od začátku, a i když se nejedná o nic, co by tu ještě nebylo, jeho postupné odkrývání mě bavilo. Fenton i Kim jsou zajímavé postavy a brzy jsem si je oblíbil. Hláškujícího Fentona o poznání více. Líbily se mi snad všechny lokace, ať už to byl Hongkong, Tibet, Marrákeš, Berlín, hrad Wewelsburg nebo Indie či bájná Shambala. Akorát nahrazení svastik jinými kříži mi přišlo zbytečné, ale vzhledem k tomu, že se jedná o německou hru a je známo, že ještě relativně nedávno tam byla veškerá nacistická symbolika zakázána, dá se to pochopit.

Potěšilo mě zakomponování berlínské letní olympiády. Kromě Erwina Hubera jsou však zbývající atleti vymyšlení, a tak mi ani moc nevadilo podvádění. Brit Glenn Parker je složen ze dvou Američanů a Lauri Askola se Sándorem Molnárem jsou čistě výplodem fantazie vývojářů. Navíc poslední disciplínou desetiboje je samozřejmě vždy patnáctistovka a ne skok do dálky, tam by se však asi podvádělo hůře.

Předmětů v inventáři ani aktivních míst není mnoho, a tak nedochází k téměř žádným zákysům. Nevybavuji si snad ani jednu zcela absurdní situaci, která v point and click adventurách nastává zcela běžně. Hra mi často padala a když jsem ji shodil na lištu, nešlo se do ní vrátit. Nevím, zda to bylo způsobeno novými systémy nebo Steam verzí, ale moc nadšený jsem z toho nebyl. Naštěstí jsem zvyklý často ukládat, takže se vždy jednalo o maximálně půlhodinový návrat.

Na konci se objevili dvě časové roviny, což mám celkem rád. Kde jinde se mi poštěstí zjistit, co se stane za 50 nebo klidně i 100 let, než ve hrách, filmech či knihách? Také se tu objevil drak, ale ten byl jak na pohled, tak i svým účelem naprosto příšerný. Bonusy po dohrání jsem využil beze zbytku. Dokončil jsem hratelnou verzi prototypu (jsou přítomny i postavy ze Secret Files), složil jednoduchou skládačku a finální souboj, který nejde prohrát, jsem si několikrát zopakoval. Navíc jsem dostal medaili za vrácení flétny fakírovi v Marrákeši. Do dvojky se určitě pustím také. I když podle všeho za moc nestojí, série dohrávám.

Pro: hlavní menu, příběh, Fenton a jeho vtipy, lokace, olympiáda, dvě časové roviny, bonusy

Proti: časté pády hry, drak

+20
  • PC 85
V poslední době jsem si dohrál pár casual hidden object her a dostal jsem chuť zas na nějakou klasickou adventuru. Takovou tu moderní, bez stresů, rozčilování, pěknou, svižně ubíhající. Lost Horizon to splňuje beze zbytků. Při dřívějším dohrání mě sice na 100% nestrhla a ani tentokrát nepřišlo takové to kouzlo, jaké měly některé stoprocentní adventury, ale v podstatě nemám co vytknout

Pěkné intro, výborné akční filmečky (skok na náklaďák, letadla, pronásledování mafiánským autem) a opravdu velkolepé, neodbyté finále kde světe div se nechybí špičkový kung-fu souboj ve kterém se dívka v nesnázích zachrání sama. Líbezná grafika s měnícím se prostředím ve kterém nechybí ledová pustina, džungle či africká poušť a pár opravdu povedených scén - třeba hrdina na střeše monumentálního hradu bičovaný proudy vody v zuřící bouřce. Krásná hudba s povedenou swingovou písničkou která se zavřenýma očima i ušima zní opravdu jak z roku 1936, kdy se hra odehrává.

Příjemně odsýpá i příběh. Hlavní hrdina je takový ten typický šestákový dobrodruh se jménem Fenton Paddock, které každý komolí. Má armádní minulost, ale dobrovolně trpí ve vyhnanství za velkou chybu co udělal. Živý se pašování, podváděním a kradením, ale samozřejmě má zlaté srdce. S dávnou kamarádkou se vydají zachránit přítele, špičkují se, ale samozřejmě se mají rádi, pomáhají si a na konci nechybí obligátní polibek. A hledání přítele se pomalu mění na pátrání po bájné Šambale a protože jsme v roce 1936, jeho soupeřem jsou všemocní a všehoschopní nacisti. Je to odlehčené vyprávění, které je vykrádačkou/poctou Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Nechybí tu spousta humoru, ale ne tolik, aby se to nedalo brát vážně, naopak jsou tu poměrně hutné filozofické přesahy týkající se duše světa/genetické paměti. A když mají tvůrci pocit, že je toho na hráče moc, tak na Fentona je to taky moc. On není profesor archeologie, jen obyčejný chlap a spoustě věcí nerozumí nebo má problém je přijmout. Možná klišé, ale perfektně odvyprávěné.

A do třetice příjemná je i hratelnost. Díky tlačítku na zobrazování předmětů odpadá jakýkoliv pixelhunting, pravé tlačítko slouží k průzkumu, levé k používání. Nikdy nejste zahlceni množstvím zbytečných krámů, aktivních objektů v lokacích nebo lokací samotných. Vždy je to pár míst, předměty které mají logické využití a plus mínus zhruba tušíte co se po Vás bude chtít a jak budete postupovat. Předměty jdou v inventáři rozebrat, skládáte občas sice krkolomné, ale vždy logické kombinace. Je tu pár puzzle s volitelnou obtížností, ale jen aby se neřeklo. Je to lehké, hratelnost slouží svižně uhánějícími ději, ale přesto zábavné a různorodé. Občas s někým spolupracujete, v ledové pustině se snažíte přežít, v Africe pendlujete mezi lidmi a plníte jejich přání a v Berlíně podvádíte až se hory zelenají, abyste se vetřeli na přísně střeženou olympiádu. A nechybí ani parádní spolupráce napříč časem.

Lost Horizon je moderní adventura, taková jaké na přelomu nultých/desátých let vzniklo poměrně dost, která může pro kovaného adventuristu být příliš jednoduchá (ani jednou jsem nemusel kouknout do návodu), mě to ale vyhovuje a baví, možná i víc než spousta těch hardcore adventur z dávné minulosti.
+22
  • PC 80
Jako velký fanda Indiana Jonese si nemůžu nechat ujít žádnou hru s aspoň trochu podobnou tématikou jako má Jones a proto jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít tuhle dobrodružnou adventurku Lost Horizon která se více než povedla.

Hlavním hrdinou je Fentom Passlock (asi to mám blbě že ? :D) bývalý britský voják který se teď živí jako pašerák v Hong Kongu. Jednoho dne je povolán guvernérem Wastonem aby našel ztracenou výpravu v Tibetu které se účastnil i jeho syn, vzápětí se Paddock zaplete s nacisty a pravé Jonesovské dobrodružství může začít.

Příběh je klasicky sestaven tak aby nás poslal do co nejvíce rozličných lokací a že se mu to daří podíváme se do Hong Kongu,Tibetu nebo také Marrakeše. příběh sám o sobě není žádné terno ale v rámci dobrodružné hry působí dobře . Samozřejmě se příběh nevyhnul klišé jako nacisti chtějí sebrat vzácnou milion let ukrytou věc zmocnit se jí a ovládnout svět. Samo osobě by to bylo mínus ale hře jsem to vzápětí odpustil.

A to díky sympatickým hlavním hrdinům jako je Paddock který místy situaci humorně okomentuje a působí místy jako taková drzejší a sobečtější verze Indiana Jonese., takže prostě sympaťák. Samozřejmě i jeho parťačka Kim je sympatická a mezi postavami je chemie (samozřejmě pomocí dialogů) . Hlavní záporačka je taková obyčejná a v mysli vám dlouho nezůstane.

Co je nahře největší klad je dobrodružná atmosféra kterou ještě podtrhují povedené filmečky kterých je sice málo ale třeba taková scéna jak Paddock skočil na náklaďák (a dál co se dělo nebudu prozrazovat) mě neuvěřitelně navnadila to hrát dál. Samozřejmě sou ve hře i nějaké akční pasáže které jako filmečky příjemně osvěží hru. Další plusový bod je i trocha fantasy které se ve hře nachází.

Dialogy nejsou nějak užasné ale nejsou ani špatné nepostrádají vtip a zajímavost ale v některých částech mě docela i nudily ale to se stalo párkrát.

Soundtrack je na poslech velice příjemný a nenarušuje atmosféru spíš k ní hodně přispívá. Skladba která mě ale nejvíce baví je Follow Me která zní na začátku hry. Opravdu výtečná skladba.

Bohužel mi přišlo že hra byla ke konci vcelku natahovaná a pomalu jsem se začínal nudit. Ještě je nutno říci že ve hře si zahrajete i za jiné postavy než je Paddock a to Kim a postava kterou nechci jmenovat kvůli spoileru.

Takže Lost Horizon je výborná výpravná dobrodružná adventura která obsahuje v celku zábavné puzzly,příjemný příběh,sympatického hlavního hrdinu a v celku dlouhou herní dobu.

Pro: Dobrodružná atmosféra,různorodé lokace,Paddock,akční a filmečkové pasáže,dabing,délka,trocha fantasy,hudba

Proti: Ke konci trochu zbytečně natahované, přeci jen je příběh trochu klišé

+14
  • PC 60
Dobrodružná adventura vystřižená jako ze šablony.

Prakticky vše děla Lost Horizon dobře, a bez přehánění jde o kvalitativně srovnatelnou hru s Fate of Atlantis (mínus známé charaktery a nezaměnitelná atmosféra "Indyho"). Inspiraci v Animation Arts transformují na především zábavnou adventuru, kterou je radost hrát - z drtivé většiny logické úkoly a menší obtížnost zajišťují plynulé, a značně trvanlivé, dobrodružství v řadě lokací od počátečního Hong Kongu přes hrad v Německu, Indii, klášter v Tibetu nebo ruch města v Marrákéši.

Příběh se drží klasického schématu, a je vystaven tak, aby provedl jeho hrdinu a společníky právě co možná největším a nejvíce exotickým prostředím. Tedy, po roce si z něj budete matně pamatovat základní synopsi - což je ale vzhledm k případnému zopakování dobře. Ovšem humor a dialogy mezi dobře napsanými postavami nechybí. Vše je završeno bezproblémovým ovládáním a nadprůměrnou vizuální podívanou.

S časovým odstupem a přihlednutím na kvality (a nekvalitu konkurence) je Lost Horizon titulem, který je možno řadit do zlatého fondu žánru. Moderní, klasická, adventura která převyšuje o značný kus sourozeneckou sérii Secret Files a ve svém zaměření patří k tomu nejlepšímu, srovnatelnému s Broken Sword a Indiana Jones IV.

Pro: zpracování, délka, hratelnost, počet lokací, charaktery

Proti: pár natahovaných částí v příběhu (olympiáda)

+30
  • PC 85
Nacisti dobývají posvátný chrám, otevírají se nové dimenze, do pozoru se staví i asijské triády a Indiana Jo...tedy chtěl jsem říct Fenton Paddock musí i při své lehce podvodnické nátuře zavzpomínat na čestnou minulost a udělat dobrý skutek.

Lost Horizon je dobrodružná jízda se vším všudy. S automobilovými honičkami, přestřelkami, letadlovými honičkami, letadlovými přestřelkami a..ehm..olympijskými hrami. A přes to všechno zůstává nápaditou a vtipnou adventurou. Nápaditou, protože scénář protáhne hráče velmi pestrou škálou lokací skrz všechny klimatické podmínky a vtipnou, protože mistr Paddock nejde pro hlášku daleko.

Co mě nadchlo nejvíce, je to, že se nedá umřít (a že jsem to zkoušel) a díky tomu tak zůstává možnost hrát hru nadšeně od začátku do konce beze strachu ze špatného kroku do temné jeskyně. A když se v epickém finále dostaví i možnost několika variací souboje, jenom jsem uznale pokýval hlavou a zahrál si závěr znovu.

Nenápadná adventura tak kombinuje akci, sci-fi, fantasy a vůbec všechno, na co si vzpomenete při vzpomínce na Indyho, ze kterého je nejen inspirováno, ale na kterého je dokonce nenásilně odkazováno. Není moc her, které skončí a mám chuť po návratu do hlavní nabídky okamžitě znovu zmáčkout možnost "Nová hra".

Pro: Dobrodružná atmosféra, příjemný fantasy nádech, hlášky, překvapivé herní možnosti

Proti: Některé příliš absurdní a tím pádem lehce zdlouhavé úkoly

+22
  • PC 85

Pro: Dabing, Humor, Lokace, Invence (akční vložky a chytré střídání v ovládání postav)

Proti: chybí rozvětvení dialogů, takže hráč jen pasivně poslouchá (až na cca tři případy za celou hru)

-5 +2 −7