Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No ta hlavní syrová linka, kterou jsem popsal jako jediný společný prvek, je úplně stejná...
Scarface nemá s příběhem Mafie nic společného, srovnávat je je jako srovnávat hrušky s jabkama.
Osmistý příspěvek :) Zcela objektivně - příběh je slušný. Netvrdím, že je dokonalý nebo že nemá logické nesrovnalosti, ale na hru je velmi slušný, už jen díky retrospěktivnímu vyprávění se liší od většiny her. Už jenom tím, že se hned v intru dozvíte, že má Tom dceru a že ho chce Salieri zabít...a celou hru se ptáte "proč?"

A jestli jste viděli třeba Scarface, kde je děj hodně podobný (klučina z ulice se vypracovává nahoru, aby se nakonec sám postavil proti všem), tak by se příběh dal nazvat "gangsterský" se vším všudy - nehledě na to, že Scarface je právě v tom závěru nesmysl. Ale symbolika je to dobrá.

A o tu jde i v Mafii...o symboliku - dobré skutky po zásluze potrestány, ani nová identita nesmaže minulost...ó, a co teprve ta Vašutova průpovídka na konci...ó... ale jako děj se mi třeba víc zamlouval v Deus Ex nebo Gothicu, protože byl prostě kompexnější...ale to srovnávám hrušky s jabkama.
Příběh mi přijde lepší než v jiných hrách, ale o nic více uvěřitelnější než fantasmagorie o záchraně světa. Jen má více zajímavých situací a je propracovanější.
Já bych řekl, že příběh je až moc okatě okoukanej ze známých gangsterek, jako Godfather nebo Goodfellas. Na druhou stranu to nepočítám jako zápor a celkově mně přijde příběh dobrej...
Kubulus: Dana Vávru osobně neznám a to o příběhu v Mafii říkal veřejně tušim několikrát při nejrůznějších příležitostech. Ale jinak nic proti Mafii, pořád je to zatim ta nejlepší hra co tady u nás kdy vznikla :-)
silverion: Chápu, že vzhledem k svému postavení znáš Dana Vávru asi dobře, nicméně bych řekl, že kvuli špatné kvalitě svých příběhu znám není a i kdyby ano, pochybuji, že by to zaznělo z jeho úst. Sám Dan Vávra totiž vydával vždy za vrchol všech příběhů hru MGS, která je jen snůškou rádoby filosoficko-hrdinských keců, které jdou svou kavlitou hluboko pod tu Mafiinou. Moc se mi tomuhle tedy věřit nechce.
Garret: O příběhu Mafie říká i sám Dan Vávra, že se stal tak známým hlavně kvůli špatné kvalitě příběhů v jiných tehdejších hrách, než že by to jeho dílo bylo samo o sobě nějak zlomové nebo převratné. Mě osobně se docela líbil, ale o žádnou redefinici gangsterského žánru se určitě nejednalo. A můžeš mi nadávat do rejpavých čecháčků, ale spoustu lidí tady u nás v ČR prostě není schopno se o téhle hře bavit objektivně a s nadhledem právě jenom kvůli zemi původu, což mi přijde spíš úsměvný, než že bych se tady do někoho navážel.
Uvěřitelný? Tom zavraždí 50 lidí, ale jednu ženskou nedokáže, racuje původně jako řidič a nakonec se z něj stane největší zabiják Salieriho rodiny atd. Neříkám, že je příběh špatný, zdá se mi jenom dost přeceňovaný.
silverion: přičti si verdikty zahraničních webů (třeba na metacritics). a to rozhodně nepíšou Češi. Čeští fanoušci nepřehánějí, ale někteří čecháčci si rádi rýpnou, protože z toho automaticky číší patriotismus (a ten se u nás nenosí), když je to česká hra, že?
Pravda je asi někde mezi. Příběh byl dobrej, ale čeští fanoušci mají tendenci trošku přehánět ;-)
Solidor: příběh je uvěřitelný, žádná hloupá rambo story, žádná záchrana vesmíru, žádná fantasmagorie.
kdyby tam ti mise nebyly tak by mi třeba bylo úplně jedno že na konci odprásknou Paulieho, jak Sam Toma podrazil nebo jako ho nakonec stejně Salieri zabije. Mě se ten příběh líbil, navíc byl prezentován v pěkných animacích a se skvělým dabingem
Může mi někdo vysvětlit, čím je příběh u Mafie tak kvalitní? Snad všichni mají příběh jako plus, ale já k tomu nevidím důvod. Opravdu strhující jsou asi jenom tři poslední mise a polovina ostatních by ve hře jinak ani nemusela být a člověk by o nic nepřišel.
Ale mě právě ovládní přišlo pohodlné a neměl jsem s tím žádné problémy. Spousta moderních her se mi ovládá mnohem hůře. Třeba Dead space, který je jinak hodně dobrá hra a nechci ho zhazovat, ale ovládání mi přišlo prostě nepohodlnější a někdy jsem měl trochu problémy.
Sice třeba dole zmíněný Serious Sam má lepší ovládání než Mafia, ale i tak mi nepřijde, že by to byla lepší hra a že Mafia by měla špatné ovládání.
marwell: tys napsal to samé co já. jen s tím rozdílem, že pro mě je důležitá ta část, kterou ovládám, tzn. přestřelky - protože to je ta jediná část, u které nadávám a přicházím zbytečně o nervy.

MCZ: pochopitelně. o ostatních hrách (Deus Ex, SS2, Commandos...) jsem v threadu o Mafii nepsal.
Garret: "Spousta jiných kixů, o kterých už se mi ani nechce zmiňovat, mě taky pěkně dokázaly vytočit (např. nefungující doprava, střelba přes zdi, příšerná inteligence sidekicků, problémy se zvukem...), to všechno jen dokazuje, že staré hry by měly zůstat na poličce spolu s krásnýma vzpomínkama."

Zajímavé, že na základě jediného případu vztahuješ svou teorii na všechny ostatní. (Pochopitelně se ozývám, protože nesouhlasím s tím, že to pravidlo platí takhle globálně.)
Ja dohral hru cca pred pul rokem poprve a prisla mi stale mnohem zabavnejsi nez vetsina nove tvorby. Pribeh je vynikajici, prestrelky horsi, ale co ma dle meho mafie nejlepsi (i kdyz na to spousta lidi nadava) je jizdni model. Jezdit me tu bavilo az do konce narozdil od vsech GTA, kde to byla po hodine hrani otresna nuda (jedine co se u aut meni je rychlost). edit: krom ctyrky, tu jsem nehral.;)
Znám nějaké lidi, co to hráli třeba v šesti (dva roky po vydání) a teď jim je tak 12 :-)
A hru jako takovou mají i docela rádi.
Osobně si myslím, že všichni Mafii dohráli a kdo ne, tak ho ta hra zřejmě moc neláká a pokud ano, tak ne tolik, aby se nervoval kvůli nějakého spoileru ;-)
Garret: hratelnost je dulezita, ale nejdulezitejsi jak pro koho... kdybych sazel na hratelnost, tak nedohraju ani jeden dil MGS, tak je to hlavne pribeh ktery tahne celou hru - serii...
Ono taky záleží na tom, jak to hráč hraje. Pokud prolézá každičko píď a hraje stylem, se kterým autoři moc nepočítali, tak se na bug narazit dá. Ale nechci vyvolávat zbytečný flame war, jelikož bude nejlepší, když Mafia bude odpočívat v pokoji.
No mě se nestala ani jedna z těchto chyb za zhruba 6 dohrání. Narazil jsem spíše na velice častý bug, kdy Paulie zmizí v chodníku, ale jakmile nastoupíte do auta, hned se zvedne a běží si nastoupit. Ten bug jsem měl myslím při úplně každém hraní :-)

Celkově tam nějaké bugy jsou, ale nikdy jsem neměl takové, které by mi komplikovaly dohrání některé mise.

To, že hra nemá na nové tituly bych moc netvrdil. Sice už je to starší hra a teď už by mě nebavila tolik jako některé nové hry (hodnocení zhruba od 80% nahoru), ale stejně na spoustu nových her podle mě stále má.
Garret: Krom toho auta se mi nikdy nic nestalo a vůbec nesouhlasím s tím, že na dnešní hry to nemá. Ba naopak, starší hry se pilovaly do detailů (sama Mafia má myslím jen jeden patch - celkem nepodstatnej). Ne jak dnes, kdy se každá hra vydá s tím, že člověk pak musí ještě půl roku čekat na desítky patchů (viz Stalker a datadisky, kde nejsou ani kompatibilní savy z různých verzí).

Mafii jsem naposled hrál tak před půl rokem a užíval jsem si ji stejně dobře, jako kdykoliv před tím...
To hodnocení je pozůstatek z roku 2002, nebudu ho měnit, tenkrát to pro mě byla výborná hra. Za ten spoiler sorry, myslel jsem, že už tady všichni mafii hráli...

Miner: jestli ta výzva spočívá v opakování misí jen kvůli chybám hry (a ne mým), tak děkuji pěkně, ale z toho už jsem vyrost.
Je to hodně o štěstí, někdy za celou dobu hraní nenastane ani jedna taková chyba, jindy hned několik...
Garret: S komentářem nesouhlasím, s hodnocením ano, ikdyž vzhledem k poněkud zápornému ražení komentu působí poněkud divně. Žádný problém jsem s Mafií nikdy neměl, ba co víc, ono těch chyb tam moc nebylo. Mafia je klenot a zub času se do ní už taky zaryl, to ne že ne, ale pořád má s novými tituly stále navrch, protože je to výzva a neprojdete jí s prstem v nose.
Garret: Ještě se mi nestalo, že bych četl komentář, ve kterém autor poukazuje na určité fatální chyby, přičemž se mi z těch deseti nestala ani jedna za zhruba 7 dohrání. :)
Na anglické wikipedii je seznam postav z jedničky a i těch vedlejších. Nechápu kde se zjistilo kdy se narodili a kdy zemřeli, je tam přesné datum (např. Tommy Angelo narozen 30 srpna 1900 a zemřel 5 října 1957).
Tak ono nadšenie je super vec, ale občas to pôsobí tak, ako keď si spomenie človek, že keď mal 12, tak skákal doma na gauči pri pozeraní Power Rangers na Nove a vykrikoval aké je to Awesome! :D Čím samozrejme nechcem Mafiu zrovnávať s PR, to určite nie :) (Mafiu mám rád stále :) ). Len proste tie intergalaktické superlatívy vyvolávajú nezdravý úsmev a krútenie hlavou, hlavne preto, že okrem toho aké je to skrátka awesome, sa z nich človek nič moc vlastne nedozvie, maximálne len ten fakt, že sa to veľa ľuďom extrémne páčilo...Možno to chce len trochu konštruktívnej kritiky (Aj keď pozitívnej) miesto tých výrokov ako z gauča od Power Rangers, holt nestačí byť awesome, ale mať aj pointu :)
Aaron: Dobře, jen se nevyšiluj.
Já proti tomu....ehm proti Kmotrovi nic nemám :-)

Chuck: "Ono totiž mnoho rozplývání nad kýmkoliv a čímkoliv dost škodí"

To se nedá popřít a dokonce když se nad něčím sám "rozplývám", tak chytám stejný pocit, bo mi ta bestie nechce dát pokoj :-D
U Mafie to ale nějak nefunguje a u Gothiců ještě též ne.
Last jedi: Ono totiž mnoho rozplývání nad kýmkoliv a čímkoliv, tedy i nad hrou, dost škodí a vyvolává ten pocit, který teď máš Ty. Nehledě na to, že jestli chce někdo dosáhnout achievementu Zkouška ohněm, pak téměř stoprocentní jistotou je napsání komentáře k Mafii. :-)
Nejak nerozumiem tomu, že ako je možné, že tá obrovská nálož onanie v komentároch mi dokáže znechutiť hru, ktorú mám v podstate veľmi rád a taktiež nechápem či je to nejaká sekta, ktorá si vzájomne dáva enormné množstvo + k až smiešne vyonanovaným komentárom...hlavne v prípade komentárov 14ročných onanášov (vedia už v tom veku, čo je to onania?), ktorí na mafii, že vraj vyrastali (prestať rásť v tom veku, to je dosť nemilé)...
ach jaj
Omg, wtf. Já upozorním na jeho komentář a zase se najde debil co mu dá minus :-D
Aaron: Myslíš toho pidi trpaslíka Dona Corleona, toho samého pidi trpaslíka, kterého myslím já? :-)
já nehodnotil, ale kdybych měl, dal bych mu mínus za toho pidi trpaslíka Dona Corleona.. parchant sprostej :D
Nechápu proč má Pickout tolik minusů u komentáře. Vždyť to napsal dobře a zábavně!
Inidian: Nemůžou? :-) To by bylo pěkně na pytel, být takhle připoutaní. Ale jo, když se podílejí na tom, tak to škoda být může, ale jak říká marwel.....