Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Garret: :-D - "napsat mi vzduchem pokutu na vzduch, přičemž jsem na tuto pokutu zareagoval předáním vzduchu, přebráním vzduchu a klidným odjetím"

Někdy dokonce i stojí na vzduchu :)
Mě teda non-oldies orchestrální songy přišly průměrné, narozdíl od těch Reinhardtovských, které prostě srší genialitou.
Sorry, ale odmítám platit takovej majlant za hru, která se mi z dema nelíbila. Počkám si až to za třičtvrtě roku bude za tři kila v kolekci klasiky (doufám, že do té doby zruší ty oranžové krabičky).
Mně se Main Theme dvojky poslouchá mnohem lépe, nehledě na rozsáhlejší soundtrack, složený z desítek motivů. Zejména klavírní pasáže pohladí stokrát víc, než cokoliv z jedničky imho. :-)
Samozřejmě, že main theme je v jedničce hezčí, ale je pravda, že ze dvojky taky není špatné, ale je to trošku utahanější. Něco jako Max Payne - jednička šlapala, dvojka je utahaná melodie :)
no, nakonec to spadlo stejne, ale trvalo to mnohem dyl, tak snad to byla jen nejaka ojedinela zalezitost :)
pipboy: To jo. A není třeba reinstall. Jen si to seřaď podle data vytvoření a smaž.
Já měl ty stromy jen chvíli, hodně mi to snížilo FPS, takže jsem to záhy smazal a mezitím žádný pád nezaznamenal. Ty dva šlapou bez problému.
Toz jsem capnul modifikace na neomezeny dohled, detailnejsi stromy a headshoty. A ted mi to pri hrani po chvili pada (Windows 7 Pro x64 + XP SP2 kompatibilita) a nevim ktery z tech modu za to muze bo kurna cojavim ktery mod co prepisuje abych s tim zongloval. Takze... nahodou nekdo nevi jakeho vinika oznacit?

Jo a hlavni theme je lepsi nez ten z dvojky a ne ze ne :)
pipboy: Pročti 1-3 stránky dozadu. Linkoval jsem tam 3 výborné modifikace (nekonečný dohled, retextury stromů, headshoty pro všechny).
pokud to nekdo sledujete, jak je na tom prvni Mafia po strance modu a hacku? Myslim ruzne neoficialni patche, hi-res packy atp. .... docela bych si zahral a vyzkousel nejake tyhle veci, ale zas nestojim o nejaky vylozene novy obsah pokud to nejsou nejake malickosti na podporeni atmosfery. Ktere veci tak stoji za pozornost?
Garion: Mafie právě neni jako GTA kde jsi stále na mapě a chodíš od mise k misi. V mafii je oddělená část, kde děláš misi a když si chceš jen tak běhat po městě, kupovat zbraně, zabíjet mafiány, nebo cokoliv jiného tak je tam zvlášť na to jízda. Po dohraní hry je ještě extrémní jízda, kde po splnění různých misí dostáváš prototypy aut :)

V samotné hře ale máš hlavní linii, které se držíš :)
Takze rikate, ze nejak prozkoumavat mesto nemusim, kdyz me to nebude bavit, staci jit od mise k misi?

(Prave jsem to nainstaloval, ze doplnim znalosti :) ).
Já ti nevím, ale mě tvé argumenty přijdou trochu zcestné. Ty prostě ve hrách vyhledáváš hodně možností, nelineární postup a tuny zbraní (nejlépe upgradovatelné). V tom případě ale není Mafia hra vůbec pro tebe a neházej vinu na ní.

Také jsi říkal, že tu "stovku" ji dáváme JEN proto, že jsme patrioti. Pro mě osobně je Mafia nejoblíběnější hrou. Je to srdcovka a proto ta stovka (takže 2x 2,5% což je naprosté minimum za ten patriotismus). Objektivně bych dal jen 95%. Viz můj komentář. Mafii jsem dohrál bezmála 5x a teď si jí dávám pošesté. Takže to asi nějakou tu kvalitu má, s*ačky obvykle víc než jednou nehraju.
Isair: Co jsem tak pročítal, tak všechny zbraně mi už pod rukama prošly (kromě nějaké odstřelovačky).
Kdybys hru dohrál, místo tlachání zde, zjistíš, že i nových zbraní a dokonce i různorodých prostředí a přístupů (které jsi tu zmiňoval) se časem dočkáš. Ano hra není žádný realistický simulátor života ve 3O. létech 20. století, ale oproti jiným hrám má v té realističnosti pořád navrch.

S tou nalajnovaností mi to přijde trochu komické, buďto jsi nikdy podobný žánr nehrál, nebo už vážně nevím. Naopak hra obsahuje i několik vedlejších misí, pročež tohle vyčítat zrovna u Mafie (jakožto představitele 3rd akcí) mi připadá zcestné.
Isair: Přinde ti realistické sekat nožíkem do 7 chlapů (do každého tak 10x) kolem, přičemž sám schytáš 50 ran baseballkou a páčidlem? Baví tě ničit nepřátele takřka stejným způsobem? Kropit cajty kde se dá, vrždit všechno kolem pod zástěrou dělání dobré věci? Vadí mi nalajnovanost, nelogičnost, stereotyp, bugy (ale vůči těm jsem celkem tolerantní), nulový vývoj, minimální možnosti (nikoliv dějové, ale herní). A hlavně kromě cut scén není nic, co by mě hnalo dál.
Tak co ti na té Mafii tak neustále vadí? Jedna mise (navíc krátká) z mnoha, ve které se oháníš nožíkem? Nevím přijde mi to takové jaksi divné...

Navíc i to, že zbraně nejsou nikterak odstupňované té realističnosti jen napomáhá.
Barney: No právě... Ničeho si moc neužiješ.

Kubulus: Proč to zase převádíš do extrému? Stačilo by nějaké krycí tlačítko, nebo možnost vzít ty bedny ze země a hodit je, nebo nevím co všechno. Píchání nožíkem do hromady hromotluků kolem (nebo střílení pistolkou) je prostě nuda.

Isair: Opakuju. Realističnost (a to v tomhle případě jak kde) ani těžká obtížnost mi nevadí! Naopak mě potěšilo, že sebou nemůžu tahat celý armádní sklad. Ale hráč se tu nijak nevyvíjí. A to smrdí nudou.
Isair: Tak omlouvám se Sayovi, Thompson s 50 náboji je opravdu ve čtvrté misi, moc si ho ale neužijete. :-)
Thompsona poprvé dostanete v misi "běžná rutina". Je tuším schovaný v nějakém pokoji s omezeným množstvím nábojů.

Say by si měl uvědomit, že Mafia není klasická arkádová střílečka, ve které hráč u sebe nosí a nachází desítky zbraní, které se zlepšují level od levelu, nýbrž spíše sází na tu realističnost.
Say: Všechno to souvisí s příběhem a povedeným game-designem. Mise Sára by totiž s použitím např. pistole naprosto ztratila smysl a atmosféru. Navíc to co ty tak ukrutně zatracuješ (právě to zabití tradičních stereotypů) na tom spousta lidí oceňuje. Mafie je hra zaměřená na vyprávění, ne o tom najít si nejlepší vybavení a projít s ním celou hru. To ani nenazývej perfekcionismem.

Barney: Máš, už v té jak vybíráš výpalné tam leží v tom hotelu na posteli.
Say: Mafii jsem prošel nejméně desetkrát a Thompsona prostě v druhé, ve třetí ani v sedmé misi nedostaneš a nemáš snad ani možnost ho někde vzít. Naopak pálku dostaneš standartně ve třetí misi.
Say: Thompsona v druhé misi ? Sakra ty v tom máš ale bordel :D

A mafia rozhodně nedostává vysoké hodnocení od nás, protože je to česká hra. To že v ní hledáš věci, které tam prostě nejsou a ani nebudou v druhém díle to je čistě tvuj problém. Kdyby byla mafie rpgčko tak by měla tak o 10-15% menší hodnocení.
special_plan: Všichni víme, co to jsou ,,recenze".

Kubulus: Proč upgrady zbraní? Stačilo by začínat s basebalkou a zakončit to Thompsonem. Ale dostat Thompsona v druhé misi a basebalku ve třetí, je trošku na facku.
Ano, přidat tam tam mafiány s pancéřovým štítem, upgrady zbraní abych mohl mít Thompson s optikou etc. Mafie je jedna z her obsahující reálnou atmosféru, pro což ale asi ani nemůžeš v téhle situaci najít pochopení. Ale jo, mě je to jedno. Nandal jsi to té falešně slavné hře.
V každé jiné FPS akci jsou noví a noví nepřátele, lepší a účinnější zbraně, různé možnosti jak se krýt a eliminovat nepřátele, pestré prostředí (což je i tady, ale prakticky se v něm motám pořád dokola a pochybuji, že do konce hry mě děj provede všemi končinami mapy).

Beztak jste všeci patrioti a vysoké hodnocení dáváte právě proto...
Takový lineární postup je v mnoha hrách a nevím proč to považovat za zápor, mnoho her je bez více rozhodnutí. V té Mafii jde fakt spíš o příběh, atmosféru a rychlý spád.
Ale i když je Mafia snad moje nejoblíbenější hra, musím říct, že mě ježdění po městě a přestřelky také už přestaly bavit - no ale není divu, když už sem některé pasáže projel fakt hodněkrát. Když sem si v poslední době pouštěl Mafii, podíval sem se na pár cut-scén a vypnul sem ji. Hlavně konec hry, ten sem si pouštěl nejvíckrát.
Say: Jseš si aspoň vědom, jak jsou tvé výtky vzhledem k tomu, jakého žánru hra je, zcestné? Co si představuješ v žánru akcí ze třetí osoby za volby a strategie? V čem tam vidíš ten stereotyp? To že ti dají na začátku každé mise nové vybavení je v závislosti s příběhem naprosto legitimní řešení. No už radši nic...

Edit: Akční model byl ve své době velmi dobrý.
Isair: Obtížnost beru jako výrazný klad v momentě, kdy ji jde vychytat a zredukovat nějakými možnostmi, které hra nabídne. A ty jsem tady nějak nenašel.

Těch 10% nahoru dávám za soundtrack a zvuky (bouřka, zbraně, zvuky v cut scénách) a prostředí, které 30. léty opravdu dýchá.
Zrovna i v téhle misi se dá lecos pokazit, navíc je to jen jedna mise z mnoha. Mafia zrovna nepatři k nejjednodušším hrám a pokud někdo zkrátka nemá příliš herních zkušeností, může ty mise klidně opakovat do aleluja.

Dokáži naopak z hlavy vyjmenovat stovky her, ve kterých na hráčských dovednostech záleží daleko méně... tzn. jsou jednodušší/lehčeji zvládnutelné (viz. množství zjednodušení už v samotných herních prvcích (autoheal apod.).
Barney: Před koncem výletu do přírody. Z farmy se staly jatka...

Isair: Ne. Např v misi, kde máš chránit Sáru je to jen a jen čistě o haluzi. Prostě klikáš, střídáš zbraně ležící na zemi, klikáš... Nemáš se kam schovat, nemáš se čím bránit, nemáš pomalu co použít, jen můžeš doufat, že po tomhle loadu ti to vyjde. Možná mi chybí trénink z Diabla=D WTF?
Say: A jaké volby od Mafie přesně chceš/očekáváš?

"Ta hra nenabízí žádné hráčské dovednosti."
Tohle má být joke?
Say: Prostě až příště budeš chtít rozehrát nějaou hru tak se podívej co je napsáno vedle slova žánr. A pokud tam nebude napsáno RPG tak AŤ TĚ ANI NENAPADNE TU HRU ZAPÍNAT !!!